• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.




    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    Onyx. 23 Muziek en dromen Maneur Croweater
    (studieobject) 8175 (Adam) 17 Tijdreizen Margeaux Croweater
    Jester Madcap 20 Overtuiging Cackle ProngsPotter
    (studieobject) 7223 (Michiel) 16 Gedaanteverwisseling Moreau Slughorn
    Yrla 18 Superspeed Williams Slughorn

    Vienna 20 Telekinese Maxwell Slughorn
    Fayr Fixfault 19 Repareren Navkar ProngsPotter
    (studieobject) 8102 (agami) 15 Helderziend Mentor? ProngsPotter
    Dezi 20 Samenvloeien met draak Naam Croweater
    Fersephone 19 Slopen Gates Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    Fire Lions Vuur
    Fox Lions Dieren veranderen.
    Astreal Lions Astral projection.
    Tony Lions Onzichtbaar in het donker.
    Emil Lions Dupliceren
    Onna Lions Ondoordringbare huid
    Vera Lions Vliegen
    Serena Lions Tijdelijk beheersen van iemand dmv stem.
    Heidi Lions Groene vingers.
    8226 Lions Praten met dieren




    Kamerindeling
    Panthers
    Jongens (boven)
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175
    • Yrla


    Meisjes (beneden):
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102
    • FersePhone
    Lions
    Jongens:
    • Fire en Astreal
    • Fox en Tony
    • Emil

    Meisjes:
    • Onna en Heidi
    • Serena en Vera
    • 8226

    Elephants
    Jongens:


    Meisjes:
    • onbekend
    Rhino's
    Jongens:
    • Romeo

    Meisjes:
    • Maaya
    Buffalo's
    Jongens:


    Meisjes:

    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * GeschiedenisSogat
    * Muziek /CreatiefWish
    * Les rondom je gaveEigen Mentor
    * Lunch
    * Wiskunde Margeaux
    * Engels Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training Navkar
    * Gymnastiek Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates

    Woensdag
    * Engels Cackle
    * Maatschappijleer Maneur
    * Gave training Eigen mentor
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Wiskunde Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief Wish
    * Geschiedenis Sogat

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates
    * Gave training Eigen Mentor
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^

    Speeltopic 4: Klik^^

    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 16 maart 2020 - 12:36 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx

    'Ik had niet anders van je verwacht.' Onyx liet zijn handen in zijn zakken glijden. 'Nou, kom maar op met dat plan.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Studieobject 7223

    Adams handen voelden heerlijk warm en Michiel voelde zich daardoor al een stukje sterker. Hij keek op in Adams groenbruine ogen en wist een kleine glimlach naar voren te halen. Hij wist dat zijn vriend nu niet loog, hij kon het zien, in die ogen. Hij krulde zijn vingers om die van Adam, maar durfde de jongen niet aan te kijken, toen hij voor het eerst in een jaar vertelde wat hij had gezien. "Het was een paar weken, nadat ik op school was gekomen. Ik was geloof ik onderweg naar de bibliotheek, toen ik Onyx per ongeluk betrapte." Michiel haalde angstig ineens naar adem bij de herinnering die hem nu overviel. Maar hij moest doorzetten van zichzelf, hij was nu net begonnen. "Onyx.. Hij.. Het was... " Michiel sloeg gefrustreerd zijn handen voor zijn hoofd, omdat hij de woorden er niet uit kreeg die hij nu wel moest vertellen. Hij was begonnen en hij wilde het zo graag een keer aan iemand kwijt.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam

    Toen Michiel zijn handen wegtrok om ze voor zijn gezicht te slaan, bleef Adam rustig. Michiel ademde sneller dan eerst, leek de woorden niet uit zijn mond te kunnen krijgen. Adam liet zijn linkerhand op Michiels knie rusten, de ander legde hij losjes op zijn rug terwijl hij hem kalmerend heen en weer bewoog. Hier liep hij al een jaar mee rond... Hoe zou dat zijn, zo'n angstig geheim bij je dragen?
    'Hij is hier niet,' zei hij zachtjes. 'Hij kan niet horen wat je zegt.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          "Eerlijk is eerlijk; de vorige keer waren we niet goed genoeg voorbereid- met alle gevolgen van dien. Dus deze keer is het plan om wat meer open kaart te spelen en alleen op de juiste momenten nét dat beetje druk te zetten." Jester groef in zijn tas naar zijn schrift en een pen. "Ondertussen ga ik ervan uit dat de andere afdelingen ook wel door beginnen te krijgen dat zo'n lijstje eigenlijk verrekte handig is. En nu kúnnen we het natuurlijk op safe spelen en een eerlijke ruil voorstellen. Zij maken een lijstje met hun gave, in ruil voor het lijstje met de onze."
          Hij zag Onyx al kijken en grijnsde.
          "Maar zoals je weet; eerlijk is mijn stijl niet. Valsspelen binnen de regels is veel effectiever. We hebben immers met bloed, zweet en tranen een prachtig kant-en-klaar lijstje gaven van de lieftallige Onna gekregen, dus waarom zouden we dat niet in ons voordeel gebruiken. We stellen een ruil voor, hun gaven, tegen het lijstje van de Lions. Op die manier blijven de Panthers veilig in the dark, we hebben de info die we willen, en de Rhino's kunnen alleen nare trucjes verzinnen voor onze awesome studiegenoten. Met een paar duwtjes in de goede richting klinkt dat als een gouden deal en dat is niet eens een volledige leugen. Toevallig komen wij er alleen net iets mooier uit."

    [ bericht aangepast op 19 maart 2020 - 13:02 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Yrla

    Yrla schudde moedeloos zijn hoofd. "Dat deel van het plan heb ik nog niet verwerkt." Hij keek met Dezi met een glimlach. "Maar voor Jes is het hier nog gevaarlijker op school. Hij staat onder extra observatie van de wetenschappers, die houden hem veel scherper in de gaten dan ons. Het heeft iets te maken met zijn ouders. En het feit dat de wetenschappers bang zijn voor Jes zijn gave, dat is wat Max me heeft verteld. Als Jes ook maar een stap verkeerd zet, halen ze hem direct van school." Yrla haalde zijn schouders op. "En ik kan dan niet de rotzooi trappen die nodig is om de school om ver te gooien. Ze zitten zo dicht op Jes, als ik dan iets doe, val ik direct door de mand."

    [ bericht aangepast op 19 maart 2020 - 13:12 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Studieobject 7223

    Het gebaar van Adam liet hem iets kalmeren. "Die ogen zal ik nog meer vergeten. Hij leek niet eens boos, misschien zelfs er wel van te genieten. Hij had iemand vastgebonden aan een boom, Adam," zei hij piepend. "Je wilt niet weten wat hij daar allemaal mee deed, maar het schreeuwen van diegene duurde heel lang voor dat mijn hoofd uit was." Michiel huiverde bij de herinnering. "Onyx had me gezien, hij had me zien kijken. Hij had me doen beloven dit nooit aan iemand te vertellen door eerst een mep op mijn neus te verkopen met de belofte dat ik aan die boom zou hangen als ik het ooit door verklapte." Michiel werd bang bij het idee. Nerveus stond hij op en begon te ijsberen om het gevoel van angst uit zijn systeem te krijgen. Zo was hij bezig, al was het overdreven. Maar hij had het gevoel door te bewegen dat hij de greep erop terug kon krijgen...


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx

    'Klinkt niet alsof je mij bij dit plan kan gebruiken,' zei Onyx. 'Er komt echt niemand vrijwillig met je praten als ik naast je sta, hoor.' Hij grijnsde. 'Maar dan ga ik alvast een beginnetje maken aan mijn zombiedroom.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          "Wie zei iets over vrijwillig? Man, als ik ga zitten wachten tot ze zelf naar me toekomen dan zit ik hier over tien jaar nog. Een beetje aanmoediging, dat wegrennen en dus met jouw scary vibes kennis mogen maken een stuk minder aantrekkelijk is dan blijven en gezellig met mij klessebessen. Teamwork." Jester ritste al lopend zijn tas weer dicht. "Nog feedback misschien? Verbeteringen, lof en prijs voor mijn slimheid?"

    [ bericht aangepast op 19 maart 2020 - 13:38 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    'Oké oké, nog geen zombies dan.' Ze liepen de verder lege gang door. 'Na die tongzoen van vandaag heb je genoeg lof en prijs gehad voor de rest van het jaar. Je moet niet helemaal naast je schoenen gaan lopen, het is wel genoeg als ons drakenstel dat doet.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam

    'Jeetje zeg,' zei Adam. Met zijn ogen volgde hij Michiel, die liep te ijsberen. Het liefst stond hij op en trok hij hem in zijn armen, zeker omdat dat hem gisteren ook rustig had gemaakt. Toch durfde hij dat niet, misschien was hij juist wel opgestaan omdat hij even wat afstand tussen hen wilde. 'Wat vreselijk dat hij je zo bedreigd heeft.'
    Op de een of andere manier kon hij die blik van Onyx maar al te makkelijk voor de geest halen en er liep een rilling langs zijn rug.
    'Maar ik vind het wel fijn dat je het heb gezegd,' zei hij zacht. 'Dan zal ik nog meer op mijn hoede bij hem zijn. Dat hij tot zoiets in staat is... Ongelofelijk.'
    Er ontstond een knoop in zijn buik. Wist Jester dat ook? Wat zou hij ervan vinden, als hij erachter kwam dat zijn vriend zulke gruwelijke dingen kon doen? Of zouden ze zulke geintjes vaker samen hebben uitgehaald?


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          "Ík naast mijn schoenen lopen?" Jester plaatste een dramatische hand op zijn borst. "Nooit." Ze hadden ondertussen de begane grond bereikt en Jester bleef in de hal hangen. "Het is best jammer dat niemand met viltstift zijn afdeling op zijn voorhoofd heeft staan," zei hij. "Ken jij toevallig nog een gezellige Rhino die we even kunnen opzoeken? Ik ken er maar eentje -van naam- en het is geen leuke gast."
          En, niet onbelangrijk, iemand met een mentale gave die ook nog eens twee jaar ouder was dan hij. Pick your battles.
          "De andere opties zijn onder andere, maar niet beperkt tot: naar hun campus wandelen, wachten tot ze zelf hierheen komen voor het avondeten of de bieb inlopen en hopen dat er iemand van onze doelgroep rondhuppelt."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Dezi

    Dezi keek hem van opzij aan. Ze begreep het. Als het om Phone was gegaan, had ze waarschijnlijk dezelfde keuze gemaakt. 'Hij komt er wel weer overheen,' zei ze uiteindelijk. 'Blijkbaar heeft hij bij Onyx wat sociale skills losgepeuterd. Al weet ik nog niet helemaal wat ik daarvan moet vinden.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Onyx

    'Wel een Rhino, niet gezellig.' Hij beet even peinzend op zijn lip en dacht terug aan gisteren, toen hij in het lokaal wakker was geworden en recht in haar ogen had gekeken. Het was raar geweest. Misschien hield het wel in dat ze nog een zwak voor hem had. Ergens, ver weg gestopt. En dat ze elkaar konden helpen. De Lions eruit was voor hen allemaal interessant. 'Ik weet alleen niet of ik zin heb om daarmee te praten.'
    Of nou ja, dat wist hij wel. Dat had hij niet.

    [ bericht aangepast op 19 maart 2020 - 14:43 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          "Denk dat het aan de afdeling ligt," knikte Jester ernstig. Hij schudde zijn hoofd en grijnsde. "Bibliotheek it is, then, en anders vissen we er wel eentje na het eten op."

    [ bericht aangepast op 19 maart 2020 - 14:49 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Yrla

    Yrla schudde lachend zijn hoofd. "Ik ook niet." Het was even stil tussen Dezi en hem, maar uiteindelijk nam Yrla haar in nog wat anders in vertrouwen. "Ik heb een opdracht gekregen." De jongen vertelde het meisje wat Maxwell hem had gezegd en sporadisch over de informatie in de map. Hij had nog niet alles gelezen. Het enige wat hij voor zichzelf hield, was zijn tweede opdracht. Hij wist er nog steeds niet goed wat hij er mee aanmoest, Vienna isoleren? En dan? Wat waren ze met het meisje van plan?


    Dit topic is gesloten omdat het maximum van 300 berichten is bereikt


    It's never gonna happen, Guys.