• Door het topic bookbuds kwam ik op het idee om iets soortgelijks te doen (dus credits naar Vervaagd), maar met films in plaats van boeken. Het idee is als volgt: iedereen die mee wilt doen stuurt een lijstje in van vijf films die je nog wilt zien en aan het eind van elke week randomize ik die lijst en komt er een film uit die we die week gaan kijken. Je hebt vervolgens een hele week om die film te kijken en het erover te hebben etc. en de week erna doen we weer hetzelfde. Zo kan je je watchlist afkijken (die van mij is namelijk echt huge) en leer je ook andere films kennen!

    Zodra je de film gezien hebt, mag je deze een beoordeling geven, tussen de 1 en de 10 sterren — gelijk aan IMDB dus. Aan het eind van de week komt daar een gemiddelde uit, wat bij de film komt te staan en wat ook leuk is om te vergelijken met het gemiddelde van IMDB. (Je mag ook zeker een beoordeling geven als je de film al gezien hebt.)

    Wie doet er mee?
    [geef even je top 5 door]
    • Illyrians
    • Vervaagd
    • Morrigann
    • Amari
    • Arcenciel
    • ArabelIa
    • Egorova
    • Ascian
    • HlPPIE
    • Jug
    • Eostre
    • Trippy
    • AroonCat

    To be watching
    • Amélie — trailer
    • Arrival — trailer
    • Atonement — trailer
    • Back to the Future — trailer
    • Beauty and the Beast — trailer
    • Before I Fall — trailer *
    • Bonnie and Clyde — trailer
    • Breakfast at Tiffany's — trailer
    • Brimstone — trailer
    • Call Me by Your Name — trailer
    • Catch Me If You Can — trailer
    • Cidade de Deus — trailer
    • Death Poets Society — trailer
    • Doctor Strange — trailer
    • Easy A — trailer
    • Equals — trailer
    • Fast and Furious 7 — trailer
    • Fight Club — trailer
    • First They Killed My Father — trailer
    • Freedom Writers — trailer
    • Get out — trailer
    • If I Stay — trailer
    • Indecent Proposal — trailer
    • I, Tonya — trailer
    • Jumanji — trailer
    • Juno — trailer
    • Legends — trailer
    • Little Miss Sunshine — trailer
    • Love, Rosie — trailer
    • Mother! — trailer
    • My My Friend Dahmer — trailer
    • My Sister's Keeper — trailer
    • Now You See Me — trailer
    • Now You See Me 2 — trailer
    • Pretty Woman — trailer
    • Pompeii — trailer
    • Murder on the Orient Express — trailer
    • Red Sparrow — trailer
    • Seven Pounds — trailer
    • Starters for Ten — trailer
    • Stronger — trailer
    • The Best of Me — trailer
    • The Girl On The Train — trailer **
    • The Graduate — trailer
    • The Greatest Showman — trailer
    • The Notebook — trailer
    • The Other Woman — trailer
    • The Perks of Being a Wallflower — trailer
    • Thor: The Dark World — trailer
    • Wonder Woman — trailer
    • You Were Never Really Here — trailer

    Currently watching // filmweek 7 — 19 juli tot 25 juli
    • 10 Cloverfield Lane — trailer
    • Love, Simon — trailer / 6

    Archive
    Filmweek 1 — 31 mei tot 6 juni
    • Saving Private Ryan — trailer / 9, 7, 8,5, 9, 9 / gem.
    • Wonder — trailer / 3, 3, 6, 7, 7, 6, 7, 9 / gem.

    Filmweek 2 — 7 juni tot 13 juni
    • Hidden Figures — trailer / 9, 8, 8, 7
    • Hacksaw Ridge — trailer / 9, 9, 6, 7,8
    • Brokeback Mountain — trailer / 8,5

    filmweek 3 — 14 juni tot 20 juni
    • Kong: Skull Island — trailer / 7, 7, 6
    • Fargo — trailer / 7, 4, 8
    • Brokeback Mountain — trailer / 8,5

    filmweek 4 — 21 juni tot 27 juni
    • Moana — trailer / 5, 8, 6, 9
    • John Wick 1/2 — trailer / 8
    • Brokeback Mountain — trailer / 8,5

    filmweek 5 — 5 juli tot 11 juli
    • A Quiet Place — trailer / 7
    • Prisoners — trailer /7

    filmweek 6 — 12 juli tot 18 juli
    • The Florida Project — trailer / 9, 9
    • The Breakfast Club — trailer / 8, 8,5


    [ bericht aangepast op 20 juli 2018 - 13:20 ]


    The soul is like an appendix: I literally don’t even use it.

    AroonCat schreef:
    (...)

    Wonder ga ik vanmiddag of dit weekend kijken, telt mijn cijfer dan nog mee? Of is die nu definitief?

    Die telt nog mee (: Je kan gewoon de films die we al gekeken hebben achteraf kijken en dan pas ik het cijfer aan.


    The soul is like an appendix: I literally don’t even use it.

    Oh ik had de films al gezien, dus ik weet niet of ik een beoordeling mag geven maar:
    Wonder — 7
    Saving Private Ryan — 9
    Brokeback Mountain — 8.5
    Hidden Figures — 8


    I just caught the wave in your eyes

    Mamilapinatapai schreef:
    Oh ik had de films al gezien, dus ik weet niet of ik een beoordeling mag geven maar:
    Wonder — 7
    Saving Private Ryan — 9
    Brokeback Mountain — 8.5
    Hidden Figures — 8

    Ja, zeker. Je mag ze ook beoordelen als je ze al eerder gezien hebt.


    The soul is like an appendix: I literally don’t even use it.

    Amari schreef:
    (...)

    Omdat jullie allemaal zwarte gaten hebben in plaats van een hart.
    grapjeschatjes


    True ☕️🐸

    Ik ben een film tegengekomen die ik liever zou zien kan ik mn 5 nog aanpassen?
    If so zou ik liever 7 pounds zien dan Downsizing.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    • Hacksaw Ridge — trailer ☆☆☆☆☆☆☆

    Oké. I have a lot of thoughts about this movie, so I'm just gonna write things.

    First of all, ik vond het zeker geen slechte film. Ik vond hem filmisch niet heel interessant (qua camera, geluid etc.) gewoon goed, niks sprong er echt uit. Het enige waar ik me een beetje aan stoorde waren de special effects bij de schietende boten die gewoon een beetje crappy waren. Maar over de technische shit van de film heb ik niet zoveel op te merken. Dat was gewoon goed.

    Verder ben ik nogal torn. Ik vond het een hele interessante take on oorlog in het algemeen, omdat in veel oorlogsfilms uiteindelijk toch nog het geweld geromantiseerd werd en dit verhaal is gewoon echt heel interessant. Andrew Garfield speelt echt geweldig en die vader ook, echt damm. Heel erg goed. Ik heb alleen wel wat moeite met wat dingen. Ik vond het hele gelovige er behoorlijk dik opliggen. Hij is heel gelovig en dat is prima, dat is ook zijn hele motief, maar op een gegeven moment gaat het me iets te ver, als zijn bijbel nog opgehaald moet worden als hij gewond is en het bidden van te voren etc. is net allemaal iets te mooi. Ik heb dat niet nodig, want ik weet dat hij gelovig is en dat merk je al uit alles wat hij doet. Ik hoef die bijbel niet te zien om te weten waar zijn acties voor staan.

    De scene dat hij al die mannen gaat redden, damm, chills, die was echt zo ontzettend goed! En dat vond ik echt het mooiste stuk van de film, want daarin was bijna geen geweld, precies waar Desmond voor ging, maar werd hij wel geconfronteerd wordt met de concequenties van zijn keuze om geen wapen te dragen. Ik vond het best jammer dat je tijdens de battles zelf, Desmond vaak een beetje kwijt raakte, omdat er toen veel gefocussed werd op het geweld, terwijl de film juist over Desmond's idiaal gaat en idk, dat vond ik gewoon jammer. Je wilt Desmond zien in het moment dat alles hectisch en oorlog is, anders kijk ik wel elke andere oorlogsfilm. En ik vond dat het uiteindelijk gewoon net iets te erg helden verering werd. Het is zo'n mooi verhaal, dat heb je niet nodig want je voelt al aan alles dat hij een geweldige daad verricht heeft.

    Ik denk dat ik het een zeven geef, maar ik ben er nog niet helemaal over uit. Ik vond het allemaal net iets te mooi en bombastisch, maar er zaten wel ook echt super goede scenes tussen. Dus het is een lastige.

    [ bericht aangepast op 8 juni 2018 - 23:26 ]


    The soul is like an appendix: I literally don’t even use it.

    HlPPIE schreef:
    Ik ben een film tegengekomen die ik liever zou zien kan ik mn 5 nog aanpassen?
    If so zou ik liever 7 pounds zien dan Downsizing.

    Ja dat mag zeker! (Secretly kind of glad, want ik heb slechte dingen over Downsizing gehoord haha.)


    The soul is like an appendix: I literally don’t even use it.

    Koldovstoretz schreef:
    (...)
    Ja dat mag zeker! (Secretly kind of glad, want ik heb slechte dingen over Downsizing gehoord haha.)


    Bij mij was het ook een opvuller want kon geen 5e bedenken 😂


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Koldovstoretz schreef:
    • Hacksaw Ridge — trailer ☆☆☆☆☆☆☆
    Oké. I have a lot of thoughts about this movie, so I'm just gonna write things.

    First of all, ik vond het zeker geen slechte film. Ik vond hem filmisch niet heel interessant (qua camera, geluid etc.) gewoon goed, niks sprong er echt uit. Het enige waar ik me een beetje aan stoorde waren de special effects bij de schietende boten die gewoon een beetje crappy waren. Maar over de technische shit van de film heb ik niet zoveel op te merken. Dat was gewoon goed.

    Verder ben ik nogal torn. Ik vond het een hele interessante take on oorlog in het algemeen, omdat in veel oorlogsfilms uiteindelijk toch nog het geweld geromantiseerd werd en dit verhaal is gewoon echt heel interessant. Andrew Garfield speelt echt geweldig en die vader ook, echt damm. Heel erg goed. Ik heb alleen wel wat moeite met wat dingen. Ik vond het hele gelovige er behoorlijk dik opliggen. Hij is heel gelovig en dat is prima, dat is ook zijn hele motief, maar op een gegeven moment gaat het me iets te ver, als zijn bijbel nog opgehaald moet worden als hij gewond is en het bidden van te voren etc. is net allemaal iets te mooi. Ik heb dat niet nodig, want ik weet dat hij gelovig is en dat merk je al uit alles wat hij doet. Ik hoef die bijbel niet te zien om te weten waar zijn acties voor staan.

    De scene dat hij al die mannen gaat redden, damm, chills, die was echt zo ontzettend goed! En dat vond ik echt het mooiste stuk van de film, want daarin was bijna geen geweld, precies waar Desmond voor ging, maar werd hij wel geconfronteerd wordt met de concequenties van zijn keuze om geen wapen te dragen. Ik vond het best jammer dat je tijdens de battles zelf, Desmond vaak een beetje kwijt raakte, omdat er toen veel gefocussed werd op het geweld, terwijl de film juist over Desmond's idiaal gaat en idk, dat vond ik gewoon jammer. Je wilt Desmond zien in het moment dat alles hectisch en oorlog is, anders kijk ik wel elke andere oorlogsfilm. En ik vond dat het uiteindelijk gewoon net iets te erg helden verering werd. Het is zo'n mooi verhaal, dat heb je niet nodig want je voelt al aan alles dat hij een geweldige daad verricht heeft.

    Ik denk dat ik het een zeven geef, maar ik ben er nog niet helemaal over uit. Ik vond het allemaal net iets te mooi en bombastisch, maar er zaten wel ook echt super goede scenes tussen. Dus het is een lastige.



    HAHA - die boten waren inderdaad cringy to watch. It was filmed in 2016, they could do better than that :')

    Qua geloof en heldhaftigheid van Doss vond ik het juist wel meevallen? Ik bedoel, hij bad niet om de minuut en werd in het begin niet echt gezien als een held. Sinds hij de pistool op zijn vader richtte - damn, what a scene - had hij gewoon een afkeer jegens wapens. Wat ik overigens wel begrijp gezien hij zijn vader wilde vermoorden. En zijn vader... Damn. Ik vond zijn scenes gewoon te goed voor woorden..

    Ik moest btw huilen bij deze film, wat een wonder.

    Arcenciel schreef:
    (...)

    HAHA - die boten waren inderdaad cringy to watch. It was filmed in 2016, they could do better than that :')

    Qua geloof en heldhaftigheid van Doss vond ik het juist wel meevallen? Ik bedoel, hij bad niet om de minuut en werd in het begin niet echt gezien als een held. Sinds hij de pistool op zijn vader richtte - damn, what a scene - had hij gewoon een afkeer jegens wapens. Wat ik overigens wel begrijp gezien hij zijn vader wilde vermoorden. En zijn vader... Damn. Ik vond zijn scenes gewoon te goed voor woorden..

    Ik moest btw huilen bij deze film, wat een wonder.

    Ik vond de scenes met die vader en dat hij geen geweer wilde gebruiken echt goed, maar het ging mij vooral om het einde. Toen iedereen op hem moest wachten terwijl hij bad en hij gewond raakte en zijn bijbel nog opnieuw gehaald moest worden en zo. Dat vond ik gewoon net een beetje too much.

    En damm, really? Ben ik dan echt zo harteloos? Haha.


    The soul is like an appendix: I literally don’t even use it.

    Koldovstoretz schreef:
    (...)
    Ik vond de scenes met die vader en dat hij geen geweer wilde gebruiken echt goed, maar het ging mij vooral om het einde. Toen iedereen op hem moest wachten terwijl hij bad en hij gewond raakte en zijn bijbel nog opnieuw gehaald moest worden en zo. Dat vond ik gewoon net een beetje too much.

    En damm, really? Ben ik dan echt zo harteloos? Haha.


    Het ging niet alleen om de bijbel, maar de foto van het meisje zat ook tussen zijn bijbel waardoor hij het per se bij zich wilde hebben.

    Het is in ieder geval beter dan een groep mensen die zichzelf opofferden om een man te redden die ze niet eens kenden. throwing huge shade to Saving Private Ryan - sorrynotsorry

    Arcenciel schreef:
    (...)

    Het ging niet alleen om de bijbel, maar de foto van het meisje zat ook tussen zijn bijbel waardoor hij het per se bij zich wilde hebben.

    Het is in ieder geval beter dan een groep mensen die zichzelf opofferden om een man te redden die ze niet eens kenden. throwing huge shade to Saving Private Ryan - sorrynotsorry

    Snap ik, maar idk ik vond het er net iets te dik opliggen allemaal, but that’s where opinions differ ofc c:


    The soul is like an appendix: I literally don’t even use it.

    Wonder : 9/10

    Ik wist na al die verwchillende reviews niet goed wat ik moest verwachten, en ik vond het aan het begin ook erg slap. Oké, een jongetje met facial deformaties gaat naar school en heeft het moeilijk. Tot de verschillende perspectieven kwamen, dat vond ik erg goed. Het liet je echt zien dat een verhaal meerdere kanten heeft, en dat dingen vaak anders zijn dan ze lijken. Het zorgde ervoor dat niet de hele film gefocust was op Auggie en dat vond ik erg fijn. Dat Via het ook moeilijk had bijvoorbeeld. Ik vond het wel jammer dat je geen pov had van Julian (zo heette hij toch? Ugh mijn geheugen) maar dat stukje na dat pesten maaktte het weer goed. Ik heb wel meerdere keren tranen in mijn ogen gehad, purely omdat ik gevoelig op dat moment was denk ik, maar aan het eind toen ze die oudere jongens van hun af hadden geslagen en die jongens naast elkaar op het strand stonden moestik toch wel een traantje laten.
    Al met al een mooi verhaal. Slap begin maar word halverwegen goed aangesterkt. Mijn cijfer liep echt op aan de hand van de film.


    « The "earth" without "art" is just "eh." »

    Wel grappig om te zien hoe erg de meningen verschillen over Wonder!

    Ik ga vanavond of Brokeback Mountain of Hidden Figures kijken, ik ben nog in dubio.


    The soul is like an appendix: I literally don’t even use it.

    Hidden figures 8

    YAS to FEMINSIM. Ik vond het echt een hele toffe film, ook al is er duidelijk nog veel verschil tussen de blanken en de 'gekleurden.' Het moment dat Katherine uitvalt tegen Al vond ik echt heel tof, en toen Al het "colored" bord neerhaalde bij de dames wc, oh boy. Idk, I loved that.
    Ik vond het ook mooi om te zien hoe de John uiteindelijk eiste dat Katherine de laatste calculatie nog moest checken.
    Ik vond het mooi dat de film eindigde met archiefbeelden van de drie dames, wat de film ook 'echt' maakt. Dus ja, ik vond het een goede film, met goede acteurs en actrices, vandaar een 8.


    Hacksaw Ridge 7,8
    Een hele mooie film, waar duidelijk het moraal van Desmond naar voren kwam, al vond ik het op sommige momenten wel redelijk frustrerend, vooral toen hij er ook nog mee in de gevangenis belandde en zijn trouwerij door zijn koppigheid misliep like pick up that damned gun Doss.
    Maar hey, hij heeft wel 75 mannen naar beneden weten te halen, wat echt een kippenvel stuk was. Also, I really loved the hillbillie accent (':
    Ik vond het mooi hoe ook deze film eindigde met archiefbeelden van Desmond Doss en zijn broer/collega's etc. Dat maakt het verhaal toch net wat echter, net als bij Hidden Figures.


    We were the forever that didn't last