• Binnenkort, 21 maart, zijn er gemeenteraadsverkiezingen en kan er gestemd worden op het referendum van de sleepwet. Persoonlijk heb ik mijn mening al gemaakt wanneer het aankomt op de sleepwet en wie ik in mijn gemeente aan de macht wil. Maar ik weet dat er genoeg 18+'ers zijn op Q die wellicht hun mening nog moeten vormen hierover.
    Ik kan het niet goed uitleggen waarom, maar ik wil ook iedereen oproepen om te stemmen voor de gemeenteraadsverkiezingen. Het lijkt misschien maar iets stoms of iets kleins, maar dat is het totaal niet! De gemeente maakt bijvoorbeeld uit hoe de zorg in jouw gemeente geregeld is, hoe de kwaliteit van het onderwijs is, hoe groen en milieubewust je gemeente is, wie er waar mag bouwen, etc. Als je er in gaat duiken, dan blijkt dat de gemeente nogal een grote invloed heeft.

    Dus, vertel jullie mening over de sleepwet zodat anderen hun mening kunnen vormen, of voeg iets toe aan waarom gemeenteraadsverkiezingen belangrijk zijn en ga vooral stemmen 21 maart!!


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    (...)

    Precies dit is wat ik bedoelde.


    Ja inderdaad. Zonde van het stemrecht..


    26 - 02 - '16

    Mwa, ik snap wat je bedoeld, alleen één reden om te stemmen (voor of tegen) is een reden. Ik ga mensen niet beoordelen omdat ze een andere mening hebben. Dat is zegmaar het "probleem" als je in een democratie. Veel mensen stemmen en iedereen heeft een andere mening.


    Deep inside, I've never felt alive

    Dropout schreef:
    Mwa, ik snap wat je bedoeld, alleen één reden om te stemmen (voor of tegen) is een reden. Ik ga mensen niet beoordelen omdat ze een andere mening hebben. Dat is zegmaar het "probleem" als je in een democratie. Veel mensen stemmen en iedereen heeft een andere mening.


    Nee, dat is helemaal niet wat ik bedoel! Een reden, al is het er maar eentje, is een goede reden. Maar het moet ook wel een reden zijn, snap je? Ik leg dit misschien heel krom uit, maar ik heb echt moeite met stemmen zonder te weten waar je stem over gaat. Ik weet niet goed hoe ik dit uitleg. Oké, een paar jaar geleden -toen ik voor het eerst op de landelijke verkiezingen mocht stemmen- stemden heel veel van mijn leeftijdsgenoten op de vvd. Want ja, was populair, hun ouders deden het, enz. Prima, hoor je me niet over.
    Na de verkiezingen kwamen er veranderingen qua studiefinanciering. Al diezelfde stemmers verontwaardigd want waarom deed de vvd dat? Maar als ze het programma hadden gelezen, hadden ze geweten dat de vvd dit erin had gezet. Het was gewoon een kwestie van eventjes de tijd nemen om te kijken waar je op stemt.

    En ik zeg echt niet dat iedereen die voor of tegen stemde of op welke partij dan ook, zich niet inleest. Totaal niet. Maar ik weet dat er wel veel mensen zijn die het niet doen en dat vind ik gewoon echt jammer. Sorry, dit is misschien krom uitgelegd maar ik bedoel het niet verkeerd.

    [ bericht aangepast op 22 maart 2018 - 13:13 ]


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    FireKeeper schreef:
    (...)

    Nee, dat is helemaal niet wat ik bedoel! Een reden, al is het er maar eentje, is een goede reden. Maar het moet ook wel een reden zijn, snap je? Ik leg dit misschien heel krom uit, maar ik heb echt moeite met stemmen zonder te weten waar je stem over gaat. Ik weet niet goed hoe ik dit uitleg. Oké, een paar jaar geleden -toen ik voor het eerst op de landelijke verkiezingen mocht stemmen- stemden heel veel van mijn leeftijdsgenoten op de vvd. Want ja, was populair, hun ouders deden het, enz. Prima, hoor je me niet over.
    Na de verkiezingen kwamen er veranderingen qua studiefinanciering. Al diezelfde stemmers verontwaardigd want waarom deed de vvd dat? Maar als ze het programma hadden gelezen, hadden ze geweten dat de vvd dit erin had gezet. Het was gewoon een kwestie van eventjes de tijd nemen om te kijken waar je op stemt.

    En ik zeg echt niet dat iedereen die voor of tegen stemde of op welke partij dan ook, zich niet inleest. Totaal niet. Maar ik weet dat er wel veel mensen zijn die het niet doen en dat vind ik gewoon echt jammer. Sorry, dit is misschien krom uitgelegd maar ik bedoel het niet verkeerd.

    Maar dan is er als nog een reden. Ze hebben zich dan niet ongelezen, maar blijkbaar vertrouwen ze de regering en stemmen daarom voor? Of een andere reden. Maar er is altijd één reden waarom men stemt. En ik snap dat dat soms frustrerend is, oprecht. Maar ik ben bang dat het zegmaar een verspilling van negatieve energie tegen die mensen is.


    Deep inside, I've never felt alive

    Dropout schreef:
    (...)
    Maar dan is er als nog een reden. Ze hebben zich dan niet ongelezen, maar blijkbaar vertrouwen ze de regering en stemmen daarom voor? Of een andere reden. Maar er is altijd één reden waarom men stemt. En ik snap dat dat soms frustrerend is, oprecht. Maar ik ben bang dat het zegmaar een verspilling van negatieve energie tegen die mensen is.


    Plus er zijn ook mensen die ‘tegen’ hebben gestemd zonder zichzelf ingelezen te hebben // dat is echt niet alleen bij de voor stemmers zo het geval.


    ^Als tegenstemmer gebruik ik nu het voorargument, andersom geldt het evengoed ja.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    FireKeeper schreef:
    ^Als tegenstemmer gebruik ik nu het voorargument, andersom geldt het evengoed ja.


    Maar dan dien je toch teleurgesteld in de héle groep? Niet alleen in de tegenstemmers?


    Dat ben ik ook. Maar laat maar, ik ga dit niet goed uitgelegd krijgen ben ik bang :')


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    FireKeeper schreef:
    Dat ben ik ook. Maar laat maar, ik ga dit niet goed uitgelegd krijgen ben ik bang :')


    Nee dan begrijp ik het wel, haha. Ik dacht dat het alleen om de voorstemmers ging.


    Roach schreef:
    (...)
    Waarom denk je dat?


    Zoals werd genoemd dat het de kabel niet bekeken mocht worden was niet waar. Het verschil is vooral dat dit alleen gericht mocht. Het schijnt niet eens zo lastig te zijn om je informatie alsog best goed af te schermen, dus als je het echt wil en er een reden voor hebt dan gaan veel criminelen hier ook wel over nadenken lijkt me.
    Wat betreft de ellende; ik ben echt heel bang dat mijn informatie, die met die wet dus verzameld zou kunnen worden, alsnog in de verkeerde handen terecht kan komen. Ik vertrouw de huidige geheime dienst en regering wel, maar je weet nooit of het gehackt wordt bijvoorbeeld... De veiligheid daaromtrent is naar mijn mening niet goed genoeg in de nieuwe wet.

    (Sorry voor de late reactie, ik was dit topic weer helemaal vergeten)


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Heb niet gestemd, mocht niet stemmen, ik zie wel weer over 4 jaar.
    Had waarschijnlijk tegen de sleepwet gestemd ivm het mogelijke schenden van mijn beroepsgeheim indirect. Maar gezien mijn stem niet telt maakt het niet zo veel uit wat ik er over denk en hoeveel ik weet.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder