• Binnenkort, 21 maart, zijn er gemeenteraadsverkiezingen en kan er gestemd worden op het referendum van de sleepwet. Persoonlijk heb ik mijn mening al gemaakt wanneer het aankomt op de sleepwet en wie ik in mijn gemeente aan de macht wil. Maar ik weet dat er genoeg 18+'ers zijn op Q die wellicht hun mening nog moeten vormen hierover.
    Ik kan het niet goed uitleggen waarom, maar ik wil ook iedereen oproepen om te stemmen voor de gemeenteraadsverkiezingen. Het lijkt misschien maar iets stoms of iets kleins, maar dat is het totaal niet! De gemeente maakt bijvoorbeeld uit hoe de zorg in jouw gemeente geregeld is, hoe de kwaliteit van het onderwijs is, hoe groen en milieubewust je gemeente is, wie er waar mag bouwen, etc. Als je er in gaat duiken, dan blijkt dat de gemeente nogal een grote invloed heeft.

    Dus, vertel jullie mening over de sleepwet zodat anderen hun mening kunnen vormen, of voeg iets toe aan waarom gemeenteraadsverkiezingen belangrijk zijn en ga vooral stemmen 21 maart!!


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Mt. Ik ben jammer genoeg nog geen 18, maar ik ben wel geïnteresseerd in jullie meningen c:


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Ik mag helemaal niet stemmen voor gemeenteraadsverkiezingen. Er zou een fusie van de gemeenten Haren, Groningen en Ten Boer moeten plaatsvinden, maar omdat Haren dwarsligt, worden de verkiezingen nu in alle drie die gemeenten uitgesteld. (no_chears)

    Voor het referendum ga ik wel stemmen, maar ik weet eerlijk waar nog niet goed wat ik daarmee moet. Dit is al een beter onderwerp dan het verdrag met Oekraïne, maar het blijft iets wat naar mijn idee erg complex is en eigenlijk niet echt iets waar de gemiddelde burger goed een zinnig oordeel over kan vellen.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Oh, jullie hebben geen stemplicht? Dat wist ik niet. ^^


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ik moet me verdiepen in de gemeenteraadsverkiezing qua wat er gaande is in de gemeente. Mijn mening over de sleepwet heb ik al. Ik heb een stem en die zal ik gebruiken ook. Mocht de wet er dan door komen, dan kan ik in ieder geval zeggen dat ik geprobeerd heb er iets tegen te doen.

    [ bericht aangepast op 10 maart 2018 - 14:05 ]


    26 - 02 - '16

    Ook al al is mijn vertrouwen in de politiek tot diep onder het vriespunt gezakt, ik ga toch stemmen. Je moet toch proberen je stem te laten horen, of er nu wordt geluisterd of niet (en dat wordt er waarschijnlijk toch niet. Dat referendum gaat gewoon weer verspilde tijd zijn in onze schijn democratie hier in NL). Maar dan heb je er in elk geval alles aan gedaan en heb je ook het recht vergaard om iets van de uitslag te vinden.

    Dus ja, ik ga absoluut stemmen. Tegen de sleepwet.


    ars moriendi

    Ik ga ook zeker stemmen. Ik weet alleen nog niet waar ik op ga stemmen, maar dat zal voor 21 maart vast wel goed komen.


    “So many books, so little time.”

    Ik ga ook absoluut stemmen, zowel gemeenteraad als het referendum. We hebben het recht om te stemmen dus daar moeten we gebruik van maken.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Ik ga ook zeker stemmen. Mijn moeder werkt bij de politie dus ik heb net wat meer info. Ik ga voor stemmen.
    Iedereen klaagt over terrorrisme, dat de overheid niet genoeg doet. Maar als de overheid wat wil doen, gaat iedereen tegen stemmen. Ze gaan heus niet je telefoongesprek met oma afluisteren, dat is helmaal niet interessant. Maar ze kunnen wel belangrijke telefoongesprekken afluisteren tussen terroristen en dat is in deze tijd toch wel heel handig.
    Ik weet dat het een referendum is, maar denk alsjeblieft goed na voordat je meteen tegen stemt. Ze zijn helemaal niet geïnteresseerd in jou, tenzij je iets bijzonders van plan bent!


    Talent is worthless unless exercised

    FemmeFatale schreef:
    Ik ga ook zeker stemmen. Mijn moeder werkt bij de politie dus ik heb net wat meer info. Ik ga voor stemmen.
    Iedereen klaagt over terrorrisme, dat de overheid niet genoeg doet. Maar als de overheid wat wil doen, gaat iedereen tegen stemmen. Ze gaan heus niet je telefoongesprek met oma afluisteren, dat is helmaal niet interessant. Maar ze kunnen wel belangrijke telefoongesprekken afluisteren tussen terroristen en dat is in deze tijd toch wel heel handig.
    Ik weet dat het een referendum is, maar denk alsjeblieft goed na voordat je meteen tegen stemt. Ze zijn helemaal niet geïnteresseerd in jou, tenzij je iets bijzonders van plan bent!


    Er zijn partijen met veel macht die al gezegd hebben dat de uitslag van het referendum hen niet boeit doordat ze de wet er toch wel door drukken. Ik wil dan in ieder geval de kans hebben mijn stem te laten horen.


    26 - 02 - '16

    Ja dat weet ik. Best bizar sowieso dat referendum. Ze zijn niet verplicht er naar te luisteren. Aan de ene kant heel bizar, waarom hou je dan een referendum. Aan de andere kant, leken laten stemmen over onderwerpen waar ze niet voor geleerd hebben, waarvan ze niet weten wat de gevolgen zijn is ook niet handig. Referendum is dus eigenlijk maar een bizar ding.


    Talent is worthless unless exercised

    Voor de gemeenteraad ben ik inmiddels zover dat ik weet wat ik ga stemmen maar ik vind het heel moeilijk om een well informed meening te vormen over de sleepwet, ik wil wel stemmen maar ik weet gewoon echt niet wat ik moet stemmen en ik word er ook niet veel wijzer uit tbh.


    The truth is out there.

    Maar een "tegen"-stem betekent niet dat de sleepwet niet doorgaat. Er staat een stukje in de wet dat de wet sowieso doorgaat ook als er een referendum wordt gehouden en de meerderheid "tegen" stemt. Het enige wat je met je "nee" stem doet, is "een geluid" laten horen dat je niet eens bent met hoe de wet nú is. Dit betekent dat een groot "nee"-geluid enkel ervoor zal zorgen dat ze hier en daar een aanpassingen (overwegen te) zullen maken.
    Daarbij werkt het raadgevend referendum niet goed, omdat het raadgevend is, hoeft de politiek er niet naar te luisteren en wanneer ze dat daadwerkelijk niet doen, ontstaat er dus onvrede, worden politici uitgescholden en roepen mensen dat Nederland een "schijndemocratie" is.
    Ik ben blij dat het referendum wordt afgeschaft, maar ga wel stemmen. Wat weet ik nog niet.

    Voor de gemeenteraadverkiezingen: vul een stemwijzer in! Ik vond het heel handig om een beetje te zien hoe ik mij profileer in regionale verkiezingen, om te zien hoe dichtbij of ver weg stond van bepaalde partijen en ook heel belangrijk, om te zien waar de gemeente eigenlijk over gaat. Bij ons was bijvoorbeeld een vraag of er een coffeeshop mag komen, en of er meer fietspaden of meer groen en meer duurzame dingen moeten komen. Zo zie je dus echt de onderwerpen die van belang zijn voor jouw gemeente.
    Bijvoorbeeld https://home.kieskompas.nl/nl/, maar niet elke gemeente zit hier bij. Dan Google je gewoon even: kieswijzer *+ je gemeente*.

    Oh ja! En als je op een gegeven moment (een paar) partijen op het oog hebt, kijk dan ook op hun site, (lees hun plannen), en kijk of ze een agenda/activiteiten hebben! Dan kun je een keer langs om ze wat vragen te stellen. Bij ons hebben ze een debat en daar ga ik dus heen, omdat ik zo meerdere partijen in actie kan zien ;p

    [ bericht aangepast op 11 maart 2018 - 11:33 ]


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    FemmeFatale schreef:
    Ik ga ook zeker stemmen. Mijn moeder werkt bij de politie dus ik heb net wat meer info. Ik ga voor stemmen.
    Iedereen klaagt over terrorrisme, dat de overheid niet genoeg doet. Maar als de overheid wat wil doen, gaat iedereen tegen stemmen. Ze gaan heus niet je telefoongesprek met oma afluisteren, dat is helmaal niet interessant. Maar ze kunnen wel belangrijke telefoongesprekken afluisteren tussen terroristen en dat is in deze tijd toch wel heel handig.
    Ik weet dat het een referendum is, maar denk alsjeblieft goed na voordat je meteen tegen stemt. Ze zijn helemaal niet geïnteresseerd in jou, tenzij je iets bijzonders van plan bent!

    Het feit dat, wanneer er een verdacht persoon zich in een woonwijk verschanst en dat die hele woonwijk dan gewoon klakkeloos afgeluisterd mag worden, vind ik echt walgelijk. Zo geef je de overheid meer en meer controle en lever je meer en meer privacy in. Mensen zijn hier heel erg op tegen omdat dit een allereerste stap is naar een totalitaire staat. Nou zeg ik niet dat het zo'n enorme vaart zal lopen, maar ik vind een sleepwet niet passen in een zogenaamd vrij land als het onze. We hebben dit eerder zien gebeuren in andere landen. We moeten onze vrijheid beschermen.

    Maar goed, er wordt toch nooit naar mensen geluisterd in dit land. :')

    [ bericht aangepast op 11 maart 2018 - 11:36 ]


    ars moriendi

    Apocalyptic schreef:
    (...)
    Het feit dat, wanneer er een verdacht persoon zich in een woonwijk verschanst en dat die hele woonwijk dan gewoon klakkeloos afgeluisterd mag worden, vind ik echt walgelijk. Zo geef je de overheid meer en meer controle en lever je meer en meer privacy in. Mensen zijn hier heel erg op tegen omdat dit een allereerste stap is naar een totalitaire staat. Nou zeg ik niet dat het zo'n enorme vaart zal lopen, maar ik vind een sleepwet niet passen in een zogenaamd vrij land als het onze. We hebben dit eerder zien gebeuren in andere landen. We moeten onze vrijheid beschermen.

    Maar goed, er wordt toch nooit naar mensen geluisterd in dit land. :')


    Hier ben ik het volledig mee eens. Deze regering kan misschien te vertrouwen zijn, maar de regeringen erna? Over 10 jaar, 15 jaar.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    ^ zolang mensen blijven stemmen heb je daar (als het goed is) een aandeel in. Daarbij geloof ik niet dat dat zal gebeuren in Nederland.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.