• Gisteren zagen we dat de Isrealische zangeres Netta het Eurovisie Songfestival 2018 won. Met haar liedje 'Toy' verwees zij naar de #meetoo discussie. Het liedje, dat veel doet denken aan de kippensong, won vooral bij de thuisstemmers. Maar is het een terechte winaares ? Reageer in de poll.


    [ bericht aangepast op 13 mei 2018 - 11:07 ]

    Is Isreal de terechte winnaar van het Songfestival 2018?

    20.3% (13 stemmen)
     
    Ja

    79.7% (51 stemmen)
     
    Nee

    Wiarda schreef:
    Ja. Eurovisie gaat niet om de liedjes, echt niet, want meer dan de helft van de redelijk okée liedjes wordt uiteindelijk ontzettend vals gezongen en ongeveer 90% klinkt toch wel als iets dat je al een keer op de radio hebt gehoord. Dus dan kijk ik het helemaal niet om de liedjes en alleen voor de act, en ja, dan was Israël toch wel stukken beter en interessanter dan de rest van de kandidaten. Alleen Oekraïne had van mij veel hoger mogen eindigen, nog, die hadden de memo van "maakt niet uit wat je doet, zolang we er maar denken van "huh"" ook heel goed meegekregen.

    Tldr; ja, want ik vind kippengekrijs júíst helemaal passen bij de sfeer van Eurovisie


    This, basically.

    Wat ik trouwens niet snap is waarom mensen nu opeens een heel probleem ervan maken dat Israel meedoet. Ze doen al idk hoe lang mee. Ze zijn gewoon netjes lid van de EBU en daarmee mogen ze dus meedoen, ongeacht of ze in Europa liggen/lid zijn van de EU/weet ik het. Ik krijg haast meer de indruk dat mensen er nu spontaan over vallen, omdat ze het niet eens zijn met de uitslag. Maar ja, de meerderheid heeft hiervoor gestemd en de vakjury heeft hier ook de nodige punten voor gegeven. Het kan misschien je nummer niet zijn, maar dat maakt het niet direct onverdient. Het is ook niet direct mijn nummer, maar ik moet toegeven dat ze een opvallende act had en die ook goed neer heeft gezet.

    [ bericht aangepast op 14 mei 2018 - 15:08 ]


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Mijn politieke mening negerend, vind ik het een matig lied, na 20 seconden heb ik het wel weer gehad met de hele lied.


    wat was dit ookalweer

    Seasons schreef:
    (...)
    Hebben wij toch even onze kans gemist om eerder Ernst en Bobbie te sturen met “Je Bent Een Soepkip”! 🙈


    Shit. Kans gemist..😂


    Every scrap of you would be taken from me, watched as you signed your name Marjorie