• Hi popjes! Na een tijd weg geweest te zijn, wilde ik Bookbuds weer nieuw leven inblazen. We hebben vast allemaal boeken in gedachten die we dit komende jaar willen lezen en om elkaar te motiveren en aan te moedigen, blijf ik dit jaar Bookbuds in jullie gezichten drukken en ik hoop dat er veel enthousiastelingen zijn, die samen met mij hun Goodreads challenge van dit jaar nailen!

    Hoe werkt het ook alweer?
    Als je mee wil doen, post je simpelweg het volgende lijstje:
    Naam + Goodreads link || Aantal boeken dat je dit jaar wil lezen || Een TBR van drie boeken.

    Die tiny TBR zet ik op een gezamelijk lijst en om de week op vrijdag haal ik de lijst door een generator en kunnen we beginnen met lezen!
          Je hebt twee weken om het boek te lezen en in die twee weken kun je elkaar motiveren en over de boeken kletsen (denk om het gebruik van de spoiler-knoppen!) Aan het einde van de twee weken kun je het boek een aantal sterren geven, zoals een echte boekenclub dat ook zou doen.
          Natuurlijk hoef je niet elke week mee te lezen en je kunt op elk moment nog meedoen! Alles is vrijblijvend, maar het is wel zo gezellig om samen over boeken te kletsen – ook als je niet het gekozen boek leest, maar een andere.

    Oh, en, indien er een boekenserie uit de generator komt, ben je natuurlijk helemaal vrij om zelf te kiezen welk deel je leest.








    Friends
    Anna || Zee || 45 ||
    Romi || Promare || 35 ||
    Balloo || Balloo || 25 ||




    TBR
    • Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe — Benjamin Sáenz
    • Harry Potter — J. K. Rowling
    • A Darker Shade of Magic — V.E. Schwab
    • The Final Empire — Brandon Sanderson
    • Sing, Unburied, Sing — Jesmyn Ward
    • The Song of Achilles — Madeline Miller
    • Into the Drowning Deep — Mira Grant
    • The good girl's guide to murder —Holly Jackson.
    • One of us is lying —Karen McManus.
    • Catch me when I fall — Nicci French.
    • De laatste Magiër — Lisa Maxwell




    Archief
    2018
    Gruwelen des verraads (Luotisade) - Natascha van Limpt || 21 mei - 3 juni || ☆☆☆
    Snow like Ashes - Sara Raasch (Snow like Ashes, #1) || 4 juni - 17 juni || ☆
    Michelle Hodkin - Mara Dyer || 18 juni t/m 1 juli || ☆☆
    Sarah J maas - A court of thorns and roses || 2 juli t/m 15 juli || ☆☆☆☆☆
    Mythos: A Retelling of the Myths of Ancient Greece - Stephen Fry || 16 juli t/m 29 juli ||
    The Da Vinci Code - Dan Brown || 27 augustus t/m 9 september ||
    Holding up the universe - Jeniffer Niven || 17 september t/m 30 september ||
    1984 - George Orwell || 1 oktober t/m 14 oktober ||
    Turtles all the way down - John Green || 15 oktober t/m 28 oktober ||
    A Court Of Wings And Ruin - Sarah J. Maas || 29 oktober t/m 11 november ||
    The Wrath And The Dawn - Renee Ahdieh || 12 november t/m 25 november ||
    Six of Crows - Leigh Bardugo || 26 november t/m 9 december ||
    The 5th Wave - Rick Yancey || 10 december t/m 23 december ||
    Een boek met het thema winter || 23 december t/m 31 december ||

    2019
    Vicious — V. E. Schwab || 7 januari t/m 20 januari || ☆☆☆☆
    Long Way Down —Jason Reynolds || 21 januari t/m 3 februari ||
    Harry Potter — J.K. Rowling || 4 februari t/m 17 februari ||

    2020
    Children of Blood and Bone — Tomi Adeyemi || 7 februari t/m 21 februari ||
    Radio Silence — Alice Oseman || 6 maart t/m 20 maart ||


    Het gekozen boek:
    Radio Silence — Alice Oseman || 6 maart t/m 20 maart ||




    Have good one, my friends!

    [ bericht aangepast op 2 maart 2020 - 13:51 ]


    look at the stars, look how they shine for you;

    Zelf heb ik gisteren Beautiful Broken Things uitgelezen en ik ben net begonnen aan One of Us is Lying. Met mijn huidige snelheid denk ik niet dat ik de komende twee weken slechts één boek lees – althans, dat hoop ik niet, want ik ben net zo lekker bezig. Ik zal jullie in ieder geval op de hoogte houden, zodat we over de boeken kunnen kletsen!


    look at the stars, look how they shine for you;

    Ok wou 'Een lied van ijs en vuur' uitlezen, maar ik heb geen zelfbeheersing, dus ben toch aan een nieuw boek begonnen. Nu lees ik dus Caraval (;


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Morales schreef:
    Ok wou 'Een lied van ijs en vuur' uitlezen, maar ik heb geen zelfbeheersing, dus ben toch aan een nieuw boek begonnen. Nu lees ik dus Caraval (;


    Oeh, laat me weten hoe die is!


    •

    Morales schreef:
    Ok wou 'Een lied van ijs en vuur' uitlezen, maar ik heb geen zelfbeheersing, dus ben toch aan een nieuw boek begonnen. Nu lees ik dus Caraval (;

    Die moet ik ook nog lezen!


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Ik wil wel meedoen c: ookal heb ik 7 van de 10 boeken al gelezen haha

    Cheryl || Morrigann || 2/84

    TBR
    • The Bear and the Nightingale — Katherine Arden
    • Skyward — Brandon Sanderson
    • A Darker Shade of Magic — V.E. Schwab


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Super leuk dat je weer meedoet!


    look at the stars, look how they shine for you;

    Ik heb Vicious al gelezen, maar dit zou wel een goed excuus zijn om deel twee te kopen 😂


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Oh jongens, dikke faal, maar ik heb dus alleen vengeful op m'n Ereader staan en niet vicious (huil)


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Fenrys schreef:
    Oh jongens, dikke faal, maar ik heb dus alleen vengeful op m'n Ereader staan en niet vicious (huil)

    Hoe doe je zoiets? :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Morales schreef:
    (...)
    Hoe doe je zoiets? :')

    Ik ga even kijken of ik vicious niet nog om m'n oude laptop heb staan maar idk
    Update: ik heb m gevonden, vals alarm ;p

    [ bericht aangepast op 11 jan 2019 - 19:18 ]


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Nu ik dit boek even heb laten inzinken ga ik even doen alsof ik ook deze week meegelezen heb en m'n non-spoilery gedachten neerzetten c:

    Dus, ik heb dit boek vijf sterren gegeven en ik geef het nog altijd vijf sterren, want damn, ik hield hier zoveel van. Het eerste pluspunt voor mij waren de personages. Ik heb zelf echt een zwak voor 'twisted' personages, en Victor en Eli waren allebei redelijk duister en een tikkeltje psychopathisch. Maar ik vond hun karakters zo goed in elkaar zitten, zeker Victor. Allebei voelden ze voor mij als echte, tastbare personages. Zeker omdat ze ook van die kleine hobby's hadden, of kleine dingetjes die ze in mijn mening echter maakten (zoals Victor met zijn poëzie). (Nu, er zijn ook mensen die zeggen dat de personages net het slechtste punt van dit boek zijn, maar idk, als iemand een andere mening heeft; ik ben helemaal in voor een discussie.)
    Daarnaast vind ik het ook heel nice hoe V.E. Schwab die twee verhaallijnen in elkaar heeft geweven. Like, serieus, allebei deze tijdlijnen waren zo interessant en het kwam zo mooi samen. De opbouw van de climax vond ik ook echt prachtig gedaan. Ik vond dit boek echt geen enkel moment saai.
    Als laatste: de climax zelf was echt goed, maar naar mijn mening net iets te kort. Als je een heel boek opbouwt naar deze specifieke scène, mag ie in mijn opzicht wel iets langer dan vier pagina's ofzo duren :')
    Maar dan - het effectieve einde - WOW. Like, het is zo lang geleden dat ik een einde heb gelezen en echt tevreden was. Maar het was zo goed en het vatte de moraal van het verhaal heel goed samen. Maar God, echt, dit einde was zo perfect dat ik eigenlijk bang ben om aan het vervolg te beginnen (zeker omdat er veel gemixte reviews zijn en het is best een duur boek, sinds de paperback nog niet uit is XD)


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.


    • Long Way Down —Jason Reynolds || 21 januari t/m 3 februari ||


    look at the stars, look how they shine for you;

    Oe, die doe ik mee (: Het is toch maar een heel dun boek en ik heb er veel goeds over gehoord (en ik wil deze al lang lezen XD)


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Oeh, die ken ik niet. Maar ik heb wel van hem gehoord. I’mma check it out tomorrow. :Y)


    •

    Oh ja, ik zie dat er in de beginpost doelen staan. De mijne is 40 boeken en ik zit nu op 3/40 (perfect op schema dus XD)

    Btw: Morales > Vengeful

    [ bericht aangepast op 18 jan 2019 - 20:41 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.