• Ik weet niet of dit in het juiste forum staat omdat ik eigenlijk geen story wil promoten en het dus maar hier gedropt heb help






    Om te schrijven dan bedoel ik.



    Ik weet al heel lang dat ik een boek wil schrijven waarin het hoofdpersonage (een historica) iets ontdekt (weet ik veel wat) waardoor er iets in gang wordt gezet (geen idee wat) en dan is het een race tegen de klok (ofzo) om de wereld/een persoon/haar eigen leven/... te redden of de al duizend jaar verloren schat te vinden.

    Lekker vaag dus, maar je moet het je een beetje voorstellen misschien als een Dan Brown boek qua stijl?

    Nu heb ik nooit de moed gehad om het verhaal echt uit te werken. Ik steek het altijd op "ik heb nog geen idee wat ik er eigenlijk mee wil doen" of "ik wacht op het perfecte idee/het perfecte plot...", maar eigenlijk durf ik er gewoon niet aan te beginnen omdat ik bang ben dat ik het verpest en ik voel me gewoon niet goed genoeg? Daarnaast wil ik ook grondig research doen en ik ben gewoon bang dat ik bij bepaalde aspecten niet ga stilstaan en lezers me dit dan gaan verwijten of net het omgekeerde dat ik me een beetje ga verliezen in het onderzoek...


    Maar hebben jullie dat ook? Zo een verhaal (al uitgewerkt of nog niet) waarvan je weet dat je het wil schrijven, dat het echt je droomverhaal is als het ware, maar voor één of andere reden nog niet aan begonnen bent?



    The soul needs autumn.

    Ugh, ik heb vaak toffe ideeën met een begin en een eind. Het lastigste is echter wat daar tussenin komt en daar loop ik dus vaak vast en/of haak af. (no_chears)


    What’s tasty in Busan?

    Ik heb ongeveer 10 niet geactiveerde verhalen op Q staan, dus ik voel je pijn
    — also, I indeed got Dan Brown vibes from your idea. Ik zou het zeker lezen ^^


    I just caught the wave in your eyes

    Ik wil heel graag ooit een moderne vertelling maken van het budha verhaal. Iets met een cryptomiljonair :)


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Ik voel dit zo erg, ik heb dan een plot in m’n hoofd en ik zie het voor me maar ik kan het niet goed in woorden brengen. Maar ik heb het ook anders, dat ik een droom verhaal wil lezen. Ik zou dus zo graag een modern day twilight verhaal lezen over de “wolfpack” maar dan wel echt goed uitgewerkt maar tegenwoordig schrijft bijna niemand meer over ze (huil)


    Punkrock is not dead, punkrock is sleeping drunk

    Ja, heb ik zeker last van. Zo wil ik al heel lang een twist op Peter Pan schrijven, maar mijn hoofd roept nee for some reason haha


    obsessive rage

    Ik wil heel graag een groot verhaal rond mythologie schrijven. Iets waarbij de personages echt alleen maar goden zijn en met de nodige drama. Maar met een epic plot erbij ook waarbij bekende mythes ingeweven zitten. Idk, het lijkt me echt cool en ik denk er vaak aan.
    EDIT: Oh ja, en de hoofdpersonages zouden dan voornamelijk het hof van Hades zijn. Met dan Hades zelf, Persephone, Hypnos, Thanatos, Hekate, ...

    [ bericht aangepast op 14 juli 2018 - 20:04 ]


    A to the Z

    Mijn droomverhaal is een verhaal waarbij een jongen zichzelf moest verkleden als een meisje om in het avontuur te raken, en ik heb het op dit moment bijna helemaal af, yay c: Het idee spookt al door mijn hoofd sinds ik er een of andere writing prompt rond vond. Meestal ben ik niet zo voor writing prompts, maar deze bleef dus in mijn hoofd zitten haha :')

    Verder wil ik ook nog eens een origineel horrorverhaal schrijven om te tonen dat horror meer is dan wat stomme jongeren die worden opgejaagd, of een gezin dat in een spookhuis intrekt.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.