• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.




    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •(studieobject) 7223 (Michiel)• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 18 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 19 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •(studieobject) 8102 •15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 19 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    •Fire • Lions • Vuur
    • Fox •Lions • Dieren veranderen.
    • Astreal • Lions • Astral projection.
    • Tony • Lions • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Lions • Dupliceren
    • Onna • Lions • Ondoordringbare huid
    •Vera • Lions • Vliegen
    •Serena • Lions• Tijdelijk beheersen van iemand dmv stem.
    • Heidi • Lions • Groene vingers.
    •8226 • Lions • Praten met dieren




    Kamerindeling
    Panthers
    Jongens (boven)
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175
    • Yrla


    Meisjes (beneden):
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102
    • FersePhone
    Lions
    Jongens:
    • Fire en Astreal
    • Fox en Tony
    • Emil

    Meisjes:
    • Onna en Heidi
    • Serena en Vera
    • 8226

    Elephants
    Jongens:
    •

    Meisjes:
    •
    Rhino's
    Jongens:
    •

    Meisjes:
    •
    Buffalo's
    Jongens:
    •

    Meisjes:
    •

    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 1 maart 2020 - 14:22 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam

    'Ik weet niet.' Zenuwachtig krabde hij aan de binnenkant van zijn arm. 'Als een leraar me per ongeluk ziet verschijnen sturen ze me misschien wel van school af.'
    'Heus niet.' Onyx rolde met zijn ogen. 'Wij doen ook weleens iets waar onze professoren niet blij mee zijn, maar vaak levert dat nog het meeste op. Jíj bent de tijdreis-expert, 8175. Niet zij. Zij kunnen alleen theorieën verzinnen en zoals je hoort zijn wij daar ook beter in.'
    Adam schrok een beetje van Onyx' denigrerende toon; het was hem duidelijk dat hij niet zo veel met het schoolbestuur en de onderzoekers op had.
    'Ander loop je mee naar onze kamer en transporteer je daarnaartoe. Daar is na vanochtend niemand meer geweest.'
    Adam kauwde op zijn lip. Dat kon misschien wel.
    'Oké,' zei hij zacht. Hij wilde niet laf zijn, als hij erbij wilde horen dan moest hij af en toe dapper zijn. 'Dat kunnen we wel proberen.'
    'Zo mag ik het horen.' Met een tevreden grijns slingerde Onyx een arm om zijn schouders. 'Nou, neem die viool maar mee. Volgens mij kan toch niemand anders dat ding bespelen.'
    Adam schudde vlug Onyx' arm van zich af en liep naar het instrument toe.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          "De onderzoekers hier houden nogal eens van zijwieltjes gebruiken. Nergens voor nodig, als je het ons vraagt. Ik heb mijn naam ook echt niet in een klaslokaal verdiend, mocht je dat soms denken," knipoogde hij. Jester liep naar de deur en ging de andere twee voor onderweg naar hun slaapzaal. 8175 was daar natuurlijk nog nooit geweest dus dat zou een moeilijker punt zijn om naartoe te gaan en om weer naar terug te keren.
          Voor de terugreis waren Jester en Onyx natuurlijk het ankerpunt, maar voor de heenreis? Jester was echt niet preuts ofzo, maar hij had er nu ook weer niet heel veel zin in als 8175 zomaar opdook als hij terugkwam van zijn ochtenddouche. Handdoek of niet. Ze staken het grasveld opnieuw over, deze keer met een viool erbij. Gelukkig konden ze de woonkamer vermijden door direct de trap op te gaan en zo gooide Jester de deur naar hun slaapkamer open zonder dat het groepje iemand anders was tegengekomen.
          Midden op zijn bed lag zijn rugtas en het was alsof er plotseling een lampje ging branden. "Goed," zei hei, toen de deur dicht en op slot was. "Ik heb een plan." Met een kalme stem en een noteblock dat hij uit zijn tas had gevist, legde hij zorgvuldig alle stappen aan 8175 voor. Jester zou zelf aan beide kanten het eikpunt zijn, en Adam zou achter de deur verschijnen. Daar waar Jester hem niet kon zien als hij zijn schooltas op het bed flikkerde. Hij beschreef het beeld zo goed als hij kon (en besefte zich hoe weinig aandacht hij besteedde aan de details) en duwde daarna het lijstje in 8175's handen.
          "Dit gaat helemaal goedkomen. Straks als je verdwijnt, tel ik langzaam tot tien en steek dan mijn duimen op terwijl hij daar," Jester gebaarde met zijn hoofd naar Onyx, "zoals altijd haast geen spier vertrekt." Hij wees naar een van de laatste stappen. "Met dat beeld in je hoofd, speel je je vervolgens weer terug naar het heden. Appeltje eitje." Jester leunde tevreden naar achteren. "En als het niet lukt, steek je de gang over, doe je de wc op slot en blijf je zitten tot je je eigen prachtige vioolspel hoort verdwijnen en kom je weer tevoorschijn. Je ziet jezelf niet en je bent niet honderd jaar terug de
    weg kwijt."


    [ bericht aangepast op 3 maart 2020 - 16:03 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Adam

    Adam haalde diep adem. Oké. Dit kon hij wel. Hij keek de kamer nog eens goed door. De indeling was hetzelfde als zijn eigen kamer, dus dat maakte het makkelijker om een mentale notitie te maken. Hij keek naar het blauwe dekbedovertrek rondom de schooltas van Jester, nam zo veel mogelijk details op zodat hij wat mogelijkheden achter de hand had als het niet meteen lukte om terug te reizen.
    'Oké dan,' zei hij tegen zichzelf. Hij pakte zijn viool weer en begon te spelen. Hij beeldde zich deze kamer in, maar met een deur die open werd geslagen en een rugtas die op het bed werd geslingerd. Langzaam voelde hij zich wegzakken. Hij lette op zijn ademhaling, probeerde rustig te blijven doorademen zoals hij het geleerd had. Steeds opnieuw visualiseerde hij zich op dezelfde scène, steeds weer hoorde hij de tas op het matras ploffen, hoorde hij de deur weer dichtslaan.
    Plotseling klonk de klap zo hard dat hij overeind veerde. Van schrik vlogen zijn ogen open en hij zag dat Onyx en Jester verdwenen waren. De tas lag roerloos op het bed.
    'Yes!' riep hij triomfantelijk uit. Adrenaline stroomde door zijn aderen. Hij liep even een rondje door de kamer en plofte toen op het bed neer. Hij sloot zijn ogen weer, stelde zich de kamer weer voor waarin Jesper nu langzaam tot tien aan het tellen was. Hij dacht aan de viool die op het bed lag, de strijkstok ernaast, hij beeldde zich de ademhalingen van de jongens in... Felle kleuren sloten hem in, hij hoorde een melodie alsof hij de laatste tonen van zijn vioolspel oppikte...
    En opeens was hij weer terug. Hij kwam zo vlak voor Jester te staan dat hij bijna op zijn tenen stond, maar hij was terug, hij had het geflikt! Glunderend omhelsde hij de jongen, al hield hij daar vlug mee op toen hij Onyx hoorde grinnikte. Bedeesd stapte hij weer naar achteren.
    'Hé krijg ik geen knuffel,' zei hij met een plagende twinkeling in zijn ogen.
    Adam kreeg een blos op zijn wangen, hij wist niet zo goed of de jongen het nou meende of dat hij keihard zou gaan lachen zodra Adam naar hem toe zou stappen.
    'Kom op, ik bijt niet.'
    Om er maar vanaf te zijn, stapte hij vlug naar Onyx toe en omhelsde hem losjes. De jongen grinnikte om zijn ongemak, maar Adam probeerde zich maar voor te houden dat dit óók een overwinning was.
    'Hé, je hebt het goed gedaan knul. En dit kan nog weleens fucking handig blijken, dus ik ben blij dat we je in het team hebben.' Hij woelde even door Adams haren en keek toen Jester met een grijns aan. Hij hief zijn hand om hem een boks te geven.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla

    Yrla was naast Dezi gaan zitten, die samen met Fayr en Fersephone verder was gaan werken aan het wapenschild dat af moest deze week. De meiden schoten al aardig op en Fersephone was in uiterste concentratie het hout aan het snijden met haar gave. Yrla had een aantal keer een blik geworpen op Fayr, maar het meisje had geen woord tegen hem gezegd. Op het moment dat Vienna binnenkwam, keek hij op. 7223 liep naast haar en om een of andere reden hing er een spanning om hen heen. Yrla kneep zijn hand even tot een vuist, waardoor zijn vingers knakten. Voor hij echter Vienna aan kon spreken, had ze haar vriendin al bij de schouder gepakt. Hoewel haar blik naar hem niet ontging, verdween ze zonder iets te zeggen met Fayr naar haar kamer.


    It's never gonna happen, Guys.

    Dezi

    Dezi keek Yrla van opzij aan. Van zijn goede humeur van vanmorgen was niet veel over. 'Denk je dat er tussen die twee wat opspeelt?' vroeg ze. 'Tussen Vienna en Kneus?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla

    "Ik hoop het niet," bromde hij. "Vienna kan veel beter krijgen dan dat. En ze weet hoe ik tegenover naamlozen sta." Yrla liet een diepe zucht horen, tot hij zich iets bedacht. Hij boog zich iets dichter naar Dezi toe. "Over naamlozen gesproken. Vind jij ook niet dat onze naamloze van vanochtend nog een lesje verdiend?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Dezi

    'Ach, een beetje spelen met een Naamloze kan geen kwaad zolang het niet te serieus wordt,' antwoordde ze schouderophalend. 'En je bedoelt 8102? Absoluut. Wat een brutaal wicht.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Studieobject 7223

    Hij voelde zich vreemd bij het verhaal van Vienna. Iets in hem schreeuwde dat hij die jongens op hun bek moest slaan en moest schreeuwen dat ze Vienna met rust moesten laten. Hij had een intense haat direct voor de jongens ontwikkelt, zonder überhaupt echt te weten wie het waren. Het was bijzonder hoe hij zich voelde, maar hij kon het pijnpunt niet leggen waarom hij zich zo voelde. Zou hij verliefd zijn op Vienna? Nee, dat was niet zo, toch? Hij besloot het Adam te vragen, als hij terug was op zijn kamer. Toen hij echter de deur opengooide, zag hij dat Adam er niet was. Waarom was zijn vriend weer verdwenen? 7223 twijfelde even of hij Adam moest gaan zoeken of dat de jongen vanzelf tevoorschijn zou komen.
          7223 haalde zijn iNet tevoorschijn en zag dat hij een berichtje had gemist van Adam. Juist ja, hij had bijles. Hopelijk had Jester zich ook aan de afspraak met hem gehouden en de stappen opgeschreven. Dan kon 7223 vanavond ook nog even oefenen. Zoals hij met Adam had afgesproken. Hij opende de berichten om iets terug te sturen. Oké, ik ben net terug. Kom je naar onze kamer als je klaar bent?" 7223 had namelijk nog niet het gevoel dat alles echt besproken was met Adam en dat wilde hij nog graag even rechtzetten.

    [ bericht aangepast op 3 maart 2020 - 17:02 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fayr Fixfault

    Fayr was juist zo geconcentreerd bezig geweest toen Vienna haar plotseling bij de schouders had gepakt en nu meevoerde naar hun kamer. “Vi, wat doe je? Is er iets aan de hand?” vroeg ze verward, toen het meisje de deur van hun slaapkamer stevig dichtdeed.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Yrla

    " Heb je nog ideeën om haar een lesje te leren," Yrla boog zich naar Dezi toe en fluisterde vlak bij haar oor. "Of krijg ik toestemming van onze leider om eens lekker los te gaan?" Bij het idee om de naamloze een lesje te leren kwam er een grijns op zijn mond te staan. Hij zou zijn frustratie van die dag wel even uitoefenen op een nietszeggend wezen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Dezi

    Dezi hield zijn blik even vast. 'Je mag je ideeën met me delen... Dan vertel ik daarna wel wat ik ervan vind.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna

    "Niet schrikken, oké?" Vienna struinde zenuwachtig heen en weer. "Oké, dat is wel het domste wat ik kan zeggen." Nerveus keek ze Fayr aan, en omdat ze niet wist waar te beginnen in het verhaal viel ze met de deur in huis. "We moeten vannacht ergens anders slapen." Ze keek Fayr machteloos aan. "Ik- " Maar verder dan dat kwam ze niet. Hoe moest ze haar vriendin vertellen dat ook zij gevaar liep, omdat ze in dezelfde kamer sliep als zijzelf?

    [ bericht aangepast op 3 maart 2020 - 17:11 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap

    Het ene moment stond 8175 nog voor hen, en het volgende niet meer. En tien seconden later stond 8175 zo dichtbij hem dat Jester haast een déjà vu had met het gezicht van Onyx, dat hij eveneens nog nooit van zo dichtbij had gezien.
          Het was hen gelukt. Het was hen gewoon gelukt! Jester hief grijnzend zijn eigen vuist en sloeg zacht tegen Onyx’ knokkels.
          “Ik zeg het niet gauw, dus geniet ervan, maar ik ben trots op je, 8175. Blijf zo doorgaan en misschien breek je straks het record van wanneer je je naam krijgt.” Hij wisselde een blik uit met Onyx. “We kunnen in ieder geval stellen dat er alvast over brainstormen echt geen verloren tijd is.”

    [ bericht aangepast op 3 maart 2020 - 17:18 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Yrla

    "Hmm. Ik wilde mijn belofte nakomen en haar met haar hoofd in de wc duwen of zoiets. Jij betere ideeën? Ik merk dat mijn hoofd nog wat stroef loopt na twee maanden eruit te zijn geweest."


    It's never gonna happen, Guys.

    Fayr Fixfault

          “Ergens anders slapen?” Fayr begreep er niets van en schudde haar hoofd. De nervositeit van haar kamergenoot maakte haar helemaal kriegelig en ze haalde diep adem. Er was ergens iets mis, anders zou haar vriendin nooit zo doen.
          “Vi, kom eens rustig zitten,” zei Faye met een kalme stem. Ze wees naast zich op het bed. “En vertel me wat er precies aan de hand is.”


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.