• Gewoon een vraagje uit nieuwsgierigheid: wat vinden jullie van markeren/noteren in boeken?

    Ik wilde m'n boeken eerst altijd in perfecte staat houden, maar soms kom ik echt van die geweldige quotes/scènes tegen en op een bepaald moment had ik zoiets van: shit, ik moet dit aanduiden zodat ik altijd weet hoe geweldig dit was. Dus sinds een week ofzo zit ik in team dingen markeren in boeken.
    Hoe zit het bij jullie?

    Obviously gaat het om boeken die je zelf hebt gekocht :')

    Wat denk jij over noteren/markeren in boeken?

    72.0% (18 stemmen)
     
    Noteren in boeken is echt not done!

    8.0% (2 stemmen)
     
    Hoe meer notities in boeken, hoe beter.

    20.0% (5 stemmen)
     
    Af en toe noteer/markeer ik wel iets.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    In romans schrijf ik niet echt, maar non-fictie boeken/studieboeken klad ik echt helemaal vol :')


    I am an idiot, I move.

    Ik vind dat echt zo zonde! Ik plak meestal van die doorzichtig, gekleurde plakkertjes op de belangrijke pagina's.

    Eigenlijk moet er een uitwasbare boekenmarkerstift komen


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Derks schreef:
    Ik vind dat echt zo zonde! Ik plak meestal van die doorzichtig, gekleurde plakkertjes op de belangrijke pagina's.

    Eigenlijk moet er een uitwasbare boekenmarkerstift komen

    Plz vindt dit uit :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik gebruik meestal postits oid, en anders met potlood (:


    Mhm?

    Ik vind het zo zonde om in boeken te schrijven/markeren... Ook studieboeken. Ik gebruik daar post-its voor en ik schrijf dingen op een kladblaadje.

    [left][/left]

    Nilas schreef:
    Ik vind het zo zonde om in boeken te schrijven/markeren... Ook studieboeken. Ik gebruik daar post-its voor en ik schrijf dingen op een kladblaadje.



    SIC | PARVIS | MAGNA

    Oh nee, voor mij echt niet. Van de gedachte alleen word ik al helemaal naar! Haha :')


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Ik gebruik erg veel briefjes om tussen de pagina`s te vouwen.
    Het vervelende van schrijven in boeken lijkt me dat het de boel verpest als je het een tweede keer ‘neutraal’ leest, maar ik heb er eigenlijk nooit echt over na gedacht.


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    aarsvogel schreef:
    Ik gebruik erg veel briefjes om tussen de pagina`s te vouwen.
    Het vervelende van schrijven in boeken lijkt me dat het de boel verpest als je het een tweede keer ‘neutraal’ leest, maar ik heb er eigenlijk nooit echt over na gedacht.

    Mij leek het net leuk om te weten wat ik de eerste keer leuk vond :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Derks schreef:
    Ik vind dat echt zo zonde! Ik plak meestal van die doorzichtig, gekleurde plakkertjes op de belangrijke pagina's.

    Eigenlijk moet er een uitwasbare boekenmarkerstift komen


    Er is uitgumbare marker (:

    Zelf noteer ik af en toe met potlood dingen in de kantlijn, maar alleen als het een boek voor school is en in het later nog nodig kan hebben. Ik streep verder nooit in boeken of iets, daar kan ik echt niet tegen.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Ik ben sinds begin dit jaar mijn favoriete delen / quotes gaan 'markeren' d.m.v. doorzichtige post—its van de Action.


    Trystane schreef:
    Oh nee, voor mij echt niet. Van de gedachte alleen word ik al helemaal naar! Haha :')


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Van het idee al, krijg ik rillingen. De enige uitzondering is als je voorin iets zet, zodat andere mensen weten dat het jouw boek is. Niet dat ik dat ooit heb gedaan.


    Physics is awesome

    Voor mij is het zo goed als noodzakelijk. Vroeger was ik altijd super voorzichtig met boeken en wilde ik ze in perfecte staat behouden - maar voor wie? Die boeken zijn van mij en ga ik waarschijnlijk ook houden. Sindsdien vind ik het geen zonde meer. Nu wil ik juist zoveel mogelijk uit een boek halen en vind ik het juist een beetje onhandig om ze in een perfecte staat te bewaren, want voor wie? Ik heb er meer aan als ik optimaal het boek benut.
    Het is juist heel belangrijk dat ik weet wat goed/pakkend is in een boek, zodat ik het makkelijk terug kan vinden en nogmaals lees. Bovendien helpt het me met mijn aandacht erbij houden. Het is ook handig voor later, als ik het herlees en het verschil in interesse opmerk. Dus ik onderstreep en becommentarieer heel wat af, haha. Nog meer in poëzie.


    Tijd voor koffie.

    Ik vind het al verschrikkelijk dat ik mijn naam in een (nieuw) boek moet schrijven. Maar als ik dat niet doe, dan heb ik grote kans dat ik dat boek nooit meer terugzie.

    (Ik werk op een school)


    It's never gonna happen, Guys.