• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    Onyx. 23 Muziek en dromen Maneur Croweater
    (studieobject) 8175 (Adam) 17 Tijdreizen Margeaux Croweater
    Jester Madcap 20 Overtuiging Cackle ProngsPotter
    (studieobject) 7223 (Michiel) 16 Gedaanteverwisseling Moreau Slughorn
    Yrla 18 Superspeed Williams Slughorn

    Vienna 20 Telekinese Maxwell Slughorn
    Fayr Fixfault 19 Repareren Navkar ProngsPotter
    (studieobject) 8102 (agami) 15 Helderziend Mentor? ProngsPotter
    Dezi 20 Samenvloeien met draak Naam Croweater
    Fersephone 19 Slopen Gates Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    Fire Lions Vuur
    Fox Lions Dieren veranderen.
    Astreal Lions Astral projection.
    Tony Lions Onzichtbaar in het donker.
    Emil Lions Dupliceren
    Onna Lions Ondoordringbare huid
    Vera Lions Vliegen
    Serena Lions Tijdelijk beheersen van iemand dmv stem.
    Heidi Lions Groene vingers.
    8226 Lions Praten met dieren




    Kamerindeling
    Panthers
    Jongens (boven)
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175
    • Yrla


    Meisjes (beneden):
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102
    • FersePhone
    Lions
    Jongens:
    • Fire en Astreal
    • Fox en Tony
    • Emil

    Meisjes:
    • Onna en Heidi
    • Serena en Vera
    • 8226

    Elephants
    Jongens:


    Meisjes:
    • onbekend
    Rhino's
    Jongens:
    • Romeo

    Meisjes:
    • Maaya
    Buffalo's
    Jongens:


    Meisjes:

    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * GeschiedenisSogat
    * Muziek /CreatiefWish
    * Les rondom je gaveEigen Mentor
    * Lunch
    * Wiskunde Margeaux
    * Engels Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training Navkar
    * Gymnastiek Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates

    Woensdag
    * Engels Cackle
    * Maatschappijleer Maneur
    * Gave training Eigen mentor
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Wiskunde Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief Wish
    * Geschiedenis Sogat

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates
    * Gave training Eigen Mentor
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^



    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 24 maart 2020 - 15:19 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla

    "Ik denk dat we ze toch goed in de gaten moeten houden," zei hij serieus. Hij plofte in het gras neer op de heuvel en liet de zon heerlijk op zijn gezicht branden. "Ze hebben zich als een soort beschermers van de Naamlozen gekroond, dus ze zullen vast niet happy zijn met wat we aan het doen zijn." Hij leunde op een elleboog, terwijl hij Dezi met een grijns aankeek. "Oh, laat Vienna en kneus maar aan mij over. Ik ken Vienna te goed en met kneus ben ik nog lang niet klaar. Misschien moet ik ook maar eens wat van mijn oude skills erin gooien, volgens mij begin ik vast te roesten." Ergens knaagde het gevoel dat hij zich niet met Vienna en kneus verder moest bemoeien dan dat hij nu al deed. Naamlozen waren niet te vertrouwen toch, ook al had Merrin nu een naam. "Oh, Dezi. Dat is wat ik je wilde vragen. Heeft Zebediah iets meer gezegd over de naamlozen? Merrin heeft nu zijn naam verdiend, dat betekent niet dat we hem minder moeten wantrouwen toch? Tot hoe ver moeten we de mensen op de campus wantrouwen? Misschien is er eentje die vorige week ook zijn naam had verdiend, maar net zo gevaarlijk is?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Agami

    Toen ze het gat weer uit kroop, zag ze een ineengedoken gestalte bij het meer zitten. Adam. Haar wangen werden rood. Ze had hun geheime namen verklapt. En Jester had al meteen geconcludeerd dat het 8175 was. Hopelijk zou hij niet boos zijn. Ze zou het hem gewoon vertellen. Eerlijkheid voorop. Dan zou het minder erg zijn dan als ze het geheim hield.
          Agami kwam voorzichtig dichterbij. "Hé, A- 8175." Ze leerde het ook nooit.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    Toen 8102 was weggelopen, wierp Onyx een blik om zich heen. Het was een maffe plaats, zo met dat ijs overal. Hij vroeg zich af hoe die twee nieuwen hier terecht waren gekomen. Hij draaide zich wat meer naar Jester toe. 'Oké, we kunnen dus voorzichtig aannemen dat je het tegen de andere leiders moet opnemen. Vuur, iemand die met de tijd kan spelen, hallucinaties... En wat kan die andere meid precies?'

    [ bericht aangepast op 26 maart 2020 - 11:30 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fox

    'Ja, je date Vienna natuurlijk. Nou je krijgt van mij alleen deze avond vriend, vanaf morgen krijg je concurrentie van mij en dan kun je het wel vergeten. Eens kijken. Als jij nou eens deze drie opdrachten uitvoert dan is dat best een mooi begin. Oké.
    Stap 1. Kijk haar wat langer in de ogen dan je normaal zou doen en glimlach naar haar, zeker als jullie wat verder van elkaar weg zijn. Niet te lang aankijken, da's creepy. Dat doe je in elk geval een stuk of drie keer per uur.
    Stap 2. Geef haar een complimentje. Iets wat je mooi of leuk aan haar vindt, én niet zoiets afgezaagd als haar jurk of haar haar.
    Stap 3. Raak haar subtiel aan, een hand op haar arm als je tegen haar praat, jullie schouders die elkaar net aanraken... zoiets. Buig je lekker dicht naar haar toe als je wat wilt zeggen. Vienna is niet zo verlegen, als je deze stappen uitvoert heeft ze wel door dat je interesse in haar hebt en als dat wederzijds is, dan zoent ze je wel voor de avond over is.' Hij gaf de jongen een knipoog. 'Gaat dat lukken? Aankijken en glimlachen, complimentje geven, subtiel aanraken. Mocht ze er niet warm voor lopen - geeft niks. Gaat je hoe dan ook wel een keer overkomen, en zolang je hem of haar niet aan het huilen maakt zoals ik eergisteren wist te presteren dan komt het heus wel goed. En omdat je aandacht verdelen over andere mensen verdelen je nonchalant maakt en men dat aantrekkelijk vindt: kies vanavond ook een jongen uit die je beter wilt leren kennen. Op een vreemde afstappen is nog even een stapje te ver, maar een doelwit uitzoeken kan geen kwaad.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          "Kijo? Volgens mij kon ze een andere gedaante aannemen, van een heel groot eng... ding. Het fijne weet ik er niet van, maar ze noemde het een Oni. Wat dat ook moge wezen. Dus behalve Ed -als hij het inderdaad is- ben ik de enige wiens gave niet direct geschikt is voor een gevecht-setting." Jester haalde een hand door zijn haar en stootte een humorloos lachje uit. "Misschien had ik toch op Dezi moeten stemmen," grapte hij.
          "Maargoed, ter zake. Uiteindelijk hoef ik het niet van vijf te winnen, ik kan vast op Fire of Kijo rekenen om elkaar af te maken, terwijl Maaya en ik een barbecue houden. Daarover gesproken, hoe combineert het sturen van hallucinaties met mij als levende fakkel?"


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Dezi

    'Het maakt niet uit of ze hun naam halen of niet,' antwoordde Dezi. 'Als een naamloze niet meer functioneert dan mislukt hun nieuwste experiment. Als het iemand is die pas één of twee jaar een naam heeft, dan laat dat nog steeds zien dat de nieuwe lichting niet beter is dan de oude en kunnen we ze ervan overtuigen dat wij niet afgeschreven hoeven te worden.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam

    Een beetje verdoofd keek Adam opzij toen hij opeens Agami's stem hoorde. 8175? Waarom noemde ze hem bij zijn nummer? Het schiep direct een gevoel van afstand, nam het vertrouwelijke gevoel een beetje weg. 'Hé,' zei hij zacht.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Onyx

    'Ja, het is duidelijk dat je hoe dan ook tegenover Maaya komt te staan.' Onyx was even stil, vroeg zich af of Maaya júíst achter Jester zou aangaan omwille van hem. 'Ik ben die levende fakkel vaak geweest,' gaf hij met tegenzin toe. 'Je kunt tegen jezelf schreeuwen dat het niet echt is, maar het zal niet werken. Geloof me, we hebben heel wat mentale gevechten geleverd. Maar uiteindelijk wrong ze zich altijd in mijn hoofd en kreeg de controle over het angstcentrum.' Peinzend liet hij zijn blik over Jesters gezicht glijden. 'Het enige wat jij op mij voor hebt, is je gave. Misschien dat je de vlammen ervan kan overtuigen om zich van je weg te keren, om te doven, om in bloemetjes te veranderen - wat dan ook.' Hij zweeg even. 'Of zelfs haar aan te vallen. Dat is het enige wat ik kan bedenken om haar hallucinaties te bevechten; jouw gave gebruiken om die van haar te manipuleren.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    8102

    Ze ging voorzichtig naast hem zitten. Haast automatisch pakte ze weer een lok van haar haren om mee te friemelen. "Ik- ehm, ik moet je iets vertellen." Ze beet op de binnenkant van haar wang en durfde hem niet aan te kijken. "Ik- ik gebruikte per ongeluk je, erm, naam. Waar Jester en Onyx bij waren. Het floepte er zomaar uit en ik dacht er niet over na en toen vroeg Onyx ineens wie Adam was en ik realiseerde me toen pas wat ik fout had gedaan, maar toen zei Jester dat alleen jij dat kon zijn." De waterval van woorden rolde er in één keer uit. "Sorry," zei ze kleintjes. "Maar ik heb hen wel net geholpen met- iets." Niet nog eens, Agami! "Dus hopelijk laten ze je met rust. Vast wel."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Adam

    Adam haalde zijn schouders op. 'Het geeft niet. Ik zou het erger vinden als Michiel en jij me niet meer bij mijn naam noemden dan dat anderen het zouden weten. Het gaat ze niets aan hoe wij vorm aan onze vriendschap geven of hoe we elkaar noemen en ik zal mezelf nooit bij een nummer noemen, wat ze ook doen,' zei hij koppig. Behalve als Yrla of Dezi zijn geheim zou vertellen, dan. Maar in gedachten zou hij zichzelf nog steeds Adam noemen. 'Dezi weet het ook,' zei hij toen. 'Dat jullie me Adam noemen.' Weer trok hij zijn schouders op. 'Ze deed er verder niet moeilijk over. Het is toch geen officiële naam.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          "Betekent dat dat we dezelfde diepgewortelde angst delen? Want in dat geval; twinsies, of is Maaya eigenlijk een pyromaan die nooit met Fire een relatie moet starten?" zei Jester, in een poging de sfeer wat te verlichten. "In ieder geval, wat er ook gebeurt, mijn prachtige lichaam verandert niet echt in een geroosterd frietje, wat wel een fijne geruststelling is, zo vooraf. Wat er dan ook gebeurt op het moment zelf, achteraf is het als een nare droom, right?"
          Dat klonk belangrijk. Hij kon er alleen net zijn vinger even niet op leggen.
          "Leg dat nog eens uit," zei Jester langzaam. "Het vuur overtuigen een eind op te flikkeren spreekt me zeker aan, maar zover ik weet luistert vuur niet naar mij zoals een persoon dat doet-" maar uiteindelijk was het vuur van Maaya en Maaya was een persoon.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    810- Agami

    De opluchting die over haar heen spoelde was moeilijk te beschrijven. Ze voelde zich alweer een stukje lichter en knikte een paar keer. "Je bent echt niet boos?" vroeg ze. Ze keek opzij naar de jongen naast haar en leek nu pas echt de merken dat hij er helemaal niet goed uitzag. "Hé, wat is er aan de hand?"


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Adam

    Adam boog zijn hoofd en voelde de tranen prikken. Hij wilde zo graag bij iemand zijn hart luchten... Zou hij er iets van kwijt kunnen tegen Agami? Hij moest haar hoe dan ook vertellen dat hij vanavond niet meer naar het bal met haar kon gaan.
    'Dezi en Yrla weten iets over me,' zei hij toen zacht. De woorden waren er nog niet uit of er rolde een traan over zijn wang. 'Iets heel ergs wat ik je niet kan vertellen, omdat ik dan jou ook in gevaar breng.'
    Dat was niet helemaal waar, het was meer alsof hij de toespraak die hij voor morgen bedacht had nu tegen Agami oefende.
    'Als ik niet doe wat ze zeggen, zullen ze het aan het bestuur melden en dan... dan halen ze me weg.' Hij haalde bevend adem, zijn stem klonk verstikt. 'En ze willen... Dezi wil dat ik met haar naar het bal ga vanavond. En - en dat ik mijn vriendschap met Michiel morgen verbreek.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Onyx

    'Achteraf wel ja,' zei Onyx. 'Zeker als het maar één keer gebeurt. Maar je krijgt ook maar één kans om haar te verslaan.' Hij dacht even over zijn woorden na. 'Je vertelde laatst dat je een slot naar je liet luisteren, toch? Ik dacht op zo'n manier. Vlammen als een voorwerp zien en ze zo je wil opleggen. Maar ik heb geen idee of je nog de tijd hebt om dat te oefenen.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          "Bewegend, grillig vuur is wel wat anders dan een koppig, statisch slot," zei Jester, hoewel hij plotseling begon te twijfelen waarom dat een verschil zou moeten zijn. Moeilijker, overduidelijk, maar niet echt anders. Uiteindelijk was vuur ook gewoon een ding, zij het heel wat beweeglijker. Als hij die vlammen zover kreeg te doven en te verdwijnen, kreeg hij weer de overhand. Maaya zat dan immers al in zijn hoofd en er was al een mentale band. Alles wat hij zei of dacht zou meteen keihard binnenkomen.
          "Wacht even," mompelde hij. Maaya zou er natuurlijk nooit op voorbereid zijn dat hij het vuur de baas zou zijn en de controle over de situatie kon overnemen. Dan waren een paar simpele woorden genoeg. Geen mentale barrières meer waar hij langs moest. Alles wat hij zei, kwam recht bij haar binnen. En dan had hij gewonnen. "Volgens mij heb je een punt."
          Hij ging rechter op zitten. "En wat zei ik nou net?" Hij tikte met een vinger op zijn been. "Achteraf is het net een nare droom. De gave van jou en die van Maaya lijken best veel op mekaar, is het niet? Zij alleen overdag en jij als mensen slapen." Onyx ging dit geen leuk idee vinden. "Dus wat nou als jij jouw gave op me gebruikt, en we gewoon eens oefenen?" Een grijns krulde om zijn lippen en hij begon te knikken. "Dan kan ik een strategie verzinnen, die is aangepast aan de realiteit. Iedereen weet dat het altijd makkelijker is om een bal aan te zien komen bij trefbal als je aan de kant staat, dan als je als laatste nog in het spel zit. Als jij me een nachtmerrie stuurt waar ik de hoofdrol speel als levende fakkel, kan ik oefenen. De ballen zien aankomen, zegmaar."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.