• Door het topic bookbuds kwam ik op het idee om iets soortgelijks te doen (dus credits naar Vervaagd), maar met films in plaats van boeken. Het idee is als volgt: iedereen die mee wilt doen stuurt een lijstje in van vijf films die je nog wilt zien en aan het eind van elke week randomize ik die lijst en komt er een film uit die we die week gaan kijken. Je hebt vervolgens een hele week om die film te kijken en het erover te hebben etc. en de week erna doen we weer hetzelfde. Zo kan je je watchlist afkijken (die van mij is namelijk echt huge) en leer je ook andere films kennen!

    Zodra je de film gezien hebt, mag je deze een beoordeling geven, tussen de 1 en de 10 sterren — gelijk aan IMDB dus. Aan het eind van de week komt daar een gemiddelde uit, wat bij de film komt te staan en wat ook leuk is om te vergelijken met het gemiddelde van IMDB. (Je mag ook zeker een beoordeling geven als je de film al gezien hebt.)

    Wie doet er mee?
    [geef even je top 5 door]
    • Illyrians
    • Vervaagd
    • Morrigann
    • Amari
    • Arcenciel
    • ArabelIa
    • Egorova
    • Ascian
    • HlPPIE
    • Jug
    • Eostre
    • Trippy
    • AroonCat

    To be watching
    • Amélie — trailer
    • Arrival — trailer
    • Atonement — trailer
    • Back to the Future — trailer
    • Beauty and the Beast — trailer
    • Before I Fall — trailer *
    • Bonnie and Clyde — trailer
    • Breakfast at Tiffany's — trailer
    • Brimstone — trailer
    • Call Me by Your Name — trailer
    • Catch Me If You Can — trailer
    • Cidade de Deus — trailer
    • Death Poets Society — trailer
    • Doctor Strange — trailer
    • Easy A — trailer
    • Equals — trailer
    • Fast and Furious 7 — trailer
    • Fight Club — trailer
    • First They Killed My Father — trailer
    • Freedom Writers — trailer
    • Get out — trailer
    • If I Stay — trailer
    • Indecent Proposal — trailer
    • I, Tonya — trailer
    • Jumanji — trailer
    • Juno — trailer
    • Legends — trailer
    • Little Miss Sunshine — trailer
    • Love, Rosie — trailer
    • Mother! — trailer
    • My My Friend Dahmer — trailer
    • My Sister's Keeper — trailer
    • Now You See Me — trailer
    • Now You See Me 2 — trailer
    • Pretty Woman — trailer
    • Pompeii — trailer
    • Murder on the Orient Express — trailer
    • Red Sparrow — trailer
    • Seven Pounds — trailer
    • Starters for Ten — trailer
    • Stronger — trailer
    • The Best of Me — trailer
    • The Girl On The Train — trailer **
    • The Graduate — trailer
    • The Greatest Showman — trailer
    • The Notebook — trailer
    • The Other Woman — trailer
    • The Perks of Being a Wallflower — trailer
    • Thor: The Dark World — trailer
    • Wonder Woman — trailer
    • You Were Never Really Here — trailer

    Currently watching // filmweek 7 — 19 juli tot 25 juli
    • 10 Cloverfield Lane — trailer
    • Love, Simon — trailer / 6

    Archive
    Filmweek 1 — 31 mei tot 6 juni
    • Saving Private Ryan — trailer / 9, 7, 8,5, 9, 9 / gem.
    • Wonder — trailer / 3, 3, 6, 7, 7, 6, 7, 9 / gem.

    Filmweek 2 — 7 juni tot 13 juni
    • Hidden Figures — trailer / 9, 8, 8, 7
    • Hacksaw Ridge — trailer / 9, 9, 6, 7,8
    • Brokeback Mountain — trailer / 8,5

    filmweek 3 — 14 juni tot 20 juni
    • Kong: Skull Island — trailer / 7, 7, 6
    • Fargo — trailer / 7, 4, 8
    • Brokeback Mountain — trailer / 8,5

    filmweek 4 — 21 juni tot 27 juni
    • Moana — trailer / 5, 8, 6, 9
    • John Wick 1/2 — trailer / 8
    • Brokeback Mountain — trailer / 8,5

    filmweek 5 — 5 juli tot 11 juli
    • A Quiet Place — trailer / 7
    • Prisoners — trailer /7

    filmweek 6 — 12 juli tot 18 juli
    • The Florida Project — trailer / 9, 9
    • The Breakfast Club — trailer / 8, 8,5


    [ bericht aangepast op 20 juli 2018 - 13:20 ]


    The soul is like an appendix: I literally don’t even use it.

    Kong: Skull Island — ☆☆☆☆☆☆☆ (7/10)

    Alhoewel ik ben opgegroeid met King Kong, vind ik deze film echt een aanrader — vandaar zeven van de tien sterren. Ik vind de algemene verhaallijn awesome en de graphics zijn eveneens goed uitgewerkt. Het enige wat ik jammer vind (zoals Eostre hierboven ook al heeft benoemd) is de kleding van de personages, omdat die naar mijn mening te modern was (voornamelijk van Weaver). Ik ben eerlijk gezegd blij dat ze er geen liefdesverhaal van hebben gemaakt, laat zien dat een verhaal ook best zonder liefde kan.
    Ohhh en dat laatste stukje met Marlow was echt té schattig. Ik vond hem sowieso al een geweldig personage: '. . . skull crawlers — I just made that up, it's scary!'

    Daarbij: Tom fucking Hiddleston. Damn, wat is dat toch een lekkere vent.

    Overigens ga ik Fargo niet kijken, omdat me die totaal niet aanspreekt en ik het momenteel te druk heb met andere dingen (mocht ik ooit nog tijd hebben en ik het filmlijstje uit dit topic bij ga werken, geef ik hem wellicht een kans).

    [ bericht aangepast op 20 juni 2018 - 22:56 ]


    •

    Ik ga kijken of ik Kong dit weekend nog kan kijken!

    Ik zal zo de nieuwe films randomizen (:


    The soul is like an appendix: I literally don’t even use it.

    Koldovstoretz schreef:
    Ik ga kijken of ik Kong dit weekend nog kan kijken!

    Ik zal zo de nieuwe films randomizen (:


    Wieh, ik ben benieuwd. :Y)

    En Kong is sowieso een aanrader!


    •

    Honestly vond ik Fargo echt geweldig. Het is echt een bizarre film maar ik vond ‘m steengoed en cinematografisch gezien ook heel mooi. Ik geef ‘m een 8.
    Idk ik ga er niet stuk om maar ik moet wel soort van lachen om de humor in deze film. It’s so fucked up.

    E: Kong ga ik misschien nog kijken, hoewel het niet echt m’n ding is.

    [ bericht aangepast op 20 juni 2018 - 23:03 ]


    I just caught the wave in your eyes

    Ja ik vond Fargo ook echt wel bijzonder.

    Ik ga Kong sowieso wel kijken, maar het is echt totaal niet mijn genre dus ik ben benieuwd.


    The soul is like an appendix: I literally don’t even use it.

    Ik was wel al deels voorbereid op hoe raar de film ging zijn, omdat ik seizoen 1 van de serie al eerder had gezien.


    I just caught the wave in your eyes

    Currently watching // filmweek 4 — 21 juni tot 27 juni
    • Moana — trailer
    • John Wick 1/2 — trailer
    • Brokeback Mountain — trailer / 8,5


    Ik heb Moana zelf al gezien, ik was er zelf niet echt fan van, dus die heeft een 5. Voor John Wick heb ik zowel deel 1 als deel 2 neer gezet, want deel 2 kwam eruit en ik heb zelf deel 1 nog niet gezien. Dus je kan ze allebei kijken of eentje, whatever you want.


    The soul is like an appendix: I literally don’t even use it.

    Wittgenstein schreef:
    Ik was wel al deels voorbereid op hoe raar de film ging zijn, omdat ik seizoen 1 van de serie al eerder had gezien.

    Ik ook wel, want de Coen Brothers haha.


    The soul is like an appendix: I literally don’t even use it.

    Ik ga dit weekend Kong, Brokeback Mountain en John Wick kijken. Fargo weet ik nog niet zeker

    Moana • 8/10

    John Wick 1 - 7

    Ik vond het een spannende film, al vond ik het op sommige momenten wel dat John Wick een beetje te invincible was.
    Dat Daisy dood ging vond ik echt heel zielig, arme hond. Oh, en good riddance dat John Theon Greyjoy heeft vermoord, die soab.
    Overall, vond ik hem niet tegenvallen en was het van begin tot eind spannend.


    Moana: 6
    Ik heb hem al gezien hehe, en tbh had ik er meer van verwacht (net als Frozen, wat een let down.) Ik snap wel dat kinderen het echt te gek vinden tho.

    [ bericht aangepast op 21 juni 2018 - 13:21 ]


    We were the forever that didn't last

    Ik heb Moana al gezien en ik vond het tbh een beetje een categorie Frozen-overhypete Disneyfilm. Op zich wel oké en snap waarom kinderen er wild van worden, maar persoonlijk vond ik ‘m matig. Ik geef ‘t een 5


    I just caught the wave in your eyes

    Koldovstoretz schreef:
    (...)
    Ik ook wel, want de Coen Brothers haha.


    Fair enough, haha


    I just caught the wave in your eyes

    Wittgenstein schreef:
    Ik heb Moana al gezien en ik vond het tbh een beetje een categorie Frozen-overhypete Disneyfilm. Op zich wel oké en snap waarom kinderen er wild van worden, maar persoonlijk vond ik ‘m matig. Ik geef ‘t een 5


    Ik vond Frozen wel veel beter dan Moana trouwens. Vond Moana best wel matig en niet echt vernieuwend, terwijl Frozen wel wat orgineler was.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Ik heb net Kong gezien, ik denk dat ik het een 6 geef? Tja, wat moet ik erover zeggen? Ik hou gewoon niet echt van monster films, als in ik vind ze gewoon best wel saai haha.

    Op zich zaten er wel wat interessante dingen in, maar dat was veel meer op een level van karakters en trauma verwerking en zo wat ik wel cool vond. And I just liked looking at Tom Hiddleston, cause who doesn't. (And I loved headband guy.)


    Edit: ik vind Kong monster films saai en godzilla en zo. I love Jurassic Parc, wat opzich ook wel als monsterfilm telt.

    [ bericht aangepast op 23 juni 2018 - 22:36 ]


    The soul is like an appendix: I literally don’t even use it.

    Koldovstoretz schreef:
    Ik heb net Kong gezien, ik denk dat ik het een 6 geef? Tja, wat moet ik erover zeggen? Ik hou gewoon niet echt van monster films, als in ik vind ze gewoon best wel saai haha.
    Op zich zaten er wel wat interessante dingen in, maar dat was veel meer op een level van karakters en trauma verwerking en zo wat ik wel cool vond. And I just liked looking at Tom Hiddleston, cause who doesn't. (And I loved headband guy.)


    Edit: ik vind Kong monster films saai en godzilla en zo. I love Jurassic Parc, wat opzich ook wel als monsterfilm telt.


    MONSTERFILMS ZIJN JUIST AWESOME. *O*

    N'ah headband boy was inderdaad te cute.


    •