• Binnenkort, 21 maart, zijn er gemeenteraadsverkiezingen en kan er gestemd worden op het referendum van de sleepwet. Persoonlijk heb ik mijn mening al gemaakt wanneer het aankomt op de sleepwet en wie ik in mijn gemeente aan de macht wil. Maar ik weet dat er genoeg 18+'ers zijn op Q die wellicht hun mening nog moeten vormen hierover.
    Ik kan het niet goed uitleggen waarom, maar ik wil ook iedereen oproepen om te stemmen voor de gemeenteraadsverkiezingen. Het lijkt misschien maar iets stoms of iets kleins, maar dat is het totaal niet! De gemeente maakt bijvoorbeeld uit hoe de zorg in jouw gemeente geregeld is, hoe de kwaliteit van het onderwijs is, hoe groen en milieubewust je gemeente is, wie er waar mag bouwen, etc. Als je er in gaat duiken, dan blijkt dat de gemeente nogal een grote invloed heeft.

    Dus, vertel jullie mening over de sleepwet zodat anderen hun mening kunnen vormen, of voeg iets toe aan waarom gemeenteraadsverkiezingen belangrijk zijn en ga vooral stemmen 21 maart!!


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Als iemand die met data gewerkt heeft, weet ik hoe ruwe data eruitziet en dat je daar zonder een algoritme niet snel iets begrijpelijks uit kunt halen... hoogstwaarschijnlijk gooien ze er een pattern matching ding overheen om te kijken of dezelfde communicatiestroom vaak voorkomt, en gaan ze dan pas kijken naar wie die duizenden cijfertjes worden gestuurd.

    Maar goed, onze geheime dienst heeft natuurlijk wel wat geavanceerdere troep dan wat ik heb gedaan voor uni, dus wie weet kunnen ze het wel sneller of hebben ze al een soort 'vertaalmachine' zodat ze niet eerst al die dingen moeten gaan filteren :'). In ieder geval is er heel veel moeite(=computerkracht) nodig om iets anders dan patronen te vinden uit die miljoenen datastromen, dus het grootste deel van de niet-relevante data wordt sowieso verwijderd voordat er überhaupt iemand kijkt wat er in staat of wie de zender/ontvanger is.

    Ik snap wel dat mensen zonder achtergrondkennis of zo de sleepwet erg onduidelijk geformuleerd vinden, daar ik gok dat hij ook door een IT-nerd is omschreven, lol, dus voor mijn part maken ze hem duidelijker, hoewel ze daar waarschijnlijk iemand van buiten de computercult voor moeten regelen :X

    In any case, mijn gemeente heeft echt hele stomme stellingen waar ik als jongvolwassene niet heel erg om geef, zoals waar er fietspaden mogen komen aan de andere (bejaarden)kant van de stad en waar niet (':. Daardoor heeft de stemwijzer ook niet heel erg veel nut, dus ik zal wel naar algemene standpunten van de partijen moeten kijken.


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Treason schreef:
    Ik vind het, net als vele anderen, een eng idee dat ook 'onschuldige burgers' mogen worden afgeluisterd als zij in een verdachte 'wijk' wonen. Dit zou een belangrijk argument voor mij zijn om tegen te stemmen. Echter wordt dat argument een beetje onderuit gehaald:

    (...)

    Daarom vind ik het argument zoals hierboven ("deze meneer was al langer bij ons in beeld") ook niet steekhoudend. Wellicht was die terrorist al bekend, maar vond zijn internetverkeer plaats via de kabel, wat niet mocht worden afgetapt - waar dus de nieuwe wet op inhaakt - en met de nieuwe wet zou deze terrorist dan misschien wel tijdig kunnen worden gepakt.

    Ik vind het een erg wazige discussie omdat voor mij nog niet exact bekend is wát dan de nieuwe bevoegdheden worden voor de MIVD/AIVD, maar ik neig sterk naar voor stemmen.


    De gemeenteraadsverkiezingen vind ik wat minder belangrijk, maar ik denk dat ik voor D66 ga - hun belangrijkste item is dat ze het openbaar vervoer in mijn gemeente willen uitbreiden.


    Ik waarschuw je maar alvast, er gaat helemaal niks veranderen aan de criminaliteit als deze nieuwe wet ingaat. :') Je krijgt er alleen maar gezeik van.


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Semiramis schreef:
    (...)

    Ik waarschuw je maar alvast, er gaat helemaal niks veranderen aan de criminaliteit als deze nieuwe wet ingaat. :') Je krijgt er alleen maar gezeik van.

    Waarom denk je dat?


    oi, suzy

    Ik ga sowieso stemmen. Ik vind het belangrijk om gebruik te maken van mijn stemrecht. Ik ga op de VVD stemmen, omdat deze in mijn ogen het beste plan heeft voor mijn gemeenten en ik ben het met bijna alle standpunten die zij formuleren eens. Daarnaast ga ik voor stemmen bij de sleepwet. Die wet komt er toch wel doorheen, ondanks dat er een referendum gehouden wordt. Daarnaast gaat in mijn ogen veiligheid boven privacy en zijn wij gewone burgers ook niet interessant voor de overheid. En als dat wel zo is: ze weten toch wel alles van je of je nu wilt of niet. We hebben al weinig privacy en heel veel mensen delen toch ook van alles op Facebook en Instagram. Volgens mij hoef je ook niets te vrezen als je niets te verbergen hebt, daarom ben ik voor.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Gemeenteverkiezingen vind ik belangrijk, omdat de gemeente behoorlijk veel geld krijgt om te besteden en ik wil met mijn stem mede kunnen bepalen waar het aan besteed wordt. Liever niet nog zo'n onzinnig kunstwerk op een rotonde, maar liever geld naar het poppodium, waar mijn broer en vrienden had voor werken, bijvoorbeeld.


    Over de sleepwet, daar ben ik fel op tegen. De regels zijn de afgelopen maanden al zo vaak veranderd, dat ik niet meer weet of de politici die het bedacht hebben hun eigen leugens zijn gaan geloven of dat de leugens groter worden met de dag.
    Als de overheid wil afluisteren, kan dat toch al wel, en vaak doen zij daar ook niets mee, omdat zij gebonden zijn aan andere regels. Bijna altijd hoor je op het nieuws, "de politie was hen al op het spoor", als er al iets ergs gebeurd is. Naar mijn idee wordt het complot tegen Rusland alleen maar groter. Ik weet dat tegenstemmen weinig uithaalt, en het is ook geen protest-stem, want ik geloof hier echt niet in, maar ik vind het wel belangrijk om mijn stem te laten horen (zeker als het misschien de laatste keer is).


    "De vraag naar recht eist gevoel van plicht." - Aletta Jacobs


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Ik begrijp niet helemaal waarom mensen voor de sleepnet willen stemmen. Stel er woont twintig huizen verderop een 'verdacht' persoon dan worden ook al jouw gegevens afgetapt. En dan kun je heel leuk zeggen: ik heb niets te verbergen. Maar dat is niet waar. Stel je bent zwanger en je informatie word afgetapt en doorgegeven aan een buitenlands iets(want dat mag gewoon) ben je de informatie gewoon kwijt en zou het bij iedereen terecht kunnen komen. Dan kan het uiteindelijk bij een bedrijf terecht komen die je dan niet zouden willen aannemen daarom. Like dit is maar een voorbeeld maar alsnog.

    Geen offense natuurlijk want de keus is natuurlijk helemaal aan jou, maar ikzelf zie het nut er niet van in :')

    [ bericht aangepast op 22 maart 2018 - 10:16 ]


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Ik kwam dit net tegen en ik wilde het graag delen, want wauw, kunst. Ik had niet verwacht ooit een crossover tussen sleepwetargumenten en Jurassic Park te zien. (nerd)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Wow, ik ben nu echt teleurgesteld in Nederland.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ja deze uitslag had ik niet verwacht eigenlijk


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Tbh had ik gehoopt dat het geen nek aan nek race zou worden. Ik ben best teleurgesteld in Nederland.


    26 - 02 - '16

    Ik heb vóór de sleepwet gestemd — maar eerlijk gezegd houd ik dat meestal voor me omdat alle tegenstemmers super fel zijn en ik het idee krijg geen andere mening te mogen hebben.


    Ik heb ook voor gestemd.

    Hoezo zijn jullie teleurgesteld in NL?


    oi, suzy

    Roach schreef:
    Ik heb ook voor gestemd.

    Hoezo zijn jullie teleurgesteld in NL?

    Dit, ik snap niet helemaal wat er aan de hand is?


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik weet niet of we allemaal om hetzelfde teleurgesteld zijn, maar ik baal echt dat Nederland zo verdeeld is rondom de sleepwet. Het liefst had ik gezien dat een enorme meerderheid tegen stemde, ipv deze uitslag. Het geeft geen duidelijk signaal af naar de tweede kamer. Die zullen zeggen: ‘nou, ongeveer de helft is het ermee eens dus we doen het gewoon.’ Dusja, ik ben wel enorm teleurgesteld. Ook omdat ik zoveel mensen ken die gewoon niet stemden en als ik er maar vroeg, was het; ‘nouja, zo belangrijk is het niet. En als die wet er voor onze veiligheid is, zal het wel oke zijn. Ik heb toch niets te verbergen.’
    Ik heb het idee dat half Nederland als een kip zonder kop gestemd heeft, echt waar.

    (Note: als je voorstander bent van de sleepwet met duidelijke motieven, prima. Dit gaat me echt om de mensen die achteloos met hun stemrecht omgaan door zich niet in te lezen.)


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    FireKeeper schreef:
    Ik weet niet of we allemaal om hetzelfde teleurgesteld zijn, maar ik baal echt dat Nederland zo verdeeld is rondom de sleepwet. Het liefst had ik gezien dat een enorme meerderheid tegen stemde, ipv deze uitslag. Het geeft geen duidelijk signaal af naar de tweede kamer. Die zullen zeggen: ‘nou, ongeveer de helft is het ermee eens dus we doen het gewoon.’ Dusja, ik ben wel enorm teleurgesteld. Ook omdat ik zoveel mensen ken die gewoon niet stemden en als ik er maar vroeg, was het; ‘nouja, zo belangrijk is het niet. En als die wet er voor onze veiligheid is, zal het wel oke zijn. Ik heb toch niets te verbergen.’
    Ik heb het idee dat half Nederland als een kip zonder kop gestemd heeft, echt waar.

    (Note: als je voorstander bent van de sleepwet met duidelijke motieven, prima. Dit gaat me echt om de mensen die achteloos met hun stemrecht omgaan door zich niet in te lezen.)


    Precies dit is wat ik bedoelde.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt