• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.




    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •(studieobject) 7223 (Michiel)• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 18 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 19 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •(studieobject) 8102 •15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 19 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    •Fire • Lions • Vuur
    • Fox •Lions • Dieren veranderen.
    • Astreal • Lions • Astral projection.
    • Tony • Lions • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Lions • Dupliceren
    • Onna • Lions • Ondoordringbare huid
    •Vera • Lions • Vliegen
    •Serena • Lions• Tijdelijk beheersen van iemand dmv stem.
    • Heidi • Lions • Groene vingers.
    •8226 • Lions • Praten met dieren




    Kamerindeling
    Panthers
    Jongens (boven)
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175
    • Yrla


    Meisjes (beneden):
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102
    • FersePhone
    Lions
    Jongens:
    • Fire en Astreal
    • Fox en Tony
    • Emil

    Meisjes:
    • Onna en Heidi
    • Serena en Vera
    • 8226

    Elephants
    Jongens:
    •

    Meisjes:
    •
    Rhino's
    Jongens:
    •

    Meisjes:
    •
    Buffalo's
    Jongens:
    •

    Meisjes:
    •

    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 1 maart 2020 - 14:22 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Studieobject 7223

    Hij voelde zich ongemakkelijk toen de jongen Vienna zijn ‘meissie’ noemde. Even keek hij naar het meisje voor hem. Zou hij dat willen? Zou hij willen dat het meisje voor hem de zijne zou zijn? Hij voelde zich ongemakkelijk bij dat idee. Hij werd gewekt uit zijn gedachten door de por van Vienna en opeens besefte hij wat ze gezegd had. "Waarom zou je vertellen waar je slaapt?" vroeg hij wantrouwend. Dit sloeg nergens op! Hij was een lion, niet te vertrouwen. De grijns die daarna volgde op haar gezicht kreeg hij ietwat de kriebels van. "Kom op, ik vertel je onderweg terug wat er aan de hand is." Vienna trok hem aan zijn hand mee. Pas toen ze buiten waren, ging ze dichter op hem lopen en fluisterde ze zacht zijn kant op. "Ik heb vanmorgen yoghurt over een paar lions gegooid, omdat.." Ze pauzeerde even."Ze maakten nogal ongepaste opmerking..." Vienna schudde haar hoofd."Fox kwam me waarschuwen dat ze vannacht wraak komen nemen. En had een idee om ze terug te pakken."

    [ bericht aangepast op 3 maart 2020 - 14:55 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam

    Adam haalde even diep adem. Hij vond het spannend om over zijn gave te praten, vooral omdat hij het gevoel had dat hij een van de weinigen was wiens gave heel persoonlijk was en waar anderen nauwelijks wat van mee konden krijgen.
    ‘Ik denk dat het een beetje een combinatie is. Ik reis fysiek door de tijd maar ik moet altijd mentaal een soort plaatje maken van waar ik naartoe wil. Dus meestal doe ik dat aan de hand van oude foto’s of schilderingen. Ik moet alles heel gedetailleerd voor me zien, of het nou echt een tafereel is of deels door mijn fantasie is ingevuld, anders gebeurt er niets.’
    Onyx was op het bureau gaan zitten en staarde hem peinzend aan. ‘Dus wat gebeurde er gisteren?’
    ‘Dat weet ik niet zo goed. Op de een of andere manier zorgde de muziek ervoor dat ik onbewust een omgeving creëerde, denk ik, in die sfeer. Ik heb dat nog nooit eerder gehad, dat het zo makkelijk ging.’
    Onyx leunde met zijn onderarmen op zijn bovenbenen en keek hem aan. ‘Weet je wat mijn gave is?’
    Hij schudde zijn hoofd.
    ‘Ik kan mensen dromen sturen. Ik verzin de dromen terwijl ik muziek maak, de tonen dragen als het ware mijn manipulerende gedachten over. Misschien gaat het ook wel zo bij jou. Dat de muziek je verbeelding losmaakt.’ Hij keek hem peinzend aan. ‘Maar tijdens de muziekles gebeurde het niet. Wat deed je toen anders?’
    Adam dacht na. ‘Ik denk dat ik toen meer gefocust was op het feit dat ik aan het spelen was.’
    Onyx trok een wenkbrauw op en verwachtte blijkbaar een uitbreiding.
    Adam sloeg zijn ogen neer. ‘Ik ehm, ik dacht aan iemand toen ik tijdens muziek speelde. Ik was zenuwachtig en toen stelde ik me voor dat iemand die ik… vertrouwde luisterde en het mooi vond.’
    Dat diegene midden in zijn vioolspel weg was gelopen, hield hij maar voor zich.
    ‘En gisteren… luisterde ik vooral naar jou want jij vertelde me welke tonen ik moest spelen. Toen ik eenmaal mijn eigen melodie maakte… was het alsof ik wegzweefde.’
    ‘Ah.’ Onyx leunde weer naar achteren. ‘Dus misschien zorgde die focus tijdens muziek ervoor dat je hier bleef, en had je de tweede keer geen verankering.’ Hij knikte naar de viool. ‘Speel weer eens een stuk door sterk aan die persoon te denken?’
    Adam ontweek zijn blik. Hij wilde helemaal niet aan Michiel denken. Hij wist zeker dat die blauwe ogen en die lieve glimlach hem deze keer niet kalmeerden, het zou alleen maar een steek in zijn buik bezorgen. ‘Ik denk niet dat dat werkt,’ zei hij zacht.
    ‘Je hoeft niet te denken, je moet alleen doen wat ik je opdraag.’ Onyx’ stem klonk ongeduldig.
    Adam keek hem vluchtig aan. Hij kreeg maar moeilijk hoogte van die jongen, soms deed hij angstaanjagend aardig en nu deed ie weer zo kil. Misschien waren moodswings wel het gevolg van het gebruik van zijn gave. Met tegenzin liep hij naar de viool toe. Hij sloot zijn ogen en stelde zich Michiels gezicht voor. Zijn vingers trilden echter van ongemak, hij wist dat de jongens niet konden zien wat er in zijn hoofd omging maar toch was hij als de dood dat iemand zijn geheim zou ontdekken.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Onyx

    Onyx kromp in elkaar toen de jongen weer begon te spelen. Zo betoverend als het eerst was geweest, zo afschuwelijk vals was het nu. ‘Oké oké, stop maar voordat het gebouw instort. Wat een drama dit.’
    Er verscheen een blos op 8175's wangen en hij keek beschaamd naar zijn voeten.
    Onyx onderdrukte een zucht en keek Jester aan. Misschien had hij nog een tip, aangezien hij die andere kneus ook op weg had geholpen.

    [ bericht aangepast op 3 maart 2020 - 14:15 ]


    Every villain is a hero in his own mind.


    Jester Madcap



          "Dus de eerste keer dacht je aan een persoon, correct?" Jester wachtte niet op antwoord en vouwde zijn armen achter zijn hoofd. "Het interesseert me nu even niet wie het is -behalve als ik het ben- want volgens mij gaat het daar niet om. Die persoon, in welke tijd leeft die?"


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Adam

    'In deze tijd,' antwoordde hij zacht. 'Maar op dit moment voel ik me... emotioneel als ik aan diegene denk dus ik denk dat het daarom niet werkt.'
    Hij beet op zijn lip. Eigenlijk had hij dat niet willen zeggen, maar hij begreep ook wel dat hij geen vorderingen maakte als hij alles voor zichzelf hield. Hij zat al genoeg in de knoop met zichzelf om ook nog bang te moeten zijn dat hij per ongeluk verdwaald raakte in de tijd.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          Hij knikte langzaam. "En dat stuk dat je speelde toen je bijna verdween? Deed dat je toevallig denken aan een heel andere tijd?" Jester schopte zijn benen van het bureau af en kwam overeind. "Een theorie. Jouw gave heeft twee stappen. Om naar het verleden te komen moet je eerst je grip op het heden loslaten. Dit wordt extra makkelijk als je muziek maakt, want wie droomt daar nu niet bij weg." Hij draaide zich half naar Onyx toe, gebaarde uitdrukkelijk naar zichzelf, en draaide weer terug. "Vervolgens heb je dat beeld in je hoofd nodig om te visualiseren waar je straks terecht komt. Eén plus één is twee en 'floep' je bent verdwenen. Toen je de eerste keer speelde had je iemand in je hoofd in je eigen tijd. Going out on a limb here, volgens mij zat hij of zij ook in het lokaal op dat moment. Dus zelfs als je de grip op het heden zou verliezen, zou je in dat lokaal blijven, omdat het beeld dat je vormde in je hoofd ook in het lokaal was. Snappie?
          "De tweede keer toen je speelde, dacht je niet aan je eigen tijd. De muziek hielp om je grip op het heden los te laten en liet je denken aan iets in het verleden. Et voilà, grip op het heden was los, beeld in je hoofd bijna compleet en daar ging je. Klinkt dat een beetje logisch of sta ik nu te brabbelen?"


    [ bericht aangepast op 3 maart 2020 - 14:01 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    Jesters uitleg was op veel vlakke zijn eigen theorie maar dan zo uitgelegd alsof je tegen een imbeciel kind praatte -- máár het bleek zijn vruchten af te werpen. 8175 knikte namelijk en kreeg een ietwat hoopvolle glimlach op zijn gezicht. 'Misschien heb je inderdaad gelijk en werkt het zo.'
    Onyx' blik dwaalde even naar zijn vriend af. Hij had hier talent voor, dat moest hij toegeven. Op Dezi stemmen voor de leiderschapsrol was een domme, impulsieve actie geweest.
    'En wat als je gewoon je ogen openhoudt tijdens het spelen?' vroeg Onyx zich af.
    De jongen frunnikte aan de hals van zijn shirt, alsof hij zocht naar een ketting die er niet meer was. 'Dan wordtik zenuwachtig en verlies ik de concentratie.'
    'Dus als je nu gaat spelen en daarbij Jester visualiseert, denk je dat dat dan wel lukt?' Zijn toon klonk wat milder dan eerst, alsof hij zich automatisch aan Jesters onderwijs wilde aanpassen.
    'Ik weet het niet, misschien.' Hij keek vluchtig op naar Jester. 'Vind je dat niet erg?'
    Onyx gniffelde. 'Dan klinkt alsof je hele naughty fantasieën hebt tijdens het spelen.' Hij kon het niet nalaten de jongen grijnzend een knipoog te geven, die een kop als een boei kreeg.
    Jester gaf hem een elleboogstoot en Onyx trok vlug zijn gezicht weer in de plooi. Hij had gelijk, hem zich nu nóg ongemakkelijker laten voelen zou niemand helpen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          "Geen probleem," zei hij kalmpjes tegen 8175 en met een donkere blik naar Onyx. "Maak er wat leuks van. Ken je Vivaldi? Die maakte ook stukken voor violen, toch?" Jester keek de andere twee jongens om beurten aan. "Weetikveel, wees trots dat ik weet wie Vivaldi is," gooide hij erachteraan, bij het zien van hun gezichten. "Als mijn theorie klopt, zou je niets moeten gebeuren. Ik ben je grip op het heden, de muziek is van het verleden. Met mij als je anker, blijf je gewoon in het hier en nu. Zodra wij denken dat je ervandoor zou kunnen floepen, zullen we je wel tegehouden."


    [ bericht aangepast op 3 maart 2020 - 14:29 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Adam

    Stiekem wenste Adam dat Onyx het lokaal uit zou gaan omdat hij hem ontzettend op de zenuwen werkte met zijn opmerkingen, halve grijns en geknipoog, maar hij durfde dat niet voor te stellen.
    'Ik kan me geen stukken van Vivaldi herinneren,' zei hij eerlijk. 'Het spelen gaat tot nu toe vanzelf. Ik denk dat ik ze heb geleerd voor ik hier kwam.'
    Er ontstond een minieme frons op Onyx' voorhoofd. 'Een soort muscle memory... interessant. Oké. Succes gozer. Je kan het.'
    Op de een of andere manier was die aanmoediging genoeg om zijn ongemak weer een beetje af te zwakken. Hij liet zijn blik op Jester rusten, nam ieder detail van hem in zich op, sloot toen zijn ogen en visualiseerde hem op zijn netvlies. Zijn stok streek langs de snaren en heel langzaam liet hij de spanning los terwijl hij zich inbeeldde dat Jester zijn duimen opstak en zei dat het prima ging en dat hij op deze manier snel zijn gave onder de knie zou hebben.
    Hij wist niet hoelang hij speelde, maar hij bleef zich bewust van hoe zijn voeten op de grond stonden en toen hij zijn ogen weer opendeed, stond hij nog steeds in het lokaal. Opgelucht haalde hij adem en hij liet een trillend glimlachje toe op zijn gezicht.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          "Kijk, dat noem ik vooruitgang." Jester sloeg goedkeurend zijn armen over elkaar. "Uit welke tijd dat stuk ook kwam, je bleef gewoon hier hangen." Nu blikte hij even over zijn schouder. "Maargoed, dat kan natuurlijk ook toeval zijn. Durf je het aan om het eens echt te proberen?" Bewust liet hij een stilte vallen en keek de jongen rustig aan. "Dit is jouw gave, uiteindelijk," zei hij na een tijdje. "De keuze is aan jou. Je kan wachten tot de volgende gaveles, of ervoor kiezen me te vertrouwen. Ik heb een idee hoe we kunnen proberen die gave van je écht te gebruiken."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Adam

    Adam wist dat Michiel ontzettend geholpen was door Jester - en hij tot nu toe ook - dus hij durfde hem wel te vertrouwen. Hij merkte dat hij ook wat meer bravoure kreeg door de twee jongens en hij wilde zich graag nuttig maken. 'Oké, vertel maar op!'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          "Enthousiasme!" Jester wreef in zijn handen. "Alrighty, laten we die gave van jou eens onder controle krijgen. Deze keer gaan we dus wél tijdreizen. Ik ga ervan uit dat iemand meenemen echt nog een beetje next level is, dus je gaat dit in je eentje doen. Maar ontspan, zelfs als het fout gaat is er niets aan de hand, oké? Ik ben een heel stuk slimmer dan dat. Let op," zei hij en ging voor 8175 op een tafeltje zitten en gebaarde Onyx ook om iets dichterbij te komen.
          "We gaan het volgende doen. Een negenentwintig minuten geleden kwamen Onyx en ik jouw kamer binnen banjeren. Deze keer is dat je beeld. Daar ga je naartoe. Je eigen kamer. Straks ga je weer een stuk spelen- eentje die je zelf bedenkt. Laat het aansluiten bij hoe je je voelde op dat moment. Pak dezelfde emotie weer op en stop dat in je stuk. Zo wijst alles naar dat ene moment in de tijd, de muziek helpt je om je grip op het heden los te laten en als alles goed gaat dan ben je hier verdwenen en zit je daar straks op je bed. Easy peasy. Volg je me, tot nu toe?"


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Vienna

    Bij binnenkomst zag Vienna dat een deel van hen aan de tafel zat. Ze waren verder gegaan met de opdracht, want Vienna zag verschillende kwasten op tafel liggen. Zodra ze Yrla spotte aan tafel, wilde ze in eerste instantie van 7223 weglopen - iets wat ze uit automatisme deed, maar ineens bleef ze staan. Wat maakte haar het uit dat ze samen met 7223 gezien werd, ze mocht hem. En hij was haar meer dierbaar dan Yrla ooit zou worden. Hoewel ze 7223 niet heel veel gesproken had de afgelopen maanden wist ze dat ze hem volledig vertrouwde en ze voelde zich veilig bij hem. Hoe dat kon, wist ze niet. Ze had nog nooit zo snel een band opgebouwd met iemand en hoewel alle pesterijen haar altijd wel irriteerde in 7223 zijn geval had ze er nooit wat eerder aan kunnen doen door Yrla die het controleerde dat ze geen contact met hem had. En hij leek eerder nooit naar haar om te kijken. Iets in deze dagen was veranderd en er was een band tussen hen gekomen, alsof die er altijd al was geweest. Vreemd...

    [ik heb een idee. Een briljant idee. Heb een paar post van 7223 klein beetje aangepast, maar niet heel bijzonder ofzo. Alhoewel, maybe wel (;]

    [ bericht aangepast op 3 maart 2020 - 15:14 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam

    'Het is mij ten strengste verboden om zo kort terug in de tijd te reizen,' zei hij. 'Ze zeggen dat er dan een paradox kan ontstaan waardoor ik met mijn andere ik word samengedrukt en er een hersenbloeding kan ontstaan.' Hij wist niet eens precies waar die gedachte vandaan kwam, iemand moest hem dat in het begin hebben uitgelegd maar hij kon het zich niet meer herinneren. 'Maar misschien naar een andere plek in de school dan waar ik zelf was. Ik weet alleen niet goed hóé ik moet sturen zodat ik maar een uurtje terug ga in de tijd in plaats van honderd jaar.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          "Een paradox?" zei Jester, en zelfs hij moest toegeven dat het wel heel spottend klonk. Strategie aanpassen. "Dus als je jezelf ziet, zijn de rapen gaar? Maar als je jezelf niet ziet is er niets aan de hand?"


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.