• HET GROTE LGBT+ TOPIC


    “Most of my life I've been terrified
    Spending my days always questioning
    Am I wrong to love a man?
    I realised, I realised
    Ain't gotta hide this heart of mine
    I'm gonna fight just to let you know
    To open your light and let it glow

    So if you want to kiss the boy,
    then you better kiss the boy right now
    You ain't gotta be afraid of the words you want to say right now
    'Cause love is a game we deserve to play out loud
    So if you want to play then you better kiss the boy
    Oh, you better kiss the boy right now!”


    — Keiynan Lonsdale, Kiss The Boy






    Hello there, fellow lgbt individual — or maybe not — Welcome!


    Ik dacht eens laatst: er is volgens mij geen LGBT+ topic op Q, en waarom eigenlijk ook niet? Quizlet is een plek waar we onszelf kunnen zijn, dus waarom zou dit topic er niet zijn? Dus voel je vooral vrij om hier te hart te luchten over die crush van je, of je coming out story, of gewoon een get together / praatje te hebben met andere fellow lgbt+ users hier op Q! Want we kunnen eindelijk onszelf vieren in plaats van dat we onszelf moeten verbergen, dus doe je ding!! You be you! Of je nou out and proud uit de kast bent, of dat je nog erin zit, of zelfs niet deel bent van deze community, maar wel je support wilt delen: Iedereen is welkom!

    - xxx -


    LGBT+ SQUAD
    Even een headsup als je hierbij wilt + welke tags c:

    — Sha — Asexual, calls themselves gay unironically, fuck gender and labels.
    — Xan — Panromantic and demisexual, for now.
    — Ads — Really gay tbh. 🤷
    — Mirts — no fucking clue about what I am but I don’t give two shits about it.
    — Britt — Bisexual en zo, met voorkeur voor zeh ladies.
    — Jana — lesbienne (ace).
    — Jarne — regenbooginspecteur is aanwezig, out en proud!
    — Nánouk — bisexual in tha house.
    — Inge — Vermoedelijke ace vraagtekens.
    — Elise — Demisexual en alles.
    — Veerle — no fucking clue about what I am but I don’t give two shits about it.
    — Wolfram — Pansexual.
    — Marleen — Queer.
    — Marlies — Trots lesbienne!
    — Loïs — Bi.
    — Mare — Geen idee.
    — Maddie — bisexual met 60/40 voorkeur naar aubergines.
    — Eva — bi, possibly pan.
    — Koffie — geen idee.
    — Aarsvogel — geen idee.
    — Frederick — a self-made man.
    — Mandy — een pannetje.
    — Goitske — Queer.
    — Avi — Non Binary & Bi.
    — Carianne — girl that doesn't know if she's gay or bi.
    — Samuel — transformer, ftm.
    — Mika(ela) — Non Binary, vind alles leuk behalve jongens, ace.
    — Rowen — Bi, trans guy & queer.
    — Ava — (koeken)pan.
    — Leo — (trans)man & hella gay (maar ik flirt met iedereen)!
    — Alex — Pansexual, transgender and fabulous
    — Eva — pan seksueel.
    — Britt — valt op mensen.
    — Yuna — wss Pan.
    — Lieke — Bi & Proud.
    STRAIGHT ALLIES:

    — Matty.
    — Cheryl.
    — Delphine.
    — Jellanie.
    — Natas.
    — Danique.
    — Femke.
    — Bes.
    — Anna.
    — Kim.
    — Belle.
    — Yolanda.

    [ bericht aangepast op 28 juni 2018 - 20:04 ]


    — Inner peace, it's hard to find. —

    ik vind Pride over 't algemeen gewoon niks hshs oeps

    [ bericht aangepast op 28 juni 2018 - 22:38 ]


    Heaven is a place that we all have

    Ik hoop idd ook naar Amsterdam Pride te kunnen, want ik heb de Pride in mijn eigen stad moeten missen door werk :c


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Sombra schreef:
    Ik heb de lijst maar eens geupdate: Als je mist; geef het door, dan zet ik je er met liefde bij! (heart2)

    Hebben jullie nog wat speciaals met Pride Maand gedaan?


    Ik heb alle boeken van Becky Albertalli gelezen. <3


    •

    Klein probleempje met vraagje, dus ik zet het in deze topic neer, want het past wel:

    Een redelijk goede vriend van mij is verliefd op mij (en niet zo'n beetje ook). Ik heb al herhaaldelijk gezegd dat ik niks voel voor hem en momenteel niet geïnteresseerd ben in mannen. Maar toch blijft hij het proberen. Hij probeert mannelijk over te komen met sporten (wat hij niet eens mag maar oke), naar dezelfde harde muziek te luisteren als ik, zich anders te kleden en over het algemeen anders te gedragen (door bepaalde dingen te zeggen: Ow dat is zo mannelijk en een lagere stem. Als of het niet opvalt...).

    Mijn vriendinnen hebben al gezegd tegen mij dat ik moet zeggen dat ik bi ben en momenteel interesse heb in vrouwen. Ik wil dit graag doen, maar ook weer helemaal niet. Hij is namelijk erg positief over LGBT, héél erg positief. Ik wil die label niet op mij. De reden waarom zoveel mensen al weten dat ik bi ben is om de reden dat het hen niet boeit en ze het zien als normaal. Ook wil ik niet dat hij het gaat rondvertellen, want als mensen het te weten moeten komen wil ik dat het via mij komt.

    Wat zouden jullie doen? Uit zijn leiden laten verlossen en vertellen of niks zeggen en een paar kleine hints geven?


    Seasons will change, but I shall remain

    @Aventia, ik zou het eerlijk zeggen. Maar dat is omdat het mij niet uitmaakt mocht hij het doorzeggen, en dat is voor jou anders. In dat geval zou ik het wel zo eerlijk laten, aangezien mannen het vaak niet eens doorhebben voor het recht voor z'n raap gezegd wordt, alleen niet vermelden dat je bi bent. Dus misschien: "Ik heb gemerkt dat je blablabla.... Maar sorry, ik val niet op je en dat zal ook niet veranderen in de nabije toekomst. Het laatste waar ik me nu in interesseer zijn mannen."


    [ heaven knows ]

    HAHAHA @Shania, je mag &proud bij mij weghalen hoor, dat was voornamelijk mijn dramatische introductie in dit topic :')

    ---

    @Aventia,

    Ik heb een tijd geleden in dezelfde situatie gezeten met mijn beste vriend. Op dat moment zat ik slecht in mijn vel en was hij mijn enige vriend, dus besloot ik hem niet af te wijzen om ons allebei te sparen. Twee jaar laten zaten we samen te lunchen en heeft hij mij rood aangelopen en stotterend verteld dat hij me twee jaar lang echt vet leuk heeft gevonden, en dat iedereen dat wist. Like, zelfs zijn ex-collega's in het restaurant waarin we zaten te lunchen.
    Dat was, zoals je wel kan lezen, een behoorlijke awkward situatie voor ons allebei. Toen pas besefte ik dat ik hem vanaf het begin af aan geen hoop had moeten geven, ik heb hem ongewild aan het lijntje gehouden, twee jaar lang. Hij is als het ware niet verder gegaan met zijn leven omdat hij dacht dat hij een kans maakte, terwijl ik hem totaal niet op die manier zag of kon zien.

    Wat ik hiermee wil zeggen is, ontwijk het alsjeblieft niet omdat je bang bent iets kapot te maken. Een blauwtje lopen is kut, maar daar kom je overheen. Iemand maanden of jaren laten wachten omdat je geen rood licht geeft... dat is niet oké. Hints geven gaat niet helpen op het moment dat hij over zijn oren verliefd is, dan wil je het niet horen en hoor je het dus ook niet (been there done that).
    Je zou hem misschien even apart kunnen nemen en hem in vertrouwen vertellen dat je voornamelijk op vrouwen valt (op dit moment). Als je het zo aanpakt dat je hem het gevoel geeft dat hij je vertrouwenspersoon is en dat dit NIKS te maken heeft met dat jij weet hoe hij zich voelt over jou, kan het goed uitpakken. Heb je een vrouwelijke crush? Vertel hem er over (of verzin er eentje als je echt duidelijk wil zijn). Op dit manier zal hij niet snel iets doorvertellen en weet hij gelijk dat hij gewoon echt even geen kans maakt bij jou.

    [ bericht aangepast op 1 juli 2018 - 13:10 ]

    Nunchi schreef:
    @Aventia, ik zou het eerlijk zeggen. Maar dat is omdat het mij niet uitmaakt mocht hij het doorzeggen, en dat is voor jou anders. In dat geval zou ik het wel zo eerlijk laten, aangezien mannen het vaak niet eens doorhebben voor het recht voor z'n raap gezegd wordt, alleen niet vermelden dat je bi bent. Dus misschien: "Ik heb gemerkt dat je blablabla.... Maar sorry, ik val niet op je en dat zal ook niet veranderen in de nabije toekomst. Het laatste waar ik me nu in interesseer zijn mannen."


    Thanks voor het advies! Het rare is dat ik het hem al meerdere keren heb gezegd, maar misschien is een opnieuw vertellen weer handig.


    Seasons will change, but I shall remain

    Freyr schreef:
    HAHAHA @Shania, je mag &proud bij mij weghalen hoor, dat was voornamelijk mijn dramatische introductie in dit topic :')

    ---

    @Aventia,

    Ik heb een tijd geleden in dezelfde situatie gezeten met mijn beste vriend. Op dat moment zat ik slecht in mijn vel en was hij mijn enige vriend, dus besloot ik hem niet af te wijzen om ons allebei te sparen. Twee jaar laten zaten we samen te lunchen en heeft hij mij rood aangelopen en stotterend verteld dat hij me twee jaar lang echt vet leuk heeft gevonden, en dat iedereen dat wist. Like, zelfs zijn ex-collega's in het restaurant waarin we zaten te lunchen.
    Dat was, zoals je wel kan lezen, een behoorlijke awkward situatie voor ons allebei. Toen pas besefte ik dat ik hem vanaf het begin af aan geen hoop had moeten geven, ik heb hem ongewild aan het lijntje gehouden, twee jaar lang. Hij is als het ware niet verder gegaan met zijn leven omdat hij dacht dat hij een kans maakte, terwijl ik hem totaal niet op die manier zag of kon zien.

    Wat ik hiermee wil zeggen is, ontwijk het alsjeblieft niet omdat je bang bent iets kapot te maken. Een blauwtje lopen is kut, maar daar kom je overheen. Iemand maanden of jaren laten wachten omdat je geen rood licht geeft... dat is niet oké. Hints geven gaat niet helpen op het moment dat hij over zijn oren verliefd is, dan wil je het niet horen en hoor je het dus ook niet (been there done that).
    Je zou hem misschien even apart kunnen nemen en hem in vertrouwen vertellen dat je voornamelijk op vrouwen valt (op dit moment). Als je het zo aanpakt dat je hem het gevoel geeft dat hij je vertrouwenspersoon is en dat dit NIKS te maken heeft met dat jij weet hoe hij zich voelt over jou, kan het goed uitpakken. Heb je een vrouwelijke crush? Vertel hem er over (of verzin er eentje als je echt duidelijk wil zijn). Op dit manier zal hij niet snel iets doorvertellen en weet hij gelijk dat hij gewoon echt even geen kans maakt bij jou.


    Ook bedankt voor het advies!

    Mensen om mij heen denken idd dat ik hem aan het lijntje hou (wat niet tof is), ondanks dat ik hem herhaaldelijk heb verteld dat ik niets voor hem voel en dat hij geen kans maakt voor de toekomst. Lastige situatie :/. Maar bedankt voor het advies. Ik zal het proberen, misschien helpt het dit keer wel!

    [ bericht aangepast op 1 juli 2018 - 13:36 ]


    Seasons will change, but I shall remain

    ik voel me zo intens in touch met mijn seksualiteit nu ik met zowel een meisje als een (biseksuele) man date. weet niet precies onder welk labeltje ik mezelf schaar, ik noem mezelf over het algemeen gewoon 'niet hetero'.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Guys, I am confused.D': Moet ik me beledigd voelen als iemand me een Tinker Bell noemt of moet ik het juist een heel awesome bijnaam vinden en er voor strijden dat dit het nieuwe woord voor gay wordt?

    Klik voor artikel


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    Guys, I am confused.D': Moet ik me beledigd voelen als iemand me een Tinker Bell noemt of moet ik het juist een heel awesome bijnaam vinden en er voor strijden dat dit het nieuwe woord voor gay wordt?

    Klik voor artikel


    Tough... Ik denk dat het ligt aan de persoon die het zegt evenals de situatie. Ten eerste zou ik nooit zomaar tegen iedereen zeggen wat mijn seksualiteit is en de mensen dìe het weten, respecteren het en zouden nooit iets zeggen waarvan ze weten dat het hurtful kan zijn.
    Soooo, conclusion is, ik zou me niet beledigd voelen als het iemand is die ik niet ken. Screw them.


    What’s tasty in Busan?

    Debbaut schreef:
    Guys, I am confused.D': Moet ik me beledigd voelen als iemand me een Tinker Bell noemt of moet ik het juist een heel awesome bijnaam vinden en er voor strijden dat dit het nieuwe woord voor gay wordt?

    Klik voor artikel


    Damn right we’re Tinker Bells and fairies! 🌈 Maar inderdaad is de lijn tussen grapje en belediging heel dun en hangt de interpretatie af van de context. In dit geval is het duidelijk niet positief bedoeld, maar who cares about that guy’s opinion🤷🏼‍♀️


    Words are loaded pistols. Sometimes it's just better not to pull the trigger. | Vertrouwenspersoon

    Ik wil out komen tegenover mijn ouders, maar ik heb geen idee hoe ik dat zou moeten zeggen ):
    Any advice?


    all because i liked a girl

    BettyCooper schreef:
    Ik wil out komen tegenover mijn ouders, maar ik heb geen idee hoe ik dat zou moeten zeggen ):
    Any advice?


    Gewoon rustig blijven en je eigen woorden gebruiken. Gun hen ook de tijd om aan het idee te wennen.(: Veel succes, het is een moedige en goede stap. Je gaat je erna veel beter voelen!


    Queer zijn is gewoon alles

    ^ Wat Debbaut zegt. En wees bereid vragen te beantwoorden. Vaak hebben ouders wel wat vragen, maar dat is goed ook! Ik wens je heel veel succes voor als je het gaat doen, want het gaat zeker beter voelen once you do.


    — Inner peace, it's hard to find. —