• De stelling van deze week luidt:
    Om pedofielen te helpen doorheen hun proces, kunnen ze poppen verkrijgen, die eruit zien als minderjarigen

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    [Mod Mededeling]

    Liefste users,
    We hebben naar jullie opties gekeken en ze opgeteld. De optie die het vaakst werd vermeld en het meeste aanhang kreeg, was het veranderen van de titel, een 16+ waarschuwing en een neutralere beschrijving van de stelling. Er waren ook enkelen die opperden om het topic te verwijderen, maar zij waren in de minderheid.
    De opties die jullie gaven, zijn ondertussen doorgevoerd. Dat betekent dus dat jullie verder kunnen discussiëren over de stelling, en ook alleen daarover. Aangezien er al veel besproken is geweest over het feit of deze stelling op Quizlet.nl hoort, zien we dat hoofdstuk liefst als afgesloten.
    Wie dus nog een mening te verkondigen heeft/de mening van een ander wil veranderen, ga jullie gang!

    Liefs,
    de moderators

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 24 nov 2018 - 14:32 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 20 nov 2018 - 19:57 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Een user die anoniem wil blijven wil het volgende graag inbrengen:

    ''Ik zou eigenlijk willen voorstellen om het topic te verwijderen. Dat is niet omdat ik niet wil dat dit niet bespreekbaar gemaakt wordt, maar omdat de stelling zelf heel triggerend geformuleerd is. Ik heb persoonlijk met dit onderwerp te maken gehad en het heeft best veel invloed gehad op de rest van mijn dag toen ik de discussie las. Het maakt in dat opzicht denk ik niet heel veel uit om bijvoorbeeld een 16+ waarschuwing neer te zetten, omdat dit in zekere zin niet leeftijdsgebonden is qua heftigheid van het onderwerp. Ik sta zelf echt helemaal open om bijvoorbeeld een nieuw topic te laten openen met een soortgelijke stelling, maar met een meer neutrale inhoud/formulering. Zo om toch met elkaar te kunnen praten over dit onderwerp (want dat is echt heel hard nodig!), maar wel op zo'n manier dat users die zelf raakvlakken hiermee hebben het op een veilige manier kunnen aangaan.''


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Ik ben het met de anonieme user eens. Ik vind niet een discussie het waard is om mensen wie dit triggered een naar gevoel te geven. Er zijn genoeg andere onderwerpen of zelfs andere manieren om hierover te discussiëren.


    Wel kudo's aan dat jullie het voorleggen.

    [ bericht aangepast op 20 nov 2018 - 21:50 ]


    We're all mad here.

    Pharmaceutical schreef:
    Ik ben het met de anonieme user eens. Ik vind niet een discussie het waard is om mensen wie dit triggered een naar gevoel te geven. Er zijn genoeg andere onderwerpen of zelfs andere manieren om hierover te discussiëren.


    26 - 02 - '16

    Ik zelf heb gelukkig niet met pedofielen te maken gehad en voel me ook niet misselijk als ik erover lees.
    Maar ik vind het idee wat de stelling oproept heftig en erg controversieel

    Dat maakt het voor mij een goede stelling, maar voor een ander (die er persoonlijk mee te maken heeft gehad) komt de stelling veels te dichterbij.

    Ik weet niet of een goed idee is om dit topic weg te halen, omdat er naast de stelling, geen heftige dingen zijn gezegd. (Als ik het verkeerd heb, vertel me het)
    En het eigenlijk een vrij volwassen discussie is geweest.

    Misschien zou je een waarschuwing erop kunnen zetten. En anders een slotje, zodat je ervoor zorgt dat het topic naar beneden zakt.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Dit is een onderwerp waar zeker over gediscussieerd moet worden. Maar ik vind niet dat Quizlet hiervoor de juiste plek is. Ik kan erg veel hebben, maar dit soort dingen geven me gewoon een vies gevoel, en dat is niet waarvoor ik een account heb aangemaakt. Ik stem voor het verwijderen van dit topic, en wat mij betreft zijn de volgende stellingen ook iets luchtiger.

    [ bericht aangepast op 21 nov 2018 - 12:50 ]

    OosterEiland schreef:
    Ik zelf heb gelukkig niet met pedofielen te maken gehad en voel me ook niet misselijk als ik erover lees.
    Maar ik vind het idee wat de stelling oproept heftig en erg controversieel

    Dat maakt het voor mij een goede stelling, maar voor een ander (die er persoonlijk mee te maken heeft gehad) komt de stelling veels te dichterbij.

    Ik weet niet of een goed idee is om dit topic weg te halen, omdat er naast de stelling, geen heftige dingen zijn gezegd. (Als ik het verkeerd heb, vertel me het)
    En het eigenlijk een vrij volwassen discussie is geweest.

    Misschien zou je een waarschuwing erop kunnen zetten. En anders een slotje, zodat je ervoor zorgt dat het topic naar beneden zakt.


    Ik ben het hier eigenlijk mee eens.
    Persoonlijk vind ik het een zeer interessante stelling, maar misschien kan de formulering van de stelling iets anders en een waarschuwing erbij. Zo kan de inhoud van de discussie wel hetzelfde blijven, maar is het minder triggerend voor bepaalde users (denk ik).


    The soul needs autumn.

    Mededeling: We laten jullie nog kiezen tot morgenavond, dan zijn er twee dagen bedenktijd over gegaan. We laten jullie ook hier weten wat er mee gebeurd!


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Grace schreef:
    (...)

    Ik ben het hier eigenlijk mee eens.
    Persoonlijk vind ik het een zeer interessante stelling, maar misschien kan de formulering van de stelling iets anders en een waarschuwing erbij. Zo kan de inhoud van de discussie wel hetzelfde blijven, maar is het minder triggerend voor bepaalde users (denk ik).

    Dit.


    Life is a beautiful struggle

    Of misschien het onderwerp van de stelling in de titel zetten (pedofielen) en dan in het topic zelf de hele stelling?


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Pinguino schreef:
    Of misschien het onderwerp van de stelling in de titel zetten (pedofielen) en dan in het topic zelf de hele stelling?


    Dit lijkt me een hele goede. Ik denk dat dat al best veel zou schelen.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Pinguino schreef:
    Of misschien het onderwerp van de stelling in de titel zetten (pedofielen) en dan in het topic zelf de hele stelling?

    Dit vind ik ook een enorm goed idee!


    Life is a beautiful struggle

    Pinguino schreef:
    Of misschien het onderwerp van de stelling in de titel zetten (pedofielen) en dan in het topic zelf de hele stelling?


    Het helpt als iemand de mogelijkheden oplijst, zodat het voor de andere users gemakkelijker is om te zien waar ze ondertussen uit kunnen kiezen ^^
    Dus als ik je goed begrijp zou je dat als optie willen toevoegen? Dat maakt dat er vier opties komen:
    -Het topic wordt verwijdert
    -De titel wordt aangepast naar ''Pedofielen'' en dezelfde stelling als nu blijft in de beginpost
    -De titel krijgt een 16+ waarschuwing
    -Er gebeurt niets

    Of zou je het juist bij een van de drie opties willen toevoegen? Bijvoorbeeld zowel 16+ als enkel het onderwerp in de titel.

    @ (Bijvoorbeeld) Grace: Zou je dan dit topic weg willen hebben en er een nieuw topic voor in de plaats, of dit topic aangepast met een beter neutraal geformuleerde stelling?
    @GroIsch, Nighthawks en Rubin: Na het lezen van de reactie van de anonieme user, verandert dan jullie mening, of blijft deze hetzelfde?


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Mijn mening blijft hetzelfde, ik vind de titel aanpassen met een waarschuwing genoeg. Als je er dan alsnog op klikt ligt de verantwoordelijkheid bij de desbetreffende partij als het je raakt. Dus ik ben voor die titel aanpassen, maar zou hopen dat het topic open blijft.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Pharmaceutical schreef:
    Ik ben het met de anonieme user eens. Ik vind niet een discussie het waard is om mensen wie dit triggered een naar gevoel te geven. Er zijn genoeg andere onderwerpen of zelfs andere manieren om hierover te discussiëren.



    Ik blijf nog steeds van mening dat dit geen onderwerp is voor een site waar zoveel minderjarigen op zitten (en in het algemeen vind ik tbh de standaard Q-user niet genoeg geïnformeerd over dit onderwerp om hier echt een discussie over te kunnen voeren, maar dat is misschien mijn academische blik).
    Maar voor mij is het oké als de titel wordt aangepast naar een meer neutrale stelling, eventueel met triggerwarning.


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Vasya schreef:
    (...)

    Ik blijf nog steeds van mening dat dit geen onderwerp is voor een site waar zoveel minderjarigen op zitten (en in het algemeen vind ik tbh de standaard Q-user niet genoeg geïnformeerd over dit onderwerp om hier echt een discussie over te kunnen voeren, maar dat is misschien mijn academische blik).
    Maar voor mij is het oké als de titel wordt aangepast naar een meer neutrale stelling, eventueel met triggerwarning.


    Mee eens. =)

    Als ik zou mogen inhaken, het is toevallig nu ook de week tegen kindermishandeling.
    Wat vinden jullie van deze stelling als alternatief?

    - Een VR-bril inzetten bij daders zou een werkzame methode kunnen zijn om huiselijk geweld en kindermishandeling terug te dringen. (bron: klik )

    (disclaimer: het filmpje in het artikel kan een mogelijke trigger zijn maar het artikel lezen is voldoende om het concept te snappen)

    [ bericht aangepast op 21 nov 2018 - 19:15 ]


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso