• De stelling van deze week luidt:
    Tijden voor sociale media waren beter

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Enerzijds wel, want de perfecte Instagramfoto's maken veel volg(st)ers onzeker. Anderzijds niet, want via social media wordt vaak geld opgehaald voor sponsorlopen voor ziektes, bijvoorbeeld.

    Ik denk dat hier heel veel ja's en heel veel nee's genoemd kunnen worden.

    Uh tja, pff. Ik denk niet dat je een stelling zo subjectief kan formuleren. Vroeger was er geen sociale media nee, maar wel de pest. Vroeger was er geen sociale media, maar ik mocht niet stemmen. Vroeger was er geen sociale media, maar mensen werden nog steeds depressief, overspannen en overprikkeld.

    Makkelijker? Misschien, maar er is geen lijn te trekken wanneer een tijd 'beter' is.


    Tijd voor koffie.

    Weg schreef:
    Uh tja, pff. Ik denk niet dat je een stelling zo subjectief kan formuleren. Vroeger was er geen sociale media nee, maar wel de pest. Vroeger was er geen sociale media, maar ik mocht niet stemmen. Vroeger was er geen sociale media, maar mensen werden nog steeds depressief, overspannen en overprikkeld.

    Makkelijker? Misschien, maar er is geen lijn te trekken wanneer een tijd 'beter' is.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Iedere tijd heeft zijn voor- en nadelen, maar tbh denk ik dat nu de beste tijd is om te leven, en de toekomst zal waarschijnlijk zelfs beter zijn c;


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Alles heeft zijn voor - en zijn nadelen. Misschien waren er dingen beter voor sociale media: mensen waren socialer face to face, waren vrolijker omdat ze zich niet met anderen konden vergelijken, waren misschien productiever. Anderzijds heeft het ook voordelen. Bijvoorbeeld groepswerken maken voor Facebook messenger was omslachtiger. Via email of sms, lukte het ook, maar het ging toch minder vlot en voor het gsm - en computertijdperk leek het zeker vervelend. Dan moest je telkens samenkomen of moet iedereen telkens met iedereen telefoneren en dat is erg tijdrovend en onhandig. Of een event promoten via sociale media gaat duizend keer sneller en goedkoper dan via affiches. Je verliest ook minder snel contact met oude vrienden en groeit minder snel uit elkaar. Alles heeft altijd voor - en nadelen.

    [ bericht aangepast op 27 sep 2019 - 16:39 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.