• Door het topic bookbuds kwam ik op het idee om iets soortgelijks te doen (dus credits naar Vervaagd), maar met films in plaats van boeken. Het idee is als volgt: iedereen die mee wilt doen stuurt een lijstje in van vijf films die je nog wilt zien en aan het eind van elke week randomize ik die lijst en komt er een film uit die we die week gaan kijken. Je hebt vervolgens een hele week om die film te kijken en het erover te hebben etc. en de week erna doen we weer hetzelfde. Zo kan je je watchlist afkijken (die van mij is namelijk echt huge) en leer je ook andere films kennen!

    Zodra je de film gezien hebt, mag je deze een beoordeling geven, tussen de 1 en de 10 sterren — gelijk aan IMDB dus. Aan het eind van de week komt daar een gemiddelde uit, wat bij de film komt te staan en wat ook leuk is om te vergelijken met het gemiddelde van IMDB. (Je mag ook zeker een beoordeling geven als je de film al gezien hebt.)

    Wie doet er mee?
    [geef even je top 5 door]
    • Illyrians
    • Vervaagd
    • Morrigann
    • Amari
    • Arcenciel
    • ArabelIa
    • Egorova
    • Ascian
    • HlPPIE
    • Jug
    • Eostre
    • Trippy
    • AroonCat

    To be watching
    • Amélie — trailer
    • Arrival — trailer
    • Atonement — trailer
    • Back to the Future — trailer
    • Beauty and the Beast — trailer
    • Before I Fall — trailer *
    • Bonnie and Clyde — trailer
    • Breakfast at Tiffany's — trailer
    • Brimstone — trailer
    • Call Me by Your Name — trailer
    • Catch Me If You Can — trailer
    • Cidade de Deus — trailer
    • Death Poets Society — trailer
    • Doctor Strange — trailer
    • Easy A — trailer
    • Equals — trailer
    • Fast and Furious 7 — trailer
    • Fight Club — trailer
    • First They Killed My Father — trailer
    • Freedom Writers — trailer
    • Get out — trailer
    • If I Stay — trailer
    • Indecent Proposal — trailer
    • I, Tonya — trailer
    • Jumanji — trailer
    • Juno — trailer
    • Legends — trailer
    • Little Miss Sunshine — trailer
    • Love, Rosie — trailer
    • Mother! — trailer
    • My My Friend Dahmer — trailer
    • My Sister's Keeper — trailer
    • Now You See Me — trailer
    • Now You See Me 2 — trailer
    • Pretty Woman — trailer
    • Pompeii — trailer
    • Murder on the Orient Express — trailer
    • Red Sparrow — trailer
    • Seven Pounds — trailer
    • Starters for Ten — trailer
    • Stronger — trailer
    • The Best of Me — trailer
    • The Girl On The Train — trailer **
    • The Graduate — trailer
    • The Greatest Showman — trailer
    • The Notebook — trailer
    • The Other Woman — trailer
    • The Perks of Being a Wallflower — trailer
    • Thor: The Dark World — trailer
    • Wonder Woman — trailer
    • You Were Never Really Here — trailer

    Currently watching // filmweek 7 — 19 juli tot 25 juli
    • 10 Cloverfield Lane — trailer
    • Love, Simon — trailer / 6

    Archive
    Filmweek 1 — 31 mei tot 6 juni
    • Saving Private Ryan — trailer / 9, 7, 8,5, 9, 9 / gem.
    • Wonder — trailer / 3, 3, 6, 7, 7, 6, 7, 9 / gem.

    Filmweek 2 — 7 juni tot 13 juni
    • Hidden Figures — trailer / 9, 8, 8, 7
    • Hacksaw Ridge — trailer / 9, 9, 6, 7,8
    • Brokeback Mountain — trailer / 8,5

    filmweek 3 — 14 juni tot 20 juni
    • Kong: Skull Island — trailer / 7, 7, 6
    • Fargo — trailer / 7, 4, 8
    • Brokeback Mountain — trailer / 8,5

    filmweek 4 — 21 juni tot 27 juni
    • Moana — trailer / 5, 8, 6, 9
    • John Wick 1/2 — trailer / 8
    • Brokeback Mountain — trailer / 8,5

    filmweek 5 — 5 juli tot 11 juli
    • A Quiet Place — trailer / 7
    • Prisoners — trailer /7

    filmweek 6 — 12 juli tot 18 juli
    • The Florida Project — trailer / 9, 9
    • The Breakfast Club — trailer / 8, 8,5


    [ bericht aangepast op 20 juli 2018 - 13:20 ]


    The soul is like an appendix: I literally don’t even use it.

    Ik moet nog 50 minuten kijken van Hidden Figures, maar ik kom er niet doorheen (niet omdat de film zo slecht is, ik vind hem erg goed, maar mijn concentratie is off haha). Dus ik ga morgen twee films kijken, niet bepaald een straf.


    The soul is like an appendix: I literally don’t even use it.

    Ik ga uiteindelijk Hacksaw Ridge toch veranderen naar een 6.

    • Hidden Figures — trailer ☆☆☆☆☆☆☆

    Ik vond Hidden Figures een hele fijne film om te kijken. Het verhaal is mooi en interessant en ik vind het fijn dat het drie vrouwelijke, gekleurde, maar ook niet super model lijkende, hoofdrolspelers zijn. De muziek vond ik echt super tof en ik vond het goed dat het ook humor had naast alleen drama. Overal een goede film en ik zou het 7,5 ster geven, maar ik geef alleen hele sterren, dus ik rond hem af naar een 7. Waarom geen 8? Vanaf de 8 zijn echt voor mij echt films die me echt raken en de meeste achten gaan ook op mijn "best films" lijstje en daar vond ik deze niet onder vallen. Het was gewoon een fijne en mooie film, met interessante onderwerpen en ja feminisme en coloured rights, I love it, maar hij deed niet zoveel met me. Dit komt waarschijnlijk ook omdat ik hem niet zo goed heb gekeken (weinig concentratie) maar ook omdat het gewoon net iets te mooi was. Het is waargebeurd, maar ik weet vrijwel zeker dat het allemaal net iets mooier opgepoets is. Juist die schrijnende momenten vond ik goed werken en daaromheen vond ik die baas gewoon nogal wat te makkelijk en dat liefdeslijntje met die man nog wat te soft. Ik denk alleen dat dit eerder te maken heeft met mijn smaak dan met was dit een goede film of niet.


    The soul is like an appendix: I literally don’t even use it.

    Ik heb deze week echt 0,0 tijd gehad om de flims te kijken dus misschien sla ik deze week gewoon even over en kijk ik ze op een later moment (want ze lijken me allebei wel super leuk).


    •

    Mag ik nog wat suggesties doen?

    Loveless (tho, dit is een Russische film, idk of je er dus een stream van zal vinden)
    The Glass Castle
    American Honey
    The Wolfpack (eig een docu, maar goed)

    Die vond ik allemaal (heel) goed, dus ben eigenlijk ook wel benieuwd wat jullie van ze vinden (:


    I just caught the wave in your eyes

    Mamilapinatapai schreef:
    Mag ik nog wat suggesties doen?

    Loveless (tho, dit is een Russische film, idk of je er dus een stream van zal vinden)
    The Glass Castle
    American Honey
    The Wolfpack (eig een docu, maar goed)

    Die vond ik allemaal (heel) goed, dus ben eigenlijk ook wel benieuwd wat jullie van ze vinden (:

    American Honey heb ik nu al twee keer geen zien, erg goed.

    De rest ken ik qua naam, maar nog niet gezien, dus misschien heb ik binnenkort tijd om die te kijken!


    The soul is like an appendix: I literally don’t even use it.

    Ik laat Brokeback Mountain nog een week staan, want het is in principe nog steeds pride month en volgens mij hebben veel geen tijd gehad om die te kijken. Ik randomize zo de nieuwe films!


    The soul is like an appendix: I literally don’t even use it.

    Currently watching // filmweek 3 — 14 juni tot 20 juni
    • Kong: Skull Island — trailer /
    • Fargo — trailer /
    • Brokeback Mountain — trailer / 8,5


    Eigenlijk kwam Red Sparrow eruit, maar omdat die nog in de bioscoop draait, laat ik die nog even zitten, want die zal een stuk lastiger te vinden zijn en dan kunnen we beter een weekje of 2/3 wachten.


    The soul is like an appendix: I literally don’t even use it.

    Koldovstoretz schreef:
    (...)
    American Honey heb ik nu al twee keer geen zien, erg goed.

    De rest ken ik qua naam, maar nog niet gezien, dus misschien heb ik binnenkort tijd om die te kijken!


    Same here, vond het echt een topfilm. Thema werd soms wel een beetje geromanticeerd, maar is denk ik wel één van mn lievelingsfilms


    I just caught the wave in your eyes

    Sattler schreef:
    Ik heb deze week echt 0,0 tijd gehad om de flims te kijken dus misschien sla ik deze week gewoon even over en kijk ik ze op een later moment (want ze lijken me allebei wel super leuk).



    Dit heb ik ook, ik kijk ze nog wel maar toevallig net een paar drukke weken en begonnen met een hele spannende serie :')


    Also Hippie = TrippaSnippa


    [ bericht aangepast op 13 juni 2018 - 15:06 ]


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Ik hoop dat ik een beetje verder kom met school want dan kan ik vanavond weer een film gaan kijken!


    The soul is like an appendix: I literally don’t even use it.

    • Fargo — trailer ☆☆☆☆☆☆☆

    Zoals gewoonlijk maken de Coen brothers weer echt weirde shit haha. Ik geef deze film ook een zeven. De cinematografie, holy shit er zaten echt goede shots in! Ik hou echt van de esthetiek van sneeuw. Het jammere is alleen dat ik over het algemeen niet zo'n heel erg fan ben van dit soort humor (in ieder geval niet de dood-schiet humor, if that makes sense). Mijn humor is denk ik op een andere manier wat darker en idk how to explain. Ik vond het vooral ongemakkelijk om te kijken naar de film en ik heb ook echt wel moeten lachen. Hij was gewoon best wel weird, dat is het meeste wat ik erover kan zeggen. I can appreciate that though. Dus vandaar een zeven. Ik ben erg benieuwd wat de rest ervan vindt.


    The soul is like an appendix: I literally don’t even use it.

    Hoe gaat het film kijken deze week?


    The soul is like an appendix: I literally don’t even use it.

    Koldovstoretz schreef:
    Hoe gaat het film kijken deze week?


    Ik ben de afgelopen dagen druk bezig geweest met de eerste drie films van Harry Potter, maar ik zit erover na te denken om morgen Kong: Skull Island te gaan kijken. :Y)


    •

    Fargo: 4

    Het was totaal niet mijn humor of mijn smaak, helaas. Ik heb er niet veel aan toe te voegen eigenlijk (':


    We were the forever that didn't last

    Kong: Skull Island - 7

    Oké, het idee dat er in de jaren 70 van de 20ste eeuw nog niet-ontdekte eilanden zijn is kinda odd, eveneens het feit dat er constant een barrière van slecht weer om heen zit. Maar, als je dat allemaal even niet meerekent is het plot nog niet zo heel slecht.

    Wat ik niet had verwacht, was dat Kong er zo gauw al zijn intrede maakte als Giga-Gorilla en al die heli's uit de lucht mept, al draait het obvs allemaal om Kong.

    By the way, die skelettenhoofd beesten, waarom komen die me zo bekend voor? Anyway, de graphics vond ik wel echt heel realistisch, very good. De kleding vond ik daarin tegen iets minder, wat dat betreft hadden ze Skull Island ook in 2018 kunnen ontdekken als je de oudere wapens, telefoons en vlammenwerpers niet mee telt.

    Also, ik had echt nog wel even een momentje van liefde verwacht tussen Tom & Brie? Sad.
    Ik was stiekem wel blij trouwens, dat Packard geplet werd door Kong. Holy crap. En het einde, dat Marlow (?) thuis kwam, was wel heel mooi tho.

    Oké, al met al vond ik het een goede film, ondanks alle kritiek. Sorry voor de slechte opbouw haha, I'm useless.


    We were the forever that didn't last