• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.




    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    Onyx. 23 Muziek en dromen Maneur Croweater
    (studieobject) 8175 (Adam) 17 Tijdreizen Margeaux Croweater
    Jester Madcap 20 Overtuiging Cackle ProngsPotter
    (studieobject) 7223 (Michiel) 16 Gedaanteverwisseling Moreau Slughorn
    Yrla 18 Superspeed Williams Slughorn

    Vienna 20 Telekinese Maxwell Slughorn
    Fayr Fixfault 19 Repareren Navkar ProngsPotter
    (studieobject) 8102 (agami) 15 Helderziend Mentor? ProngsPotter
    Dezi 20 Samenvloeien met draak Naam Croweater
    Fersephone 19 Slopen Gates Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    Fire Lions Vuur
    Fox Lions Dieren veranderen.
    Astreal Lions Astral projection.
    Tony Lions Onzichtbaar in het donker.
    Emil Lions Dupliceren
    Onna Lions Ondoordringbare huid
    Vera Lions Vliegen
    Serena Lions Tijdelijk beheersen van iemand dmv stem.
    Heidi Lions Groene vingers.
    8226 Lions Praten met dieren




    Kamerindeling
    Panthers
    Jongens (boven)
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175
    • Yrla


    Meisjes (beneden):
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102
    • FersePhone
    Lions
    Jongens:
    • Fire en Astreal
    • Fox en Tony
    • Emil

    Meisjes:
    • Onna en Heidi
    • Serena en Vera
    • 8226

    Elephants
    Jongens:


    Meisjes:
    • onbekend
    Rhino's
    Jongens:
    • Romeo

    Meisjes:
    • Maaya
    Buffalo's
    Jongens:


    Meisjes:

    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * GeschiedenisSogat
    * Muziek /CreatiefWish
    * Les rondom je gaveEigen Mentor
    * Lunch
    * Wiskunde Margeaux
    * Engels Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training Navkar
    * Gymnastiek Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates

    Woensdag
    * Engels Cackle
    * Maatschappijleer Maneur
    * Gave training Eigen mentor
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Wiskunde Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief Wish
    * Geschiedenis Sogat

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates
    * Gave training Eigen Mentor
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^

    Speeltopic 4: Klik^^

    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 16 maart 2020 - 12:36 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna

    "Ik zeg toch ook niet dat het Jester was?" antwoordde ze gepikeerd. Vienna haalde even diep adem, maar had de woorden niet tegen kunnen houden. Ze mompelde direct een sorry tegenover Fayr. "Je mag best zeggen dat hij gewoon een pestkop is hoor," antwoordde Vienna "Ik weet ook heus wel dat Yrla geen lieverdje is." Vienna haakte in bij Fayr. Vienna moest even stiekem grinniken om Fayr. "Je hoeft mij niet over te halen om op Jester te stemmen. Vorige week had hij al mijn stem, en ik heb mijn mening nog niet veranderd." Het meisje opende de deur van hun house en liet Fayr voorgaan. " Maar je hebt gelijk, we gingen naar hun voor hun hulp." Daarbij vertelde Vienna maar niet dat ze die middag Yrla in vertrouwen had genomen. Wat misschien nog niet het allerbeste idee was... "Wil jij eerst douchen?" vroeg ze, terwijl ze hun kamer in liepen. Ze gooide haar tas op het bed en meteen viel haar de fles op het bureau op. Dit stond er vanochtend toch nog niet? "Is deze van jou?" vroeg ze, terwijl ze de fles aan Fayr liet zien.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fayr Fixfault

          Fayr keek op. "Nee, niet van mij." Ze stond op het punt om te zeggen dat ze graag als eerste zou douchen, toen tot haar doordrong dat de fles waarschijnlijk ook niet van Vienaa was. Langzaam legde ze haar tas neer. "Ook niet van jou, neem ik aan?".


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Studieobject 7223

    "Moet je die vraag serieus stellen?" Michiel werd lichtelijk nerveus. "Ik vind hem gewoon eng." En daarmee was de kous af. Michiel trok zichzelf op de kant en liep zonder iets tegen Adam te zeggen van hem weg. Hij ging onder de warme douche staan en staarde afwezig voor zich uit. Onyx en Michiel hadden een keer een aanvaring gehad, een keer die voor Michiel te ver was gegaan. Sindsdien liep hij met drie meter om Onyx heen. Hij meed de jongen zoveel hij kon en wilde absoluut niets met hem te maken hebben.


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna

    "Nee?" Even keek ze Fayr aan en opende toen de brief. Ze wenkte haar vriendin dichterbij en rolde het papier open die in de fles had gezeten. Het bleek een brief te zijn en bij de eerste zinnen had Vienna al een vaag vermoeden van wie hij kwam. Ze voelde de blos op haar wangen groter en groter worden toen ze samen met Fayr de brief las. Ze zei er niets over, maar liet alleen haar ogen over de brief gaan, die duidelijk voor haar bedoeld was.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam

    Adam zuchtte zachtjes toen Michiel meteen daarna weg beende. Hij vond het moeilijk dat er best wel veel onderwerpen waren waar zijn vriend niet over leek te willen praten. Het maakte een hechte vriendschap moeilijker, en Adam dacht dat het goed was als Michiel af en toe wél ventileerde of praatte over wat hij had meegemaakt. Hij had er zo lang alleen voor gestaan, Adam wilde gewoon dat hij wist dat dat nu niet meer zo was en dat hij met welk probleem dan ook bij hem terecht kon.
    Hoewel hij geneigd was om meteen achter Michiel aan te rennen deed hij dat niet. Misschien had hij wat tijd nodig om zich te herpakken. Na een paar minuten ging hij toch het bad uit en liep hij ook naar de douches. Michiel leek hem niet eens te zien en staarde voor zich uit. Zijn goede humeur leek helemaal verdwenen te zijn en Adam had het gevoel dat welk woord dan ook verkeerd zou vallen. En dus zei hij maar niets, zelfs al voelde het verkeerd.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fayr Fixfault

    Hoe nieuwsgierig ze ook was - en nieuwsgieriger met ieder woord dat ze las - deze brief was niet voor haar bedoeld. Fayrs ogen flitsten naar de zwarte afdruk van een poot onderaan en zette een stapje achteruit. Ze behoorde dit niet te lezen. Dit waren Vienna's zaken. Wie haar ook die brief gestuurd had, Fayr hoefde het niet te weten. Het meisje schudde haar hoofd en liep naar de wastafel en begon haar vlechten te ontwarren.
          "Volgens mij is dit niet voor mij," zei ze luchtig, "dus dan neem ik graag je aanbod aan om als eerste de douche in te stappen."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Vienna

    Ze was blij dat Fayr niet op de inhoud inging. Het voelde nogal beschamend om dit aan een ander te laten lezen. Dit was tussen Fox en haar. De pootafdruk, het kon niet anders dan dat het van hem was. Ook de manier van spreken was ze maar van een iemand gewend op deze manier. "Natuurlijk," zei ze zachtjes, niet van de brief opkijkend. Zou ze het doen? Een brief terugsturen. Ze had net die ochtend met zichzelf afgesproken dat ze niet meer aan de jongen zou denken. Met dat Fayr achter zich de deur sloot, ging het meisje op de stoel achter haar bureau zitten. Wel of niet antwoorden? Ze voelde een vlaag van opstandigheid over zich heen vallen en trok een van de lades open van het bureau. Daar trok ze pen en papier vandaan.

    Mijn liefste suikerprins,

    Je hebt gelijk, dat werkt niet... Ik ga al bijna over mijn nek als ik het zelf opschrijf... Maar ik verdien wel beter dan een yo, niet waar?
    Ik ben nu eenmaal een meisje, en meisjes houden nu eenmaal van een beetje romantiek. Maar je verdient bonuspunten met de flessenpost voor originaliteit!

    Het is vreemd om je zo een brief terug te sturen, maar iets in je brief liet me naar de pen grijpen. In eerste instantie een serieus ding.
    Je hebt je vermoedens over wat er in die nacht gebeurd is? Wat bedoel je daarmee? Ik heb mijn kamer gewisseld met die van de jongens, zoals je voorstelde. Daarna ben ik in slaap gevallen waar je bij was. Wist je dat ik die nacht over je gedroomd heb?
    Anyway, ik heb gewoon gedaan wat je vroeg.
    Het was wel vreemd om je de week erna niet te spreken, maar ik ben blij met je post.

    Aan de andere kant ben ik wel benieuwd waar deze flessenpost heen gaat. Ik heb mijn eigen schatkaart toegevoegd, waar je je fles voor mij achter kan laten. Maar als je het op de meer moderne manier wil doen, kunnen we straks ook via onze iNet praten. Hier heb je alvast het eerste nummer: 0

    Liefs,


    P.S: Een beetje stalkerig vind je ook niet, liggen op mijn bed en mijn geur ruiken?


    Vienna las haar brief nog eens over. Het was veel te brutaal voor haar doen, maar iets in Fox bracht haar weerwoord in haar omhoog. Zonder nog een keer naar de brief te kijken, rolde ze hem op en stopte ze hem terug in de fles waar haar post uitgekomen was. Als ze straks met Fayr naar de eetzaal zou lopen, zou ze hem eerst droppen op de afgesproken plek.

    [ bericht aangepast op 13 maart 2020 - 22:00 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Studieobject 7223

    Hij had geen woord tegen Adam gezegd op de terugweg en ook nu ze in de richting van de eetzaal liepen, wist Michiel niet goed wat te zeggen. Zijn sombere bui was langzaam aan het wegtrekken. Hij haalde zijn eten op bij Yara en ging aan de tafel zitten. Even keek hij ongemakkelijk naar Adam. Michiel waardeerde het dat Adam niet doorvroeg, maar op dit moment wist hij niet zo goed hoe het gesprek weer op te starten. "Wat heb jij gekregen," vroeg hij dan ook maar, om maar van de stilte af te zijn.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam

    'Quiche met zalm en spinazie volgens mij,' antwoordde Adam en hij snoof de stoom op die ervan af kwam. 'Als je dat lekkerder vindt dan kunnen we ook wel ruilen?'
    Michiels eten zag er vandaag niet heel spectaculair uit, dus misschien zou dat hem weer wat opvrolijken. Aangezien Adam het onderwerp Onyx had aangekaart, voelde het toch alsof hij wat goed te maken had.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Studieobject 7223

    "Oh nee hoor, van mij is prima. Lekker simpel," zei hij met een grijns. Hij prikte een van de aardappelen aan zijn vork en begon tevreden te kauwen. Hij keek op om te zien waar de andere Panthers bleven, maar nog niemand had zich naar de eetzaal begeven om te komen eten. "Hee, had 8102 niet haar gave-les vandaag van Jester en Onyx?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna

    Ze had de brief ietwat zenuwachtig achtergelaten op de afgesproken plek. Samen met Fayr was ze naar de afgesproken plek gelopen. Nadat het meisje uit de douche kwam, had ze Fayr verteld dat ze een geheime aanbidder bleek te hebben. Er moest toch een verklaring zijn voor de woorden die ze had gelezen en hoewel Vienna een vermoeden had wie het was, wilde nog niet zeggen dat ze dat al aan Fayr ging vertellen. Al was Fayr natuurlijk wel de laatste om te oordelen daarover, zij vond de verschillende afdelingen al belachelijk. Terwijl ze bij de balie stond om haar eten op te halen, gaapte Vienna. "Ik denk dat ik vanavond vroeg mijn bed in ga, na de avondvergadering natuurlijk." Ze sloeg haar natte vlecht weer over haar schouder naar achteren en liep samen met het meisje naar de tafel waar 7223 en 8175 al zaten. Voor twee seconden twijfelde het meisje, maar ze besloot zich niet te laten kennen en gewoon aan tafel te gaan zitten. Als 8175 moeilijk ging doen, zou ze hem wel gewoon negeren.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam

    Adam begon ook te eten. Zijn ogen gleden even naar de tafel van de Lions, maar Fox was er nog niet. Wat zou hij de hele middag gedaan hebben? Zou hij nog hebben teruggedacht aan hun ontmoeting? Michiels stem haalde hem weer terug naar de Panthers, waar hij blij om was.
    'Volgens mij wel ja. Ik ben benieuwd hoe het is gegaan. Het zou fijn voor haar zijn als ze nu ook wat vordering heeft gemaakt.'
    Hij zag dat Fayr en Vienna bij hem kwamen zitten en zei hen gedag, op wat hopelijk als een neutrale toon klonk.

    [ bericht aangepast op 13 maart 2020 - 22:29 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Dezi

    Uiteindelijk was Yrla weggelopen en hadden Phone en Dezi nog iets meer druk op het meisje uitgeoefend, totdat ze alle gaven fluisterend had opgesomd. Phone maakte nog even duidelijk dat het haar zwaar zou bezuren als ze gelogen bleek te hebben of als ze dit aan iemand anders vertelde, maar de meiden wisten allebei wel dat dit grietje haar mond zou houden. Triomfantelijk keerden ze terug naar hun kamer, waar ze een lijstje van de gaves maakten. Nu stonden ze in elk geval weer gelijk aan Jester. Met die gedachte in haar achterhoofd zette Dezi koers naar de eetzaal. De stemming zou ernaast plaatsvinden. Ze baalde ervan dat ze niet eerder was begonnen met zieltjes winnen - ze dacht zeker dat ze 8175 wel met een beetje charmes zo ver had kunnen krijgen dat hij op haar zou stemmen, maar ze had de afgelopen dagen zo weinig aandacht aan de Naamlozen besteed dat ze simpelweg vergeten was dat ze bestonden.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla

    Yrla zakte naast Dezi en Phone neer. Hij vroeg niets aan de meiden, wist dat dit de timing er niet voor was. Hij begroette de meiden met een knikje en begon aan zijn behoorlijke bord spaghetti. Hij was expres naast Dezi gaan zitten en voor heel even liet hij zijn hand over haar been gaan. Hij hoopte daarbij dat ze niet opeens zou schrikken. Hij boog heel even in de richting van Dezi en fluisterde in haar oor. "Ik heb nog een cadeautje voor je." Hij trok het kleine kastje dat hij gestolen had van het meisje uit zijn broekzak. Yrla had de middag even rondgeneusd op de iNet. Er stond maar lichte info over hoe de Elephants met hun opdracht omgingen. Maar er stonden ook dingen als rooster en weet ik veel wat. Misschien had Dezi er nog wat aan, misschien niet.


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    Wanneer was haar hoofd nu leeg genoeg? Fysiek nooit natuurlijk en mentaal had hij geen invloed over- als hij tegen haar aan zat te lullen kon ze het in de eerste plaats nooit alleen en in de tweede plaats zaten dan zijn woorden in haar hoofd en dat was niet leeg. Ondanks zijn genialiteit was 'Stap 1: Maak je hoofd leeg' geen stap maar een doel. Eentje met wel honderd manieren om het te bereiken en waarschijnlijk maar eentje die precies zou werken.
          Jester wierp voor het eerst in een halfuur weer een blik op de klok en schoot overeind. "Oeps. De tijd vliegt, zo blijkt maar weer." Hij wees naar de klok en griste tegelijkertijd zijn iNet van tafel. "Wedstrijd wie erin slaagt om wél op tijd te zijn." Met die woorden ging hij ervandoor en de anderen volgden maar enkele seconden later.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.