• Hallo iedereen! Ik merkte dat er nog geen WK-topic was, dus ik heb het dan maar aangemaakt (; Ik zal proberen hier alle informatie in te zetten die ook maar iets te maken heeft met het WK, en jullie mogen me hier zeker bij helpen! Vertel me ook voor welk land je supportert, dan plaats ik het bij in dit topic!



    Het topic is nog in aanbouw, maar ik ben er volop mee bezig!

    Groepsfase

    Groep A:

    Rusland
    Saudi-Arabië
    Egypte

    Uruguay


    Groep B:

    Portugal
    Spanje

    Marokko
    Iran



    Groep C:

    Frankrijk
    Australië
    Peru

    Denemarken


    Groep D:

    Argentinië
    IJsland
    Kroatië
    Nigeria


    Groep E:

    Brazilië
    Zwitserland

    Costa Rica
    Servië



    Groep F:

    Duitsland
    Mexico
    Zweden

    Korea


    Groep G:

    België
    Panama
    Tunesië

    Engeland


    Groep H:

    Polen
    Senegal

    Colombia
    Japan



    Achtste finales:
    Frankrijk - Argentinië
    Uruguay - Portugal
    Spanje - Rusland
    Kroatië - Denemarken
    Brazilië - Mexico
    België - Japan
    Zweden - Zwitserland
    Colombia
    - Engeland


    Kwartfinales:

    Uruguay - Frankrijk
    Brazilië - België
    Rusland - Kroatië
    Zweden - Engeland


    Halve finales:

    Frankrijk - België
    Kroatië - Engeland


    Kleine finale:

    -


    Finale:

    -



    Supporters:

    Orville: België
    ArabelIa: Duitsland / Polen
    Fonollosa: Colombia / Marokko / Spanje / Portugal
    JMB: België / Engeland
    Cortes: Duitsland / Brazilië / Frankrijk
    Ossa: België
    Derks: Duitsland
    Wervelwind: Duitsland / Spanje / België
    EdensGate: Duitsland
    Frodo: België
    ido: België / Spanje / Duitsland
    Seasons: Egypte
    OosterEiland: België / IJsland / Kroatië / Duitsland
    Mondler: België
    Altomare: België / Duitsland / Engeland
    Virtues: Engeland / België

    [ bericht aangepast op 10 juli 2018 - 20:50 ]


    "Doesn't exactly sound like "Welcome to the neighbourhood"." ~ Travis Mayweather

    Etna schreef:
    (...)
    Chadli speelt normaal links en nu stond hij rechts. Niet de beste keuze volgens mij. Ik denk dat Martinez beter vanaf het begin Mertens had ingezet.
    Oh ja, dat hoorde ik in dat “discussie groepje” (sorry, ben de naam kwijt x) ). Toen dacht ik “ah, hopelijk wisselt Martinez hem dan meteen wanneer het kan”, maar nee. :’) (Of van opstelling wisselen, lol.)
    Pixielisje schreef:
    (...)

    Echt, vanavond vind ik dat de verdediging het best gespeeld heeft.
    Uiteindelijk is Frankrijk ook maar met één doelpunt gewonnen, dus we hebben het helemaal niet zo slecht gedaan.
    Ik ben ook wel verdrietig. Het is oprecht zo een leuk team.
    Kwam ook wel doordat Frankrijk vooral begon te verdedigen na hun eerste doelpunt ipv nog verder aan te vallen, niet? Een safe tactiek, maar geen echte winnaarsmentaliteit. :W

    Sowieso mag België trots zijn met wat ze hebben bereikt. ^^ Ze zijn er echt op vooruit gegaan. Ze hebben mooie matches gespeeld waar andere landen naar opkeken.


    Ik wil een tuin vol egels

    Echt wel balen voor Martinez, dit is de tweede match die de Belgen verliezen (zijn allereerste match tegen Spanje werd verloren met 0-2) onder zijn leiding...


    "Doesn't exactly sound like "Welcome to the neighbourhood"." ~ Travis Mayweather

    Etna schreef:
    (...)
    Mbappé = grootste drol van het WK :W
    Het had waarschijnlijk niets veranderd als hij het niet had gedaan, ik snapte echt niet waarom hij zichzelf even zo belachelijk moest maken.


    Ik snapte ook echt niet wat die kerel bezielde... Dat doet voor mij alle sportieve prestaties van iemand vergeten.

    En de Fransen gingen inderdaad vol voor de verdediging na het doelpunt, maar ja, zoiets kan ik ze niet kwalijk nemen. Ik snap wel dat je gewoon die finale wil halen en een gelijkmaker wil voorkomen. Gewoon jammer dat die goal gevallen is eigenlijk.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Woohoo Frankrijk :D


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Ik heb me net bedacht dat ik zowel Engeland als Frankrijk niet het wk wil zien winnen. En voor Kroatië vrees ik morgen al dus euh help? :'D


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    Ik heb me net bedacht dat ik zowel Engeland als Frankrijk niet het wk wil zien winnen. En voor Kroatië vrees ik morgen al dus euh help? :'D

    Same :') Ik ga de finale waarschijnlijk gewoon niet kijken. De strijd om de derde plek wordt hoe dan ook een leukere match om naar te kijken sinds de finale waarschijnlijk verpest wordt door dat antivoetbal van Frankrijk.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik was zo teleurgesteld gisteren! (no_chears)


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Oké maar tbh Kroatië moet echt winnen tegen Engeland. Dan staat er ten minste één ploeg die echt wil vechten en leuk voetbal speelt in de finale (‘:


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Kroatië zet ‘m op!


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Die Engelsen gaan wel liggen alsof het veld hun bed is aan het einde van een zware werkweek


    I just caught the wave in your eyes

    YESSSSS KROATIË IS IN DE FINALEEEE


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Hahaha ik ben zo voor Kroatië als winnaar van dit WK!


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Kroatië verdient dit! Ze waren echt de betere ploeg!


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    *O*
    Kijk uit naar de wedstrijd van zondag

    Dit is zo verdiend. De Engelsen speelden echt onsportief. Toen Mandzukic met kramp lag gewoon doorspelen en niet ff beleefd de bal uit trappen, yikes. En maar die vrije trappen uitlokken... MAAR KROATIË IS DOOR EN MN IDEALE FINALE IS HAPPENING ^^


    I just caught the wave in your eyes