• Ik heb zojuist dit artikel op de website van het AD gekregen. In Amerika zijn ze soms buitensporing met hun celstraffen, maar Nederland kan er ook wat van, alleen dan de totaal andere kant op. Achttien fucking maanden voor het verkrachten van een meisje van twaalf, waarvan ook nog eens de helft voorwaardelijk, tyf een eind op zeg. Ik snap echt niet waarom er niet eens een keer verandering komt in dit soort straffen, gadverdamme. Dit soort gevallen gooien ze wat mij betreft levenslang de gevangenis in, en als het een vluchteling betreft, stuur ze alsjeblieft terug naar hun eigen land.

    [ bericht aangepast op 8 mei 2018 - 1:02 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Amen, sister!


    I have seen my own sun darkened

    Ik vind het ook niet normaal. Dat meisje zit dr hele leven met wat er gebeurt is en die vieze verkrachter is er met 18 maanden, waarvan deels voorwaardelijk, van af. En dan mag 'ie zeker ook nog eerder de cel uit bij vertonen van goed gedrag. 🤢

    [ bericht aangepast op 8 mei 2018 - 8:36 ]


    26 - 02 - '16

    Oh bah, wat erg dit. Ik ben het volledig met je eens: terug sturen die handel.


    We were the forever that didn't last

    Ik weet gewoon dat dit de reden is dat sommige mensen niet de moeite nemen om aangifte te doen.


    No growth of the heart is ever a waste

    Salaryman schreef:
    Ik weet gewoon dat dit de reden is dat sommige mensen niet de moeite nemen om aangifte te doen.


    Nou inderdaad. De helft van de aangiftes belandt in de prullenbak en de rest, die wel worden doorgezet, krijgen een vervolg die voor zo'n dader niks voorstelt ten opzichte van de schade die het slachtoffer aan is gedaan. Die viespeuk hoeft maar 1,5 jaar te zitten maximaal en zij heeft levenslang.

    [ bericht aangepast op 8 mei 2018 - 9:23 ]


    26 - 02 - '16

    Sankofa schreef:
    Ik vind het ook niet normaal. Dat meisje zit dr hele leven met wat er gebeurt is en die vieze verkrachter is er met 18 maanden, waarvan deels voorwaardelijk, van af. En dan mag 'ie zeker ook nog eerder de cel uit bij vertonen van goed gedrag. 🤢


    Spinning around, I'm weightless.

    Geloof me, in Amerika is dat hetzelfde bij dit soort zaken (that is, als je rijk bent). Je moet de naam Brock Turner maar eens opzoeken. En dit geval ... god, ik snap het ook niet. Kun je dat soort gevallen niet laten castreren? (cat) Het is misschien onmenselijk en onwettelijk, maar bij lange niet zo onmenselijk als een meisje van twaalf verkrachten.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Sankofa schreef:
    (...)
    Nou inderdaad. De helft van de aangiftes belandt in de prullenbak en de rest, die wel worden doorgezet, krijgen een vervolg die voor zo'n dader niks voorstelt ten opzichte van de schade die het slachtoffer aan is gedaan. Die viespeuk hoeft maar 1,5 jaar te zitten maximaal en zij heeft levenslang.

    Laat staan het hele proces ook nog mee te maken om zo'n klootzak op te laten sluiten. Durf je het eindelijk aan, gebeurd er dit, fuck zeg. Degene gaat er veel langer onderdoor aan dan die sick bastard.


    [ heaven knows ]

    Laguna schreef:
    (...)
    Laat staan het hele proces ook nog mee te maken om zo'n klootzak op te laten sluiten. Durf je het eindelijk aan, gebeurd er dit, fuck zeg. Degene gaat er veel langer onderdoor aan dan die sick bastard.

    Inderdaad. Vaak is victim shaming ook echt een probleem. Het lijkt wel of het makkelijker is om naar het slachtoffer te wijzen dan de dader aan te pakken. Triest is het..


    26 - 02 - '16

    Sankofa schreef:
    (...)
    Inderdaad. Vaak is victim shaming ook echt een probleem. Het lijkt wel of het makkelijker is om naar het slachtoffer te wijzen dan de dader aan te pakken. Triest is het..

    De wereld is triest. Of eerder: de mensheid. Dat we mensen veroordelen op het gegeven of ze verkracht zijn of niet is, op z'n zachtst gezegd, zielig.


    [ heaven knows ]

    Salaryman schreef:
    Ik weet gewoon dat dit de reden is dat sommige mensen niet de moeite nemen om aangifte te doen.


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Sankofa schreef:
    (...)

    Nou inderdaad. De helft van de aangiftes belandt in de prullenbak en de rest, die wel worden doorgezet, krijgen een vervolg die voor zo'n dader niks voorstelt ten opzichte van de schade die het slachtoffer aan is gedaan. Die viespeuk hoeft maar 1,5 jaar te zitten maximaal en zij heeft levenslang.


    -

    Sankofa schreef:
    (...)

    Nou inderdaad. De helft van de aangiftes belandt in de prullenbak en de rest, die wel worden doorgezet, krijgen een vervolg die voor zo'n dader niks voorstelt ten opzichte van de schade die het slachtoffer aan is gedaan. Die viespeuk hoeft maar 1,5 jaar te zitten maximaal en zij heeft levenslang.


    Dit.. Echt walgelijk. Dat hij er ook nog over durft te liegen en haar de schuld geeft, dan mag het van mij sws al verdubbeld worden. Sws vind ik dat de Nederlandse straffen zwak zijn. Met dierenleed net zo.. Een vos verliest zijn streken niet hoor, die staat vervolgens nog wel een keer in de rechtbank vanwege hetzelfde probleem. Zorg dan gelijk dat het klaar is en geef hem de straf die hij verdient......


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    We leven in een eerlijk en sociaal rechtsysteem. Tuurlijk joh!


    Queer zijn is gewoon alles