• Winter is echt begonnen als ik echt droge handen begin te krijgen. Hoewel ik vrijwel iedere avond voordat ik ga slapen mijn handen in smeer met handcrème zijn ze nu zo droog dat er kleine scheurtjes in mijn huid komen. De knokkels van mijn linkerhand zijn ook rood. De laatste keer dat ik dit probleem had, liep ik nog stage op de kinderopvang (aka heel vaak handen wassen). Ben toch bang dat het koude weer een rol speelt en waarschijnlijk het niet dragen van handschoenen. O en ik voelde een van mijn knokkels al prikken toen ik er handcrème op smeerde.

    Dus mocht je nog tips hebben over wat er op te smeren wat niet prikt, altijd welkom.

    Heb jij ook last van droge handen?


    Physics is awesome

    Joi schreef:
    Zalf en vaseline is niet ideaal. Dat stopt de eigen talgproductie van de huid dus je lost het probleem niet op. Je kan wel olie (amandel/macadamia oid) proberen. Dat stopt de natuurlijke productie van je huid niet en maakt het wel zacht. En toch echt handschoenen dragen. Kan me voorstellen dat het erg vervelend is, ik hen zelf ook heel erg last van droge huid.


    Nu ingesmeer met arganolie en het prikt in ieder geval niet.

    Maar olie is dus beter dan crème?


    Physics is awesome

    MacGyver schreef:
    (...)

    Nu ingesmeer met arganolie en het prikt in ieder geval niet.

    Maar olie is dus beter dan crème?


    Mijn accupuncturist zegt van wel, omdat je huid dan niet de eigen talgproductie stopt. Als je andere bodylotions gebruikt dan word je huid er heel erg van afhankelijk maar blijft het droog zonder, dus je lost het probleem dan niet op. Olie verstoord het ritme van je huid niet dus het is dan meer een ondersteuning. Dan is de kans dat het weg gaat als je van het zomer oid weer stopt met smeren groter. Ik ben nu zelf ook overgestapt en ik ben best wel tevreden. (:


    The truth is out there.

    Corday schreef:
    Dat heb ik ook heel erg en door mijn OCD was ik dus vaak mijn handen, waardoor mijn handen letterlijk vol met kloven zitten en ze regelmatig bloeden.
    Ik gebruik zelf de intensive handcrème van de Hema, want die werkt nog het beste van alle die ik gehad heb en ik gebruik ook bepanthen. Dit werkt vooral goed als ik ze 's nachts goed insmeer.


    Ik was ook regelmatig mijn handen, maar zoals ik al zei, de laatste tijd heb ik er geen last van gehad.

    Ik gebruik de handcrème van Rituals, ik heb er meerdere en die leken het goed te doen. Bepanthen is ook een goed idee. Als het op knalrode billen werkt, waarom dan niet op een hand?


    Physics is awesome

    Evolve schreef:
    Ik gebruik Atrix. Dat zit in een groen/blauw blik en het werkt fantastisch. Ik heb een erg gevoelige huid en ik krijg er ook geen jeuk door oid. Echt een wondermiddel voor mij.


    Daar kan ik dan ook wel eens naar kijken. Waar heb je dat gekocht?


    Physics is awesome

    Ik heb hier ook last van.. ik gebruik rituals handcrème en anders gewoon vaseline.


    I'm a warrior, and you can never hurt me again.

    MacGyver schreef:
    (...)

    Daar kan ik dan ook wel eens naar kijken. Waar heb je dat gekocht?


    In de etos, maar je kunt het in elke drogist wel kopen. Volgens mij ook wel in de supermarkt, maar daar is het wrl iets duurder.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Ik heb er niet vaker last van dan normaal, maar als ik een droge huid heb, gebruik ik altijd wat arganolie. Dat helpt prima. ^^

    [ bericht aangepast op 28 feb 2018 - 20:54 ]


    She's imperfect but she tries

    Volgens mij heeft Nivea een soort SOS crème. Ik heb een aantal jaar op de markt gewerkt en als ik dan in de winter terug kwam van een hele dag buiten werken (zonder handschoenen!) had ik altijd ontzettend last van mijn handen en die crème deed echt wonderen!


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Ik heb zelf alleen last van hele droge benen, maar kokoscreme helpt bij mij ook erg goed! Als het heel erg is, kan je huisarts speciale zalfjes voorschrijven die in ieder geval geen parfum etc bezitten, want dat laatste irriteert de droge huid ook.

    Voor de rest raad ik aan om goede isolerende handschoenen te dragen, zoals leren, suede of anders gevoerde handschoenen. Van die dunnere katoenen en wollen handschoenen laten de droge winterlucht vaak door en helpen dus niet zo goed.


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Ik zou toch proberen ze wat vaker in te zalven, de cremes van nivea trekken redelijk snel in als je bang bent dat het niet werkt. Maar ookal trekt het niet helemaal in beschermt het je huis toch een beetje van de droge kou. Ik zelf heb eigenlijk altijd één of twee tubes creme in m’n tas haha, ik heb er echt een gewoonte van gemaakt om zodra ze droog voelen te smeren want anders heb ik echt van die bouwvakkers handen. In elk geval succes er mee!!


    Punkrock is not dead, punkrock is sleeping drunk

    Tad schreef:
    Ik heb er niet vaker last van dan normaal, maar als ik een droge huid heb, gebruik ik altijd wat arganolie. Dat helpt prima. ^^


    Smeer ik er nu op. Maar alsnog is de huid rondom mijn knokkels echt stuk.

    Mijn moeder had het over klovenzalf dus dat ga ik vanvond proberen. Want op werk wordt het ook niet beter.


    Physics is awesome

    Ik heb hetzelfde, misschien toch handshoenen gaan zoeken. Ik heb er namelijk geen last van als ik wel handschoenen draag als het koud wordt.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Ik had droge handen, smeerde er uienzaad op en krijg plots een superhevige allergische reactie :/ Blijkbaar kan ik er plots niet meer tegen. Dus nu zit ik met droge handen die ook helemaal vlekkerig en rood zijn van de allergie (‘:
    In elk geval, ik hoop dat het bij jou snel betert! Echt tips heb ik niet echt meer, maar ik hoop dat je snel iets vindt wat helpt ^^


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    AnnabethChase schreef:
    Ik had droge handen, smeerde er uienzaad op en krijg plots een superhevige allergische reactie :/ Blijkbaar kan ik er plots niet meer tegen. Dus nu zit ik met droge handen die ook helemaal vlekkerig en rood zijn van de allergie (‘:
    In elk geval, ik hoop dat het bij jou snel betert! Echt tips heb ik niet echt meer, maar ik hoop dat je snel iets vindt wat helpt ^^


    De tepelklovenzalf die mijn moeder aanraadde werkte goed. Nog steeds droog, maar beter dan voorheen dus. Alleen geen flauw idee waarom we tepelklovenzalf in huis hebben.


    Physics is awesome