• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    Onyx. 23 Muziek en dromen Maneur Croweater
    (studieobject) 8175 (Adam) 17 Tijdreizen Margeaux Croweater
    Jester Madcap 20 Overtuiging Cackle ProngsPotter
    (studieobject) 7223 (Michiel) 16 Gedaanteverwisseling Moreau Slughorn
    Yrla 18 Superspeed Williams Slughorn

    Vienna 20 Telekinese Maxwell Slughorn
    Fayr Fixfault 19 Repareren Navkar ProngsPotter
    (studieobject) 8102 (agami) 15 Helderziend Mentor? ProngsPotter
    Dezi 20 Samenvloeien met draak Naam Croweater
    Fersephone 19 Slopen Gates Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    Fire Lions Vuur
    Fox Lions Dieren veranderen.
    Astreal Lions Astral projection.
    Tony Lions Onzichtbaar in het donker.
    Emil Lions Dupliceren
    Onna Lions Ondoordringbare huid
    Vera Lions Vliegen
    Serena Lions Tijdelijk beheersen van iemand dmv stem.
    Heidi Lions Groene vingers.
    8226 Lions Praten met dieren




    Kamerindeling
    Panthers
    Jongens (boven)
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175
    • Yrla


    Meisjes (beneden):
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102
    • FersePhone
    Lions
    Jongens:
    • Fire en Astreal
    • Fox en Tony
    • Emil

    Meisjes:
    • Onna en Heidi
    • Serena en Vera
    • 8226

    Elephants
    Jongens:
    • Ed(noces)

    Meisjes:
    • onbekend
    Rhino's
    Jongens:
    • Romeo

    Meisjes:
    • Maaya
    Buffalo's
    Jongens:


    Meisjes:
    • Kijo

    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * GeschiedenisSogat
    * Muziek /CreatiefWish
    * Les rondom je gaveEigen Mentor
    * Lunch
    * Wiskunde Margeaux
    * Engels Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training Navkar
    * Gymnastiek Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates

    Woensdag
    * Engels Cackle
    * Maatschappijleer Maneur
    * Gave training Eigen mentor
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Wiskunde Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief Wish
    * Geschiedenis Sogat

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates
    * Gave training Eigen Mentor
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 3 april 2020 - 18:44 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fayr

          Ze grinnikte. "Ik heb zo het idee dat die twee sterk van elkaar verschillen?" Fayr schudde haar hoofd. "Doe ze allebei maar. Eerst de smeuïge en daarna de echte." De klanken van de gitaar maakte het moment nog een stukje beter. Was dit een date? Misschien wel. Dan was ze binnen twee dagen al op twee dates geweest. Als ze Vienna niet kon vinden vanavond, dan zou ze Phone wel ergens vandaan trekken.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Romeo

    Hij lachte. Ze was slim. "Wel," Hij liet Julia een keer horen. Nu moest hij wat verzinnen. "Ik was hier beneden in het gras een deuntje aan het spelen op Julia. Toen een klein muisje bij me kwam kijken. Ik zweer je, het muisje wenkte me om het te volgen. Terwijl ik verder speelde en het muisje volgde, kwam ik uit in het bos." Romeo ging over op een spannender deuntje op Julia. "Daar kwam ik uit in een spannende grot, waar ik uiteindelijk een gouden lamp vond. Vanuit de lamp kwam een geest, en mocht ik drie wensen doen. Na twee wensen liep ik terug naar buiten met mijn nieuwe vriend, een prachtig vliegend tapijt, die me naar deze plek bracht." Hij legde Julia stil."Of zoiets. Muziek spelen kan ik, maar verhalen vertellen is niet mijn sterke kant," zei hij met een knipoog. Hij viel even stil, waarin hij met een glimlach recht in haar ogen keek. "En eerlijk, we verveelden ons. Dus we hadden gewoon een weddenschap wie er naar boven durfde over die gammele trap." Hij knikte even met zijn hoofd naar achteren en grijnsde.


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla

    "Die gast is echt verknipt." Yrla schudde zijn hoofd. Hij keek Dezi aan. "Ik neem aan dat je zit te broeden op wraak? Als je hulp nodig hebt, ik ben je man."


    It's never gonna happen, Guys.

    Fayr

    Ze grijnsde. "Je maakte er nog best wat behoorlijks van," zei ze met een lachje. "Maar het echte verhaal is ook leuk." Haar hielen tikten zachtjes tegen het balkon. Iedere keer dat hij naar haar glimlachte, kwam die kriebel in haar buik weer opzetten. Het was zo'n glimlach die het ook heel goed zou doen in zo'n tijdschrift met beroemdheden, waardoor talloze meisjes zijn pagina eruit zouden knippen en op hun deur zouden hangen, of boven hun bed.
          En hij zond er weer een naar haar. Fayr wendde plotseling een tikje verlegen haar blik af en keek weer in de verte. "Als je zo een liedje kiest dat ik ook ken, kan ik misschien wel meezingen," stelde ze voor. Ze keek weer opzij, want dat deed je als je met iemand in gesprek was en hij keek nog steeds naar haar. "Als je dat leuk vindt, in ieder geval."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Merrin

    “Op zijn bed?” Merrin trok een wenkbrauw op in een vraag. “Hij is echt werkelijk waar de vrolijkheid zelve," zei hij sarcastisch.


    It's never gonna happen, Guys.

    Dezi

    'Hij zweert me mijn ogen uit te steken als ik ooit nog dreigend naar een kneus kijkt, of mijn tong eruit te snijden als ik tegen ze praat.' Ze keek hem even indringend aan. 'En ik weet dat hij het doet.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fox

    Fox grijnsde en liet de bal een keer stuiteren. 'Ik heb het eens in z'n bed gedaan toen ik een vriend had, omdat ie de hele tijd shitty opmerkingen zat te maken. Hij is ook niet zo pro-gay.' Hij liet de bal op zijn vinger draaien. 'Vond ie niet leuk.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla

    "Dan kijk of praat je niet meer met hen." Hij schoof wat dichter op Dezi. Hij grijnsde. "Onyx vergeet een ding, jij hebt dat helemaal niet nodig, direct contact. Zet gewoon een paar anderen op tegen de naamlozen uit onze afdeling. Plus er zijn genoeg naamlozen uit andere houses om daarvoor te gebruiken..." Yrla stak zijn handen vooruit om zijn verhaal bij te zetten. "Jij het master brein, uitgevoerd door anderen. En Onyx kan je niets maken." Hij gaf Dezi een knipoog.

    [ bericht aangepast op 1 april 2020 - 21:57 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx

    'Geen idee, probeer het maar.' Onyx liet zich achterover in het gras zakken en staarde naar de wolkeloze hemel, wachtend tot hij weer naar Jesters stem kon luisteren.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Dezi

    'Het wordt inderdaad even inventief zijn,' zei Dezi. 'Maar goed, 8175 is voorlopig afgehandeld. Kneus gaat daar ook wel onder lijden. 8102 is een ander verhaal, die wordt ook steeds mondiger. Ik zal eens bedenken wat we daar aan kunnen doen.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Verdorie, nu moest hij het zelf gaan doen. Jester rolde met zijn ogen en kwam vloeiend overeind. Gelukkig kon hij de vlammetjes vast wel een beetje... aanmoedigen. Dan zou hij niet compleet falen in het aansteken, want Onyx had de rest natuurlijk al helemaal klaargezet. Dus dat scheelde weer. De aansteker werkte ondertussen weer als een zonnetje.
          "Toemaar, dat hout is toch allang verloren. Het is nu alleen aan jou om er een snel einde van te maken, hmm?" mompelde hij, terwijl de eerste vlammetjes alweer aan de splinters likten. Hij zette een stapje achteruit. "Een beetje sneller mag ook wel, je kan heter branden en dan is het zo gepiept." Hij staarde naar het bouwsel. Hoelang zou het duren tot hij het volledig in de fik kon krijgen? Normaal gesproken moest dat toch best een tijdje duren.
          Wat zei hij de vorige keer ook alweer? "Zoals ik dus al zei, een vuurtje bouwen moet je dus niet aan Onyx overlaten. Je gaat straks vast al weer uit, want je wil hier niet branden," zei hij spottend. "Ga eens uit."
          Dat gebeurde dus niet.
          En daar was Jester op voorbereid. Het was zelfs de bedoeling.
          Allen groeide het vuur toen plotseling wel héél snel. Brullend greep het om zich heen en zette het hele bouwwerk binnen seconden in lichterlaaie. Schroeiende hitte sloeg van de metershoge vlammen af en Jester struikelde vloekend achteruit. De steekvlam zakte langzaam weer stukje bij beetje naar beneden, maar bleef nog steeds fel en heet branden. Verbluft keek Jester van het vuur naar Onyx. "Tip," zei hij, een tikje ademloos. "Met vuur valt niet echt te spotten."
          Duly noted.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    Onyx had zich op zijn ellebogen opgericht om te toe kijken en grinnikte om te steekvlam. 'Was je toch mooi bijna geroosterd. Ben toch benieuwd of dat de kannibaal in mij had losgemaakt.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          Jester smeet de aansteker weer naar Onyx' hoofd. "Ben bang van wel, want jij bent niet het enige lekkere ding dat hier op Experium rondloopt." Hij kwam overeind en liep weer naar het vuur toe. Zou hij het dit keer met één zin zover kunnen krijgen? Het aanwakkeren was in ieder geval goed gegaan. Te goed. Cackle zat ook iedere keer te hameren op het verkorten van zijn zinnen. Iedere keer als hem iets gelukt was, moest hij het blijven proberen tot hij het met zo min mogelijk woorden kon zeggen. Ofwel Cackle had een hekel aan teveel gelul in zijn gavelessen, of hij had gelijk en efficiëntie en snelheid waren toch ontzettend nuttig. Hoewel Jester het eerste zeker niet uitsloot, wist hij ook zeker dat het laatste waar was.
          Hij ging op zijn hurken zitten, dichterbij de haard van het vuur. De hitte sloeg hem weer in het gezicht, maar nu was hij erop voorbereid. Nu was er enige controle. Eén zin. "Je bent de natuur aan het vernietigen en nu je zelfs bijna een mens pijn hebt gedaan, is de wereld beter zonder dat jij erin zit. Ga uit," beval hij het vuur.
          And just like that, ging het uit.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    'Impressive,' knikte Onyx. 'En kom nou eens een kwartier pauze naast me houden, voordat je hoofd ontploft.'
          Stil zitten was niet echt Jesters grootste talent, maar het leek Onyx een goed idee als hij een beetje zijn krachten spaarde en hij in zijn enthousiasme niet te lang doorging.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          "Een kwartier pauze," herhaalde Jester. Dat klonk wel als een goed plan. Hoewel hij zich eigenlijk nog kiplekker voelde. Geen spoortje hoofdpijn of vermoeidheid te bekennen, zelfs niet toen hij voorzichtig zijn mentale muren eens ietsje liet zakken. Geen greintje pijn. Misschien omdat dit geen mensen waren. Dat het daarom anders was. Hij liet zich naast Onyx in het gras zakken. "Van mijn hoofd heb ik eigenlijk helemaal geen last," zei hij dan ook. "Helemaal niks." Jester haalde zijn schouders op. Hij wilde eigenlijk liever doorgaan, maar naast Onyx zitten vond hij ook best.
          Misschien moesten ze binnenkort die nachtmerrie nog maar eens proberen.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.