• [ bericht aangepast op 27 dec 2021 - 22:29 ]

    Een tekst lijkt me iets wat uit woorden bestaat? (nerd)

    Maar iedereen staat hier weer net even anders in, dus ik kan me op zich ook wel voorstellen dat iemand een scène of ding voor zich ziet, misschien. Of letterlijk de woorden zoals ze geschreven zouden moeten worden, wat wel ook erg visueel klinkt, inderdaad.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Woww, hier dacht ik dus vanmiddag ook aan. Wanneer ik aan het nadenken ben, praat ik in mijn hoofd. Ik ken ook iemand die de woorden voor zich ziet en leest. Maar in het geval van een liedje zing ik in mijn hoofd. (dance)


    Als je altijd jong bent, heb je nooit een jeugd.

    Wauw, mijn brein kan deze moeilijke vraagstelling op dit late uur niet goed meer verwerken, maar als ik dan echt moest kiezen, dan tekst denken?
    Zoiets als tekst denken als je een musical speelt of zo, is wel vergelijkbaar. Ook al blijft dat vaak niet zo hangen als een irritant liedje. :')


    We were the forever that didn't last

    Ik ben aan het... melodiedenken? Idk, ik speel het letterlijke nummer in mijn hoofd af, alsof ik het op de radio hoor of zo. Is dat audiovisueel? Gewoon auditief?


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Nou ik zie meestal de situatie wel voor me en tekst als ik een liedje zing.

    Alleen bij Zombie van de Cranberries is het net ff kijken hoe je het ziet ala TWD of zoals ze bedoelen in de clip.


    Without me, his world will go on turning. A world that's full of happiness, that I have never known

    Hmm, zal dat er niet mee te maken kunnen hebben met of je een beelddenker bent of niet? 🤔

    Mjah, te laat voor mij om hier over na te denken. Ik ben écht toe aan slaap. Morgen weer een dag. Goodnight!^^


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Muizlet schreef:
    Woww, hier dacht ik dus vanmiddag ook aan. Wanneer ik aan het nadenken ben, praat ik in mijn hoofd. Ik ken ook iemand die de woorden voor zich ziet en leest. Maar in het geval van een liedje zing ik in mijn hoofd. (dance)


    Spinning around, I'm weightless.

    Is tekstdenken niet tijd auditief denken? Als je de tekst echt zou "lezen" is het plaatjesdenken, als je het "hoort" is het auditief denken. Denk ik?

    Mijn broertje "ziet" alles in tekst maar kan verder niet beelddenken. Hij hoort het ook niet, hij leest het alleen. Ik kan ook niet beelddenken, maar ik zie ook geen tekst voor me, ever, dus dan lijkt het me gewoon auditief? Ik hoor alles wel duidelijk en herinner me altijd wel mensen hun stem maar nooit hun gezicht. (cat)


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Ik heb het beide, denk ik. :p Ik denk 80% denk ik wel visueel maar bijna altijd wel ook auditief ‘ondertitelt’, if that makes sense.

    Vraagje: zijn er ook mensen die geluid en specifieke kleuren aan elkaar kunnen koppelen?


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Ik zou het vast wel kunnen, maar niet dat ik dat normaal gesproken doe


    Als je altijd jong bent, heb je nooit een jeugd.

    Hooverphonic schreef:
    Ik heb het beide, denk ik. :p Ik denk 80% denk ik wel visueel maar bijna altijd wel ook auditief ‘ondertitelt’, if that makes sense.

    Vraagje: zijn er ook mensen die geluid en specifieke kleuren aan elkaar kunnen koppelen?


    Dat noemt men toch Synesthesia?