• Hallo dames en heren, Romi gaat een experiment doen ;D

    Wat?
    Iedere dag om 5u30 opstaan? (Voor de echte diehards: 5u.)

    Waarom?
    Omdat ik gek ben. Omdat verschillende bronnen beweren dat de meest talentvolle mensen om 5u of 5u30 opstaan en het positieve effecten zou hebben op je fysieke en mentale gezondheid.

    Hoelang?
    Ikzelf ga het 21 dagen proberen en als het goed uitdraait, ga ik er waarschijnlijk mee door. Maar je mag van mij zelf beslissen hoelang je het wil proberen :p

    Voordelen?
    Men beweert dat je fitter en productiever zou zijn. Dit heeft ermee te maken dat je iedere dag een voorsprong zou hebben op de rest. Bovendien: geen arme ziel is wakker om 5u30, dus je wordt niet afgeleid in de dingen die je wil doen! Plus, mensen zouden hun talenten het best ontwikkelen vroeg in de ochtend.
    Je zou je dus beter moeten voelen als je om 5u30 op zou staan - en ik ben hier om het te testen, yay.

    Nadelen?
    Vroeg gaan slapen. Maar wees eens eerlijk met jezelf: doe je écht iets nuttigs na tien uur? (Tenzij je een nachtshift hebt, natuurlijk.)

    Maar wat moet ik doen zo vroeg in de ochtend?
    Wat jij zelf ook maar wil doen, als je inspiratie nodig hebt:
    - Sporten
    - Wandelen
    - Fotografie (al moet je dan nog mooi wachten tot de zon opkomt XD)
    - Schrijven
    - Lezen
    - Leren
    - Haken, breien of naaien
    - Tekenen
    - Je huis opruimen
    - In het filmpje was er zelfs iemand die zijn job deed zo vroeg in de ochtend :')

    Bijkomend:
    Ik heb een ander filmpje gekeken (ik kijk te veel van dit soort filmpjes) dat beweerde dat we onbewust een verslaving opbouwen door 's ochtends op ons mobieltje bezig te zijn. Hoe? In het eerste uur dat we wakker zijn, zijn we eigenlijk nog niet helemaal wakker. Het werd beschreven als een soort 'hypnose', dezelfde soort als je bijvoorbeeld naar de tv kijkt en helemaal opgaat in je programma. In deze staat kun je heel makkelijk onbewust dingen leren. Door het eerste uur van de ochtend op je gsm bezig te zijn, leer je jezelf dus om afgeleid te zijn. Ikzelf ga dus ook proberen om tijdens dit experiment het eerste uur van de dag mijn gsm niet te gebruiken! (Behalve om mijn alarm af te zetten, natuurlijk XD)

    Dus, wie doet er mee met dit experiment om te testen of het écht beter is om om 5u30 op te staan? Om een beetje objectief een oordeel te kunnen vellen, moet je het natuurlijk wel even volhouden :') Ik ben enorm benieuwd naar hoe jullie dit zouden ervaren. Ikzelf ben vandaag begonnen en damn, het voelde echt als een zee van tijd die ik had voordat ik naar de les moest gaan.

    (Is het 'gestoord experiment' of 'gestoorde experiment'? Ik typte eerst dat tweede, maar nu ik erover nadenk ziet de eerste optie er beter uit. Als het een fout is, mag een modje mij gerust helpen door de titel aan te passen XD)

    [ bericht aangepast op 25 sep 2018 - 17:51 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik verplaats mijn deelname naar april-mei. Gezien mijn stage van dik 2 maanden zal ik die periode 5 dagen per week om 5.00-5.15 uur mijn bed uit moeten.


    Nadelen?
    Vroeg gaan slapen. Maar wees eens eerlijk met jezelf: doe je écht iets nuttigs na tien uur? (Tenzij je een nachtshift hebt, natuurlijk.)


    Niks mis met een beetje unwinden na een lange dag. Ik vind niet dat je altijd maar de hele dag door nuttige dingen hoeft te doen. Het is heel belangrijk om ook te ontspannen.

    Maar los daarvan, ik heb tijdens mijn stagejaar elke dag vanaf 05:00 naast mijn bed gestaan en ik vond het verschrikkelijk. Buiten is het gewoon nog donker, voelt heel onnatuurlijk aan voor mij en ik was pas om een uur of half 9 enigszins wakker. Maar ieder zijn ding. Veel succes ermee!


    ars moriendi

    Ik voel er wel iets voor om het eerste uur niet mijn telefoon te gebruiken.
    Maar goed, dat doe ik ook niet heel erg als ik uit bed kom eerlijk gezegd...

    Voor de rest hou ik het gewoon bij mijn 6.30. Standaard, elke ochtend.
    Drie maal raden wie er nu altijd een minuut voor de wekker wakker wordt? En ook in het weekend om diezelfde tijd?
    (Ik moet alleen nog wel een ritme vinden in mijn naar bed gaan in de avond (': )
    Maar ik denk op zich dat het niet perse zit in het feit dat je vroeg opstaat, ik denk eerlijk gezegd dat het meer in het ritme zit van elke dag dezelfde tijd opstaan dat je je fitter voelt. Maar goed...

    [ bericht aangepast op 26 sep 2018 - 12:12 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Wow je bent echt krazinig!

    Hahaha nee, grapje. Lijkt me ook een leuk idee. ☺️En ik had verder op internet gelezen dat succesvolle mensen voor 6:00 uit bed stappen en ik wil altijd al succesvol zijn! Die weddenschap wil ik wel doen, maar ik ben jammer genoeg geen ochtend mens. 😶

    Ik stapte elke dag 5:30 uit mijn bed voor stage voor 6 maanden lang. Het was zeer vermoeiend, maar dat kwam ook doordat ik 12 en een half uur van huis weg was :').


    Seasons will change, but I shall remain