• Ik had het met mijn psycholoog over de situatie met mijn ex-beste vriend (zie mijn vorige topic) en ze zei dat ik waarschijnlijk teveel met hem praatte en dat iedere dag met iemand praten teveel is. Ik was het daar niet mee eens, en aan veel mensen waaraan ik het vroeg waren het met mij eens. Dus, quizlet, wat denken jullie? Is het raar?

    Is het raar?

    10.8% (4 stemmen)
     
    Ja

    89.2% (33 stemmen)
     
    Nee


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Histoire schreef:
    Nee, je bent niet abnormaal. Je hebt toch nood aan sociaal contact en vrienden zijn de mensen die daar net voor dienen.
    Misschien had je gewoon pech hier dat de vriendschap op den duur maar van één kant kwam en dat hij zich ergerde om te veel te moeten luisteren en wilde hij ruimte? Misschien dat ze het zo bedoelde.
    Daarmee wil ik nu niet zeggen dat er iets mis is met jou of dat je iets abnormaal gedaan hebt. Je bent niet raar of zo. Het is doodnormaal om met je vrienden te willen spreken. Het zal wel iets in hem geweest zijn. Niet iets aan jou. Ik vind het onbeschoft en niet bepaald loyaal om vrienden te dumpen bij de eerste de beste kleine ergernis waar je nooit over hebt gecommuniceerd tegen haar. Als hij zich zo ergert en je ineens dumpt was hij vast wat vals en misschien nooit je echte vriend. Het doet pijn en is verwarrend, ik snap dat je ermee zit. Je psychologe heeft misschien een punt dat je misschien een bijdrage hebt (niet schuld, gewoon bijdrage), maar als hij dat niet communiceert... dan kun je het ook niet helpen/weten. Het kan dat hij zich ergerde zonder dat het objectief mis is, want zoals je ziet, tonnen mensen zouden geen problemen hebben dat je erg veel stuurt en zouden het normaal vinden.


    Ja, het is absoluut waar dat het op het einde een beetje veel van één kant kwam, want ik was zo bang de vriendschap te verliezen dat ik te hard pushte. Maar toen was de energie van zijn kant al compleet gestopt, weet je? Dus ik heb het gevoel dat ik op dat punt niet zo heel veel meer had kunnen doen, dat hij zijn beslissing al gemaakt had. En ja, misschien bedoelde ze dat ook wel, inderdaad, maar ze sloot wel af met het "feit" dat elke dag met iemand praten teveel was, en ik had het gevoel dat ik gek was omdat ik daar niet mee eens was.

    En je hebt ook gelijk, hij had moeten communiceren als hem iets dwars zat, en nu zal ik het nooit weten. Ik haat het.


    Rest in Peace, Son of Gondor

    SonOfGondor schreef:
    (...)

    Ja, het is absoluut waar dat het op het einde een beetje veel van één kant kwam, want ik was zo bang de vriendschap te verliezen dat ik te hard pushte. Maar toen was de energie van zijn kant al compleet gestopt, weet je? Dus ik heb het gevoel dat ik op dat punt niet zo heel veel meer had kunnen doen, dat hij zijn beslissing al gemaakt had. En ja, misschien bedoelde ze dat ook wel, inderdaad, maar ze sloot wel af met het "feit" dat elke dag met iemand praten teveel was, en ik had het gevoel dat ik gek was omdat ik daar niet mee eens was.

    En je hebt ook gelijk, hij had moeten communiceren als hem iets dwars zat, en nu zal ik het nooit weten. Ik haat het.



    Ik begrijp je helemaal. Ik heb ook al twee keer voorgehad in mijn leven dat een band op die manier kapot gebroken is geweest. Er bleek iets aan de hand, ik wist niet wat, ik was degene die moeite wilde doen om het uit te praten, maar de andere behandelde me als lucht, wat ik niet zo kon waarderen. Psychologisch is dat super zwaar. Je overanalyseert de hele tijd en de emoties zijn zwaar beladen. Ik voelde me ook vaak schuldig van had ik misschien een betere vriendin kunnen zijn? Heb ik iets heel erg verkeerd gedaan dat ik word weggegooid? Is er soms iets slechts aan mij? Achteraf is wel uitgekomen dat die beide personen op dat moment door een heel zware fase in hun leven gingen en gewoon gefrustreerd waren en daardoor niks konden verdragen. Wat ik zeggen wel, je kunt nog uren spenderen aan analyseren hoe jij fout was en hoe jij beter had kunnen zijn, maar hoogstwaarschijnlijk, zal jouw "slechte zet" gewoon de aanleiding zijn geweest en niet de oorzaak. Eén persoon is achteraf teruggekeerd en het bleek dat er onder het oppervlak veel diepere dingen speelden. Jouw actie is dan gewoon het lont in het kruidvat, maar van alles zat vast al in hem klaar. Ik denk niet dat je iets schandaleus gedaan zult hebben waardoor je verdient gedropt te worden, trek je het dus niet te veel aan. Het is gemakkelijk om al die schuld bij jezelf te leggen, maar er is vast meer aan de hand die je niet weet en nooit zult weten. Het enige wat telt is dat het vast minder van jou is dan je denkt. Wees niet hard op jezelf omdat je dit meemaakt.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Het is niet raar om elke dag met iemand te praten, het kan wel teveel zijn denk ik.
    Persoonlijk houd ik daar niet van, en reageer ik soms dagen later, omdat ik óf denk dat ik al heb gereageerd of ik heb het gewoon mega druk en dan komt het mij gewoon beter uit om niet gelijk een 'gesprek' te beginnen omdat ik daar dan geen tijd of zin in heb.
    Ik denk dat het echt per persoon er aan ligt of het wel of niet kan en of het wel of niet teveel is.


    Life is a beautiful struggle

    Mefisto schreef:
    Het is niet raar om elke dag met iemand te praten, het kan wel teveel zijn denk ik.
    Persoonlijk houd ik daar niet van, en reageer ik soms dagen later, omdat ik óf denk dat ik al heb gereageerd of ik heb het gewoon mega druk en dan komt het mij gewoon beter uit om niet gelijk een 'gesprek' te beginnen omdat ik daar dan geen tijd of zin in heb.
    Ik denk dat het echt per persoon er aan ligt of het wel of niet kan en of het wel of niet teveel is.


    Dit heb ik ook, ik heb een paar mensen die ik dagelijks spreek maar dit in verband van groepsappen of discord maar die beschouw ik ook geenzins als beste vrienden. En m'n beste vrienden spreek ik wekelijks maar zeker niet dagelijks. Het is niet raar om elke dag met iemand te praten, maar ik hou er zelf niet van om bijvoorbeeld maar te praten om te praten. En dan zijn er nog mensen waarmee je dagelijks praat waarbij het niet wederzijdse investering is, en dat zijn ook dingen waarbij je op moet passen want dat kan heel snel uitbloeien in iets lelijks. Al met al het is dus niet raar om met iemand elke dag te praten, maar je moet wel kijken of het voor jou dus wel op een fijne en gezonde manier gebeurt, want als het zich ongezond uit wordt je er in de lange weg niet gelukkiger op.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.