• Ik wilde allang een column maken over dit onderwerp, maar er bleef maar nieuws opduiken dat me met steeds meer verontwaardiging sloeg. Omdat ik denk dat dit allemaal iets te veel info is voor een column, besloot ik een topic te maken. Ik ben gewoon zo boos en het maakt me zo verdrietig dat dit gewoon mogelijk is. Dit topic gaat over migratie en al het gedoe dat er de laatste tijd rond spookt, voor zij die het onderwerp liever ontwijken.

    De eerste keer dat ik dacht 'wat is er mis met deze wereld?', was doen Francken (Vlaamse politicus) voorstelde dat een illegale immigrant zijn recht op asiel meteen verspeelt (link). Nu, ik weet heus wel dat illegaal naar Europa komen fout is en dat mensensmokkel moet stoppen, maar serieus? Ik bedoel, het niet alsof die mensen denken: yeah, laten we eens lekker illegaal Europa binnengaan, want legaal reizen is voor softies. Het geldt natuurlijk niet voor iedere migrant, maar veel onder hen hebben een reden om te vluchten, soms staat zelfs hun eigen leven op het spel. En we zouden ze gewoon terug moeten sturen omdat ze noodgedwongen illegaal moesten reizen? Terugsturen naar hun dood? Sorry, maar dat is zo zo zo fout en het doet me gewoon pijn aan het hart dat iemand met macht dit zomaar kan zeggen.
    (Omdat ik dit toch nog even wil vermelden, voegde diezelfde Francken er ook nog eens aan toe dat Europa technisch gezien geen opvangplicht heeft voor mensen die vluchten vanwege politieke redenen of hun geaardheid. Like whut? Ja, tuurlijk, we hebben die plicht niet, maar zijn we echt zo harteloos dat we die mensen niet zouden helpen? Als ieder land zo begint te denken, kunnen die vluchtelingen straks nergens naartoe en worden ze alsnog vermoord in hun eigen land.)
    (Francken was btw ook de gast die zei dat we de mensenrechten (hetgeen tegen foltering) moeten proberen te omzeilen, zodat immigranten moeten blijven in landen waar ze mogelijk gefolterd kunnen worden.)

    Dan komt er die koe van een Trump die kinderen in kooien stopt (link). How? Hoe kan iemand dit doen? Hoe kan iemand kinderen wegnemen bij hun ouders en in kooien stoppen, met enkel een dunne matras en een folie als deken, zonder enige emotionele begeleiding? En dat gewoon om zijn eigen migratiebeleid erdoor te drukken bij de democraten. Is dat het serieus waard? Kan iemand dat zomaar komt? EN HOE KOMT HET DAT TRUMP ZELF DE ENIGE IS DIE HET KAN STOPPEN? Like, serieus, is er niet een of andere instelling die gewoon kan zeggen 'fuck Trump, dit is niet oké, en wij stoppen dit'? Ik,snap het niet, ik snap het gewoon niet en ik zal het nooit snappen dat iemand zoiets doet gewoon om zijn gelijk te halen in de senaat. Ziekelijk.

    En, last but not least (en ik heb ook wat dingen eruit gelaten, zoals Europa die vluchtelingen wil opvangen buiten Europa) is het nu officieel illegaal om een migrant te helpen in Hongarije (link). Deze breekt mijn hart gewoon. Zelfs wanneer je een migrant zegt waar hij asiel kan aanvragen, ben je strafbaar. Advocaten zullen achtervolgd worden. HOE DAN? Waarom is het opeens strafbaar om iemand te helpen? Like, komaan, het is niet omdat ze migrant zijn dat ze geen mensen meer zijn? Ik weet dat Hongarije tegen migranten is, maar dit gaat erover.

    En waarom doet dit me allemaal zoveel pijn? Omdat ik het gevoel krijg dat illegale migranten gewoon niet meer als mensen worden gezien. Ja oké, ze hebben een fout gemaakt, maar moeten we ze daarom behandelen als de ergste criminelen die er bestaan? Of nog erger: als dieren? Ik las vandaag een opiniestuk van iemand die dit vergeleek met het regime van Hitler: net zoals toen de joden van alles de schuld kregen, zijn nu de migranten het zwarte schaap.
    Misschien komt het omdat mijn hart groter is dan mijn verstand, maar ik snap het probleem ook niet? Iedereen doet alsof Europa overspoeld wordt, maar we vangen misschien 10% op van de vluchtelingen. Ik snap heel het grenzen gedoe ook niet. In welk tijdperk leven we als sommige mensen gewoon niet meer een bepaald gebied binnen kunnen? Hoe vreselijk zou het zijn als we straks echt hekken rond België/Nederland hebben staan om mensen buiten te houden? MENSEN, geen monsters, gewoon MENSEN. Ik heb steeds meer het gevoel dat Europa zich bedreigd begint te voelen. But why? Zijn we niet allemaal immigranten uiteindelijk? Het laatst maakte een politicus (ben even vergeten wie), nog een uitspraak dat er binnen zoveel jaar een moslim of neger (over dat woord was toen zo'n ophef) straks burgemeester zou worden in Antwerpen? So what? Dan is er een moslim burgemeester, betekent toch niet dat hij opeens een slechte burgemeester is? Ik hoor vaak het argument terugkomen dat onze eigenheid bedreigd wordt. Like, whut? Gewoon, ik snap het niet. Omdat andere mensen hier komen wonen kunnen wij misschien niet meer onszelf zijn? Like komaan, heeft niemand je geleerd dat je net kunt leren van de waarden van anderen? Niet iedere moslim wil zijn geloof opleggen aan heel de Belgische gemeenschap, djeez, het is allemaal zo kortzichtig.

    Oké, dat waren even al mijn frustraties. Als iemand het leest: bedankt haha :')

    Wat is jullie opvatting over de migratieproblematiek?

    [ bericht aangepast op 20 juni 2018 - 20:36 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Het probleem is een beetje dat de overgrote meerderheid van de westerse mensen bang zijn en idioten als Francken en Trump maken daar misbruik van.

    Inhoudelijk ga ik er niet teveel op in, maar ik vind het zeker wel onze plicht mensen op te vangen als ze hulp nodig hebben. Illegaal of niet. Natuurlijk moeten hun motieven onderzocht worden en mensen met kwade bedoelingen moeten eruit gefilterd worden. Maar als die mensen voor oorlog, rampen of wat dan ook gevlucht zijn, is er in Europa wat mij betreft genoeg plek voor hen.

    Ik zou ook nooit op een partij als NVA ofzo stemmen.


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik ben het helemaal met je eens. Als ik die berichten over Trump en consorten lees, word ik misselijk. Zeker toen ik hoorde dat jonge kinderen van hun ouders weg worden gepakt. Ze zijn misschien dan illegaal het land binnengekomen, maar dat betekent niet dat ze, zoals jij al zegt, als dieren behandeld moeten worden. Iedereen staat op z'n achterste poten als de bio-industrie weer eens een stal laat bestaan waarin varkens geen ademruimte hebben, maar dit gaat om je medemens. Gadverdamme. Ik ben net vier maanden in Amerika geweest en daar heb ik weinig van de crisis meegemaakt, maar ik las op internet natuurlijk al die gruwelijke berichten. Het punt is dat natuurlijk de landen in zuidoost Europa de meeste vluchtelingen opvangen. Was het niet Libanon waar een miljoen vluchtelingen voor vier miljoen inwoners waren? Het kan echt een probleem worden, maar godsamme zeg, die mensen zijn aan de dood ontsnapt en hier worden ze behandeld als een stel criminelen. Er zitten rotte appels tussen, maar die heb je in Nederland, België en Amerika ook (kijk maar naar Trump, die is nog stommer dan het achtereind van een koe). Die arme mensen komen hier niet met de instelling dat ze eens lekker van hun uitkering zullen gaan leven en de rest van de tijd op hun luie reet kunnen gaan zitten. Ze vluchten omdat ze anders binnen een week om zouden komen bij een bombardement, door een zelfmoordterrorist of een sniper die elk bewegend wezen een kogel tussen de ogen schiet. Ik word er echt ziek van.

    Ik kan hier echt heel kwaad over worden. Ik zou graag vluchtelingen willen helpen met hun Nederlands, dus hopelijk kan ik daar volgend jaar mee beginnen.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Ik ben het totaal met je eens. 100%

    Een voorbeeldje: Mijn zusje zit in de kleuterklas en daar bij zitten ook een stuk of 5 syrische vluchtelingenkinderen. En dan kwam zij vanmiddag thuis (ik was vanwege uitval al uit): Ja, ik en [Naam] hebben in de blokkenhoek gespeeld. Hij kan niet zo goed Nederlands, dus toen hebben we een nieuwe taal bedacht. Mag[naam] bij mij spelen? Zijn mama staat daar, kom je? Mijn moeder daar heen, in t Engels alles besproken en t jochie was hartstikke aardig en beleefd. Sprak idd niet heel goed Nederlands, maar goed genoeg om te snappen.

    Zijn ze daar nu bang voor? Een stel vluchtelingen die gewoon hier een bestaan/leven/toekomst willen opbouwen? Kom op zeg, het zijn niet allemaal criminelen!


    -

    THANK YOU. Echt precies wat ik dacht.

    Wat ik denk is dat het altijd dat het het beste is om zoveel mogelijk proberen te bemiddelen in bv oorlogslanden of zoveel mogelijk hulp te sturen naar landen waarbij iedereen gewoon ontzettend zware levensomstandigheden heeft.
    Maar buiten dat om, wat echt lang niet altijd haalbaar, effectief, enzovoorts is, vind ik dit soort gedoe bullshit.

    [ bericht aangepast op 20 juni 2018 - 21:42 ]


    i wanna die with you once or twice.

    Mijn mening over de migratieproblematiek? Teveel voor te kunnen neerschrijven, echt waar. :'D
    Maar ik zie ook wat hoor, in mijn job. Ik werk alleen maar met anderstaligen (alles van arbeidsmigranten/Europeanen tot asielzoekers en vluchtelingen/subsidiair beschermden tot gezinsherenigers) en je wil niet weten tegen wat voor drempels en misopvattingen ik op bots.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Shibui schreef:
    Ik ben het totaal met je eens. 100%

    Een voorbeeldje: Mijn zusje zit in de kleuterklas en daar bij zitten ook een stuk of 5 syrische vluchtelingenkinderen. En dan kwam zij vanmiddag thuis (ik was vanwege uitval al uit): Ja, ik en [Naam] hebben in de blokkenhoek gespeeld. Hij kan niet zo goed Nederlands, dus toen hebben we een nieuwe taal bedacht. Mag[naam] bij mij spelen? Zijn mama staat daar, kom je? Mijn moeder daar heen, in t Engels alles besproken en t jochie was hartstikke aardig en beleefd. Sprak idd niet heel goed Nederlands, maar goed genoeg om te snappen.

    Zijn ze daar nu bang voor? Een stel vluchtelingen die gewoon hier een bestaan/leven/toekomst willen opbouwen? Kom op zeg, het zijn niet allemaal criminelen!

    Nou, eerlijk? Sommige komen van nogal... landen waarin sommige mensen nogal bekrompen zijn in denken. En dit is echt maar een heel klein stuk, maar ik heb ook een keer een (illegaal of niet, geen idee) vluchteling meegemaakt die een goede vriendin van mij twee keer aanrande en recht in de boezem van meisjes keek, had lak aan respect, privacy, de wet en regels, en heeel neerbuigend deed naar vrouwen.
    En ja, dat kunnen net zo goed Nederlanders, Duisters, Belgen, Japanners of wat dan ook zijn, het zijn niet alleen vluchtelingen en dus echt niet allemaal. Maar ik snap wel waar de angst vandaan kan komen.
    Sommige komen ook uit landen waar extreme geloven worden gevolgd of waar veel criminele wijken zijn. Mensen die ons land binnen komen die onze taal niet spreken, met mogelijk “bedreigende” achtergronden voor ons, dat kan eng zijn.

    En nogmaals, nee dit zijn echt niet alle vluchtelingen en dit is echt geen reden om mensen op te vooroordelen of op een onmenselijke manier door te behandelen of wat dan ook, maar waar de angst vandaan komt, begrijp ik.

    En eerlijk gezegd ben ik soms ook een beetje wantrouwig door die ervaring met die weirde jongen.

    [ bericht aangepast op 20 juni 2018 - 21:51 ]


    i wanna die with you once or twice.

    Oh god. Ik probeer me altijd heel erg stil te houden over politiek op Quizlet, maar hier ga ik op reageren, dus geef me efjes. Hier wil ik uitgebreid op reageren.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    JufAnk schreef:
    Ik ben het helemaal met je eens. Als ik die berichten over Trump en consorten lees, word ik misselijk. Zeker toen ik hoorde dat jonge kinderen van hun ouders weg worden gepakt. Ze zijn misschien dan illegaal het land binnengekomen, maar dat betekent niet dat ze, zoals jij al zegt, als dieren behandeld moeten worden. Iedereen staat op z'n achterste poten als de bio-industrie weer eens een stal laat bestaan waarin varkens geen ademruimte hebben, maar dit gaat om je medemens. Gadverdamme. Ik ben net vier maanden in Amerika geweest en daar heb ik weinig van de crisis meegemaakt, maar ik las op internet natuurlijk al die gruwelijke berichten. Het punt is dat natuurlijk de landen in zuidoost Europa de meeste vluchtelingen opvangen. Was het niet Libanon waar een miljoen vluchtelingen voor vier miljoen inwoners waren? Het kan echt een probleem worden, maar godsamme zeg, die mensen zijn aan de dood ontsnapt en hier worden ze behandeld als een stel criminelen. Er zitten rotte appels tussen, maar die heb je in Nederland, België en Amerika ook (kijk maar naar Trump, die is nog stommer dan het achtereind van een koe). Die arme mensen komen hier niet met de instelling dat ze eens lekker van hun uitkering zullen gaan leven en de rest van de tijd op hun luie reet kunnen gaan zitten. Ze vluchten omdat ze anders binnen een week om zouden komen bij een bombardement, door een zelfmoordterrorist of een sniper die elk bewegend wezen een kogel tussen de ogen schiet. Ik word er echt ziek van.

    Ik kan hier echt heel kwaad over worden. Ik zou graag vluchtelingen willen helpen met hun Nederlands, dus hopelijk kan ik daar volgend jaar mee beginnen.


    !!!!


    Spinning around, I'm weightless.

    De eerste keer dat ik dacht 'wat is er mis met deze wereld?', was doen Francken (Vlaamse politicus) voorstelde dat een illegale immigrant zijn recht op asiel meteen verspeelt (link). Nu, ik weet heus wel dat illegaal naar Europa komen fout is en dat mensensmokkel moet stoppen, maar serieus? Ik bedoel, het niet alsof die mensen denken: yeah, laten we eens lekker illegaal Europa binnengaan, want legaal reizen is voor softies. Het geldt natuurlijk niet voor iedere migrant, maar veel onder hen hebben een reden om te vluchten, soms staat zelfs hun eigen leven op het spel. En we zouden ze gewoon terug moeten sturen omdat ze noodgedwongen illegaal moesten reizen? Terugsturen naar hun dood? Sorry, maar dat is zo zo zo fout en het doet me gewoon pijn aan het hart dat iemand met macht dit zomaar kan zeggen.
    (Omdat ik dit toch nog even wil vermelden, voegde diezelfde Francken er ook nog eens aan toe dat Europa technisch gezien geen opvangplicht heeft voor mensen die vluchten vanwege politieke redenen of hun geaardheid. Like whut? Ja, tuurlijk, we hebben die plicht niet, maar zijn we echt zo harteloos dat we die mensen niet zouden helpen? Als ieder land zo begint te denken, kunnen die vluchtelingen straks nergens naartoe en worden ze alsnog vermoord in hun eigen land.)
    (Francken was btw ook de gast die zei dat we de mensenrechten (hetgeen tegen foltering) moeten proberen te omzeilen, zodat immigranten moeten blijven in landen waar ze mogelijk gefolterd kunnen worden.)


    Het grote probleem met N-VA is dat ze een volkspartij zijn. Mochten ze dat niet zijn, dan zouden ze geen derde van de stemmen gehaald hebben. Een derde van de bevolking is veel, en die denken absoluut niet allemaal hetzelfde. Bijgevolg hebben ze heel wat flanken af te dekken: de Vlaams Belang stemmers van weleer, liberalen die het na paars-groen van Verhofstadt wel een beetje gezien hadden (dat was, om met liberalen te werken, een vrij linkse regering), en, vooral, CD&Vers die aan de rechterkant van het spectrum thuishoren. Denk aan het soort Hendrik Bogaerts, die misschien nog net niet rechts genoeg zijn voor de N-VA, maar serieus de kant opgaan. En dan zijn er ook nog de oude VU-jongens, zoals Peumans, die veel gematigder zijn (de VU is namelijk gesplitst in, voornamelijk, de N-VA en Spirit, waarvan de laatste op haar beurt is opgegaan in Groen (!) en voor een kleiner gedeelte sp.a). Eén groep verliezen kan hen problemen opleveren, maar voorál als ze de VB-stemmers verliezen. Dus moeten ze die flank afdekken. Dat is de rol van een Francken, van Demir, van De Wever. De gematigdere groepen zijn weggelegd voor, bijvoorbeeld, een Sleurs, of Peumans, of Bourgeois.

    Misschien ben ik naïef, maar ik denk niet dat Francken echt zo'n eikel is. Maar hij haalt stemmen binnen. En, zoals Carl Devos laatst voor de morgen schreef, kan hij het wegmoffelen met de volgende techniek: harde downright eikeluitspraken doen (zo heeft Devos het niet verwoord, maar het was wel het punt), het dan nuanceren en dan janken dat hij verkeerd begrepen is en dat iedereen hem afschildert als een racist. Om het in de woorden van Joël De Ceulaer te zeggen (dat ging over De Wever, maar het is evenzeer toepasbaar op Francken): hij heeft zowel de grootste mond als de langste tenen.

    Dan komt er die koe van een Trump die kinderen in kooien stopt (link). How? Hoe kan iemand dit doen? Hoe kan iemand kinderen wegnemen bij hun ouders en in kooien stoppen, met enkel een dunne matras en een folie als deken, zonder enige emotionele begeleiding? En dat gewoon om zijn eigen migratiebeleid erdoor te drukken bij de democraten. Is dat het serieus waard? Kan iemand dat zomaar komt? EN HOE KOMT HET DAT TRUMP ZELF DE ENIGE IS DIE HET KAN STOPPEN? Like, serieus, is er niet een of andere instelling die gewoon kan zeggen 'fuck Trump, dit is niet oké, en wij stoppen dit'? Ik,snap het niet, ik snap het gewoon niet en ik zal het nooit snappen dat iemand zoiets doet gewoon om zijn gelijk te halen in de senaat. Ziekelijk.


    Amerika. God, ja. Het toonvoorbeeld van een kleuterspeeltuin. Het allergrootste probleem met de Republikeinen (die beide kamers van het Congres én het Witte Huis voor zich hebben, dus mochten ze onderling overeen komen zouden ze alles kunnen doen), is dat ze niet tegen Trump in durven gaan. In november zijn het midterms en als je de voorverkiezingen wat volgt, dan zie je ook direct waarom. Jeff Flake, een zeer conservatieve, maar god, menselijke, Republikein uit Arizona (de staat van John McCain), gaat tegen Trump in en zag zijn approval rating dalen tot achttien procent, geloof ik. Gezien hij dit jaar herverkozen zou moeten worden, heeft hij besloten zich zelfs geen kandidaat te stellen. Bob Corker uit Tennessee gaat ook tegen Trump in, maar die heeft ook geopteerd volgend jaar niet herverkozen te worden. (Nog voor er peilingen waren, geloof ik, en die had ook gewoon beloofd maar twee termijnen senator zijn, maar toch, het geeft een beeld). Mark Sanford? Republikeins volksvertegenwoordiger uit South Carolina, gaat in tegen Trump (stemt wel 87 procent van de tijd voor wetsvoorstellen waar Trump het mee eens is, stemt), Trump moedigt mensen aan voor een andere Republikein te stemmen tijdens de voorverkiezingen, hij verliest. Het is vaak niet eens van niet willen, geloof ik, het is van niet willen.

    Ze moeten een afweging maken: ik doe alsof Trump super is en ik wordt herverkozen, waardoor iemand nog slechter niet verkozen wordt (in het beste geval) of ik wil mijn politieke carrière redden en I don't care wat ik ervoor moet doen (in het slechtste geval).

    Ze zijn bovendien en als gevolg daarvan vreselijk verdeeld. Democraten maken een wetsvoorstel "Keep Families Together Act" en in plaats van te joinen, komen de Republikeinen af met hun "Keep Families Together And Enforce The Law Act". Waarom? Omdat alles, zelfs dit, gepolitiseerd moet worden. En als de Republikeinen tegen de eerste wet stemmen, dan wordt dat tegen hen gebruikt in de volgende verkiezingen door de Democraten en vice versa.

    Een voorbeeld hiervan is wat een paar maanden geleden aan de gang was in verband met het budget. Dit budget was al drie keer uitgesteld met iets wat een Continuing Resolution genoemd wordt (dat wil zeggen: ze hebben nog geen wet voor de financiering van de overheid voor het komende jaar, dus ze verlengen het telkens met een paar weken). Op een bepaald moment waren de Democraten het zat en wilden ze een politiek statement maken omtrent DACA. Gezien met in de Senaat zestig stemmen nodig heeft voor verscheidene wetten om gestemd te mogen worden (het debat sluiten, zeg maar) en de Republikeinen maar 51 senatoren hebben, hadden ze de Democraten nodig. Die zeurden overigens ook al maanden over het Children's Health Insurance Program, ziekteverzekeringen voor kinderen. Dus, op een bepaalde dag in januari dreigden ze ermee niet te stemmen voor een nieuwe CR, wat zou leiden tot wat een shutdown genoemd wordt (aka: enkel de meest noodzakelijke onderdelen, zoals het leger en natuurlijk, zucht, de politici, worden nog betaald). Long story short: de Republikeinen hebben het toen heel vies gespeeld (en de Democraten ook, maar in mindere mate) en de overheid werd niet gefinancierd voor drie dagen.

    De reden dat geen enkele instelling dat doet, is omdat ze onder elkaar zoveel kibbelen en aan elke toegifte iets voor zichzelf moeten krijgen, dat het niet mogelijk is. OVERIGENS! Net online op DeMorgen: Trump belooft de scheiding van kinderen en ouders te stoppen.

    En, last but not least (en ik heb ook wat dingen eruit gelaten, zoals Europa die vluchtelingen wil opvangen buiten Europa) is het nu officieel illegaal om een migrant te helpen in Hongarije (link). Deze breekt mijn hart gewoon. Zelfs wanneer je een migrant zegt waar hij asiel kan aanvragen, ben je strafbaar. Advocaten zullen achtervolgd worden. HOE DAN? Waarom is het opeens strafbaar om iemand te helpen? Like, komaan, het is niet omdat ze migrant zijn dat ze geen mensen meer zijn? Ik weet dat Hongarije tegen migranten is, maar dit gaat erover.


    Daar had ik nog niet van gehoord en dit is zowat het ziekste wat ik ooit gehoord heb. Al moet het om een plaats strijden met Salvini's uitspraak (https://twitter.com/FabianEberhard/status/1009067014923739136)

    Oh, en van die "neger" in het parlement, dat was De Winter (wie had dat verwacht?) als reactie op wat De Croo gezegd had. Ik heb overigens geen enkele ophef gezien, wat me nog woedender maakte.


    En rechtse mensen mogen zeggen wat ze willen, na die schoonmaakuitspraak van Salvini (lijkt overigens nogal op Franckens opkuistweet), weerhoud je me er niet meer van het over de jaren dertig te hebben. Misschien hebben we een democratie die men dan niet had, ze zijn die democratie eronderuit aan het halen in Polen, in Hongarije (ooit door Budapest gewandeld, overigens? Het is een ander verhaal, maar het hangt daar vol met posters gesponsord door de Hongaarse overheid met de volgende tekst: "Ne hagyjuk, hogy Soros nevessen a végén", losjes vertaald als "laat ons ervoor zorgen dat Soros niet het laatst lacht"). En vergelijkingen zijn geen gelijkstellingen. Maar deze praktijken, deze manier van spreken, ja, dat herinnert me een beetje heel erg veel aan de manier dat er over joden gesproken werd. En neen, we vergassen geen mensen, maar dat is hoegenaamd niet het enige wat er mis was met de jaren dertig. En neen, dat maakt niet heel rechts nazi's, maar ik heb het gehad. Net zoals met Mawda, lijken we eerder op te komen voor wie macht heeft dan voor wie machteloos is. Want De Wever, die heeft altijd gelijk, maar wiens kind gedood wordt, die moesten maar niet zo stom zijn om te vluchten op illegale wijze. En dat het parket dan nog het lef heeft drie keer van versie van de feiten te veranderen, om daarna niets dan reacties te zien die HEN BLIJVEN VERDEDIGEN!!!, dat gaat me te boven.

    En ha, om af te sluiten, dit is hoe Francken tweet over Trump:
    Los van wie er nu eigenlijk mee begon, als politicus, vader en pedagoog ben ik van oordeel dat de negatieve gevolgen van het gescheiden opsluiten van kinderen van hun (echte) ouders, altijd veel zwaarder doorwegen dan eventuele andere effecten.
    @usembbrussels


    En dit is hoe Francken tweet over illegalen (1) en criminelen die toevallig moslims zijn (2)
    Arabische jongeren en stenen...


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    ^Die #opkuisen heb ik nog nooit gezien, maar hij geeft me wel echt de kriebels tho


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.