• Story prompt challenge


    Voorgaande prompts :
    December 2018 Prompt :

    Het is kerstavond en je zat de gehele dag al te loeren naar de cadeautjes onder de boom. Maar wat jou nu direct opvalt, is een vreemd pakje dat er eerder nog niet stond.

    Een 'Writing Prompt' is simpel gezegd een onderwerp waarmee je iets uit kan werken. Dit kan 1 woord zijn, een korte zin, een complete paragraaf of zelfs een foto/plaatje, met de bedoeling dat het je inspiratie en om op te focussen om te schrijven.

    A writing prompt is simply a topic around which you start jotting down ideas. The prompt could be a single word, a short phrase, a complete paragraph or even a picture, with the idea being to give you something to focus upon or draw inspiration from as you write.
    Elke 1e dag van een nieuwe maand post ik een story prompt, waarbij iedereen een (short) story kan schrijven en die posten in dit topic. Je kan bijvoorbeeld kiezen om het in één van deze genres te schrijven:
    Comedy, Romantiek, Horror, Drama, Actie.


    Let op! Dit is geen wedstrijd!

    Dit is een challenge om inspiratie te halen uit de verschillende verhalen, te leren van schrijfstijlen van anderen en vooral… Om te genieten van het plezier van schrijven! Je kan dit ook gewoon gebruiken als schrijfoefening.

    Ik ben benieuwd of hier interesse voor is! (: Want ik wil het zeker voor een lange tijd doorzetten.

    Regels:

    > De huisregels van Q gelden hier natuurlijk ook.
    > Stories tussen de 500 en 2000 woorden.
    > Geef boven elk verhaal aan welk thema het is en of het 16+ is.
    > 16+ is toegestaan indien aangegeven, zodat mensen er ook voor kunnen
    kiezen het niet te lezen. Of plaats desnoods onder een spoiler knop.
    > Het mag in het Nederlands en Engels geschreven worden.
    > Alleen DreamerN maakt nieuwe topics aan.
    > Mocht je zelf een leuke Prompt hebben, stuur hem dan gerust naar me op!




    #1 Januari 2019

    De eerste persoon die dood gaat na de jaarwisseling krijgt de taak van het zijn van de God van de Dood voor de rest van dat jaar. Schrijf over de overgang van de 2018 dodengod en de nieuwe die onverwacht het vaandel over moet nemen.

    [ bericht aangepast op 5 jan 2019 - 0:46 ]


    Credendo Vides

    Oh wat een leuk idee! In Januari begin net mijn nieuwe job, dus ik hoop dat ik er tijd voor heb, maar het is wel een leuke training denk ik. Ik ga proberen mee te doen haha


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Waarom mag het alleen in die genres? (Maar een nieuwsgierigheids vraagje, aangezien ik zelf vooral fantasy en sci-fi schrijf)
    Ik doe wel mee waarschijnlijk^^ Als het topic actief genoeg blijft tenminste, anders vergeet ik het compleet :')

    [ bericht aangepast op 19 dec 2018 - 12:47 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Oehh, dit vind ik leuk! Als ik tijd heb, doe ik mee!


    From these ashes, I will rise

    Nighthawks schreef:
    Waarom mag het alleen in die genres? (Maar een nieuwsgierigheids vraagje, aangezien ik zelf vooral fantasy en sci-fi schrijf)
    Ik doe wel mee waarschijnlijk^^ Als het topic actief genoeg blijft tenminste, anders vergeet ik het compleet :')


    Omdat sommige prompts die ik tot nu toe heb al een Fantasy / Sci-fi thema hebben. (; En dat zijn voor mijn gevoel ook meer 'situatiegenres' en de uit te kiezen thema's vind ik meer 'gevoelsgenres'.

    [ bericht aangepast op 19 dec 2018 - 14:23 ]


    Credendo Vides

    Feinics schreef:
    Oehh, dit vind ik leuk! Als ik tijd heb, doe ik mee!


    Uh, I'm not dealing with this

    Oeh, leuk idee!


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Superleuk idee ^^
    Heb nu eigenlijk al zin om te beginnen.


    I am an idiot, I move.

    Afhankelijk van hoe druk ik het krijg ga ik meedoen (: in elk geval een leuk initiatief!


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Ik zou misschien een kleintje kunnen posten nog voor deze maand, om alvast een beetje erin te komen. (:


    Credendo Vides

    Voor de mensen die er alvast zin in hebben:

    Story prompt challenge

    Het is kerstavond en je zat de gehele dag al te loeren naar de cadeautjes onder de boom. Maar wat jou nu direct opvalt, is een vreemd pakje dat er eerder nog niet stond.


    Credendo Vides

    Oké mensen! Ten eerste wil ik zeggen : GELUKKIG NIEUWJAAR!!! Hopelijk heeft iedereen een fijne jaarwisseling gehad! (:
    Voor deze maand heb ik dan ook een toepasselijke prompt.

    #1 Januari 2019

    De eerste persoon die dood gaat na de jaarwisseling krijgt de taak van het zijn van de God van de Dood voor de rest van dat jaar. Schrijf over de overgang van de 2018 dodengod en de nieuwe die onverwacht het vaandel over moet nemen.


    Heb er bovenal plezier mee en in! Ik ben benieuwd of er mensen mee willen doen.
    Heb je zelf een leuke prompt, stuur hem vooral op!

    [ bericht aangepast op 4 jan 2019 - 23:49 ]


    Credendo Vides

    Moet het perse één van die vier genres zijn. Dat zijn namelijk niet perse mijn sterkste genres (':


    It's never gonna happen, Guys.

    Slughorn schreef:
    Moet het perse één van die vier genres zijn. Dat zijn namelijk niet perse mijn sterkste genres (':

    Aan welke zat je zelf te denken? Ik ben er zelf ook nog niet helemaal uit, maar het leek me handig om het bij 'gevoelsgenres' te houden, maar als het fijner is om dat geheel te laten varen, zal ik daar over nadenken. (:


    Credendo Vides

    DreamerN schreef:
    (...)
    Aan welke zat je zelf te denken? Ik ben er zelf ook nog niet helemaal uit, maar het leek me handig om het bij 'gevoelsgenres' te houden, maar als het fijner is om dat geheel te laten varen, zal ik daar over nadenken. (:


    Fantasy. Maar dat is het genre waar ik gebruikelijk in schrijf, dus misschien vandaar. (':


    It's never gonna happen, Guys.

    Oké, hierbij schrap ik de voorgeschreven genres.

    Ik had nog even gekeken naar de prompts die ik nog heb liggen voor komende maanden en bij sommigen zitten al wel een soort 'situatiegenre' aan vast zoals Fantasy en Sci-Fi. Maar ik snap ook dat het minder inspireert als dit allemaal al vast ligt en je enkel kan kiezen tussen een aantal 'gevoelsgenres'.


    Credendo Vides