• Ik word momenteel heel erg gek van alle blaren op de meest rare plekken.
    Ik heb blaren op de uiteindes van mijn tenen, sommige zijn zo groot dat het een week duurde voor ik het überhaupt door had dat het een blaar was.
    Blaren onder mijn voet en op mijn hiel en mijn vingers. ik word er compleet gek van.

    De schoenen waarmee ik wandel heb ik inmiddels 2 jaar en elke week en soms dagelijks aan voor wandelen van 6 km of minder en nooit last van.
    Hetzelfde als mijn sportschoenen die heb ik inmiddels ook al 2 jaar en sport ik meerdere keren per week op en nooit last.

    Toch heb ik sinds vorige week overal blaren.... Nu ben ik wel iemand die gewoon doorloopt ondanks dat ik er eentje voel en vind ik het stiekem leuk om ze open te prikken ;X

    Heeft iemand tips, van die blaren pleisters helpen niet en er eerst een pleister op doen ook niet. Ik kan wel zweetvoeten hebben maar ik doe sport en wandelsokken aan.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik denk dat je er steeds meer krijgt doordat je door waarschijnlijk de allereerste blaar onbewust anders ging lopen. Nu helpt dit warmkoudwarm weer ook niet echt aangezien je zegt zweetvoeten te hebben en ik denk ook niet dat je op een paar dagen rust zit te wachten gezien je actieve levensstijl :').

    Misschien kun je strakkere sokken proberen, zodat ze niet kreukelen onder je voet zeg maar? Ik las ook dat je voeten onderpoederen met talkpoeder helpt tegen zweet, dus dat kan helpen tegen de weekheid van je huid... Daarnaast las ik ook dat van dat fysiotape over gevoelige plekken preventief werkt, omdat de wrijving dan langs de tape gaat ipv je huid zelf.

    Hopelijk heb je er wat aan, haha. Ik heb vooral snel last van mijn voeten vanwege mijn hypermobiliteit, dus mijn expertise houdt bij plotselinge blaren zonder verkeerde lichaamshouding al snel op :')


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    AriChibi schreef:
    Ik denk dat je er steeds meer krijgt doordat je door waarschijnlijk de allereerste blaar onbewust anders ging lopen. Nu helpt dit warmkoudwarm weer ook niet echt aangezien je zegt zweetvoeten te hebben en ik denk ook niet dat je op een paar dagen rust zit te wachten gezien je actieve levensstijl :').

    Misschien kun je strakkere sokken proberen, zodat ze niet kreukelen onder je voet zeg maar? Ik las ook dat je voeten onderpoederen met talkpoeder helpt tegen zweet, dus dat kan helpen tegen de weekheid van je huid... Daarnaast las ik ook dat van dat fysiotape over gevoelige plekken preventief werkt, omdat de wrijving dan langs de tape gaat ipv je huid zelf.

    Hopelijk heb je er wat aan, haha. Ik heb vooral snel last van mijn voeten vanwege mijn hypermobiliteit, dus mijn expertise houdt bij plotselinge blaren zonder verkeerde lichaamshouding al snel op :')

    Over dat eerste heb ik eigenlijk nooit nagedacht dat dat inderdaad een reden kan zijn voor zoveel. Nu kan ik momenteel niet zo vaak meer sporten. Heb namelijk Contrastvloeistof gehad en heb dan hele erge armpijn en volgende week moet ik nogmaals dus zoveel sporten word hem niet.

    Qua sokken die zitten behoorlijk strak en sluiten nauw aan, deze heb ik bij de anwb gekocht na advies over hoeveel ik loop en welke schoenen. Tape is wel een goede al heb ik daar niet echt ervaring mee om mijn voet dus dan zal ik eens ergens moeten advies vragen voor ik met mijn hypermobiliteit weer iets verkeerds doe.

    Kan de hypermobiliteit dat dat er iets mee te maken heeft? Ik heb het namelijk ook dusja.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik doe zelf meestal verbandjes rond mijn blaren en dat werkt vaak wel. Geen idee of dat eigenlijk verstandig is om te doen, maar ik ken je struggle heel erg. 😂


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    IrishNialler schreef:
    (...)

    Kan de hypermobiliteit dat dat er iets mee te maken heeft? Ik heb het namelijk ook dusja.


    Het kan, omdat daardoor de wreef van je voet bijvoorbeeld te ver door kan buigen tijdens het lopen of je enkels net iets te ver doorzakken, waardoor je houding verkeerd is (e.g. je gewicht op de verkeerde punten van je voet komt).
    Ik weet niet of je steunzolen hebt? Anders kun je een keer een afspraak maken bij de podotherapeut en kijken of hij/zij wat aan je voethouding kan zien. Als je na veel lopen ook last krijgt van je knieën of enkels is het sowieso handig om iets van steun in je benen te hebben :')

    [ bericht aangepast op 14 maart 2018 - 19:23 ]


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Helgenberger schreef:
    Ik doe zelf meestal verbandjes rond mijn blaren en dat werkt vaak wel. Geen idee of dat eigenlijk verstandig is om te doen, maar ik ken je struggle heel erg. 😂
    die zal ik onthouden als ik op kamp ben in het bos. Zelfs nu ik amper in mijn gewone schoenen wandel en meer in sloffen zit heb ik er blaren bij gekregen dat ik mij af vraag wat er mis is met mij


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Tape helpt vaak ook. En het kan ook zo zijn dat je de blaren juist hebt gekregen doordat je zo lang dezelfde schoenen aanhebt. Het is belangrijk om je schoenen tijdig te vervangen (ook als ze van buiten er nog mooi uit zien) omdat je de schoenen ook in loopt en uit rekt. Als die schoen altijd op dezelfde plekken drukt dan kan dat soms voor problemen zorgen. Mijn advies is om de komende tijd schoenen zo veel mogelijk af te wisselen, preventief de moeilijke plekjes af te plakken en eventueel een weekendje rust nemen zodat de wonden kunnen helen. Ook kun je overwegen speciale 'inloop' sokken te kopen die de pijn op de bekende drukpunten verlicht (ik weet dat Dr. Martens die ook verkoopt). Sterkte!


    The truth is out there.

    Van die sokken met aparte vakjes voor je tenen (wtf, die omschrijving, maar ik weet niet hoe je die noemt 😂), die zouden blijkbaar ook goed helpen tegen blaren. Dat zei een vriendin van me die obstacle runs doet in ieder geval.


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.