• Hoi hoi!

    Ik ben bijna jarig en dus heeft mijn papa me een ukelele cadeau gedaan. Ik ben echt superblij en kan er moeilijk van afblijven.
    Nu heb ik twee vraagjes, mochten er andere uke-spelers zijn hier (:

    - Ik speel linkshandig, maar ik heb mijn snaren (nog) niet verzet. Voor de basisakkoorden (G, F, C en Am) gaat dit eigenlijk wel prima - of ik merk het toch niet dat het minder moeilijk is als ik de uke omdraai. Nu vraag ik me af of iemand hetzelfde doet/deed als ik en of ik er later, wanneer ik wat vorder, problemen mee ga hebben.

    - Ik heb eigenlijk op dit moment wat moeite met ritme en de soorten slagen, en dan bedoel ik het patroon van omhoog en omlaag en niet de snaren aanslaan. Heeft iemand hier wat tips en trucjes voor, om het beter onder de knie te krijgen?

    Als een gitaarspeler hierop kan antwoorden, go for it ^^
    En voor degenen die iets anders bespelen of helemaal niets: deel ook gerust je ervaringen! Ik kan ook (een beetje) piano en blokfluit, dus wie weet kan ik daar ook wat over bijleren!


    Mhm?

    omfg die pun i love it


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Om ritme onder de knie te krijgen is het handig te oefenen met een gedempte snaren, bijvoorbeeld door je akkoord hand licht over de snaren te houden. Zo ben je niet bezig met akkoorden tijdens het oefenen van je ritme. Je kan beginnen met oefenen van alleen down strokes, daarna als je dat op de maat lukt kan je zowel upstrokes als downstrokes doen. En hoe verder je komt hoe meer je er aan toe kan voegen, zoals snaren plukken, palm muten, etc. Gewoon lekker je favoriete liedjes aanzetten en daarmee op het ritme oefenen, binnen no time kan je dat ook met je akkoorden ^^

    Voor je andere vraag heb ik helaas geen antwoord omdat ik geen linkshandige speler ben, ik heb mijn snaren nog op gcea zitten ook.

    Als je nog eens vragen hebt over gitaar/ uke ofzo feel free to ask.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Ik heb dus ook een ukelele, wel rechtshandig, maar ik kan er ook geen zak mee 🤣 ja, fingerstyle dingen maar dat is het dan ook wel. Ik wil te graag iets kunnen dat het me niet lukt om zozegmaar echt te leren 😅


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly