• Hi popjes! Na een tijd weg geweest te zijn, wilde ik Bookbuds weer nieuw leven inblazen. We hebben vast allemaal boeken in gedachten die we dit komende jaar willen lezen en om elkaar te motiveren en aan te moedigen, blijf ik dit jaar Bookbuds in jullie gezichten drukken en ik hoop dat er veel enthousiastelingen zijn, die samen met mij hun Goodreads challenge van dit jaar nailen!

    Hoe werkt het ook alweer?
    Als je mee wil doen, post je simpelweg het volgende lijstje:
    Naam + Goodreads link || Aantal boeken dat je dit jaar wil lezen || Een TBR van drie boeken.

    Die tiny TBR zet ik op een gezamelijk lijst en om de week op vrijdag haal ik de lijst door een generator en kunnen we beginnen met lezen!
          Je hebt twee weken om het boek te lezen en in die twee weken kun je elkaar motiveren en over de boeken kletsen (denk om het gebruik van de spoiler-knoppen!) Aan het einde van de twee weken kun je het boek een aantal sterren geven, zoals een echte boekenclub dat ook zou doen.
          Natuurlijk hoef je niet elke week mee te lezen en je kunt op elk moment nog meedoen! Alles is vrijblijvend, maar het is wel zo gezellig om samen over boeken te kletsen – ook als je niet het gekozen boek leest, maar een andere.

    Oh, en, indien er een boekenserie uit de generator komt, ben je natuurlijk helemaal vrij om zelf te kiezen welk deel je leest.








    Friends
    Anna || Zee || 45 ||
    Romi || Promare || 35 ||
    Balloo || Balloo || 25 ||




    TBR
    • Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe — Benjamin Sáenz
    • Harry Potter — J. K. Rowling
    • A Darker Shade of Magic — V.E. Schwab
    • The Final Empire — Brandon Sanderson
    • Sing, Unburied, Sing — Jesmyn Ward
    • The Song of Achilles — Madeline Miller
    • Into the Drowning Deep — Mira Grant
    • The good girl's guide to murder —Holly Jackson.
    • One of us is lying —Karen McManus.
    • Catch me when I fall — Nicci French.
    • De laatste Magiër — Lisa Maxwell




    Archief
    2018
    Gruwelen des verraads (Luotisade) - Natascha van Limpt || 21 mei - 3 juni || ☆☆☆
    Snow like Ashes - Sara Raasch (Snow like Ashes, #1) || 4 juni - 17 juni || ☆
    Michelle Hodkin - Mara Dyer || 18 juni t/m 1 juli || ☆☆
    Sarah J maas - A court of thorns and roses || 2 juli t/m 15 juli || ☆☆☆☆☆
    Mythos: A Retelling of the Myths of Ancient Greece - Stephen Fry || 16 juli t/m 29 juli ||
    The Da Vinci Code - Dan Brown || 27 augustus t/m 9 september ||
    Holding up the universe - Jeniffer Niven || 17 september t/m 30 september ||
    1984 - George Orwell || 1 oktober t/m 14 oktober ||
    Turtles all the way down - John Green || 15 oktober t/m 28 oktober ||
    A Court Of Wings And Ruin - Sarah J. Maas || 29 oktober t/m 11 november ||
    The Wrath And The Dawn - Renee Ahdieh || 12 november t/m 25 november ||
    Six of Crows - Leigh Bardugo || 26 november t/m 9 december ||
    The 5th Wave - Rick Yancey || 10 december t/m 23 december ||
    Een boek met het thema winter || 23 december t/m 31 december ||

    2019
    Vicious — V. E. Schwab || 7 januari t/m 20 januari || ☆☆☆☆
    Long Way Down —Jason Reynolds || 21 januari t/m 3 februari ||
    Harry Potter — J.K. Rowling || 4 februari t/m 17 februari ||

    2020
    Children of Blood and Bone — Tomi Adeyemi || 7 februari t/m 21 februari ||
    Radio Silence — Alice Oseman || 6 maart t/m 20 maart ||


    Het gekozen boek:
    Radio Silence — Alice Oseman || 6 maart t/m 20 maart ||




    Have good one, my friends!

    [ bericht aangepast op 2 maart 2020 - 13:51 ]


    look at the stars, look how they shine for you;

    Hoe gaat het bij iedereen? Ik kom maar niet door Children of Virtue and Vengeance, oeps :x Was al niet de grootste fan van het eerste boek, maar bij deze ben ik de feeling precies helemaal kwijt

    Heb ondertussen ook al 5 boeken voor m'n goodreads doel gelezen c: Opeens kwam de trilogie 'The captive prince' in m'n leven en heb ik die in een paar dagen helemaal gelezen :') Ga niet beweren dat het heel erg goed was, maar ik vond het tof om te lezen en wat kun je nog meer verwachten

    [ bericht aangepast op 19 feb 2020 - 9:36 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik moet even kwijt hoeveel ik Zélie haat, want damn ze is vreselijk in dit tweede boek, damnit.

    Spoilers (boek 2) over de redenen waarom ik haar haat:

    Ze maakt continu beslissingen op basis van haar gevoelens voor Inan (die natuurlijk heel negatief zijn aangezien hij haar er heeft ingeluisd, maar ok). Ze gooit letterlijk twee keer een voorstel voor vrede (waarmee ze waarschijnlijk duizenden mensen zou kunnen redden) uit het raam, zonder er zelfs maar bij na te denken, gewoon omdat ze Inan haat. Daarnaast is ze een fucking klotevriendin voor Amari, die in het eerste boek alles op het spel zette voor Zélie en de maji. Eerst verdedigt ze Amari niet wanneer ze aankomen bij die rebellengroep. Dan laat ze haar continu stikken. En wanneer Amari zo hopeloos is en een slechte keuze maakt, komt ze achteraf doodleuk zeggen: 'Ja, je hebt de foute keuze gemaakt.' NO SHIT SHERLOCK, MAAR DAT IS NIET WAT AMARI NODIG HEEFT NU. Daarna zit Amari duidelijk diep in de put en in plaats van een goede vriendin te zijn, is ze van: 'Nee, ik wil geen vrede, ik wil Inan gewoon vermoorden.' Zonder enige empathie te tonen voor Amari, die duidelijk nog om haar broer geeft. Ze denkt er niet eens aan dat Inan vermoorden Amari waarschijnlijk nog het meest pijn zou doen van allemaal, dat ze Amari waarschijnlijk hetzelfde verdriet aan zou doen dat Zélie zelf nog probeert te verwerken na de dood van haar vader. En om het allemaal erger te maken zegt ze daarna, tegen de leiders van de rebellie die Amari sowieso al niet mogen: 'We don't need Amari.' Ondertussen denkt ze ook continu 'Amari snapt het niet, uiteindelijk is ze geen échte maji en is ze ook nog een lid van de monarchie.' LIKE WTF ZELIE DIT IS HET MEISJE DAT LETTERLIJK ALLES HEEFT GEDAAN VOOR JOU. Grrrrrrr.

    [ bericht aangepast op 23 feb 2020 - 17:45 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik moet het deze keer laten gaan, maar hij blijft sws op m'n tbr staan ):


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Ik heb het boek (ook) niet gelezen, omdat ik er nog met één bezig was en met de nieuwe mee wilde gaan lezen..

    Start nu zelf in "De kleuren van magie" van V. E. Schwab.
    Stond ook nog op m'n TBR. Heb 'm met 'n Valentijnsactie gewonnen! Ben heel benieuwd! ;D Iemand die 'm al gelezen heeft?


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Hasufel schreef:
    Ik heb het boek (ook) niet gelezen, omdat ik er nog met één bezig was en met de nieuwe mee wilde gaan lezen..

    Start nu zelf in "De kleuren van magie" van V. E. Schwab.
    Stond ook nog op m'n TBR. Heb 'm met 'n Valentijnsactie gewonnen! Ben heel benieuwd! ;D Iemand die 'm al gelezen heeft?

    Nog niet gelezen, maar die ga ik binnenkort waarschijnlijk ook lezen c:
    Edit: het staat hier ook in mn TBR dus ik zal wachten tot het hier gekozen wordt denk ik, hopelijk is dat snel :')

    [ bericht aangepast op 1 maart 2020 - 9:13 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Promare schreef:
    (...)
    Nog niet gelezen, maar die ga ik binnenkort waarschijnlijk ook lezen c:
    Edit: het staat hier ook in mn TBR dus ik zal wachten tot het hier gekozen wordt denk ik, hopelijk is dat snel :')


    Wilde ik eigenlijk ook op wachten, maar heb 't idee dat hier weinig gebeurd.. En ben erg benieuwd naar 't boek, dus toch maar begonnen. (A)


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Hi, oke, tien levensgebeurtenissen later. Ik ga het topic aanpassen en een nieuw boek genereren. Wat vonden we van Children of Blood and Bone? Hebben jullie een star-rating?


    look at the stars, look how they shine for you;



    Radio Silence — Alice Oseman || 6 maart t/m 20 maart ||


    Het topic is aangepast! Zie je een foutje of ben ik iets vergeten, laat het me weten pls!


    look at the stars, look how they shine for you;

    Zee schreef:
    Hi, oke, tien levensgebeurtenissen later. Ik ga het topic aanpassen en een nieuw boek genereren. Wat vonden we van Children of Blood and Bone? Hebben jullie een star-rating?


    Ik heb het boek niet gelezen, dus geen oordeel.
    Mag ik vragen wat het maakt dat je tussen "Friends" komt te staan in het bovenste bericht? xd

    Ik ga zaterdag bij de boekenwinkel kijken voor Radio Silence! :D


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Hasufel schreef:
    (...)

    Ik heb het boek niet gelezen, dus geen oordeel.
    Mag ik vragen wat het maakt dat je tussen "Friends" komt te staan in het bovenste bericht? xd

    Ik ga zaterdag bij de boekenwinkel kijken voor Radio Silence! :D


    Dat zijn de mensen die meelezen! Als je het lijstje hebt ingevuld, kom je er tussen te staan! Ik meen me wel ergens te herinneren dat jij mee wilde lezen. Gek dat je er dat niet tussen staat... Heb je het lijstje niet ingevuld of heb ik hem over het hoofd gezien?

    Leuk! Heb je hem kunnen vinden? Ik ben inmiddels 100 bladzijdes in Radio Silence en can I just say: I love Alice Oseman. God, wat een topwijf.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Zee schreef:
    (...)

    Dat zijn de mensen die meelezen! Als je het lijstje hebt ingevuld, kom je er tussen te staan! Ik meen me wel ergens te herinneren dat jij mee wilde lezen. Gek dat je er dat niet tussen staat... Heb je het lijstje niet ingevuld of heb ik hem over het hoofd gezien?

    Leuk! Heb je hem kunnen vinden? Ik ben inmiddels 100 bladzijdes in Radio Silence en can I just say: I love Alice Oseman. God, wat een topwijf.


    Ik heb het lijstje wel ingevuld! En nee, ben er helaas nog niet aan toe gekomen om het boek te halen (ik wil eerst in de winkel kijken, ipv bol.com... :x Ga morgen de stad in! Ben benieuwd! ;D


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Hasufel schreef:
    (...)

    Ik heb het lijstje wel ingevuld! En nee, ben er helaas nog niet aan toe gekomen om het boek te halen (ik wil eerst in de winkel kijken, ipv bol.com... :x Ga morgen de stad in! Ben benieuwd! ;D


    Ah, ja, dat dacht ik al! Sorry, ik zoek je lijstje zo even op!
    Ik ben bang dat je hem niet in real life tegen zult komen. Ik zie haar boeken namelijk nauwelijks of nooit in de boekwinkel liggen. Even een tip om goedkoop aan boeken te komen: Amazon.de
    In de meeste gevallen heb je het de volgende dag al in huis. Misschien niet het beste bedrijf om te steunen, maar het is wel goedkoop. (En daar hou ik van, als student zijnde.)


    look at the stars, look how they shine for you;

    @Hasufel, zou je je lijstje misschien kunnen quoten? Ik kan hem echt niet vinden verdikkie.

    En over Radio Silence:

    Ik hou er van hoe Alice Oseman zulke karakters weet op te bouwen. Ik voel me verbonden met de karakters en dat maakt dat ik het boek verder wil lezen. Aled is echt een cutiepie en ik hou ervan hoe het (tot nu toe, ik weet niet wat de rest van het boek me brengt) zo niet romantisch is. Fuck romance. Vriendschappen zijn equally as important.

    [ bericht aangepast op 9 maart 2020 - 8:19 ]


    look at the stars, look how they shine for you;

    I finished Radio Silence! Hoe staat het er met jullie voor, guys?


    look at the stars, look how they shine for you;



    The good girl's guide to murder — Holly Jackson || 10 april t/m 24 april ||


    look at the stars, look how they shine for you;