• Hallo iedereen! Ik merkte dat er nog geen WK-topic was, dus ik heb het dan maar aangemaakt (; Ik zal proberen hier alle informatie in te zetten die ook maar iets te maken heeft met het WK, en jullie mogen me hier zeker bij helpen! Vertel me ook voor welk land je supportert, dan plaats ik het bij in dit topic!



    Het topic is nog in aanbouw, maar ik ben er volop mee bezig!

    Groepsfase

    Groep A:

    Rusland
    Saudi-Arabië
    Egypte

    Uruguay


    Groep B:

    Portugal
    Spanje

    Marokko
    Iran



    Groep C:

    Frankrijk
    Australië
    Peru

    Denemarken


    Groep D:

    Argentinië
    IJsland
    Kroatië
    Nigeria


    Groep E:

    Brazilië
    Zwitserland

    Costa Rica
    Servië



    Groep F:

    Duitsland
    Mexico
    Zweden

    Korea


    Groep G:

    België
    Panama
    Tunesië

    Engeland


    Groep H:

    Polen
    Senegal

    Colombia
    Japan



    Achtste finales:
    Frankrijk - Argentinië
    Uruguay - Portugal
    Spanje - Rusland
    Kroatië - Denemarken
    Brazilië - Mexico
    België - Japan
    Zweden - Zwitserland
    Colombia - Engeland


    Kwartfinales:

    Uruguay - Frankrijk
    Brazilië - België
    Rusland - Kroatië
    -


    Halve finales:

    -
    -


    Kleine finale:

    -


    Finale:

    -



    Supporters:

    Orville: België
    ArabelIa: Duitsland / Polen
    Fonollosa: Colombia / Marokko / Spanje / Portugal
    JMB: België / Engeland
    Cortes: Duitsland / Brazilië / Frankrijk
    Ossa: België
    Derks: Duitsland
    Wervelwind: Duitsland / Spanje / België
    EdensGate: Duitsland
    Frodo: België
    ido: België / Spanje / Duitsland
    Seasons: Egypte
    OosterEiland: België / IJsland / Kroatië / Duitsland
    Mondler: België
    Altomare: België / Duitsland / Engeland

    [ bericht aangepast op 3 juli 2018 - 9:02 ]


    "Doesn't exactly sound like "Welcome to the neighbourhood"." ~ Travis Mayweather

    Altomare schreef:
    Zo geweldig. Ben ik de enige die België een van de mooiste ploegen vindt? Ze spelen fair en ze slagen erin om te winnen. Soms zijn ze zwakjes en ze mogen echt wel een schop onder hun kont krijgen om sneller in actie te schieten, though.


    Ik vind België ook echt de meest faire ploeg op het WK, enkel Fellaini is soms een beetje te agressief. Af en toe wachten ze inderdaad te lang met een aanval, maar zoals vandaag tegen Japan, en de laatste goal is er een prachtig voorbeeld van, kunnen ze ook ontzettend snel een prachtige aanval op touw zetten.


    "Doesn't exactly sound like "Welcome to the neighbourhood"." ~ Travis Mayweather

    Ooohhh dat was zo intens!! Ik was aan het werk dus ik kon alleen de tv op het terras horen met het Duitse commentaar en dan de reacties van de mensen dus ik werd helemaal lijp en toen België de derde goal scoorde flipte ik half en toen werd ik keihard uitgelachen door mijn collega's en de gast :')


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Die laatste aanval was zooooo mooi vond ik. Ik was even wanhopig dat België eruit zou liggen tegen Japan, maar ze hebben het toch mooi weer gedaan, de Rode Duivels. Ik vond het ook heel tof dat het eens een mooie wedstrijd was zonder dat er iedere minuut een nieuwe overtreding kwam.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Die Japanners waren echt overal toen de Belgen in de buurt kwamen van hun goal, wow. Elke keer botste die bal tegen hen, ik weet echt niet hoe ze het deden. :o
    Het was zooo spannend! Ik zag het eerlijk gezegd niet meer goed komen. Toch weer een ronde verder, yay!
    Tegen Brazilië zal het wel vanaf het begin beter moeten. Maar wie weet, ik geloof er nog in!


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    Die Japanners waren echt overal toen de Belgen in de buurt kwamen van hun goal, wow. Elke keer botste die bal tegen hen, ik weet echt niet hoe ze het deden. :o
    Het was zooo spannend! Ik zag het eerlijk gezegd niet meer goed komen. Toch weer een ronde verder, yay!
    Tegen Brazilië zal het wel vanaf het begin beter moeten. Maar wie weet, ik geloof er nog in!


    Brazilië is het beste team van het tornooi tot nu toe, dus het wordt zeker een moeilijke match. Maar ik ben er zeker van dat we niet gaan afgaan, en als we toch verliezen zullen we toch getoond hebben dat we kunnen voetballen!


    "Doesn't exactly sound like "Welcome to the neighbourhood"." ~ Travis Mayweather




    Kippenvel!

    [ bericht aangepast op 3 juli 2018 - 9:39 ]


    "Doesn't exactly sound like "Welcome to the neighbourhood"." ~ Travis Mayweather

    Ledecky schreef:
    Die Japanners waren echt overal toen de Belgen in de buurt kwamen van hun goal, wow. Elke keer botste die bal tegen hen, ik weet echt niet hoe ze het deden. :o
    Het was zooo spannend! Ik zag het eerlijk gezegd niet meer goed komen. Toch weer een ronde verder, yay!
    Tegen Brazilië zal het wel vanaf het begin beter moeten. Maar wie weet, ik geloof er nog in!


    Inderdaad, en dat is zo een beetje het probleem bij ons team de laatste twee matchen. Tegen Panama en Tunesië zijn ze er vanaf het begin enorm sterk en hard voor gegaan, maar tegen Engeland begon het ook al zo slapjes. Dus ik hoop dat Martinez ze goed hun vet geeft, want zo'n slappe eerste helft zullen ze zich niet kunnen permitteren.
    Heel veel zal waarschijnlijk ook van de ref afhangen, want gisteren werd er ook barweinig afgefloten tegen het geduw en getrek van Japan. Dus als het een ref is die in Neymars theaterspelletjes trapt, kunnen we zo goed als zeker naar huis.

    Ik vind het echt jammer dat ik de match niet ga kunnen kijken :')


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Interessant weetje:

    SPECTACULAIRE ZEGE VAN DE RODE DUIVELS ZORGT OOK VOOR EEN INDRUKWEKKEND RECORD

    De Rode Duivels slaagden er maandagavond in om een 0-2 achterstand om te buigen in een overwinning. Het is de eerste keer in de geschiedenis van het WK dat een team een dubbele achterstand opliep in de tweede helft, maar de wedstrijd toch nog winnend kon afsluiten binnen de 90 minuten.

    Hiernaast hebben ze ook al het record van de snelste goal ooit verbroken op een WK (Belgie - Gibraltar (6-0), door Christian Benteke (7,5 seconden)). Ook het gedeelde record (met Duitsland) van de meeste goals ooit in een kwalificatiecampagne (43).

    Bron: voetbalflitsen.be


    "Doesn't exactly sound like "Welcome to the neighbourhood"." ~ Travis Mayweather

    Orville schreef:
    Interessant weetje:

    SPECTACULAIRE ZEGE VAN DE RODE DUIVELS ZORGT OOK VOOR EEN INDRUKWEKKEND RECORD

    De Rode Duivels slaagden er maandagavond in om een 0-2 achterstand om te buigen in een overwinning. Het is de eerste keer in de geschiedenis van het WK dat een team een dubbele achterstand opliep in de tweede helft, maar de wedstrijd toch nog winnend kon afsluiten binnen de 90 minuten.

    Hiernaast hebben ze ook al het record van de snelste goal ooit verbroken op een WK (Belgie - Gibraltar (6-0), door Christian Benteke (7,5 seconden)). Ook het gedeelde record (met Duitsland) van de meeste goals ooit in een kwalificatiecampagne (43).

    Bron: voetbalflitsen.be


    Technisch gezien was het wel niet binnen de 90 minuten :')


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Altomare schreef:
    (...)

    Technisch gezien was het wel niet binnen de 90 minuten :')


    Ik dacht trouwens dat West-Duitsland dat in 1970 ook al had gedaan? Op twitter zeiden verschillende mensen dat toch.^^


    The soul needs autumn.

    Ik vond het jammer dat België tegen Japan moest, want ik had Japan ook wel een extra ronde gegund. :p Japan werd onderschat, wat deden ze het goed. (Al vond ik ook dat er precies weinig werd gefloten voor het getrek.) Ondanks dat Japan niet heeft gewonnen, hebben ze wel veel respect gekregen. Ik dacht echt (net zoals velen waarschijnlijk) dat België sowieso ging verliezen toen het 0-2 was. Hebben ze super ingehaald. De laatste goal was mooi gedaan door Courtois en De Bruyne en ook pijnlijk (voor Japan) makkelijk tegelijk precies, omdat ze zoveel ruimte hadden ineens, haha.


    Ik wil een tuin vol egels

    Nog een record voor de Belgen: de verste kopbalgoal ooit op een WK, door Jan Vertonghen, die tevens ook de meeste caps ooit heeft voor het Belgische nationale mannenvoetbalelftal.


    "Doesn't exactly sound like "Welcome to the neighbourhood"." ~ Travis Mayweather



    plz. Laat Engeland en Colombia maar achter en geef ons Japan terug

    TaeTae schreef:



    plz. Laat Engeland en Colombia maar achter en geef ons Japan terug

    Echt hé, ze verdienen het allebei niet. :’)


    Ik wil een tuin vol egels

    Wat een kutwedstrijd. En dan ook nog strafschoppen. Rip.

    Also, die scheids is niet leuk


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.