• Hallo dames en heren, Romi gaat een experiment doen ;D

    Wat?
    Iedere dag om 5u30 opstaan? (Voor de echte diehards: 5u.)

    Waarom?
    Omdat ik gek ben. Omdat verschillende bronnen beweren dat de meest talentvolle mensen om 5u of 5u30 opstaan en het positieve effecten zou hebben op je fysieke en mentale gezondheid.

    Hoelang?
    Ikzelf ga het 21 dagen proberen en als het goed uitdraait, ga ik er waarschijnlijk mee door. Maar je mag van mij zelf beslissen hoelang je het wil proberen :p

    Voordelen?
    Men beweert dat je fitter en productiever zou zijn. Dit heeft ermee te maken dat je iedere dag een voorsprong zou hebben op de rest. Bovendien: geen arme ziel is wakker om 5u30, dus je wordt niet afgeleid in de dingen die je wil doen! Plus, mensen zouden hun talenten het best ontwikkelen vroeg in de ochtend.
    Je zou je dus beter moeten voelen als je om 5u30 op zou staan - en ik ben hier om het te testen, yay.

    Nadelen?
    Vroeg gaan slapen. Maar wees eens eerlijk met jezelf: doe je écht iets nuttigs na tien uur? (Tenzij je een nachtshift hebt, natuurlijk.)

    Maar wat moet ik doen zo vroeg in de ochtend?
    Wat jij zelf ook maar wil doen, als je inspiratie nodig hebt:
    - Sporten
    - Wandelen
    - Fotografie (al moet je dan nog mooi wachten tot de zon opkomt XD)
    - Schrijven
    - Lezen
    - Leren
    - Haken, breien of naaien
    - Tekenen
    - Je huis opruimen
    - In het filmpje was er zelfs iemand die zijn job deed zo vroeg in de ochtend :')

    Bijkomend:
    Ik heb een ander filmpje gekeken (ik kijk te veel van dit soort filmpjes) dat beweerde dat we onbewust een verslaving opbouwen door 's ochtends op ons mobieltje bezig te zijn. Hoe? In het eerste uur dat we wakker zijn, zijn we eigenlijk nog niet helemaal wakker. Het werd beschreven als een soort 'hypnose', dezelfde soort als je bijvoorbeeld naar de tv kijkt en helemaal opgaat in je programma. In deze staat kun je heel makkelijk onbewust dingen leren. Door het eerste uur van de ochtend op je gsm bezig te zijn, leer je jezelf dus om afgeleid te zijn. Ikzelf ga dus ook proberen om tijdens dit experiment het eerste uur van de dag mijn gsm niet te gebruiken! (Behalve om mijn alarm af te zetten, natuurlijk XD)

    Dus, wie doet er mee met dit experiment om te testen of het écht beter is om om 5u30 op te staan? Om een beetje objectief een oordeel te kunnen vellen, moet je het natuurlijk wel even volhouden :') Ik ben enorm benieuwd naar hoe jullie dit zouden ervaren. Ikzelf ben vandaag begonnen en damn, het voelde echt als een zee van tijd die ik had voordat ik naar de les moest gaan.

    (Is het 'gestoord experiment' of 'gestoorde experiment'? Ik typte eerst dat tweede, maar nu ik erover nadenk ziet de eerste optie er beter uit. Als het een fout is, mag een modje mij gerust helpen door de titel aan te passen XD)

    [ bericht aangepast op 25 sep 2018 - 17:51 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik kan het niet laten om te zeggen van "nou als je iedere dag om 5:30 uit bed moet om de trein te halen, voel je je echt niet zoveel fitter, hoor!" 😂😅

    Nee, maar het klinkt wel interessant. Ik dacht dat het origineel iets te maken zou hebben met zoveel mogelijk daglicht krijgen, want dat lijkt me wel bevordelijk (opstaan als het licht wordt, slapen als het donker wordt). Voor mij zou het in ieder geval helaas niet werken, want ik ben 's avonds gewoon productiever dan welke ochtenduren dan ook 😫

    Ben wel benieuwd naar de resultaten tho!


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Ik doe alleen op woensdag met je mee, want dan moet ik om 7 uur de trein hebben #rip

    Nee maar ik hou echt teveel van slapen om elke dag om half 6 op te staan. Maar jij heel veel succes (fish)


    There are poems inside of you that paper can't handle

    AriChibi schreef:
    Ik kan het niet laten om te zeggen van "nou als je iedere dag om 5:30 uit bed moet om de trein te halen, voel je je echt niet zoveel fitter, hoor!" 😂😅

    Nee, maar het klinkt wel interessant. Ik dacht dat het origineel iets te maken zou hebben met zoveel mogelijk daglicht krijgen, want dat lijkt me wel bevordelijk (opstaan als het licht wordt, slapen als het donker wordt). Voor mij zou het in ieder geval helaas niet werken, want ik ben 's avonds gewoon productiever dan welke ochtenduren dan ook 😫

    Ben wel benieuwd naar de resultaten tho!

    Weet je, eigenlijk dacht ik eerst ook van 'ik heb nog nooit iemand die om 5u30 eruit moet voor zijn werk/school horen zeggen dat hij/zij fitter is', maar misschien is dat omdat je niet iedere dag om 5u30 opstaat, want je hebt nog een weekend normaal gezien.

    Azriel schreef:
    Ik doe alleen op woensdag met je mee, want dan moet ik om 7 uur de trein hebben #rip

    Nee maar ik hou echt teveel van slapen om elke dag om half 6 op te staan. Maar jij heel veel succes (fish)

    Ik houd ook veel van slapen, maar alles voor een experiment :') (En het is toch maar 21 dagen, wat kan het kwaad? Behalve mijn slaapritme om zeep helpen waardoor ik automatisch om 5u30 wakker zou worden na ie 21 dagen, lol)


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Knap dat je het doet, gezien m'n vernoeidheid problemen gaan k af XD

    Al denk k dat het wel bevoordeling werkt in de winter als je alle uren licht mee pakt


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    IrishNialler schreef:
    Knap dat je het doet, gezien m'n vernoeidheid problemen gaan k af XD

    Al denk k dat het wel bevoordeling werkt in de winter als je alle uren licht mee pakt

    In de herfst en de lente en het grootste deel van de zomer pak je toch ook alle uren licht mee als je om 5u30 opstaat en om 10 (of ergens tussen 10 en 10u30, zoals ik zelf doe) gaat slapen?


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Pff, ergens zou ik dit best willen proberen, maar dan is de vraag nog of ik het echt ga doen. Ik ben een ochtendmens en 's avonds ben ik vaak, zeker de laatste weken, om tien uur uitgeput, maar half zes vind ik wel heel heftig. :'D Ik ga erover nadenken. :')


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Ik sta al bijna elke dag om 05:30 op voor stage en dat is best killing, maar nu ik in een routine zit merk ik wel dat ik meer energie heb dan eerst. Want ik heb nogal de gewoonte om als het kan gewoon pas na 12en op te staan en dan is je dag gewoon al helemaal weg eigenlijk.

    Dat van dat we in het eerste uurtje nog in een soort hypnose zaten wist ik nog niet! Ik doe met je mee om tijdens dat uurtje niet mijn telefoon te checken en ik ga ook een boek meenemen voor in het OV. Ben benieuwd! (:


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Levana schreef:
    Pff, ergens zou ik dit best willen proberen, maar dan is de vraag nog of ik het echt ga doen. Ik ben een ochtendmens en 's avonds ben ik vaak, zeker de laatste weken, om tien uur uitgeput, maar half zes vind ik wel heel heftig. :'D Ik ga erover nadenken. :')

    Van 22u-5u30 is nog steeds 7,5u slaap, wat voor de gemiddelde volwassene wel genoeg zou zijn (overtuigd?)
    Ikzelf vond het verrassend makkelijk om vandaag zo vroeg op te staan, maar ja, dat is mijn eigen ervaring natuurlijk.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    He, dit wilde ik ook gaan doen! Ik ben geïnspireerd door een aantal filmpjes op youtube en ik probeer de eerste drie uur nadat ik wakker word ook niet op mijn telefoon te kijken. Echter is 5:30 voor mij echt te enthousiast. Mijn plan was 6 uur.
    Wanneer ben je van plan te starten? Want als ik niet meer ziek ben, wil ik dit experiment zeker joinen. Wel om 6 uur tho.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Ik sla af. Ik heb in de afgelopen jaren door stress en ellende zo'n slaapgebrek opgebouwd dat ik hooguit 1 of 2 dagen per maand uitgerust wakker word. M'n biologische klok staat op 8 uur, ongeacht de tijd waarop ik ga slapen.

    Als ik mezelf echt een plezier wil doen moet ik eerder gaan slapen (waar ik nu m'n best voor doe).


    No growth of the heart is ever a waste

    Conan schreef:
    He, dit wilde ik ook gaan doen! Ik ben geïnspireerd door een aantal filmpjes op youtube en ik probeer de eerste drie uur nadat ik wakker word ook niet op mijn telefoon te kijken. Echter is 5:30 voor mij echt te enthousiast. Mijn plan was 6 uur.
    Wanneer ben je van plan te starten? Want als ik niet meer ziek ben, wil ik dit experiment zeker joinen. Wel om 6 uur tho.

    Ik ben al bezig, maar je kunt joinen op ieder moment dat je wil (:


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Je bent gek :')
    Heel veel succes in elk geval! Ik vind het dapper van je.

    [ bericht aangepast op 9 mei 2019 - 10:01 ]


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Ik wil het ook gaan proberen maar dan met een langzame opbouw. Ik vind het belangrijker om genoeg slaap te krijgen etc. Nu ga ik om 10 uur naar bed en word ik uit mezelf (in de weekenden dus) meestal tussen half acht en acht wakker.

    Ik ga proberen 21 dagen om half tien te slapen! Dat vind ik ook wel een uitdaging, gaat hem vandaag niet worden maar dat komt morgen wel. Ben benieuwd hoe laat ik wakker ga worden...

    Over mobiel gesproken: ik heb ingesteld dat m'n mob altijd kwart voor tien uitgaat en in het weekend pas 1 uur smiddags aangaat.


    Let me know, hoe het gaat zeg maar!


    Als je altijd jong bent, heb je nooit een jeugd.

    Klinkt interessant, maar ik ga dat mentaal gezien gewoon niet aankunnen. Zelfs als ik om 21.00 in bed lig en om 10.00 wakker wordt, ben ik vaak nog moe.
    Nu slaap ik meestal rond 23 (eerder lukt niet) en gaat de wekker rond 8 en dan moet ik nog als ik 's middags terug kom van college even slapen omdat ik anders gewoon te moe ben.

    Maar dat van dat eerste uurtje wist ik niet. Misschien moet ik het eerste uur als ik wakker ben maar een taal gaan leren ofzo... :'D


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Oeh, ik ben wel geïnteresseerd. Ik ga er even over denken.
    Misschien dat ik er volgende week mee aan de slag ga, als ik besluit dat ik mee ga doen. (: