• Eerst had je de jurk... En nu heb je die verdomde audio opname. De opname verscheen eerst op Reddit en heeft nu de rest van de sociale media wereld in haar ban. Omdat het nu zo'n trend is en ik er nog geen topic over had gezien, besloot ik er maar eentje te openen. Ik ben namelijk wel benieuwd wat jullie horen: Yanny of Laurel? Geen zorgen, welke van de twee namen je ook hoort, het is niet fout en er is niets mis met je – allebei de namen worden namelijk uitgesproken. Afhankelijk van welke pitch je oren het beste opvangen, hoor je één van de twee – of allebei, ik ben namelijk een overtuigd #TeamYawlry.

    Welke naam hoor je?

    29.8% (14 stemmen)
     
    Yanny

    40.4% (19 stemmen)
     
    Laurel

    17.0% (8 stemmen)
     
    Allebei, omstebeurt

    10.6% (5 stemmen)
     
    Yawlry

    0.0% (0 stemmen)
     
    Asdfghjkl

    2.1% (1 stem)
     
    Wat is dit?


    I just caught the wave in your eyes

    Ik hoorde de eerste keer Laurel, de tweede keer Yanny, en nu hoor ik weer Laurel.
    WHAT IS THIS?!

    Okay maar de hele tijd elke keer dat ik dit probeerde hoorde ik Laurel.

    En nu met dit filmpje hoor ik opeens Yanny.

    Wat is dit.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Chilton schreef:
    Ik hoorde de eerste keer Laurel, de tweede keer Yanny, en nu hoor ik weer Laurel.
    WHAT IS THIS?!


    Ik ging net dit filmpje luisteren, hoorde idd eerst Yanny als altijd en begon toen Laurel te horen – dit is zoooo trippy

    En dit is dus waarom rationalisme > empirisme? lol


    I just caught the wave in your eyes

    Laurel is toch het juiste antwoord? Ik las dat gister ergens.
    Ik hoorde eerst yanny en toen ik dat las hoorde ik spontaan laurel lol.

    Zo vreemd... Toen het op het nieuws kwam hoorde ik alleen Yanny en nu overduidelijk Laurel :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    TaeTae schreef:
    Laurel is toch het juiste antwoord? Ik las dat gister ergens.
    Ik hoorde eerst yanny en toen ik dat las hoorde ik spontaan laurel lol.


    wat ik had gelezen was dat eigenlijk geen van beide namen wordt gezegd – het is een synthesizer geluid of zoiets. 'Laurel' heeft echter een aanzienlijk lagere frequencie dan 'Yanny' – als je allebei hebt gehoord klinkt het alsof 'Yanny' ook meer door een high pitched robot wordt uitgesproken en 'Laurel' door een volwassen man. Als je allebei kunt horen kunnen je oren zowel laag als hoge frequencies horen – of speel je misschien vanaf een andere speaker met meer/minder bas de opname af. In alle andere gevallen hoor je slechts één van de twee.


    I just caught the wave in your eyes

    Oké, net hoorde ik serieus Yanny en nu opeens hoor ik Laurel, hahaha. Maar ik had ergens een filmpje gezien dat het echt ligt aan de apparatuur en of aan je oren. Wat voor tonen/geluiden het dan opvangt, maar het is wel grappig haha. ^^


    One Who Travels A Higher Path.

    Vroeg me al af wanneer dit topic ging komen, haha!
    Ik hoor steeds Yanny, heb Laurel er nog nooit in gehoord. Mijn ouders horen allebei wel Laurel, mijn zusjes ook Yanny. Super vreemd, maar er zit volgens mij gewoon een geluidstrucje achter inderdaad.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Ik heb een keer Yanny gehoord. Maar ik snap niet meer hoe en ik hoor verder toch écht continue Laurel. 😂


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ik hoor Yawlry :')


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Ik hoor allebei op commando :') jarenlange blootstelling aan dat ronddraaiende poppetje met 'links' of 'rechts' en het McGurk effect heeft mij immuun gemaakt voor dit.


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    KingRichard schreef:
    Ik hoor Yawlry :')


    Ja dit dus.
    Eerste keer hoorde ik Laurel en toen ging het over op Yawlry (':


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Fielding schreef:
    Ik heb een keer Yanny gehoord. Maar ik snap niet meer hoe en ik hoor verder toch écht continue Laurel. 😂


    •

    Yanny, hoewel het twee of drie keer leek alsof de stem Yammy zei.


    Physics is awesome

    #teamYanny


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien