• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.




    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    Onyx. 23 Muziek en dromen Maneur Croweater
    (studieobject) 8175 (Adam) 17 Tijdreizen Margeaux Croweater
    Jester Madcap 20 Overtuiging Cackle ProngsPotter
    (studieobject) 7223 (Michiel) 16 Gedaanteverwisseling Moreau Slughorn
    Yrla 18 Superspeed Williams Slughorn

    Vienna 20 Telekinese Maxwell Slughorn
    Fayr Fixfault 19 Repareren Navkar ProngsPotter
    (studieobject) 8102 (agami) 15 Helderziend Mentor? ProngsPotter
    Dezi 20 Samenvloeien met draak Naam Croweater
    Fersephone 19 Slopen Gates Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    Fire Lions Vuur
    Fox Lions Dieren veranderen.
    Astreal Lions Astral projection.
    Tony Lions Onzichtbaar in het donker.
    Emil Lions Dupliceren
    Onna Lions Ondoordringbare huid
    Vera Lions Vliegen
    Serena Lions Tijdelijk beheersen van iemand dmv stem.
    Heidi Lions Groene vingers.
    8226 Lions Praten met dieren




    Kamerindeling
    Panthers
    Jongens (boven)
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175
    • Yrla


    Meisjes (beneden):
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102
    • FersePhone
    Lions
    Jongens:
    • Fire en Astreal
    • Fox en Tony
    • Emil

    Meisjes:
    • Onna en Heidi
    • Serena en Vera
    • 8226

    Elephants
    Jongens:


    Meisjes:
    • onbekend
    Rhino's
    Jongens:
    • Romeo

    Meisjes:
    • Maaya
    Buffalo's
    Jongens:


    Meisjes:

    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * GeschiedenisSogat
    * Muziek /CreatiefWish
    * Les rondom je gaveEigen Mentor
    * Lunch
    * Wiskunde Margeaux
    * Engels Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training Navkar
    * Gymnastiek Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates

    Woensdag
    * Engels Cackle
    * Maatschappijleer Maneur
    * Gave training Eigen mentor
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Wiskunde Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief Wish
    * Geschiedenis Sogat

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates
    * Gave training Eigen Mentor
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^

    Speeltopic 4: Klik^^

    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 16 maart 2020 - 12:36 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



          "Noemde je me nou net Jesterina?" reageerde Jester. "Want in dat geval heb ik geen medelijden met jou en je toetje." Hij keek de twee naamlozen achterna die de zaal uit renden en wist in alle eerlijkheid even niet wat hij moest doen. 7223 leek hem ook niet de beste persoon om 8175 te hulp te schieten, nu hij Yrla had afgetroefd door Vienna te vragen. En dat kind was akkoord gegaan, zonder even in overweging te nemen dat ze net zo goed een huurmoordenaar voor 7223 had kunnen inhuren. Yrla voor lul, zo ongeveer ten aanzien van de hele school.
          Ze konden ook nooit eens rustig eten.
          Jester schudde zijn hoofd. "Yrla maakt die jongen van kant," zei hij luchtig. "Geef dat toetje even bij iemand in bewaring of neem het mee, ik heb even je scary vibes nodig. En trouwens," hij stond op en trok Onyx aan zijn arm overeind, "ik doe niet aan dibs, Cupcake."




    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fox

    Fox had zelden zo’n stel aandachtstrekkers gezien als de Panthers. Serieus. Die gasten ging lós. De directeur was nauwelijks uitgesproken of één jongen viel voor Vienna op de knieën terwijl de ander door de hele zaal schreeuwde dat hij met haar naar het bal wilde. Nou – hij had concurrentie. Het werd nog bijna spannend. Bijna – want het ontbrak hen duidelijk aan creativiteit. Wie liep nou warm van zó’n aanzoek. Daar was toch niets spannends aan? Waar was de romantiek? De bloemen, de hartvormige ballonnen, de chocolaatjes? Kregen ze zo’n prachtige gelegenheid om hun romantische zijde te laten zien, pakten ze het zó aan. Het was duidelijk dat Fox hen dan maar moest laten zien hoe je écht een leuke jongen – of meid – meevroeg.
    Over leuke jongens gesproken, zijn kleine violist stapte opeens van de bank af en stoof de zaal uit, in zo’n tempo dat hij óf enorme hoge nood had, of iets als tranen probeerde te verbergen.
    Of hij was misselijk geworden door deze halfslachtige poging om iemand uit te vragen. Dat begreep hij wel. Eerlijk gezegd zou hij ook wel teleurgesteld in Vienna zijn als ze op zoiets simpels had ja gezegd. Moest men dan niet een béétje moeite voor haar doen? Hij klakte met zijn tong. Dat zou toch jammer zijn.
    Hij dacht weer aan zijn eigen bal-kandidaat. Moest hij achter hem aangaan? Als hij wél moest huilen omdat een van die drie net op zijn hart had getrapt, dan was hij graag de troostende knuffel. Als hij aan het kotsen was, kon hij hem een kauwgompje aanbieden. En als hij gewoon een grote boodschap had? Ach ja. Dat zag hij dan wel weer.
    Voor hij kon opstaan, raasde er alweer een andere jongen de zaal uit. Yrla, dacht hij dat hij heette. Die kneus die zichzelf in de kreukels had gerend. Misschien dat die inzag wat zijn aanzoek had gedaan en hij daardoor zijn excuses ging aanbieden – of zelf had beseft wat een lekker ding die knul was.
    Niet lang daarna stond echter de helft van de groep op. Fox fronste. Nou – wat een spektakel. Hij wilde er nu toch wel het fijne van weten, stak zijn handen in zijn zakken en slenterde wat dichter naar het groepje toe.

    [ bericht aangepast op 14 maart 2020 - 12:02 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Onyx

    'Toch jammer,' vond Onyx. 'Als jij nou een extra toetje voor me regelt loop ik met je mee, mop.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Studieobject 7223

    7223 keek achterom de zaal in, waardoor hij vol verbazing Jester en Onyx op hem af zag lopen. Had hij serieus de jongens nu zo ver gekregen dat ze opstonden om te komen helpen zoeken? Hij wachtte tot de jongens bij hem waren, nog steeds verbluft. Misschien.... Maar voor die gedachte ook maar in zijn hoofd kon sluipen, schudde hij hem uit zijn hoofd. Hij wachtte tot de jongens bij hen waren, en zei zo dapper mogelijk toen ze kwamen. "8102 is naar ons house om daar te zoeken naar 8175. Willen jullie opsplitsen en elk een deel van de school nemen. Ik neem het gedeelte hier vooraan bij de eetzaal, tot aan de lokalen. Daarna zal ik op het campusterrein zoeken." Het voelde gek om als een soort leider de rol op zich te nemen om naar Adam te zoeken, maar Michiel besefte dat het uit hem moest komen. Dit was hij verplicht naar zijn vriend.


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla

    "Niet?!" Yrla keek gespeeld verbaasd naar de jongen tegenover hem. "Ik neem aan dat 7223 het recht heeft om te weten dat zijn kamergenoot een viespeuk is? Dat zodra hij zijn shirt uittrekt, dat bij zijn buurman iets begint te groeien." Yrla keek vol walging naar de naamloze tegenover hem. Een naamloze was al kut, maar als hij dan ook nog op mannen viel. "Hij zal je nooit meer aan willen kijken..."


    It's never gonna happen, Guys.


    Jester Madcap



          "Deal." Jester ving de blik van Fayr en schudde even heel subtiel zijn hoofd. Dit was al genoeg uit de hand gelopen zonder dat de gehele afdeling Yrla achterna ging. De twee jongens liepen de eetzaal uit en botsten daar haast tegen 7223 op.
          Jester trok zijn wenkbrauwen op. "Ik maakte me meer zorgen om jou, meneertje ik-vraag-Vienna-voordat-Yrla-dat-kan-doen." Hij schudde zijn hoofd en keek even kort om zich heen. Zo ver konden ze ook niet gekomen zijn, toch? Tenzij Yrla de jongen in zijn armen had opgeschept en naar een uithoek toe had gerend, maar dat ging ook weer wat ver. Tenslotte was het eerder 7223 die voor Yrla moest oppassen dan 8175. Of Jester moest wat gemist hebben.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Adam

    'Ik... Ik kijk al expres een andere kant uit.'
    Maar soms nét een beetje te laat hè? klonk een stemmetje in zijn hoofd. Vanmiddag zag je precíés wat je wilde zien. Smeerlap.
    Snotterend haalde hij adem. Hij wist niet meer hoe hij zich moest verdedigen. Misschien was het maar beter als Michiel het wist. Eigenlijk was hij zijn vriendschap sowieso niet waard. Maar ze hadden het zo leuk gehad samen...
    'Wat - wat is het medicijn dan?' vroeg hij zachtjes. 'Want ik... ik wil het niet. Ik wil het echt niet. Ik wil beter worden,' fluisterde hij.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Dezi[/i]

    Dezi schoof haar lege schaaltje van zich af en keek naar de paar meiden die nog aan tafel zaten. 'Oké... What just happened? Wat zijn al die gasten aan het doen?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Studieobject 7223

    7223 keek Jester met opgetrokken wenkbrauw aan. "Pardon?!" vroeg hij verbaasd. In eerste instantie dacht Michiel dat Jester hem voor de gek hield, maar zodra hij in het gezicht keek van Jester wist de jongen dat Jester geen grapje maakte. Hij was net zo serieus als de keer dat je jongen hem zijn gave uitlegde. In eerste instantie was hij verbluft om de zorgen van Jester, daarna voelde hij woede omhoog komen. Hij wist niet waar hij het lef ineens vandaan haalde, waarschijnlijk kwam het omdat hij zich gesteund voelde door het feit dat hij Adam moest vinden, maar woest keek hij in de richting van Jester. "Zorgen om mij? In je reet! Je hebt nog nooit ook maar een zorg voor mij gehad, behalve op het moment dat je het uitkomt en ik met mijn gave om moet leren gaan, zodat we die zuivering niet verliezen." 7223 was verbaasd van zijn eigen woorden. Hij was Jester altijd heel erg dankbaar geweest voor dat feit, maar Jester moest nu niet met poep aankomen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fersephone

    "Ik heb werkelijk geen idee, maar ik baal echt dat ik nu geen popcorn heb meegenomen," zei phone met een grijns. Ze wees Dezi in de richting van de deur, waar 7223 net uitviel in de richting van Jester. Ze kon niet horen wat ze zeiden, maar hij was duidelijk boos. "Die jongen heeft een doodwens, eerst Yrla op stang jagen en daarna Jester. Ik mag hem!"


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx

    Onyx schoot in de lach en sloeg zijn vriend op zijn schouder. 'Das een mooie, jongen. Lul je daar maar uit.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          "Kalm blijven, 7223." Hij vouwde zijn armen kalmpjes achter zijn rug. "Misschien is het beter als je weer aan tafel gaat zitten, voordat je je ook zo tegen Yrla gedraagt." Diep van binnen groeide zijn irritatie met de seconde. 7223 had volledig gelijk, natuurlijk en dat wisten ze allebei. Hij was ook niet van plan het te ontkennen.
          Jester wierp een blik opzij en klemde zijn kiezen op elkaar. Natuurlijk kon de hele school weer meegenieten.

    [ bericht aangepast op 14 maart 2020 - 12:47 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Yrla

    Yrla deed net alsof hij heel diep nadacht. "Tja, we kunnen het aan de wetenschappers hier vragen. Zij weten vast wel een manier om het recht te zetten. Alleen..." Yrla zuchtte eens heel diep. "Nee, nee, dat is echt een slecht plan... De laatste die dat deed, kan het niet echt meer navertellen." Yrla wierp een blik op de jongen en besloot zijn verhaal aan te dikken. "Ze hadden hem een of andere injectie gegeven, waar hij helemaal gek van werd. Het tastte zijn hersenen aan en uiteindelijk pleegde de jongen zelfmoord. Hij kon de verscheurende pijn niet meer aan..." Yrla liep naar de jongen toe en legde een hand op de schouder van Adam. Vlak bij zijn oren fluisterde hij zijn woorden. "Ik kan alleen vertellen dat je het moet vergeten, dat je hem moet vergeten. Je moet alles eraan doen om tegen die gevoelens te vechten. Niet alleen Michiel zal van je walgen namelijk. Wat zullen Onyx en Jester wel niet van je denken als ze erachter komen dat je op jongens valt. Ze zullen met een meter om je heen lopen. En als de rest van de school het te weten komt of de wetenschappers, zullen ze je uit de banken plukken. Die jongen die zelfmoord pleegde, dat was nog een mild einde voor hem. Ik kende een andere homo jongen, die had niet zoveel geluk... " Yrla duwde 8175 van zich af in de richting van de uitgang. "Vergeet! Verbreek je vriendschap met 7223. Alleen op die manier kun je jezelf en hem redden. Straks steek je hem misschien wel aan met deze ziekte en dan wordt hij net zo uitgespuugd als die jongen die zichzelf ophing. En hij heeft het al zo zwaar, vind je ook niet?"

    [ bericht aangepast op 14 maart 2020 - 12:46 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam

    Adam staarde de jongen met grote ogen aan. Hij probeerde hem nu gewoon in de zeik te nemen, toch? Zouden het schoolbestuur echt zoiets doen?
    Ze hebben ook je herinneringen gewist. Waarom denk je dat ze zo'n... productiefout niet zouden willen herstellen?
    'Oké,' fluisterde hij uiteindelijk sniffend. Hij wilde niet dat Michiel hier ook de dupe van had. Wat als er straks geruchten rondgingen dat Michiel ook op hem verliefd was, zelfs als dat helemaal niet het geval was? Zouden ze hen dan, voor de zekerheid, allebei zo'n injectie geven?
    'M-mag ik er nu alsjeblieft langs,' hakkelde hij. 'Ik wil - ik wil alleen zijn. Moet alleen zijn. Zeg... zeg alsjeblieft tegen niemand iets. Oké? Ik zal Michiel vergeten,' beloofde hij. 'Ik zal zo veel mogelijk afstand houden.'

    [ bericht aangepast op 14 maart 2020 - 13:03 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Studieobject 7223

    Hij voelde zich rustiger worden bij de woorden van Jester. Hij moest kalm doen, rustig aan. Misschien was het inderdaad beter om... 7223 schudde de woorden van zich af en keek argwanend in de richting van Jester. Had de jongen nu net zijn gave op hem gebruikt?! Hij was plotseling heel bewust wat er net gebeurd was. De woede zakte terug op zijn gezicht. "Gebruik niet je gave op mij, Jester. Dat gaat je niet helpen deze keer." De jongen zette een paar stappen achteruit en schudde met zijn hoofd, alsof hij daarmee Jester uit zijn hoofd kon houden. Vastberaden keek Michiel Jester aan. "En nu ga ik mijn vriend zoeken. Hij heeft vast mijn hulp nodig. Maar als onze ballerina Jester zoveel zorgen maakt om mij, dan maak ik toch dat hij met niet herkend." 7223 zette weer een stap dichterbij Jester, waarbij zijn huid begon te rimpelen. Op gegeven moment zat hij op dezelfde ooghoogte als Jester en keek woest naar zijn evenbeeld. "Hij zal vast met zijn beste vriend willen praten, niet?" Hij rende weg van de jongens bij de ingang van de eetzaal, op zoek naar Adam. In zijn woede en zorgen had de jongen niet door dat hij voor het eerst een perfecte gedaanteverwisseling had gedaan.

    [ bericht aangepast op 14 maart 2020 - 13:03 ]


    It's never gonna happen, Guys.