• Elke keer blijf ik mij verbazen wat voor een idioten er op de weg zijn. Nu met name in de winter en herfst. Voor mijn werk rijd ik een stuk achteraf waar totaal geen verlichting is. Je zou dus denken en verwachten dat als iemand gaat fietsen of daar zijn hond uit laat, dat je er over nadenkt.
    Dat je graag heelhuids terug komt en je hond natuurlijk ook.

    Maar nee zonder verlichting, zonder iets wat opvalt. Al meerdere malen kreeg ik de schrik van mijn leven omdat er iets of iemand ineens opdook. Tot nu toe ging het altijd goed maar ik kan mij er zo aan irriteren!

    Ik vind namelijk het ergste,als ik die hond of persoon niet zie, ben ik alsnog de sjaak want ik rijd met een auto. Dus alsjeblieft wees er bewust van dat je in donkere tijden gewoon niet zichtbaar bent en helemaal niet met zwarte kleding en een zwarte jas.

    Wat zijn jullie frustraties op de weg?


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Fietsers die hun handen niet op steken als ze naar links of rechts gaan. Echt strot irritant. -.-

    filosofie schreef:
    Fietsers die hun handen niet op steken als ze naar links of rechts gaan. Echt strot irritant. -.-
    Precies en verwachten dat we wel gedachten kunnen lezen


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    IrishNialler schreef:
    (...) Precies en verwachten dat we wel gedachten kunnen lezen


    Ja, als ik fiets maar vooral als voetganger kan ik me wel aan ergere. Zelf een kind van 6 kan zijn hand opsteken om de hoek af te slaan.

    PS, ik post later de word document naar de proeflezers.

    filosofie schreef:
    Fietsers die hun handen niet op steken als ze naar links of rechts gaan. Echt strot irritant. -.-


    Dit vooral, maar ook automobilisten die hun richting niet aangeven. Echt om gek van te worden.


    Adventurer at heart, but oh how she loved to be home

    Ik vind fietsers die hun handen niet uitsteken en auto's die hun richting niet aangeven niet zo extreem erg (tenzij in gevaarlijke situaties natuurlijk). Waar ik niet tegen kan zijn bestuurders die WETEN dat ze niet genoeg tijd gaan hebben om over te steken en toch gewoon voor je invliegen zodat jij lekker op de rem kunt staan.

    Also, ik zou me echt niet veilig voelen in zo'n donkere straat waar je echt niets ziet. Stel je voor dat het daar eens verkeerd afloopt :s

    [ bericht aangepast op 29 april 2020 - 21:29 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Promare schreef:
    Ik vind fietsers die hun handen niet uitsteken en auto's die hun richting niet aangeven niet zo extreem erg (tenzij in gevaarlijke situaties natuurlijk). Waar ik niet tegen kan zijn bestuurders die WETEN dat ze niet genoeg tijd gaan hebben om over te steken en toch gewoon voor je invliegen zodat jij lekker op de rem kunt staan.

    Also, ik zou me echt niet veilig voelen in zo'n donkere straat waar je echt niets ziet. Stel je voor dat het daar eens verkeerd afloopt :s


    In het begin moest ik er ook heel erg aan wennen en vond ik het eng. Maar door mijzelf te vertrouwen, rustig te rijden en mijniet op te laten jagen heb ik alles wel aardig door. Als ik wil werken zal ik er toch echt langs moeten ;)


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Aan mijn buren, die al langer dan een jaar bezig zijn met hun verdomde huis te verbouwen. Overlast ten top.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Shangela schreef:
    Aan mijn buren, die al langer dan een jaar bezig zijn met hun verdomde huis te verbouwen. Overlast ten top.


    aiii dat is niet heel fijn nee. Ik heb buren waarvan de klein kinderen altijd huizen verbouwen. Kan hun geroep en geschreeuw verstaan en het stampen op de trap. Normaal niet erg maar ze komen 4 dagen in de weeek 0_0


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Hoe ongelofelijk onoplettend automobilisten kunnen zijn en hoe slecht ze ruimte en mogelijkheden in kunnen schatten. Ook in de auto, maar vooral op de motor valt me dit enorm vaak op en ik kan me er echt over opwinden. Hoe vaak het me wel niet overkomt dat een auto denkt dat hij me bij de stoplichten kan hebben of nog even voor me langs de weg op kan komen omdat ik er nog niet helemaal ben — er geen rekening mee houdend dat het voor iemand op 2 wielen levensgevaarlijk is om hard te moeten remmen of uit te moeten wijken. Dan heb ik het nog niets eens over de keren dat ik gewoonweg over het hoofd ben gezien tot het bijna te laat was. Om over bellen achter het stuur nog maar niet te spreken. Werkelijk ik kan nog een eeuw doorgaan denk ik, het is maar goed dat ik op zich in rustigere contreien woon en maar 25 minuutjes naar werk hoef te rijden, anders kon mijn hart het niet aan ben ik bang haha. Jouw ergernis met betrekking tot donkere wegen is er ook zeker een die ik deel, levensgevaarlijk en inderdaad krijgt de automobilist de schuld als het mis gaat.


    Marrow deep, soul deep, essence deep