• De vloek van de Evil Queen zorgt dat alle sprookjesfiguren van de Enchanted Forest in de echte wereld belanden, in Storybrooke. geen een sprookjesfiguur weet wie ze werkelijk zijn, behalve een vermoed dat ze vervloekt zijn door de Evil Queen, diegene heeft namelijk een sprookjesboek van zijn leraar/lerares gekregen waardoor diegene denkt dat ze vervloekt zijn en sprookjesfiguren zijn, ook vermoedt hij dat zijn adoptiemoeder de Evil Queen is en dit dus alles in gang heeft gezet. Maar er is een profetie over een redster de echte moeder van de adoptiekind van de Evil Queen, hij besluit haar te zoeken, mee te nemen naar Storybrooke en haar te overtuigen dat zei hun allemaal kan redden. De Evil Queen en Rumple zijn zo ongeveer de enigste die zich vrijwel alles herinneren.


    Invullijstje
    Rol:
    Naam:
    Sprookjesfiguur:
    Leeftijd:
    Karakter:
    Uiterlijk:
    Werk:
    Extra:



    Meisjes:
    Red riding hood ||Damianne Stavros || Barnowl
    Rickena "Ricky" Bell ||Tinkerbell || Luminis
    Amy Ella Adams || Assepoester regbo
    Dominque Balthazar Lockwood || huntsman Maximesa
    Brooke Ranzel Chamberlain ||Rapunzel || Stillinski
    Aurora Starlinski || Doornroosje || WenseKronik
    Isabelle Dumont || Belle || Merrow


    Jongens:
    Mr. Gold || Rumplestiltskin || Barnowl
    Jefferson Hatta Chesir|| Mad hatter || Maximesa
    Killian Jones || Captain Hook || Ensiferum Ensiferum
    Hansel Grimm || Hans || WenseKronik
    Ashar Darrak || Jafar gereserveerd doorMerrow
    Robin Hood gereserveerd door Ensiferum
    Julio Caspari || Gelaarsde kat || Fennec

    Invullijstje
    Rol:
    Naam:
    Sprookjesfiguur:
    Leeftijd:
    Karakter:
    Uiterlijk:
    Werk:
    Extra:



    Regels
    *Ook wat oudere personages boven de 20 of de 30+ dus niet allemaal in de 17-19 jaar
    *ongeveer 5 zinnen schrijven meer mag altijd.
    *Naamsverandering doorgeven
    *Als je paar weken/dagen niet kan reageren ivm vakantie of andere reden even melden.
    *Andere niet buitensluiten
    *Boven de post zet je de naam van je personage en welke sprookjesfiguur hij/zij is.
    *16+ is toegestaan
    *OC aanduiden met (){}[]
    *Hou meisjes en jongens gelijk.
    *De vloek wordt later in de rpg verbroken
    *Reserveringen blijven twee dagen staan.



    Rollentopic
    Praattopic
    Rollenstory


    Je kan beginnen dat je net naar je werk gaat, wakker wordt, op je werk bent of thuis iets aan het doen bent

    [ bericht aangepast op 16 nov 2013 - 19:43 ]

    [Mijn topics]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Hansel keek wat papieren door en hoorde uit de voorkant van zijn kantoor hard en snel getik van een computertoetsenbord. Aurora zijn persoonlijke assistente zat hevig te typen. Hansel besloot er niet heel veel aandacht aan uit te geven gezien hij het te druk had. Hij had laatst een deal met Gold gemaakt, waar hij nu al spijt van had. Op en of andere manier voelde het niet goed toen hij de hand met hem schudde en het contract onder tekende. Hij zuchtte en roerde in zijn koffie met een lepeltje. Liep daarna naar het balkon en keek uit op een Granny's diner. Uit zijn borstzak haalde hij een pakje sigaretten, met een aansteker stak hij zijn sigaret aan en nam een hijs. Hij keek naar beneden naar de mensen die langsliepen, toen zag hij het meisje dat buiten stond bij Granny's diner het was de kleindochter van Granny. Hij had dit pand zo uit gekozen dat hij altijd uitzicht erop had.
    Hij nam weer een hijs van zijn sigaret en liep naar zijn bureau toe, er lag stapels papier werk op zijn bureau. Hij bladerde het door, gooide sommige papieren weg in de prullenbak naast zijn bureau en nam weer een hijs van zijn sigaret. Tikte hem af op de asbak die op zijn bureau stond en nam daarna een slok van zijn koffie.
    'Meneer Grimm,' klonk de zachte stem van Aurora.
    'Wat?' Snauwde hij naar haar, Hansel kon zich echt irriteren aan de zwakke houding van het meisje. Ze had naar zijn mening niet echt een inhoud en deed eigenlijk wat hij haar had uitgelegd goed maar daarbuiten zou hij het niet weten. Aurora leek geschrokken en keek erg ongemakkelijk. 'Zeg het maar,' Hansel nam een hijs van zijn sigaret, blies het toen in cirkels uit. 'Je verveeld mij Aurora, zeg het maar en dan kan je verder aan het werk. En typ zachter graag, het toetsenbord hoeft niet stuk.' Aurora stond met haar knieën naar binnen en hield met haar rechterhand haar linkerelleboog vast met in die hand een papiertje dat trilde. 'Je mag weer gaan,' Hansel pakte het briefje aan. In krullerig handschrift stond er op geschreven dat hij Donou Mcbough moest bellen, de klootzak had de laatste tijd niets uitgevoerd. Niets aangeleverd en niets ondernomen om zijn hachje te redden. 'Ow en Aurora,' het meisje draaide zich om. 'Misschien moet je eens naar een psycholoog gaan. Hoe heet die rare kerel ook alweer, Hopper.' Aurora kreeg een kleur en het leek alsof ze elk moment kon huilen. 'Ga aan je werk,' Hansel stak weer een sigaret op. Hij liep weer naar zijn balkon, Damianne was alweer naar binnen gegaan.
    Hansel nam een slok van zijn koffie, maar voordat het in zijn mond kwam spuugde hij het weer terug in het kopje, hij rilde en keek vies. Koude koffie, was vreselijk.
    Hij zag wat mensen voorbij lopen weer, het was vroeg op de ochtend de klok sloeg negen uur. Hij zag een van zijn oud klasgenoten Killian Jones voorbij lopen, die ging richting de haven waar hij werkte wist Hansel. Hij leverde daar wel eens stenen die op vracht gingen naar andere delen toe in Amerika. Op een of andere manier het idee van weg gaan uit deze stad voelde niet goed. Natuurlijk had hij met zijn ambities het wel gered buiten Storybrook maar dat voegde hem gewoon niet. Hij nam weer een hijs van zijn sigaret.
    Hij zou straks Aurora wel sturen om een nieuw pakje te halen. Hij besloot weer te gaan werken, gezien hij nog niet zoveel gedaan had vanochtend. Het was raar, elke dag werd Hansel wakker om half zeven, nam zijn caloriearme ontbijt met verse smoothie en sportte daarna voor een half uur tot een uur. Dan nog snel onder de douche, aankleden en dan naar werk. En toch hoe uitgerust hij thuis was, was hij volledig gestrest op zijn werk. Daardoor rookte hij veel. Hij drukte zijn sigaret uit en pakte de telefoon op, toetste een nummer in en wachtte tot hij over ging.
    'U spreekt met de directeur van CEO van Grimm's Fantastic Candy, ik wil dat jullie morgen klaar staan om de lading F839 op te halen. Om half 8 zullen de ladingen klaar staan. Ik zal contact maken om het vrachtschip te laten versturen.' Daarna hing hij op, twee banen hebben was vreselijk. Tot half twaalf werkte hij meestal, gelukkig deed Aurora wat hij vroeg en verwerkte zij een deel dat hij niet meer aan kon. Hij moest haar eigenlijk meer credits geven, ze deed veel voor hem en zeurde nooit terwijl hij haar niet echt aardig behandelde.
    Hij hoorde voetstappen, Aurora die haar stem probeerde te verheffen maar faalde en de voetstappen kwamen meer richting hem toe.
    'Meneer Gold, altijd fijn dat u hier zomaar binnen komt zonder een afspraak te maken. U weet ik ben een druk man en erg druk dus dat betekend soms geen tijd voor bepaalde dealtjes.' Gold grijnsde, niet op de leuke manier maar op een nare manier waarvan Hansel de griezels kreeg. 'Ik verzeker u, dat u uw gunst snel kunt vragen. Maar nu niet.' Hij wist dat het eigenlijk geen zin had, sloeg zijn ogen naar de vloer en stak een sigaret op. Het bleef even akelig stil. 'Wat heeft u nodig?' Sprak Hansel met moeite uit, Gold had zijn rare grijns weer op.

    @Wensekronik ik weet dat het niet in de regels staat maar je mag niet de personages van andere bespelen wat je hier met Mr.gold en Hook een beetje doet.

    [ bericht aangepast op 15 nov 2013 - 10:53 ]

    Dominique Balthazar Lockwood

    Ik leunde tegen de politieauto aan en nam nog een hijs van mijn sigaret. Ik opende mijn mond en liet de rook ontsnappen. Er stond een lichte wind vandaag, maar geen onaangename wind. Ik nam nog een stevige trek van mijn sigaret. Sinds ik geslaagd was vond ik het leven saai. Ter verveling ging kk nog wel eens naar het café om daar de steviggebouwde mannen te verslaan in darten. Het kon helaas niet al te vaak gezien het slecht was voor de naam van ons dorpje als de ordehandhaafster zich met regelmaat tussen de alcohol bevond. Er was sowieso wel wat ophef over mij, gezien ik klein was en ik er ontiegelijk breekbaar uitzag zodra ik ook maar iets van een jurkje of korte broek aantrok. Daarom was mijn keuze snel gemaakt om het op leren jacks te houden. Vandaag was het een kobaltblauw jack en een zwart topje. Ik had tenslotte ook niks beters te doen dan kleding uit te kiezen. Als er nou voor één keer eens iets gebeurde hier kon ik bewijzen dat ik deze baan aankon. Maar zolang het ergste geval dat ik ooit had meegemaakt een op hol geslagen dorpsgek was, kon ik niks doen. Ik gooide mijn hoofd in mijn nek en blies de rook weg.


    Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic. - Jefferson (ouat)

    Mr.gold
    Vandaag is het weer zo ver dat ik verplicht weer langs alle huizen moet om te zorgen dat hun de huur aan mij betalen, gelukkig doen ze dat altijd wel maar ik kan geen risico's nemen daarom doe ik mijn zwarte lange jas aan en pak mijn wandelstok waarna ik dan maar naar buiten loop. 'Eens zien,' zeg ik zachtjes en tegen mezelf. 'Laat ik maar eerst naar Meneer Grimm gaan die is op dit moment het dichtstbijzijnde.' ik loop naar het gebouw toe waar Hansel met zijn assistente werkt en ik loop naar binnen ik hoor wat getikt en kijk even naar de vrouw die ik me herinner als Aurora Starlinski zonder haar te begroeten loop ik naar achteren waar Hansel Grimm een sigaretje aan het roken is. 'Meneer Grimm.' zeg ik tegen hem en ik wacht tot hij zich naar me heeft omgedraaid.

    ....

    [ bericht aangepast op 15 nov 2013 - 10:52 ]

    Julio Caspari (Gelaarsde Kat)
    Ik zuchtte. Het was leeg in de zaak. Al het brood was al gebakken. Er viel niks te doen. Vandaag zou meneer Gold langskomen en voor de huur vragen, dat was nog iets. Maar tot die tijd moest ik hopen dat er iemand langs zou komen. Ik keek op de klok. Het was al een kwartier sinds de laatste klant. Ik kon beter mijn geld gaan tellen om te kijken of ik genoeg had. Meestal lukte het wel... anders had ik hier nu niet meer gezeten.
    Plots hoorde ik gepiep onder de toonbank vandaan komen. Ik bukte en zag een piepklein muisje. Misschien kon hij mij helpen mijn ochtend op te fleuren. Voorzichting pakte ik een broodzak. Mijn ogen bleven op de muis, hij mocht mij niet horen. De zak kreukelde. De muis schrok van het geluid. Hij begon te lopen, maar het was te laat. Trots bekeek ik mijn prooi. Wij gingen heel veel lol hebben samen. Ik heb altijd al wat willen uit halen met meneer Gold.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Brooke Ranzel Chamberlain

    'Anders nog iets?' Ik forceerde een glimlach op mijn gezicht. terwijl ik op mijn notitieblokje schreef wat de klant wou. Patat, daar had ik ook wel zin in. Ik draaide me om en liep naar de keuken waar ik het notitieblokje aan de chef gaf. Vervolgens pakte ik twee borden met Engels ontbijt en schonk verse sinaasappelsap in. Dit keer met geen geforceerde glimlach liep ik naar een tafeltje toe. De twee meiden van zestien, die nog in het weeshuis zaten en waar ik vroeger mee speelde namen hier een ontbijtje voor ze naar school gingen. 'Hey dames.' Zeg ik terwijl ik het dienbland neerleg. Ze groetten vriendelijk terug. Toen ik hun borden had neergezet nam ik het dienblad weer mee terug en ging even achter de bar staan. Er was natuurlijk geen hond die even een borreltje kwam drinken in de ochtend.

    [ bericht aangepast op 15 nov 2013 - 15:29 ]

    Damianne Stavros
    Ik loop met een dienblad naar een tafeltje ergens achterin.
    'Hier is je koffie en je broodje,' zeg ik terwijl ik het voor hem neer zet. 'Bedankt.' zegt hij en ik glimlach even. en ik loop weer naar de bar toe.
    'Goedemorgen Brooke,' zeg ik tegen mijn collega die ik vandaag nog niet gezien heb. Ik loop even de keuken in om een briefje met een nieuwe beststelling aan de kok te geven en dan loop ik weer terug. 'Waar is oma?' vraag ik even aan brooke en ik schenk voor mezelf een cola in. 'Wil jij ook wat te drinken?' ik kijk haar even aan.

    Isabelle Dumont II Belle II 27 II In de bibliotheek
    Met haar blik nog altijd op het boek gericht, de woorden lezend die samen een nieuwe zin vormden, nipte Isabelle van haar nog iets te warme chocolademelk. De zoete smaak bleef achter op haar tong, terwijl ze de minieme slok doorslikte en vervolgens al de bladzijde omsloeg. Even keek ze de bibliotheek rond, de conclusie trekkend dat het feitelijk nog veel te vroeg was voor bezoekers, en opnieuw vestigde ze haar aandacht op het verhaal dat voor haar lag. Ondanks dat ze al van ’s morgens vroeg de bibliotheek open deed, kwamen de eerste mensen – veelal leerlingen en studenten – pas rond het middaguur. Voor Isabelle maakte het weinig verschil, ze vertoefde graag in de bibliotheek en het gebouw was dan ook zowat haar 2de thuis noemen.
    Nadat ze een zoveelste bladzijde had afgelezen, sloeg Isabelle dan toch het boek dicht. Het werd namelijk tijd om aan het werk te gaan, aangezien er nog genoeg te doen was. Daarbij wilde ze later vandaag ook nog bij mr. Gold langsgaan, aangezien ze had vernomen van de hulpsecretaresse dat er enkele eerste drukwerken waren te vinden in zijn winkel, echte verzamelexemplaren die een meerwaarde zouden vormen voor de bibliotheek.
    Ze legde dan ook zorgvuldig het boek – waarin ze las – weg, en liep naar één van de vele, haast lege boekenkasten waar een kar voorstond met een wirwar aan opeengestapelde boeken. Er was nog veel ordenwerk, doordat de vorige hoofdsecretaris de boel had laten versloffen en niet naar de bibliotheek had omgekeken, voor zover Isabelle het te oren was gekomen. Sinds haar komst hier, was er al veel orde op zaken gesteld binnen de bibliotheek, maar het werk was bij lange nog niet gedaan.
    Met een glimlach begon ze dan ook de boeken op alfabetische volgorde in de kast te zetten, een zacht melodietje neuriënd dat doorheen haar gedachten fliste, terwijl deze tussendoor afdwaalden naar de spannende avonturen van het boek waarin ze las, hopend dat zijzelf ooit ook iets van de wereld zou kunnen zien.


    [Als er iemand zich verveelt of niet weet hoe te beginnen, je bent altijd welkom in de bibliotheek ^_^]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Amy Ella Adams
    Een lichte zucht rolt over mijn lippen als ik de deur van het kleine doch knusse cafeetje openduw. Ik passeer de oude man die ik standaard om negen uur op het bankje in het park zie zitten als ik onderweg naar mijn werk ben. Ik krul mijn mondhoeken omhoog in een lichte glimlach en geef hem een simpel knikje. De oude man - waar ik bizar genoeg nog steeds de naam niet van weet - mompelt een begroetend geluidje.
    Eerlijk gezegd ben ik heel Storybrooke zat, er gebeurt nooit iets spannends of avontuurlijks.. Maar toch ben ik nog steeds hier.
    Ik schuif de barkruk iets opzij zodat ik er op plaats kan nemen, waarna ik de rits van mijn leren jasje openmaak.
    'Brooke!' roep ik al snel als ik haar achter de bar zie staan. Brooke was één van de weinigen waar ik goed mee op kan schieten. Ik ben nou eenmaal niet de makkelijkste.


    To love is to destroy.

    [Het is niet mijn bedoeling geweest om karakters te spelen en ik wist ook niet dat Gold gespeeld werd door iemand, zag ik later pas. Sorry voor het ongemak... en mag ik je er op attenderen dat je ook niet echt naar mijn gesprek tussen Gold en Grimm hebt gekeken... Want ze praten al met elkaar. Maar goed, ik speel verder met jouw stukje. En gaan we echt bijna allemaal in de "ik-vorm" schrijven want het leest een beetje vervelend zeg maar....]

    Hansel nam een hijs van zijn sigaret en blaasde rook uit naar Gold.
    'Wat moet je, ik heb de huur betaald en zelfs voor een maand vooruit betaald. Dus dat kan het niet zijn, maar wat wil je dan wel?' Hansel nam weer een hijs van zijn sigaret, achter Gold zag hij Aurora opstaan en weglopen.

    -

    Aurora zuchtte, ze vond het vreselijk om hier te werken. Ze besloot pauze te nemen en ging naar de overkant om even daar van een heerlijk kopje chocomelk te genieten. Er ging een belletje toen ze binnen kwam, Brook en Damiane stonden te kletsen met elkaar toen Aurora binnen kwam en begroetten haar vriendelijk.
    'Goedemorgen,' mompelde ze terug met een geforseerde glimlach. Ze werd echt gek van meneer Grimm. Ze ging aan de bar zitten, Brooke kwam aanlopen om haar bestelling op te nemen. 'Een warme chocomelk, met slagroom ja.' Zei ze voordat Brooke het kon vragen.
    'Komt eraan,' zei Brooke terwijl ze zich omdraaide en de chocomelk te halen.

    [Ik heb wel naar de gesprek tussen gold en grimm gekeken maar ik heb het even genegeerd omdat als ik daar mee dus ook mee verder zou gaan ik nou niet echt totaal veel inspiratie zou hebben en er bij mij dus een one-liner zou ontstaan^^]

    Mr.gold
    Ik kuch even als die rook in mijn gezicht komt. 'Doe dat nooit meer,' zeg ik iet wat dreigend. 'Wat moet je, ik heb de huur betaald en zelfs voor een maand vooruit betaald. Dus dat kan het niet zijn, maar wat wil je dan wel?' zegt hij dan tegen mij. 'Wel ach gewoon mijn maandelijkse controle rondje, even kijken of je wel goed je werk doet, of het nut heeft, of het wel veilig is voor de werknemers,' zeg ik grijnzend en dan zeg ik er snel achteraan; 'Niet dat het mij wat kan schelen als er iemand omkomt.' ik kijk even rond. 'Maar zo te zien ziet er alles keurig netjes uit en zorg er maar voor dat je altijd netjes optijd betaald.' Ik gun hem weer even een grijns.

    Klootzak, dacht Hansel. Daarna ging Gold weer weg, Hansel vroeg zichzelf af waarom hij in verband was geraakt met Gold. Hanse zuchtte, krabten achter zijn oor ging aan zijn bureau zitten en tikte zijn zijn sigaret af in de askbak. Niemand mocht Gold en daar was hij zich bewust van, maar hij boezelde ook angst in bij mensen en Hansel wist nog steeds niet wat er aan Gold was waarom hij bang voor de man was. Hij zuchtte weer, nam weer een hijs en begon te typen op zijn laptop. Een brief aan het de werknemens van zijn fabrieken. Ze mochten vrij met kerst mochten, in de snoepfabriek draaide ze de drie tot twee weken voor kerst werkten ze bijna 24/7 in de fabriek. Dus besloot Hansel ze vrij tegeven, hij was nog wel een beetje menselijk ingericht. Dus gaf hij vrij en voor de werkers in de steenfabriek die kregen gewoon een week vrij. In de winter was er niet veel aanvraag aan stenen dus sloot hij meestal de fabriek voor een week zodat de werknemers gewoon fijn vakantie konden hebben. Met hun gezinnen konden zijn.
    Hansel maakte via een wacomtablet zijn handtekening eronder, stuurde het naar de printer met bericht erbij dat het rond eind november verstuurd moest worden. Dat zat er weer op.

    Mr.gold
    Ik ging maar gelijk even verder naar de zaak van Julio Caspari, ik kan me niet herinneren dat hij mij al de huur heeft betaald, of ik begin gewoon vergeetachtig te worden, maar goed. ik ruik in de verte al de geur van vers gebakken broodjes wat mijn maag even doet rammelen en mij er aan herinnert dat ik nog wat nieuwe brood moest halen als ik tenminste de volgende dag ook nog wat te eten wil hebben. Ik loop dus de winkel van Julio binnen, binnen is het best rustig er staan er drie mensen maar eentje is net naar buiten gelopen. Ik wacht geduldig op tot Julio me opmerkt.