• Dear Q-ers, I proudly present: The Publishing Pub!




    Lang, lang geleden (zo'n 5 jaar) werd in dit subforum een nieuw topic aangemaakt: Het Kletscafé. Van heinde en verre kwamen jonge en oudere Q-ers zich melden als medewerker of stamgast met maar één, simpele reden: de gezelligheid. Helaas is Het Kletscafé failliet gegaan, maar oude stamgasten en medewerkers hebben opnieuw de handen ineengeslagen om dezelfde gezelligheid te kunnen herbeleven in The Publishing Pub!


    Pub mededelingen:
    ~ Iedereen is awesome
    ~ Wij geven elke dag gratis knuffels (en chocolade)
    ~ Iedere dinsdag is er een pub quiz!
    ~ Voor eventuele vacatures of ongeclaimde barkrukken kan navraag worden gedaan bij de pub boss
    ~ Wil je jouw creatie graag zien aan de muren van The Publishing Pub als foto? Neem dan contact op met de pub boss. Je posters mogen een week blijven hangen.
    ~ Iedereen is welkom



    Pub staff:
    Suuz • Cantabile • Pub boss • 21
    Jarne • Debbaut • Barman • 19
    Kelly • LittleOwlet • Chef • 21
    Yolanda • DiNozzo • Muzikant • 21

    Stamgasten:
    Erieka • McSteamy • Kroegtijger • 22
    Anniek • aarsvogel • Barkletser • 14
    Kim • HiIson • Zuipschuit • 22
    Yvonne • IrishNialler • Bonusvanger • 21


    The Publishing Pub Hall of Fame
    1st Pub Quiz Winner • Kelly • LittleOwlet
    2nd Pub Quiz Winner • Bes • Frodo
    3rd Pub Quiz Winner • Yvonne • IrishNialler
    4th Pub Quiz Winner • Yvonne • IrishNialler
    5th Pub Quiz Winner • Yvonne • IrishNialler
    6th Pub Quiz Winner • Wendy


    Posters:


    Regels van de pub quiz
    ~ Iedere dinsdag om 8 uur 's avonds
    ~ Iedereen mag meedoen. Je hoeft geen medewerker of stamgast te zijn om je aan te kunnen melden
    ~ Je mag meedoen in je eentje of in teams tot 4 personen
    ~ Je mag je nog tot 1 minuut voor het begin van de quiz aanmelden
    ~ Niemand is verplicht de quiz af te maken





    Posterprullenbak:




    Cassius Kane is op zoek naar een verborgen schat om de liefde van zijn leven te redden.
    Thalissa Keyah Jackson jaagt op dezelfde schat, maar enkel om zichzelf te redden.

    Door een aanval en een storm op zee worden de twee gedwongen om samen te werken:
    twee kapiteins, uit botsende werelden, op één schip.

    Klik op cover om bij de story te komen




    Onze prijslijst:
    Vodka-Jus • € 3.00
    Lipton Ice Tea • € 2.50
    Lipton Ice Tea Green • € 2.50
    Fuzetea • € 2.50
    Coca-Cola • € 2.00
    Coca-Cola Zero • € 2.00
    Coca-Cola Light • € 2.00
    Coca-Cola Light Lemon • € 2.50
    Coca-Cola Cherry • € 2.50
    Fanta Orange • € 2.00
    Fanta Lemon • € 2.00
    Duvel • € 3.00
    Jupiler • € 3.00
    Heineken* • € 3.00
    Hertog Jan* • € 3.00
    Grolsch* • € 3.00
    Amstel • € 3.00
    Rode wijn** • Fles: €20.00
                            Glas: €3.50
    Witte wijn** • Fles: €20.00
                            Glas: €3.50
    Cocktails** • €4.00
    Mocktails** • €3.50

    *ook van de tap
    **vraag naar onze wijn/drankenkaart voor de mogelijkheden


    Bitterballen • €6.00
    Gefrituurde uienringen • €5.00
    Tosti*
          Kaas • €5.00
          Ham/kaas • €5.50
          Kaas/kip • €5.50
          Saté • €6.00
    Panini
          Hawaii • €6.00
          Brie • €6.00
          Kip kerrie • €6.00
    Hamburger* • €6.00
    Veggieburger* • €6.00

    *Ook mogelijk met glutenvrij brood

    [ bericht aangepast op 23 sep 2018 - 17:17 ]


    From these ashes, I will rise

    Cantabile schreef:
    (...)
    Pfoehhh, dat is inderdaad heel wat. Allereerst gefeliciteerd met je rijbewijs!

    Wel goed dat je een andere baan gaat zoeken, zo horen mensen gewoon niet met je om te gaan. Zowel de andere werknemers met hun geroddel als je werkgever met de weinig uren en met hoe ze jou behandelen. Waarschijnlijk wordt iemand anders ook tot pispaaltje gedoopt zodra jij weg bent. Dit soort plekken zijn helaas ontzettend toxisch, omdat er een hoge Pipo zit die op die manier z'n bedrijf runt.
    Ik hoop dat je snel iets nieuws vindt!

    En balen van die vriendin. Is er geen mogelijkheid om hier met haar over te praten?


    Lang verhaal dus spoiler:

    Die vriendin en ik hebben nogal een geschiedenis om het zo maar te zeggen. Ze heeft me dikwijls laten vallen door iemand die haar daar eigenlijk toe dwong door manipulatie. Zelf liegt ze ook alles bij elkaar en dat moet ik via/via horen. Mijn moeder en haar moeder zijn bevriend, niet bijzonder sterk ofzo.
    Maar haar moeder zegt allemaal dingen tegen mijn moeder die zij over mij gezegd heeft. Zo heeft haar moeder -laat ik die voor het gemak T noemen- gezegd dat de vriendin -die ik nu even G noem- heeft gezegd dat G door omgaan met mij op de basisschool amper vrienden heeft. Terwijl dat onzin is. Op de basisschool heeft ze me heel vaak laten vallen en was ik altijd het buitenbeentje, wou amper iemand met me omgaan. Daar is mijn moeder woedend om geworden en heeft enorme ruzie gehad met T. Mijn moeder wou het me besparen omdat ze weet hoe gevoelig alles m.b.t. basisschooltijd is voor mij. Echter ging ik later een stukje lopen met G. Dat deden we vaker omdat we vlakbij elkaar woonden en na een heel gesprek begon ze er zelf over. Ze bleef er maar over doorgaan ook al had ik de tranen zowat in mijn ogen staan. Thuis ben ik in tranen uitgebarsten en heeft mijn moeder toegegeven dat ze het wist en dat het belachelijk was. G had immers genoeg gelegenheid andere vrienden te maken en ze had nog een andere vriendin; M.
    Dit heb ik toen met veel moeite gelaten voor wat het was. Later, dat is nu ongeveer 2 jaar geleden, was G ten huwelijk gevraagd. Ze betrok M, die continu naar behandelde, en mij bij een groot deel van haar bruiloft; het uitzoeken van haar jurk en dergelijke. Uiteindelijk wou G ook nog een vrijgezellenfeest en dat moest ik maar samen met M regelen. M hield zich gelijk afzijdig en niemand wilde meewerken met een datum of ideeën, waardoor ik een hoop slapeloze nachten heb gehad. Uiteindelijk heb ik haar eerlijk verteld dat M niks deed en ik het simpelweg niet alleen kon. Toen heeft zij zelf nog geprobeerd medewerking van de rest te krijgen door een bericht te sturen in een groepsapp waarin ze haar teleurstelling uitte en zich opstelde als een verwend klein kind. Uiteindelijk heb ik het hele plan, met instemming van enkele anderen, van tafel geveegd en heb ik G en haar verloofde uitgenodigd met mijn vriend om te gaan bowlen, als leuke gezellige avond plaats van een vrijgezellenfeest, want ik voelde me mega schuldig.
    Het kostte me een rib uit m'n lijf en heb slapeloze nachten gehad over hoe ik de maand verder door zou komen. Uiteindelijk koos G voor M als haar getuige, maar die heeft uiteindelijk door een ruzie afgezegd en is nooit op G's bruiloft geweest. Daardoor mocht ik uiteindelijk getuige zijn, waar ik blij mee was ondanks dat ik me ontzettend erg een tweede keuze voelde. Ik ben, hoe ze ook tegen me deed, altijd er geweest voor G. Dat heb ik van M niet kunnen zeggen.

    Ook denkt ze dat ik onder de plak zit bij mijn vriend omdat mijn vriend recht door zee is en hard kan zijn, en ze denkt dat ik geen ruggengraat heeft. Ze heeft ook al zitten stoken tussen de relatie van M en M's toenmalige vriend > ze zijn nu getrouwd.

    Maar dat is gewoon het toppunt. Nu heb ik al weken niks gehoord en moet ik via mijn moeder horen, die het weer van T heeft, dat G in de put zit. Terwijl ik heb gezegd dat ze altijd aan mocht kloppen en ik ben er eigenlijk enorm klaar mee. Ze kwetst me iedere keer weer.


    26 - 02 - '16

    ^ Dat klinkt inderdaad als een vriendin die gewoon niet gezond voor je is... als ze je iedere keer weer zò ongelukkig maakt, is het dan niet beter om haar los te laten? Je kan niet steeds moeite blijven steken in die vriendschap zonder ooit iets terug te krijgen. Geven en nemen, zo hoort het in een goede relatie/vriendschap. Dat heeft G duidelijk niet door.
    Ik weet zeker dat er een heleboel mensen zijn die je meer liefde en appreciatie kunnen geven dan G en ik hoop echt dat je ze vindt. Want je bent veel meer waard dan dit <3


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Liever geen vrienden dan vrienden die alleen maar nemen wanneer het hen uitkomt.

    Ik vier over drie weken m'n 22ste verjaardag en ik heb 12 vrienden uitgenodigd. Maar nu zit iedereen op het punt dat ze studeren en sommige ook moeten werken in het weekend. Dus kunnen die niet komen. :c


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Frodo schreef:
    ^ Dat klinkt inderdaad als een vriendin die gewoon niet gezond voor je is... als ze je iedere keer weer zò ongelukkig maakt, is het dan niet beter om haar los te laten? Je kan niet steeds moeite blijven steken in die vriendschap zonder ooit iets terug te krijgen. Geven en nemen, zo hoort het in een goede relatie/vriendschap. Dat heeft G duidelijk niet door.
    Ik weet zeker dat er een heleboel mensen zijn die je meer liefde en appreciatie kunnen geven dan G en ik hoop echt dat je ze vindt. Want je bent veel meer waard dan dit <3


    Dat is het lastige. Ik vind het lastig voor mezelf op te komen, al helemaal als dat betekent dat ik sommige mensen de deur zal moeten wijzen. In het verleden ben ik al veel mensen kwijtgeraakt toen ik mijn diagnose kreeg en ook toen ik jaren later depressief werd. Ik heb geen rijen met mensen staan om dat zo maar te zeggen en ik heb ontzettend veel moeite met het maken en onderhouden van vriendschappen doordat mensen toch wel op me afknappen of me laten vallen..

    @Hilson

    Ik zit op een punt dat ik eigenlijk m'n verjaardag wil skippen doordat ik de drukte niet fijn vind en de mensen die komen vooral familie is die doorgaans toch amper contact met me opnemen, halverwege een gesprek doen alsof ik niet besta en eigenlijk vooral komen om lekker bij de kletsen met mijn ouders.


    26 - 02 - '16

    McSteamy schreef:
    (...)

    Dat is het lastige. Ik vind het lastig voor mezelf op te komen, al helemaal als dat betekent dat ik sommige mensen de deur zal moeten wijzen. In het verleden ben ik al veel mensen kwijtgeraakt toen ik mijn diagnose kreeg en ook toen ik jaren later depressief werd. Ik heb geen rijen met mensen staan om dat zo maar te zeggen en ik heb ontzettend veel moeite met het maken en onderhouden van vriendschappen doordat mensen toch wel op me afknappen of me laten vallen..

    @Hilson

    Ik zit op een punt dat ik eigenlijk m'n verjaardag wil skippen doordat ik de drukte niet fijn vind en de mensen die komen vooral familie is die doorgaans toch amper contact met me opnemen, halverwege een gesprek doen alsof ik niet besta en eigenlijk vooral komen om lekker bij de kletsen met mijn ouders.


    Ik snap wat je bedoelt, maar het is zoals Hilson zegt, liever geen vrienden dan enkel toxic vrienden die je alleen maar slecht doen voelen.. natuurlijk is dat veel makkelijker gezegd dan gedaan.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    (...)

    Ik snap wat je bedoelt, maar het is zoals Hilson zegt, liever geen vrienden dan enkel toxic vrienden die je alleen maar slecht doen voelen.. natuurlijk is dat veel makkelijker gezegd dan gedaan.


    Kwaliteit is beter dan kwantiteit, jullie hebben gelijk (:


    26 - 02 - '16

    McSteamy schreef:
    Ik zit op een punt dat ik eigenlijk m'n verjaardag wil skippen doordat ik de drukte niet fijn vind en de mensen die komen vooral familie is die doorgaans toch amper contact met me opnemen, halverwege een gesprek doen alsof ik niet besta en eigenlijk vooral komen om lekker bij de kletsen met mijn ouders.

    Skip dan ook gewoon lekker je verjaardag.
    Vier het met je verloofde, want die houdt tenminste echt van je.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Hiya! Ik vlieg vanmiddag terug en kom dinsdagochtend om 8 uur aan. Jammer genoeg ben ik snotverkouden en heb ik minder dan 5 uur slaap gehad, dus dat wordt een zware 8 uur vliegen...


    From these ashes, I will rise

    Vanavond nieuwe pub quiz, who's in? ^^


    From these ashes, I will rise

    Nog even een kleine bekendmaking: de winnaar van afgelopen maandag was opnieuw Yvonne (IrishNialler)!
    Sorry voor het late bericht, ik was gisteren echt ziek van de jetlag + verkoudheid :x Ik ga nu meteen even de openingspost aanpassen

    How are y'all doing? c:


    From these ashes, I will rise

    Cantabile schreef:
    Nog even een kleine bekendmaking: de winnaar van afgelopen maandag was opnieuw Yvonne (IrishNialler)!
    Sorry voor het late bericht, ik was gisteren echt ziek van de jetlag + verkoudheid :x Ik ga nu meteen even de openingspost aanpassen

    How are y'all doing? c:


    Hij is Gaaf geworden!

    Ik ga zo bier drinken het hele weekend dus heel goed. xD


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Hahaha, klinkt gezond. Wens je lever succes namens mij :p


    From these ashes, I will rise

    Ik heb hopelijk ergens tijdens het laatste weekend van september een afspraak in Amsterdam om mijn eerste tattoo te laten zetten. c:


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Oeehhh gaaf! Wat wil je laten zetten?


    From these ashes, I will rise

    Oeps, vandaag in amper 6 uur tijd 4 flessen wijn en 4 flesjes Desparados op ..... En toen nog rondje over de kermis en ja hoor kinderen van m'n vorige BSO tegen komenXD


    Change is for weirdos ~ Niall Horan