• Ik heb al langer iets met kogelvissen, maar sinds gister is er iets gebeurd in mijn hoofd dat ik totaal verliefd ben geworden op dwergkogelvisjes. Ze zijn schattig, maar nog steeds jagers en staan bekend dat ze nog wel agressief kunnen zijn.





    Dwergkogelvisjes blijken minder agressief te zijn dan de meeste kogelvissen en kunnen in zoetwater gehouden worden (wat weer wat moeite scheelt). Daarom heb ik besloten om een dwergkogelvis te nemen.

    Heeft iemand ervaring met het houden van (dwerg)kogelvissen? Wat zou je aan/afraden? Is deze vis redelijk makkelijk te houden?


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Apfelstrudel schreef:
    (...)

    Zouden dat bidsprinkhaankreeften kunnen zijn? Die zijn wel rond de 10 centimeter. Ik snap wel hoe ze een kogelvis van hoogtens 2,5 centimeter kunnen opeten.


    Ja klopt! Het was overigens een baby zag ik, geen dwerg, maar komt op hetzelfde neer.


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Sowieso geen advies vragen in een dierenwinkel. Ik zou je inlezen op forums en misschien meelezen op facebook groepen :). Je aquarium moet sowieso een maand indraaien. Na een week draaien komt er namelijk een nitriet piek en dit is dodelijk voor vissen.