• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    Onyx. 23 Muziek en dromen Maneur Croweater
    (studieobject) 8175 (Adam) 17 Tijdreizen Margeaux Croweater
    Jester Madcap 20 Overtuiging Cackle ProngsPotter
    (studieobject) 7223 (Michiel) 16 Gedaanteverwisseling Moreau Slughorn
    Yrla 18 Superspeed Williams Slughorn

    Vienna 20 Telekinese Maxwell Slughorn
    Fayr Fixfault 19 Repareren Navkar ProngsPotter
    (studieobject) 8102 (agami) 15 Helderziend Mentor? ProngsPotter
    Dezi 20 Samenvloeien met draak Naam Croweater
    Fersephone 19 Slopen Gates Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    Fire Lions Vuur
    Fox Lions Dieren veranderen.
    Astreal Lions Astral projection.
    Tony Lions Onzichtbaar in het donker.
    Emil Lions Dupliceren
    Onna Lions Ondoordringbare huid
    Vera Lions Vliegen
    Serena Lions Tijdelijk beheersen van iemand dmv stem.
    Heidi Lions Groene vingers.
    8226 Lions Praten met dieren




    Kamerindeling
    Panthers
    Jongens (boven)
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175
    • Yrla


    Meisjes (beneden):
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102
    • FersePhone
    Lions
    Jongens:
    • Fire en Astreal
    • Fox en Tony
    • Emil

    Meisjes:
    • Onna en Heidi
    • Serena en Vera
    • 8226

    Elephants
    Jongens:


    Meisjes:
    • onbekend
    Rhino's
    Jongens:
    • Romeo

    Meisjes:
    • Maaya
    Buffalo's
    Jongens:


    Meisjes:

    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * GeschiedenisSogat
    * Muziek /CreatiefWish
    * Les rondom je gaveEigen Mentor
    * Lunch
    * Wiskunde Margeaux
    * Engels Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training Navkar
    * Gymnastiek Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates

    Woensdag
    * Engels Cackle
    * Maatschappijleer Maneur
    * Gave training Eigen mentor
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Wiskunde Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief Wish
    * Geschiedenis Sogat

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates
    * Gave training Eigen Mentor
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^



    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 24 maart 2020 - 15:19 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Merrin

    Merrin knikte begrijpend. Opnieuw gingen zijn ogen naar de deur, maar adam was nog steeds niet verschenen. "Misschien moet ik toch maar eens gaan checken hoe het met mijn vriend gaat," zei hij bezorgd. "Hij zou komen zwemmen, maar geloof dat dat al een uur geleden was." Merrin sloeg zijn handdoek over zijn schouder heen. "Zie je vanavond," zei hij met een knipoog.


    It's never gonna happen, Guys.

    Dezi

    Dezi grijnsde. 'Nah, je bent wel erg zeker van je zaak dus ik geef je het voordeel van de twijfel.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fox

    Fox wilde aanbieden om hem te helpen zoeken, maar deed dat toch maar niet. Gisteren hadden ze dan wel een voorzichtig gesprekje gehad, maar hij had nog steeds het gevoel dat de jongen hem liever uit de weg ging. Hij zwaaide Merrin gedag en besloot dat hij nog wel een duik kon nemen voor hij naar binnen ging.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla

    "Ga je mee eten?" vroeg Yrla na een uur. Ze hadden in stilte op de heuvel gelegen en Yrla had de rust tussen hen wel kunnen waarderen. Nu Jester niet meer in zijn leven was, merkte hij dat hij dichter tot Dezi trok. En hij vond het fijn toch ergens een vriend te hebben. "Het wordt tijd om ons voor te gaan bereiden op een bal," zei hij met een grijns.


    It's never gonna happen, Guys.

    Merrin

    Bezorgd liep Merrin de kamer binnen, maar Adam was nergens te bekennen. Met een zucht ging hij op zijn bed zitten. Merrin was niet van plan dit keer de hele campus af te zoeken naar zijn vriend, Adam zou vast wel op komen dagen weer. Hij baalde er alleen van dat dit al de tweede keer was dat Adam dit hem flikte, zomaar verdwijnen zonder iets van hem te laten horen. Ongerust keek de jongen op zijn iNet, maar niets. Zou hij zelf een bericht naar Adam sturen? Hij opende het gesprek en zijn vingers bleven boven de toetsen hangen. Wat als dit het moment was dat Adam niet met hem wilde praten? Hij schudde die negatieve gedachte van zich af en typte waar ben je. Hopelijk zou Adam dit keer antwoorden... Merrin trok zijn zwembroek uit en besloot voor de tweede keer deze dag te gaan douchen. Chloor was nu niet best voor je huid, het liet hem extra jeuken, net als zijn haar. En waarschijnlijk zou Vienna hem niet in dank afnemen als hij naar zwembad stonk. In gedachte verzonken liep de jongen naar de douche en waste binnen vijf minuten zichzelf schoon.


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx

    Nadat Jester de meiden had gevraagd om hen te komen halen als ze tijdens het avondeten niet kwamen opdagen, had Onyx zijn gitaar tevoorschijn gehaald, zijn gave aangesproken en was hij zijn droom gaan weven. Veel vlammen bedwingen zou waarschijnlijk te veel zijn voor zijn vriend, maar hij wist geen andere manier. Ze konden wel oefenen met een gewone kaars, maar hij vermoedde dat het makkelijker was om neppe vlammen te doven dan echte. Ze zouden wel zien hoe het ging.
    Met tegenzin dook hij in zijn herinneringen, dacht hij terug aan de paniek die hij had gevoeld op de momenten dat hij zelf had geloofd in brand te staan. Hij kon de hitte over zijn huid voelen dansen, hij hoorde haar lachen, zag zijn huid weggevreten worden. Hij kneep zijn ogen een fractie dichter, hield zich voor dat het voorbij was, dat dit slechts een hulpmiddel voor zijn vriend was.
    Toen hij de melodie helemaal in zijn hoofd had en de beelden ermee vervlochten had; de vlammen plus de aanvullende informatie dat Jester zich in een toernooi bevond en de vlammen met zijn gave moest bevechten, deed hij zijn ogen open en keek Jester weer aan, die nonchalant tegen de muur geleund zat.
    'Oké, ik hem hem. Doe je ogen dicht.'
    Hij moest hem eerst in slaap zien te krijgen, waardoor hij eerst een melodie speelde die dat moest bewerkstelligen. Zijn eigen gedachten hield hij bij de droom die daarna moest volgen, zodat hij niet óók in slaap zou vallen.
    Na een minuut of vijf was het alsof er weerstand wegviel. Hij vertrouwde erop dat Jester in slaap was gevallen, verbrak zijn concentratie niet en haalde zich de droom voor de geest die hij daarna, begeleid door de noten, naar zijn vriend liet zweven. Hij kon ervoor kiezen om te blijven kijken hoe Jester reageerde, maar hij was bang dat dat op de een of andere manier zijn concentratie verstoorde en dus sloot hij zich af en wachtte af.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Agami

          "Hij zal vast niet alleen zijn," zei Agami, terwijl ze hem terugknuffelde. Ze begreep niet waarom Adam zijn vriendschap met Merrin moest verbreken, maar de jongen leek vastberaden. "Hij begrijpt het vast, jullie zijn goede vrienden. Dat blijft zeker wel hangen, zeker als het voor zijn eigen veiligheid is." Ze maakte zich weer los en keek hem doordringend aan. "Ik weet niet wat Yrla en Dezi van plan zijn, maar pas goed op jezelf, oké? En ik kan wel gewoon je vriend blijven, toch? Dan heb je altijd mij nog."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Adam

    'Ik hoop het wel,' zei Adam zacht. Hij keek op zijn iNet toen hij een geluidje hoorde en zag dat Michiel hem een berichtje had gestuurd om te vragen waar hij was.
    Ik kom er nu aan. Ben je nog bij het zwembad?
    'Ik zou met Michiel gaan zwemmen,' zei hij. 'Ik ga hem maar zoeken, hij is vast ongerust.'
    Samen met Agami liep hij terug naar de campus. Bij het zwembad zei hij zijn vriendin gedag, maar toen hij het gebouw rondkeek zag hij Michiel nergens. De jongen had zijn berichtje ook nog niet beantwoord, dus Adam ging naar zijn slaapkamer. Hij hoorde de douche een paar deuren verder lopen en ging er maar van uit dat hij daar was als hij hem niet in de kamer aantrof. Met een zucht zakte hij op zijn bed neer, wachtend tot zijn vriend terugkwam. Hopelijk was hij niet al te boos.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin

    Op het moment dat hij onder de douche vandaan kwam, hij had langer gedoucht dan hij wilde, trof hij Adam aan in hun kamer. Ergens was hij opgelucht Adam te zien, maar hij merkte dat hij ook lichtelijk boos was vanwege het feit dat Adam hem alleen achter had gelaten. Zachtjes mompelde de jongen een 'hoi' naar zijn vriend, voor hij een joggingbroek met t-shirt uit de kast trok en zich aan begon te kleden. Vanavond zou hij nog helemaal in net gaan, dus nu hoefde hij niets bijzonders aan te trekken.


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    Hij was zo verstandig geweest om te gaan liggen voordat Onyx begon met zijn gave. Nieuw terrein of niet, Jester had er vertrouwen in dat het Onyx echt wel zou lukken om hem in slaap te krijgen en hij had er weinig zin in om van het bed af te rollen. Met zijn handen achter zijn hoofd gevouwen had hij geluisterd naar de muziek. En, eerlijk, deed zijn best om in slaap te vallen.
          Het gebeurde alleen niet. Net toen hij op het punt stond om er een plagende opmerking over te maken, werd alles donker. Hij stond in een bos. Vaag kwam het hem bekend voor, alsof hij er al eens eerder had gelopen. Nu was hij echter bezig met een toernooi, dus ging hij zich niet druk maken over een herkenbaar bos of niet. Achter hem gebeurde iets en iemand legde een hand op zijn schouder.
          Binnen een seconde was het vuur overal. Vloekend sprong Jester achteruit, alsof hij op die manier van de vlammen af kon komen- maar het werd alleen nog maar erger. Een verzengende pijn schoot als bliksem over zijn huid en de tranen sprongen hem in de ogen. Het vuur siste tegen zijn kleding en verschroeide alles wat het tegenkwam. Verwoed schudde Jester zijn hoofd. Hij moest de vlammen overtuigen om te stoppen, te verdwijnen, te doven, maar hij kon zich nergens op concentreren.
          Paniekerig probeerde hij zijn ogen dicht te doen en zijn concentratie terug te halen- praten, hij moest praten!
          "Ga weg! Flikker op, verdomme," zei hij tegen het vuur en het vuur groeide. "Jullie- je- je wil hier niet zijn!" De geur van verschroeid vlees brandde in zijn neusgaten. Hij probeerde helder na te denken, maar de pijn en paniek namen zijn hoofd in bezit en zijn gedachten gleden als water door zijn vingers. "Stop met branden!" riep hij en zijn stem sloeg een octaaf over. En iedere afschuwelijke seconde, werd het vuur heter en heter en het-

          Met een kreet vloog Jester recht overeind.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Adam

    Adam had inmiddels ook makkelijke kleren aangetrokken en wachtte tot zijn vriend aangekleed was. Hij merkte wel aan zijn houding dat hij boos was en dat begreep Adam wel. Al hoopte hij dat hij toch ook wel geloofde dat hij niet voor zijn plezier met Dezi op stap ging.
    'Sorry dat het zo lang duurde,' zei hij zacht. 'Ik wist niet hoe ik haar van me af moest schudden, ze was nogal vasthoudend en wilde duidelijk maken wat ik wel en niet mag als Naamloze. Ik moet met haar naar het bal toe en dat wilde ik eerst Agami zeggen, zodat ze misschien nog iemand anders kan vinden. En toen ik bij het zwembad kwam was je natuurlijk al weg. Sorry, Michiel. Ik had honderd keer liever de middag met jou doorgebracht dan met haar, laat staan ook nog eens de avond,' zei hij met een grimmig gezicht. 'Ik had er juist zo'n zin in.' Hij voelde de boosheid weer oplaaien omdat ze deze avond waar hij zo veel zin in had gehad van hem afpakte, zelfs al was het met de beste bedoelingen. Hij wist niet eens of hij nog geloofde dat haar bedoelingen wel zo goed waren. Het voelde allemaal alsof ze hem gewoon chanteerde en hij kon er niets tegen doen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Onyx

    Onyx merkte aan de krampachtige manier waarop Jester bewoog en de onsamenhangende kreten die zijn lippen verlieten dat het niet helemaal ging zoals gepland. Jesters ogen waren groot toen hij overeind schoot en zijn rode haren plakten tegen zijn voorhoofd.
    'Dat ging niet zoals gehoopt?' verzuchtte Onyx.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Alles was in een klap verdwenen en hij keek weer tegen de muren aan die hij zo goed kende, zijn hart nog bonkend in zijn keel. Vaag registreerde hij een stem die wat aan hem vroeg, maar zijn aandacht schoot naar zijn armen en borst, die daarvoor nog in lichterlaaie hadden gestaan. Nu was er niets Er was geen vuur. Everything is cool, it is fine, just relax. Hij was gewoon in zijn kamer, bezig met een plan. Easy peasy.
          "Help me herinneren om nooit ruzie met jou te schoppen. Holyfucking-" de rij scheldwoorden ging in zijn hoofd nog even door.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    'Er is een reden waarom mensen me liever uit de weg gaan,' hielp Onyx hem herinneren. 'Bedenk maar dat dit Yrla een week lang te wachten staat, misschien vrolijkt dat je op.' Hij strekte zijn benen aangezien hij tijdens het spelen in kleermakerszit had gezeten. 'Maar wat gebeurde er? Enig idee waarom het niet werkte?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin

    De jongen trok niet begrijpend een wenkbrauw op. Het klonk ook niet heel aantrekkelijk om met Dezi op pad te moeten, en als hij echt de hele avond nog moest met Dezi had Adam een zware avond. "Je moet met haar naar het bal?" Zijn woorden kwamen er spottender uit dan de bedoeling was. Waarschijnlijk was hij geïrriteerd vanwege het feit dat hij eerst Agami was gaan opzoeken dan hem. Oké, het meisje moest een nieuwe date, vooruit. Maar hij was in het zwembad op dat moment aan het wachten. Nu was Fox er gelukkig geweest, maar dat was geen excuus. "Oke, begrijp me niet verkeerd. Dat vind ik heel kut voor je. Maar had je niet even een berichtje kunnen sturen? Hoi, Michiel. Alles gaat goed, maar ik moet even wat regelen. Ik was nu in het zwembad aan het wachten op niets en was me zorgen aan het maken, terwijl jij het blijkbaar gezellig met 8102 aan het maken was." Het voelde als een opluchting om dat eruit te gooien. De vorige situatie dat hij zich zo zorgen om Adam had gemaakt, was hem niet in de koude kleren gaan zitten en hij wilde niet een herhaling daarvan. Dat Adam bij Agami had gezeten had daar niets mee te maken, net zoals het monster dat zich nu in zijn maag leek te dansen.


    It's never gonna happen, Guys.