• Nummero 2! Klaag lekker verder iedereen.

    Aangezien Q voor het grootste gedeelte bestaat uit menstruerende vrouwen, en menstruatie nu eenmaal geen ritje over de regenboog is, leek het mij wel interessant om een topic te openen waarin we kunnen klagen over onze pijntjes, ongemakken en de oneerlijkheid. Last van PMS en de daarbij behorende stemmingswisselingen en pijnlijke borsten, of hulp nodig met het aanpakken van het wassen van bebloede kleding? Zoek niet verder!
    De reden dat ik dit topic open, is omdat ik merkte dat ik zelf graag wilde klagen over mijn regels, en nog wat vragen had over hoe dingen aan te pakken, of puur om ervaringen uit te wisselen. Dus laat je gaan.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    (...)

    He? Honden worden ongesteld?


    Het is niet echt ongesteld. Het is een soort krols, net als katten, en doordat hun baarmoeder opzwelt voor mogelijke bevruchting knappen er soms bloedvaatjes. Mensen zijn de enigen die ongesteld worden D:


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Drie cyclussen van 31 dagen en drie cyclussen van 30 dagen, betekent dat ik nu langzaam naar cyclussen van 28 dagen zal gaan? Hoop het zo! Waarschijnlijk dan nog eerst drie cyclussen van 29 dagen als dit zo door blijft zetten. Hopelijk blijf ik dan wel hangen in de cyclus van 28 dagen.


    Physics is awesome

    Post hem hier ook ff lekker xd


    Mensen, met dit warme weer en ik die maandverbandjes wel een beetje zat. Iemand een goed alternatief?
    Tampons, nee dank je en die cup ook niet.
    Tampon wil ik niet omdat ik daar een trauma aan heb overgehouden en die cups zie ik echt niet zitten, omdat ik niet wil dat die ergens blijft haken en ik ben bang dat hetzelfde gebeurd als met de tampon toentertijd.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    AriChibi schreef:
    (...)

    Het is niet echt ongesteld. Het is een soort krols, net als katten, en doordat hun baarmoeder opzwelt voor mogelijke bevruchting knappen er soms bloedvaatjes. Mensen zijn de enigen die ongesteld worden D:


    Dat heet loops...


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    LittleOwlet schreef:
    (...)

    Dat heet loops...


    Exact


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Ik dacht gister dat ik ongesteld was geworden. Dus ik naar de supermarkt om mijn supply aan te vullen en alles, was ik het toch niet (of maar een heel klein beetje) en nu ben ik het net toch echt geworden. Mijn lichaam is raar.


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Prim schreef:
    Ik dacht gister dat ik ongesteld was geworden. Dus ik naar de supermarkt om mijn supply aan te vullen en alles, was ik het toch niet (of maar een heel klein beetje) en nu ben ik het net toch echt geworden. Mijn lichaam is raar.


    Ongesteldheid is heel unpredictable helaas. Dat had ik eerder ook altijd. D:


    The truth is out there.

    Andere mensen hier die gewoon ziek worden wanneer ze ongesteld zijn? Als in overgeven, diaree, zweten, buikkramp alsof je doodgaat? Zo ja, hoe dealen jullie ermee?


    « The "earth" without "art" is just "eh." »

    AroonCat schreef:
    Andere mensen hier die gewoon ziek worden wanneer ze ongesteld zijn? Als in overgeven, diaree, zweten, buikkramp alsof je doodgaat? Zo ja, hoe dealen jullie ermee?

    Ik heb dit probleem en er mee dealen lukt niet, nog steeds niet.
    Heb je de pil al eens geprobeerd? Bij sommigen wordt het dan minder (bij mij is dat helaas niet het geval)


    Life is a beautiful struggle

    AroonCat schreef:
    Andere mensen hier die gewoon ziek worden wanneer ze ongesteld zijn? Als in overgeven, diaree, zweten, buikkramp alsof je doodgaat? Zo ja, hoe dealen jullie ermee?


    Ik heb dit wel gehad. Na wat verandering met de pil en daarna het spiraaltje was het wel over. Je kan even informeren bij de huisarts want kan me voorstellen dat het heel vervelend is!


    The truth is out there.

    AroonCat schreef:
    Andere mensen hier die gewoon ziek worden wanneer ze ongesteld zijn? Als in overgeven, diaree, zweten, buikkramp alsof je doodgaat? Zo ja, hoe dealen jullie ermee?


    Huilen in bed... is ook soort dealen toch?

    Ik heb wel diaree en buikkrampen, ook moet ik bijzonder vaak poepen... Maar ik heb "speciale" pijnstillers bij de dokter gekregen. Naproxen, misschien wat voor jou?

    De gewone pil, een lichtere pil en toen de prikpil al geprobeerd, dat veroorzaakte een hele boel shit (ik sloeg de oestrogeen op waardoor mijn gewicht bijna verdubbeld is, na 1,5 jaar pas weer ongesteld, vorige week dus)
    Naproxen ken ik niet, ik heb wel eens speciale menstruatie pijnstillers gehad maar die deden niets


    « The "earth" without "art" is just "eh." »

    Mijn darmen reageren vooral voordat ik ongesteld word vrij heftig op mijn menstruatie, op alle hormonen en zo. Dat blijkt normaal te zijn, dus dat is sowieso niet zo heel raar. Verder heb ik vaak de eerste dag of eerste twee dagen last van mijn buik en/of rug, maar daarna is het klaar. Ik gebruik verder geen anticonceptie of zo.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    AroonCat schreef:
    De gewone pil, een lichtere pil en toen de prikpil al geprobeerd, dat veroorzaakte een hele boel shit (ik sloeg de oestrogeen op waardoor mijn gewicht bijna verdubbeld is, na 1,5 jaar pas weer ongesteld, vorige week dus)
    Naproxen ken ik niet, ik heb wel eens speciale menstruatie pijnstillers gehad maar die deden niets

    ah ja de prikpil heb ik vorig jaar voor het eerst uitgeprobeerd, maar ik werd er heel boos en verdrietig van en ben toen gestopt. Ben daarna ook niet meer ongesteld geworden, dus ik ben al bang voor als ik het weer word. :')

    Anyway het enige wat bij mij helpt als ik zo ongesteld ben is ibuprofen slikken, huilen en een kruik op mijn buik en er zo maar mee dealen voor zover dat kan.
    Meestal wacht ik 4 dagen en dan is het alweer minder en kan ik weer normaal m'n dingen doen.


    Life is a beautiful struggle

    Trippy schreef:
    (...)
    ah ja de prikpil heb ik vorig jaar voor het eerst uitgeprobeerd, maar ik werd er heel boos en verdrietig van en ben toen gestopt. Ben daarna ook niet meer ongesteld geworden, dus ik ben al bang voor als ik het weer word. :')

    Anyway het enige wat bij mij helpt als ik zo ongesteld ben is ibuprofen slikken, huilen en een kruik op mijn buik en er zo maar mee dealen voor zover dat kan.
    Meestal wacht ik 4 dagen en dan is het alweer minder en kan ik weer normaal m'n dingen doen.


    Dat is inderdaad precies wat ik ook altijd maar doe x'D Zo inconveniënt altijd, ugh


    « The "earth" without "art" is just "eh." »