• Gewoon een vraagje uit nieuwsgierigheid: wat vinden jullie van markeren/noteren in boeken?

    Ik wilde m'n boeken eerst altijd in perfecte staat houden, maar soms kom ik echt van die geweldige quotes/scènes tegen en op een bepaald moment had ik zoiets van: shit, ik moet dit aanduiden zodat ik altijd weet hoe geweldig dit was. Dus sinds een week ofzo zit ik in team dingen markeren in boeken.
    Hoe zit het bij jullie?

    Obviously gaat het om boeken die je zelf hebt gekocht :')

    Wat denk jij over noteren/markeren in boeken?

    72.0% (18 stemmen)
     
    Noteren in boeken is echt not done!

    8.0% (2 stemmen)
     
    Hoe meer notities in boeken, hoe beter.

    20.0% (5 stemmen)
     
    Af en toe noteer/markeer ik wel iets.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik steek er ook gewoon van alles tussen, post - its, paperclaps. Als het echt een goed geschreven stuk tekst is die ik wil onthouden typ ik het meestal over en sla ik het op op mijn computer. Tenzij het een studieboek is, daar duid ik wel veel in aan.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Advertentie schreef:
    Voor mij is het zo goed als noodzakelijk. Vroeger was ik altijd super voorzichtig met boeken en wilde ik ze in perfecte staat behouden - maar voor wie? Die boeken zijn van mij en ga ik waarschijnlijk ook houden. Sindsdien vind ik het geen zonde meer. Nu wil ik juist zoveel mogelijk uit een boek halen en vind ik het juist een beetje onhandig om ze in een perfecte staat te bewaren, want voor wie? Ik heb er meer aan als ik optimaal het boek benut.
    Het is juist heel belangrijk dat ik weet wat goed/pakkend is in een boek, zodat ik het makkelijk terug kan vinden en nogmaals lees. Bovendien helpt het me met mijn aandacht erbij houden. Het is ook handig voor later, als ik het herlees en het verschil in interesse opmerk. Dus ik onderstreep en becommentarieer heel wat af, haha. Nog meer in poëzie.

    Jaaaa, dat is precies hoe ik erover denk, eindelijk iemand die het begrijpt :') Nu voel ik me toch iets minder alleen XD


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ristridin schreef:
    (...)

    Er is uitgumbare marker (:

    Zelf noteer ik af en toe met potlood dingen in de kantlijn, maar alleen als het een boek voor school is en in het later nog nodig kan hebben. Ik streep verder nooit in boeken of iets, daar kan ik echt niet tegen.


    Echt? Omg, waar?


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik wil eigenlijk gewoon een boek dat ik al zo vaak gelezen heb oid en dus ongeveer uit m'n hoofd ken, gebruiken als zo'n boek waarin je met zwarte stift woorden wegstreept zodat je een gedichtje overhoudt.

    Alleen...

    Dat vind ik zo zonde.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Derks schreef:
    (...)

    Echt? Omg, waar?


    Pilot Frixion heeft uitwisbare markers in de standaard en pastelkleuren (:

    On topic, ik vind het persoonlijk echt not done om dingen te highlighten in boeken, ook al zijn de boeken van mezelf (hetzelfde als ezelsoren vouwen, ook een bloedhekel aan..), maar dat is natuurlijk ieder persoonlijk. Ik zou dan eerder een foto maken en daarop de quote/uitspraak/hetgeen je wilt onthouden highlighten oid (:


    Faith is everything.

    Ik leen met name boeken uit de bieb. Daarvan vind ik het juist zo gaaf dat de boeken zelf ook een verhaal vormen. Een verhaal van wie de vorige lezers zijn en wat zij met het boek hebben gedaan en waar ze het naartoe hebben gebracht. Een boek moet geleefd worden.
    Daar horen aantekeningen en dergelijke ook bij! (Maar dan weer niet in een biebboek ofc)

    Aan de andere kant heb ik geleerd ‘zuinig’ te zijn met boeken en doe ik het zelf niet.


    Als je altijd jong bent, heb je nooit een jeugd.

    Ik duidde wel veel aan in studieboeken (ook als het literatuur was voor een bepaald vak), maar in mijn 'gewone leesboeken' duid ik niets aan. In sommige boeken gebruik ik wel post-its, meestal zijn dat dan boeken waarvan ik snel bepaalde delen wil terugvinden of waar ik een blogpost over wil schrijven en dan is het wel handig dat ik bepaalde passages gemakkelijk kan terugvinden.


    The soul needs autumn.

    In boeken schrijven/highlighten/ezelsoren maken vind ik gewoon not done. Het maakt mij niet uit of het een spiksplinternieuw boek is of al een super oud boek, ik vind dat je er gewoon niet in hoort te kliederen (Om het even zo te noemen, ik weet dat er sommige mensen zijn die er echt iets moois van kunnen maken, maar ik kan hier niet naar kijken zonder te denken van "Wat zonde van het boek" -hetzelfde heb ik ook bij cds die voor andere doeleinden gebruikt worden).


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    In fictieboeken schrijf ik absoluut niets, neen. (Mijn studieboeken zijn zowat de meest kleurrijke die je ooit zal vinden, allicht.) Voelt toch een beetje als heiligschennis voor mij, haha.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Nilas schreef:
    Ik vind het zo zonde om in boeken te schrijven/markeren... Ook studieboeken. Ik gebruik daar post-its voor en ik schrijf dingen op een kladblaadje.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Tragically schreef:
    In boeken schrijven/highlighten/ezelsoren maken vind ik gewoon not done. Het maakt mij niet uit of het een spiksplinternieuw boek is of al een super oud boek, ik vind dat je er gewoon niet in hoort te kliederen (Om het even zo te noemen, ik weet dat er sommige mensen zijn die er echt iets moois van kunnen maken, maar ik kan hier niet naar kijken zonder te denken van "Wat zonde van het boek" -hetzelfde heb ik ook bij cds die voor andere doeleinden gebruikt worden).


    Don't walk. Run, you sheep, run.