• HET GROTE LGBT+ TOPIC


    “Most of my life I've been terrified
    Spending my days always questioning
    Am I wrong to love a man?
    I realised, I realised
    Ain't gotta hide this heart of mine
    I'm gonna fight just to let you know
    To open your light and let it glow

    So if you want to kiss the boy,
    then you better kiss the boy right now
    You ain't gotta be afraid of the words you want to say right now
    'Cause love is a game we deserve to play out loud
    So if you want to play then you better kiss the boy
    Oh, you better kiss the boy right now!”


    — Keiynan Lonsdale, Kiss The Boy






    Hello there, fellow lgbt individual — or maybe not — Welcome!


    Ik dacht eens laatst: er is volgens mij geen LGBT+ topic op Q, en waarom eigenlijk ook niet? Quizlet is een plek waar we onszelf kunnen zijn, dus waarom zou dit topic er niet zijn? Dus voel je vooral vrij om hier te hart te luchten over die crush van je, of je coming out story, of gewoon een get together / praatje te hebben met andere fellow lgbt+ users hier op Q! Want we kunnen eindelijk onszelf vieren in plaats van dat we onszelf moeten verbergen, dus doe je ding!! You be you! Of je nou out and proud uit de kast bent, of dat je nog erin zit, of zelfs niet deel bent van deze community, maar wel je support wilt delen: Iedereen is welkom!

    - xxx -


    LGBT+ SQUAD
    Even een headsup als je hierbij wilt + welke tags c:

    — Sha — Asexual, calls themselves gay unironically, fuck gender and labels.
    — Xan — Panromantic and demisexual, for now.
    — Ads — Really gay tbh. 🤷
    — Mirts — no fucking clue about what I am but I don’t give two shits about it.
    — Britt — Bisexual en zo, met voorkeur voor zeh ladies.
    — Jana — lesbienne (ace).
    — Jarne — regenbooginspecteur is aanwezig, out en proud!
    — Nánouk — bisexual in tha house.
    — Inge — Vermoedelijke ace vraagtekens.
    — Elise — Demisexual en alles.
    — Veerle — no fucking clue about what I am but I don’t give two shits about it.
    — Wolfram — Pansexual.
    — Marleen — Queer.
    — Marlies — Trots lesbienne!
    — Loïs — Bi.
    — Mare — Geen idee.
    — Maddie — bisexual met 60/40 voorkeur naar aubergines.
    — Eva — bi, possibly pan.
    — Koffie — geen idee.
    — Aarsvogel — geen idee.
    — Frederick — a self-made man.
    — Mandy — een pannetje.
    — Goitske — Queer.
    — Avi — Non Binary & Bi.
    — Carianne — girl that doesn't know if she's gay or bi.
    — Samuel — transformer, ftm.
    — Mika(ela) — Non Binary, vind alles leuk behalve jongens, ace.
    — Rowen — Bi, trans guy & queer.
    — Ava — (koeken)pan.
    — Leo — (trans)man & hella gay (maar ik flirt met iedereen)!
    — Alex — Pansexual, transgender and fabulous
    — Eva — pan seksueel.
    — Britt — valt op mensen.
    — Yuna — wss Pan.
    — Lieke — Bi & Proud.
    STRAIGHT ALLIES:

    — Matty.
    — Cheryl.
    — Delphine.
    — Jellanie.
    — Natas.
    — Danique.
    — Femke.
    — Bes.
    — Anna.
    — Kim.
    — Belle.
    — Yolanda.

    [ bericht aangepast op 28 juni 2018 - 20:04 ]


    — Inner peace, it's hard to find. —

    @ Debbaut: Het ligt eraan of ik het land (naast dat) verder wel heel tof vind. Ik begrijp jouw standpunt namelijk goed, en hier ben ik het ook mee eens. Alleen, er geldt altijd wel een "maar" in dit opzicht. Ik gok dat je het nu enkel over bijv. vakantie hebt, maar nu een vraag aan jou terug: zou je wel naar zo'n land gaan als het voor je werk / studie moet? Wat is je mening er dan over?

    En, als bonusvraag: stel je bent geweest en hebt er een liefde aan overgehouden. Hoe zou je daarmee omgaan?


    [ heaven knows ]

    Hoi ik ben britt en ik ben vooral erg leuk en verder weet ik het niet zo goed naast het feit dat ik nu een vriendin heb en ooit een vriend had <3

    Om even in te springen op dat topic: ik zou zelf ook niet zo snel naar zo'n land reizen


    Spinning around, I'm weightless.

    Debbaut schreef:
    Ik vroeg mij eigenlijk iets of zo een beetje stilletjes in mijn hoofd.

    Hoe staan jullie tegenover reizen?
    Ik weiger bijvoorbeeld om naar landen te gaan waar het zijn van LGBTQ+ illegaal is. Ookal heb ik geen vriendje. Dit omdat ik me niet ga opdringen in een maatschappij die me toch niet zou accepteren en ook uit respect voor LGBTQ+'ers die er leven. Door er niet naartoe te reizen kan de overheid mijn geld tenminste niet gebruiken om verder te discrimineren.

    Ik denk er precies hetzelfde over. Mijn droom is om Rusland etc te bezoeken maar zolang zij de lgbt community niet accepteren zal ik geen cent uitgeven in dat soort landen.


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Iemand tips voor een A-gender persoon (Geen man noch vrouw)
    Die ook nog een hele lieve vriend heeft die het wel accepteert, maar er verder niets mee doet.

    Alle soorten tips zijn welkom!
    Over kleding, vrouwelijke dingen verbergen maar niet te mannelijk, blabla.

    Debbaut schreef:
    Ik vroeg mij eigenlijk iets of zo een beetje stilletjes in mijn hoofd.

    Hoe staan jullie tegenover reizen?
    Ik weiger bijvoorbeeld om naar landen te gaan waar het zijn van LGBTQ+ illegaal is. Ookal heb ik geen vriendje. Dit omdat ik me niet ga opdringen in een maatschappij die me toch niet zou accepteren en ook uit respect voor LGBTQ+'ers die er leven. Door er niet naartoe te reizen kan de overheid mijn geld tenminste niet gebruiken om verder te discrimineren.

    Ik zou er wel naar toe gaan als ik geld had, omdat ik van mening ben dat een betere economie en blootstelling aan andere culturen positief is voor iedereen. Maar ik zou niet snel reizen naar landen waar het ook strafbaar is.


    Seasons will change, but I shall remain

    ScribbleTheFox schreef:
    Iemand tips voor een A-gender persoon (Geen man noch vrouw)
    Die ook nog een hele lieve vriend heeft die het wel accepteert, maar er verder niets mee doet.

    Alle soorten tips zijn welkom!
    Over kleding, vrouwelijke dingen verbergen maar niet te mannelijk, blabla.

    Wil je dat ik het hier zeg, of liever privé? Ik wil je namelijk ook wel een lang pb'tje sturen wat ik doe op sommige dagen?


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Tozier schreef:
    (...)
    Wil je dat ik het hier zeg, of liever privé? Ik wil je namelijk ook wel een lang pb'tje sturen wat ik doe op sommige dagen?


    Het is aan jou de keuze. (-:

    ScribbleTheFox schreef:
    (...)

    Het is aan jou de keuze. (-:


    Oké, dus op dagen waar ik me totaal niet oké voel met mijn vrouwelijke vormen draag ik een binder, om zo gewoon zo plat mogelijk te zijn, omdat dat mij persoonlijk heel erg helpt. Dus ik zou inderdaad een binder aanschaffen. Ook helpen beanies/petten mij heel erg. Mijn haar is kort met een undercut, dus als ik wil kan ik het zo naar achteren stylen en onder een pet stoppen, maar ik kan het ook los laten en doen wat ik ermee wil, zonder persee heel vrouwelijk eruit te zien. Ook is 75% van mijn kleding mannenkleding. Blousjes, shirts, vesten etc. het is misschien niet heel duidelijk en ik doe het ook meer omdat mannenkleding meer mijn style heeft 9 van de 10 keer en omdat het wat wijder valt, zodat mijn hourglass figuur niet geacentueert wordt. Nu komt echter de zomer eraan dus ik raad blousjes met korte mouwen op, en helemaal tot bovenaan vastknopen, of boven een leuk shirtje/hemdje. Maar nooit half vast, dat vind ik meer vrouwelijk maar dat is mijn mening erover. Natuurlijk snap ik dat je misschien niet een binder wilt en kan dragen, dus sportbh's of bh's zonder wire raad ik zeker aan. En zoek een eigen style. Mijn style is sowieso totaal niet typisch vrouwelijk, het is veel merchandise van games, series en bands, en vooral erg zwart/donkere kleuren met Vans eronder. Onder gescheurde broeken draag ik soms fishnet panty's, dit is zelf ook een style ding, maar als ik dan bijvoorbeeld niet té mannelijk eruit wil zien is dat een tintje om toch weer het neutraal te houden. Dat is mijn ding; ik zie mezelf niet als man nor vrouw, maar op sommige dagen tik ik toch de ene kant meer op, en de andere dag weer de andere kant op, dus door deze kledingkeuzes kan ik me kleden naar hoe ik me voel. En tip nummer 1, die ik laatst zelf pas heb geleerd; als je je goed voelt, own it. Als jij je niet goed voelt over hoe je eruit ziet, dan gaat niemand het leuk vinden.


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Laguna schreef:
    @ Debbaut: Het ligt eraan of ik het land (naast dat) verder wel heel tof vind. Ik begrijp jouw standpunt namelijk goed, en hier ben ik het ook mee eens. Alleen, er geldt altijd wel een "maar" in dit opzicht. Ik gok dat je het nu enkel over bijv. vakantie hebt, maar nu een vraag aan jou terug: zou je wel naar zo'n land gaan als het voor je werk / studie moet? Wat is je mening er dan over?

    En, als bonusvraag: stel je bent geweest en hebt er een liefde aan overgehouden. Hoe zou je daarmee omgaan?


    Toevallig zit ik in Toerisme en is de kans reëel dat me dat gaat overkomen. Dit is mijn laatste jaar secundair in een klas die mij heel erg irriteert. Als ze dit jaar hadden gezegd dat de studiereis naar pakweg Marokko ging, dan had ik me de dag van vertrek waarschijnlijk per ongeluk overslapen omdat ik in deze klassfeer niet terug in de kast wil gaan zitten. Dan kon je me twee maanden naar de psycholoog sturen.
    Gelukkig gaan we naar Copenhagen, dus daar zit je als homo vrij veilig.

    In de komende jaren zou ik er alleszins over praten en proberen een andere oplossing te zoeken. Als het echt allesbepalend is om te slagen zit er natuurlijk niets anders op.

    Wat de liefde betreft, ik zou die persoon dan zo snel mogelijk hier een thuis bezorgen zodat die uit dat milieu weg kan.


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik val even dit topic binnen, want ik heb een vraagje. Ik weet eigenlijk niet eens in hoeverre ik dat hier kan plaatsen, omdat Q natuurlijk geen site is om spullen te verkopen, maar ik zit met een 'probleempje'.

    Ik wil heel graag mijn binder van Danae verkopen aangezien ik vrij binnenkort eindelijk geopereerd zal worden. Ik heb alleen werkelijk geen idee hoe ik dat ding het beste kwijt kan. Ik heb wel een advertentie geplaatst op Marktplaats, maar ik voel me er toch vrij ongemakkelijk bij, omdat het best een persoonlijk ding is. Ook is er geen rubriek voor dit soort dingen, dus het wordt nauwelijks gezien. Al helemaal niet door mensen voor wie het bedoeld is (volgens mij).

    Mijn moeder zei al dat ik misschien beter een forum voor transgender mensen kan zoeken, maar ik zit niet op zulke fora dus ik voel me daar ook niet gemakkelijk bij door allerlei redenen.

    Ik vroeg me een beetje af hier iemand een binder zoekt? Ik hoef er geen hoofdprijs voor te hebben, maar ik wil dat ding gewoon kwijt. Hij is like 3 keer een uurtje gedragen, omdat ik hoogsensitief ben en snel hyperventileer als ik minder goed kan ademen. Oh well, als hier toevallig iemand is die ik er blij mee kan maken, hoor ik het wel.

    [ bericht aangepast op 4 mei 2018 - 15:13 ]


    Caution first, always.

    I'm here ~

    @Nishikiyama als je hem nog kwijt moet mag je mij even een dm sturen c:

    [ bericht aangepast op 11 mei 2018 - 13:20 ]


    This ain't no place for no better man.

    Geen idee honestly of ik bi ben of straight. En ik ben nog jong, dus het is ook helemaal niet belangrijk (hoera)
    Maar sowieso een ally.

    [ bericht aangepast op 11 mei 2018 - 18:30 ]


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~

    16+

    Wat ik me dus afvraag, als je denkt aan seks als je gay bent, denk je dan ook alleen maar aan seks met hetzelfde geslacht, of ook met het andere geslacht waar je in principe dus niet verliefd op wordt?

    [ bericht aangepast op 11 mei 2018 - 22:08 ]


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Ristridin schreef:
    16+
    Wat ik me dus afvraag, als je denkt aan seks als je gay bent, denk je dan ook alleen maar aan seks met hetzelfde geslacht, of ook met het andere geslacht waar je in principe dus niet verliefd op wordt?

    Denk het niet. Als lesbienne denk je niet snel aan een lul in je kut, om het even grafisch te beantwoorden. Misschien wel een snelle gedachte als in: hoe zou dat zijn? Maar verder, nehh.


    [ heaven knows ]

    Alex_D — Pansexual, transgender and fabulous


    “Normality is a paved road: It’s comfortable to walk, but no flowers grow on it.” –Vincent Van Gogh