• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.




    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    Onyx. 23 Muziek en dromen Maneur Croweater
    (studieobject) 8175 (Adam) 17 Tijdreizen Margeaux Croweater
    Jester Madcap 20 Overtuiging Cackle ProngsPotter
    (studieobject) 7223 (Michiel) 16 Gedaanteverwisseling Moreau Slughorn
    Yrla 18 Superspeed Williams Slughorn

    Vienna 20 Telekinese Maxwell Slughorn
    Fayr Fixfault 19 Repareren Navkar ProngsPotter
    (studieobject) 8102 15 Helderziend Mentor? ProngsPotter
    Dezi 20 Samenvloeien met draak Naam Croweater
    Fersephone 19 Slopen Gates Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    Fire Lions Vuur
    Fox Lions Dieren veranderen.
    Astreal Lions Astral projection.
    Tony Lions Onzichtbaar in het donker.
    Emil Lions Dupliceren
    Onna Lions Ondoordringbare huid
    Vera Lions Vliegen
    Serena Lions Tijdelijk beheersen van iemand dmv stem.
    Heidi Lions Groene vingers.
    8226 Lions Praten met dieren




    Kamerindeling
    Panthers
    Jongens (boven)
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175
    • Yrla


    Meisjes (beneden):
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102
    • FersePhone
    Lions
    Jongens:
    • Fire en Astreal
    • Fox en Tony
    • Emil

    Meisjes:
    • Onna en Heidi
    • Serena en Vera
    • 8226

    Elephants
    Jongens:


    Meisjes:
    Rhino's
    Jongens:


    Meisjes:
    Buffalo's
    Jongens:


    Meisjes:

    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * GeschiedenisSogat
    * Muziek /CreatiefWish
    * Les rondom je gaveEigen Mentor
    * Lunch
    * Wiskunde Margeaux
    * Engels Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training Navkar
    * Gymnastiek Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates

    Woensdag
    * Engels Cackle
    * Maatschappijleer Maneur
    * Gave training Eigen mentor
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Wiskunde Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief Wish
    * Geschiedenis Sogat

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates
    * Gave training Eigen Mentor
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 1 maart 2020 - 14:22 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Studieobject 7223

    Michiel voelde even een blos naar zijn wangen stijgen, maar hij was blij dat Vienna het gesprek begonnen was. "Ik wist niet zeker of het me zou lukken, maar iemand moest een keer die stomme grijns van zijn gezicht slaan," zei hij met een grijns. Hij ontweek een stuk kauwgom dat naar beneden viel en ging ongestoord verder. Hij hoorde Vienna zachtjes lachen. "Wel, je bent mijn held." 7223 keek even op naar het meisje naast hem met een glimlach. Ze was net heel druk bezig met een stuk wat niet los wilde komen, waardoor hij ongestoord naar haar kon kijken. Hij vond haar mooi, besefte hij zich. Haar lange bruine haar en de groene ogen die zo ontzettend spraken. Toen hij merkte dat ze terugkeek, draaide hij beschaamd zijn hoofd weg. "Nee hoor. Jij bent hier de held vandaag. Je hebt Fayr en jezelf gered van een aanstormende boekenkast." Hij hoorde haar giechelen, maar hij was zo druk bezig geweest met niet kijken dat hij niet in de gaten had gehad dat ze dichterbij was komen zitten. "Wel, daar moet deze held morgen waarschijnlijk met veel spierpijn voor betalen en een chagrijnige mentor, omdat ik niet vooruitkom." Toen 7223 zich omdraaide, zag hij dat Vienna onder dezelfde tafel was komen zitten. Hij voelde zich warm van binnen worden toen hij naar het meisje keek en met een glimlach ging hij verder met krabben

    [ bericht aangepast op 3 maart 2020 - 15:35 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox

    Oké, dat had niet gewerkt. En hij dacht nog wel dat zijn charmes onweerstaanbaar waren. Zat hij er mooi naast.
    Maar wat nu? Hij vond het risky om gewoon op haar af te lopen en zijn zegje te doen, die Rhino's waren net een stel ouwe wijven, zoveel als die roddelden. Hij wilde het iets subtieler aanpakken. Helaas was ze onder de tafel verdwenen, samen met haar afdelingsgenoot. Dat schoot lekker op.
    Toen ze echter naar de wasbak liep, zag hij zijn kans schoon. Hij ging bijna over zijn nek toen hij bewust een brok kauwgom aan zijn vinger smeerde en vloekte alsof dat per ongeluk was gegaan, daarna begaf ook hij zich mopperend naar de wasbak en hield zijn handen onder de kraan.
    'Besef je wel dat ik nu vrijwillig kauwgom ónder mijn nagels heb zitten, puur om jou te spreken, madame?' fluisterde hij. Hij wierp een vlugge blik om zich heen. 'Mijn oh zo charmante huisgenoten zijn iets heel naars met je van plan en daar wilde ik je voor waarschuwen. Maar details graag op een iets minder in het oog springende plek. Ik heb liever dat mijn hoofd pas gaat rollen nadat ik er zeker van ben dat jou een trauma bespaard blijft.' Hij gaf haar een knipoog.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna

    Vienna schrok van de jongen die opeens dichterbij was gekomen. Ze keek hem nogal verward aan. "Trauma?" vroeg ze zachtjes. Daarna schudde ze haar hoofd. Ze wendde haar gezicht af van de jongen en waste haar handen verder voor ze terugliep naar 7223. Even keek ze achterom naar de Lion. Ze kon niet ontkennen dat zijn woorden haar nieuwsgierigheid hadden gewekt, maar ze was er ook niet zeker van dat ze hem kon vertrouwen. Ze schoof terug bij Michiel onder de tafel, die nog net met zijn laatste kauwgom bezig was. Het uur was zo onderhand voorbij en ze hadden wat dat betreft het best gezellig gehad met zijn twee. "7223, mag ik je wat vragen?" Ze schoof dichter naar hem toe en vlak bij zijn oor fluisterde ze wat de jongen gezegd had. "Ik wil weten wat hij moet, maar ik vertrouw hem niet. Zou jij van een afstandje willen kijken. Als er dan iets mis gaat, kun je ingrijpen of de andere halen." Vienna leunde weer naar achteren en zag dat het haar van 7223 een lichte roze gloed had gekregen. " Oh, kijk. Ik kan je nog wel een beetje wat laten voelen," zei ze lachend. Maar wat de kleur betekende wist ze voor deze ene keer niet.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox

    Fox begreep haar wantrouwen heus wel, maar hij hoopte toch dat hij overtuigend genoeg had geklonken dat ze straks toch naar het lokaal zou komen. Zo niet... Dan moest hij maar voor de tweede keer vandaag een draak op de proef stellen. Waar hij niet heel veel zin in had. Maar goed, hij was nobel. Hij offerde zijn leven wel op voor een bloedmooie jonkvrouwe.
    Nadat de les was afgelopen, liep Fox naar het lokaal toe, kruiste zijn enkels en leunde met zijn schouder tegen de deur, ervan overtuigd dat het een stoere, nonchalante pose was. En hopend dat er niemand was die zo de deur opendeed, want dan ging hij keihard op zijn plaat. Het getuigde echter wel van enige heldhaftigheid, dus hij besloot het risico te nemen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna

    Vienna keek even achterom en 7223 stak zijn duim naar haar op ten teken dat hij haar zag. Met een diepe zucht liep het meisje naar de jongen toe, die nonchalant tegen de deur aangeleund stond alsof hij hier moest zijn. "Goed, wat moet je?" vroeg ze botter dan de bedoeling was.

    [ bericht aangepast op 2 maart 2020 - 19:57 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox

    'Wat ik moet... Nou - niet zo veel eigenlijk. Ademen, daar kan ik niet zonder. Eten wordt ook lastig. En ik zal bekennen dat ik ook best een beetje aandachtsgeil ben.' Hij grijnsde, maar ze staarde hem koud aan. 'Goed dan, ijskoningin. Ik hoopte het ijs wat te breken maar misschien doen we dat dan maar op het laatst. Dingen achterstevoren doen is altijd een uitdaging.' Hij liet een hand in zijn zak glijden. 'Ik heb twee hele boze huisgenoten die het niet kunnen verkroppen dat ze een yoghurtdouche hebben gehad vanochtend. Dus ze beramen een best wel ziekelijk plan om vannacht wraak te nemen en het leek mij dan wel weer lachen om dat te laten mislukken want ik vind het toch een stel kwallen. En jij lijkt me best een leuke meid als je niet kijkt alsof je net in een zure appel hebt gebeten, dus ik vind het zonde als jij na vannacht nooit meer een leuke knul als mij wilt aankijken.' Hij haalde diep adem. 'Zo, einde monoloog. Wat zeg je ervan? Help je me om mijn lieftallige huisgenootjes een trauma te bezorgen, in plaats van zij jou?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna

    Het meisje slaakte eerst een zucht, toen ze hoorde dat hij letterlijk een opsomming begon over wat hij moest. Echter zodra hij klaar was met zijn monoloog, liepen de kriebels over haar rug heen. Ze dacht aan de twee lions die ze vanmorgen had bestookt met een yoghurtdouche, het leken haar geen lieverdjes. "Wat bedoel je met - na vannacht nooit meer een leuke knul aankijken?" Ze wist niet of ze het antwoord wilde weten. Een vreemde angst had bezit van haar genomen en ze voelde de huivering door haar huid trekken. Ze wilde eerst het fijne van het verhaal weten, voor ze tegen iets ja zei.

    [ bericht aangepast op 2 maart 2020 - 20:38 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox

    Fox voelde wel aan dat hij de grapjes nu even achterwege moest laten. Hij voelde aan de deur en zag dat die open was.
    'Het is beter als ze ons niet samen zien,' zei hij. 'Je waakhond mag wel mee als je bang bent dat ik mijn handen niet kan thuishouden, maar ik beloof je dat ik netjes ben opgevoed en dat ik meisjes pas aanraak als ze smekend op hun knieën vallen.'
    Hij had haar al een paar keer subtiel opzij zien kijken en hij twijfelde er niet aan dat de ster-trefballer in de buurt was.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna

    Vienna keek even over haar schouder naar 7223, die daar rustig op een bankje op haar zat te wachten. Hij was zo lief geweest op haar aanbod in te gaan. Maar wat moest ze nu? 7223 ving haar blik op en Vienna seinde dat alles goed was. Ze hadden een teken van tevoren daarvoor afgesproken. Met een handgebaar wees ze dat ze het lokaal inging. Als ze daar na tien minuten niet uit zou komen, zou hij alsnog polshoogte komen nemen. Een kleine glimlach verscheen op Vienna haar gezicht. Het was fijn om zo vriend te hebben en ze vond het ergens jammer dat ze niet eerder aandacht aan hem besteed had. (Ze wist wel waarom ze dat niet gedaan had, Yrla was de grootste reden). "Goed," ze volgde hem het lokaal in en ging op één van de tafels zitten. Even keek ze het lokaal rond, om achterin een aantal boekenkasten met boeken te vinden. Mocht hij iets proberen, was ze in ieder geval niet ongewapend. Ze zou er gewoon een paar naar zijn hoofd smijten met haar gave. "ik luister."

    [ bericht aangepast op 2 maart 2020 - 21:29 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox

    Fox hees zich op een tafel en leunde op zijn handpalmen iets naar achteren. 'Ik bespaar je liever hun vunzige fantasieën, maar ze waren van plan om je slaapkamer binnen te sluipen en je eh, tja, aan te randen zeg maar. Tony kan namelijk onzichtbaar worden in het donker en tegenwoordig kan hij zelfs zijn bestie wegtoveren.' Hij schommelde met zijn voeten. 'Anyway, ik dacht, als jij met je kamergenoot nou eens van bed ruilt met die vampier-guy en een andere imposante kerel dan weten ze niet wat hen overkomt als ze dát in bed aantreffen.' Hij grijnsde breed. 'Lijkt me lachen. Die kunnen hen vast wel de stuipen op het lijf jagen. Denk dat ze er dan wel twee keer over na denken voor ze jullie campus weer binnensneaken.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna

    Hij zei het zo luchtig, alsof het niets was wat hij vertelde. Zijzelf voelde zich echter de adem ontsnappen en voor heel even hapte ze naar lucht. Ze gingen wat doen?! "En waarom heb je besloten om deze informatie met mij te delen?" vroeg ze bleek. "Je verraad je eigen house hiermee als dit waar is wat je zegt en je het nu aan mij verteld." Laat hem zeggen dat het alsjeblief een wrede grap is, laat het gewoon een hele wrede grap zijn. Ze wist even niet wie Fox bedoelde met vampierguy, maar de andere imposante kerel moest Yrla zijn of misschien bedoelde hij Jester. Vienna had al een vreemd gevoel gehad die ochtend bij die twee snotapen van een Lions, maar waren ze werkelijk bereid zo ver te gaan? "Het is walgelijk!" zei ze, niet beseffend dat ze dat hardop deed.

    [ bericht aangepast op 2 maart 2020 - 21:47 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox

    'Niet alle Lions vinden meisjes van andere Houses aanranden normaal,' antwoordde hij een beetje gepikeerd. 'Dat ik twee horken als ploeggenoten heb wil niet zeggen dat ik alles wat ze uitvreten maar goed moet vinden. Ik verraad alleen twee kloothannessen, niet mijn hele afdeling.' Hij keek haar aan, zijn toon werd weer wat milder. 'Ik ken je misschien niet, maar dat betekent niet dat ik wil dat zoiets met je - of met wie dan ook - gebeurt. We zijn toch geen monsters?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna

    "Ik - Het spijt me," zei ze gemeend. Ze voelde de kriebels over haar armen trekken en wreef met haar hand over haar arm heen. "Ik... ik kan gewoon niet geloven dat iemand daartoe in staat is, en dan ook nog eens met zijn twee." De warboel die weer een beetje ontknoopt was na haar gesprek met Fayr en het leuke nablijfuur met 7223 was weer terug. Ze kwam overeind van de tafel en keek Fox recht in zijn ogen aan. Ze had behoefte aan een knuffel of iemand waar ze even tegenaan kon kruipen, dit was allemaal teveel. Fayr wist gelukkig al wat er die ochtend gebeurd was. Toen reageerde ze al heel fel, hoe zou ze er nu over denken? "Dankjewel," zei ze zachtjes. "Ik ga je raad opvolgen." Bij de deur keek het meisje nog even twijfelend om naar Fox, wachtend of hij nog meer had.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox

    Fox liet zich van de tafel glijden en liep wat dichter naar haar toe toen ze stil bleef staan. Hij liet zijn handen in zijn zakken glijden. 'Hé als ze je nog eens lastigvallen, gewoon hier op school, of waar dan ook, dan kun je altijd op mijn hulp rekenen.' Hij keek haar aan. 'Ik heet Fox.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna

    "Vienna," zei ze met een glimlach. Ze trok de deur open en liep terug de gang in. Ze zag dat 7223 direct op haar af kwam lopen en met een kleine glimlach keek ze hem aan. Hij was echt op haar blijven wachten. Achter zich zag ze Fox de gangen in verdwijnen en ze keek hem met een glimlach achterna. Pas toen Fox weg was, leek 7223 wat te durven zeggen. "Heeft hij je iets aangedaan?" Ze hoorde de woede bijna in zijn stem en ze merkte dat ze het lief vond dat hij zo voor haar zorgde. "Nee, nee juist niet." Nog even keek ze in de richting waar Fox was verdwenen en toen weer naar 7223. Zonder erbij na te denken wat ze deed, legde ze haar neus tegen zijn schouder aan en sloeg haar armen om hem heen.


    It's never gonna happen, Guys.