• Ik weet niet of dit in het juiste forum staat omdat ik eigenlijk geen story wil promoten en het dus maar hier gedropt heb help






    Om te schrijven dan bedoel ik.



    Ik weet al heel lang dat ik een boek wil schrijven waarin het hoofdpersonage (een historica) iets ontdekt (weet ik veel wat) waardoor er iets in gang wordt gezet (geen idee wat) en dan is het een race tegen de klok (ofzo) om de wereld/een persoon/haar eigen leven/... te redden of de al duizend jaar verloren schat te vinden.

    Lekker vaag dus, maar je moet het je een beetje voorstellen misschien als een Dan Brown boek qua stijl?

    Nu heb ik nooit de moed gehad om het verhaal echt uit te werken. Ik steek het altijd op "ik heb nog geen idee wat ik er eigenlijk mee wil doen" of "ik wacht op het perfecte idee/het perfecte plot...", maar eigenlijk durf ik er gewoon niet aan te beginnen omdat ik bang ben dat ik het verpest en ik voel me gewoon niet goed genoeg? Daarnaast wil ik ook grondig research doen en ik ben gewoon bang dat ik bij bepaalde aspecten niet ga stilstaan en lezers me dit dan gaan verwijten of net het omgekeerde dat ik me een beetje ga verliezen in het onderzoek...


    Maar hebben jullie dat ook? Zo een verhaal (al uitgewerkt of nog niet) waarvan je weet dat je het wil schrijven, dat het echt je droomverhaal is als het ware, maar voor één of andere reden nog niet aan begonnen bent?



    The soul needs autumn.

    Oh ja ik snap wel wat je bedoelt! Maar vaak verwerk ik het al in een kortverhaal en dan is het niet nodig om er een langer verhaal van te maken of zo. Ik zou willen dar ik de discipline had om een lang verhaal te schrijven haha


    And then we'll see it.

    Ik heb een heel vet idee in m'n hoofd wat ik best zou willen uitgeven maar ik doe dat wss nooit :')


    No growth of the heart is ever a waste

    Koffie schreef:
    Oh ja ik snap wel wat je bedoelt! Maar vaak verwerk ik het al in een kortverhaal en dan is het niet nodig om er een langer verhaal van te maken of zo. Ik zou willen dar ik de discipline had om een lang verhaal te schrijven haha


    De kunst van het kortschrijven heb ik helaas nog niet onder de knie, maar wel fijn dat jij het dan zo 'oplost'!

    Salaryman schreef:
    Ik heb een heel vet idee in m'n hoofd wat ik best zou willen uitgeven maar ik doe dat wss nooit :')


    Oh waarom niet? Ook uit angst om te falen of is het om een andere reden?


    The soul needs autumn.

    Ik wil ooit eens een keer een fabel schrijven met een grote maatschappelijke lading. Maar geen idee wat.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Een verhaal dat ik daadwerkelijk af kan ronden.


    26 - 02 - '16

    Ik wil al mijn hele leven een elfen-verhaal schrijven, lolz :')


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Grace schreef:
    (...)
    De kunst van het kortschrijven heb ik helaas nog niet onder de knie, maar wel fijn dat jij het dan zo 'oplost'!

    Ik wil je best wel helpen met hoe je een goed kortverhaal kunt schrijven ^^


    And then we'll see it.

    Omg jij verwoord gewoon precies wat ik in mijn hoofd heb?


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Jap, mijn huidige verhaal bijvoorbeeld. Eigenlijk gewoon al mijn verhalen. Ik heb altijd settingen, personages, soms zelf een probleem en oplossing.... maar plot? Eh nope, dat dan weer niet.

    Even op een rijtje: ik heb 15 van zulke gevallen in mijn hoofd. En waarschijnlijk vergeet ik er nu nog wel een stuk of 3, dat is puur wat ik nu weer weet in verband met 'dat wil ik ooit nog gaan schrijven' :')


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Waddeneiland schreef:
    Omg jij verwoord gewoon precies wat ik in mijn hoofd heb?


    Bedoel je qua probleem of plot (of vage verhaallijn die eigenlijk geen echte verhaallijn is)?

    Want bij beide kan ik wel tips gebruiken haha


    The soul needs autumn.

    Ik wil ooit een dino-verhaal schrijven in de verre toekomst haha, maar dat vraagt om heel veel research. En een Indiana-Jones achtig verhaal. c;


    Every villain is a hero in his own mind.

    Grace schreef:
    (...)

    Bedoel je qua probleem of plot (of vage verhaallijn die eigenlijk geen echte verhaallijn is)?

    Want bij beide kan ik wel tips gebruiken haha


    Qua probleem haha ik heb precies hetzelfde. Ik heb een hoop ideeën maar er is dan 1 wat echt "het idee" is, maar verder kom ik nooit :')


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Hmm, horror en thrillers a la Stephen King. Zoiets (:


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    (doeg)

    Ja aangezien ik een ongezonde obsessie heb met vampiers, wil ik heel graag nog een keer iets schrijven waardoor het onderwerp niet meer gezien wordt als overhyped. Maar ik vind het heel lastig.

    Ik heb ook nog wat andere dingen in mijn hoofd zitten, maar het blijft lastig om het op papier te zetten.