• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •(studieobject) 7223 (Michiel)• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 18 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 19 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •(studieobject) 8102 (agami) •15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 19 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    •Fire • Lions • Vuur
    • Fox •Lions • Dieren veranderen.
    • Astreal • Lions • Astral projection.
    • Tony • Lions • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Lions • Dupliceren
    • Onna • Lions • Ondoordringbare huid
    •Vera • Lions • Vliegen
    •Serena • Lions• Tijdelijk beheersen van iemand dmv stem.
    • Heidi • Lions • Groene vingers.
    •8226 • Lions • Praten met dieren




    Kamerindeling
    Panthers
    Jongens (boven)
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175
    • Yrla


    Meisjes (beneden):
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102
    • FersePhone
    Lions
    Jongens:
    • Fire en Astreal
    • Fox en Tony
    • Emil

    Meisjes:
    • Onna en Heidi
    • Serena en Vera
    • 8226

    Elephants
    Jongens:
    • Ed(noces)

    Meisjes:
    • onbekend
    Rhino's
    Jongens:
    • Romeo

    Meisjes:
    • Maaya
    Buffalo's
    Jongens:
    •

    Meisjes:
    • Kijo

    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 3 april 2020 - 18:44 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx

    ———


    Onyx haalde zijn schouders op. 'Ja hoor. Als jij daar gelukkiger van wordt.'
          Het kon hem eerlijk gezegd toch niet zo veel schelen wat de anderen ervan vonden. Er was er niet eentje wiens mening hij belangrijk vond.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          Jester hield even zijn hoofd schuin, telde wat plussen en minnen bij elkaar op en knikte toen. "Jup, volgens mij wel." Met die woorden draaide hij op zijn kont om en liep naar een paar plekken verderop, waar hij zich naast Yrla en Phone op de bank liet zakken.
          "Yr, Phone, even een kleine vraag omdat de democratie lang geleden al is uitgevonden en veel mensen dat een goed idee vonden. Pun intended Op een schaal van ratten met de pest kroelen en de wereld redden van een invasie van aliens, hoe goed vinden jullie het idee om een bondgenootschap te starten met Fire?" Hij hield even zijn handen op. "Daardoor noodgedwongen ook met een paar andere idioten van die afdeling, maar in ieder geval voor de eerste opdracht."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fox

    ———


    Fox merkte dat zijn afdelingsgenoten nieuwsgierig naar Merrin keken, maar omdat Fire naast hem zat en er geen problemen mee had, hielden de anderen hun mening voor zich. Zijn blik dwaalde af naar de tafel van de Panthers. Hij zag dat Adam naar zijn vriend zat te staren, een klein glimlachje om zijn lippen. Er sprak geen enkele walging uit zijn blik. Hij zag eerder een liefde die hem een steek van jaloezie opleverde. Heel wat anders dan die angstige of wanhopige blik die Fox zelf iedere keer toegeworpen kreeg.
          Adam leek aan te voelen dat hij naar hem keek. Fox schonk hem een bemoedigende glimlach om hem te laten merken dat hij wel voor beste vriend zou zorgen zolang hij daar zelf niet toe in staat was, maar de jongen sloeg vlug zijn blik neer en staarde naar zijn bord. De blos op zijn wangen ontging hem niet.
          Van jongens die op jongens vallen walgen. Ammehoela.
          Iedere keer dat hij Adam aankeek, werd zijn vermoeden dat hij zelf op jongens viel groter. Hij zou haast denken dat ze hem hadden wijsgemaakt dat dat niet oké was, ware het niet dat twee van zijn mannelijke afdelingsgenoten ten overstaan van de hele school met elkaar hadden gezoend. Nou waren dat twee types die van niemand wat aantrokken, maar zelf had hij ooit ook een stadium doorgemaakt waarin hij het zich erg aantrok dat er ook mensen waren die een hekel aan hem hadden vanwege zijn gevoelens voor een jongen.
          Ergens begreep hij zijn worsteling dan wel... Maar waarom kon hij dat niet met Merrin delen? Wist Adam wel dat zijn vriend op jongens — op hém — viel? Als Merrin dat pas gisteravond had ontdekt, had hij daar zijn twijfels over. Het was duidelijk dat Merrin niet van zulke vermoedens had. Moest hij het zeggen? Waarschijnlijk was het maar een deel van het verhaal. Het verklaarde niet waarom iemand hem geprobeerd had te wurgen en het maakte ook niet duidelijk waartegen hij zijn vriend probeerde te beschermen.
          Hij streek even door zijn haren terwijl hij peinzend op zijn lip beet. Als er iets was waar hij van hield, dan was het wel het oplossen van een mysterie. Hij zou zich hierin vastbijten totdat hij al zijn antwoorden had.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla

    Hij trok een wenkbrauw op, toen hij hoorde dat Jester zijn naam weer afkortte. De jongen had het waarschijnlijk niet bewust gedaan, maar sinds hun ruzie was het altijd 'Yrla' geweest. Hij rolde met zijn ogen bij het horen van de opmerking. "Vraag gewoon op een normale manier of we het een idioot plan vinden." Hij schudde even afkeurend zijn hoofd. "Maar doe wat je niet laten kunt, ik hoef toch niets te doen in de eerste opdracht." Hij nam weer een hap van zijn pan spaghetti en keek ongeinteresseerd de eetzaal rond. Alhoewel... "Ik vind het alleen wel laag dat je blijkbaar onze kneus er al op afgestuurd heb, je kunt vast wel een beter plan bedenken dan dat..."


    It's never gonna happen, Guys.

    Fersephone

    Ze haalde haar schouders op. "Ik ben het met Yrla eens. Doe wat je niet laten kunt." Haar ogen gingen even naar de jongen tussen de Lions. Hij had wel lef om zo voor de neus van anderen tussen een ander house te gaan zitten. Waarschijnlijk besefte hij het niet eens dat de andere houses nu dachten dat de Lions en Panthers al een bondgenootschap hadden. Jester zou dus goed zijn best moeten doen deze avond.
          Fersephone negeerde Yrla zijn kritiek en keek naar Jester. "Hoe ga je het aanpakken?"

    [ bericht aangepast op 3 april 2020 - 9:36 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



          "Waar Merrin mee bezig is weet ik niet, maar ik vis zodadelijk Fire even op voor een gezellig gesprekje. Maak je geen zorgen." Jester sloeg op de tafel en duwde zich weer overeind. "En doe niet zo chagrijnig, Yrla." Hij draaide zich om en zette koers naar de twee meiden verderop.

    [ bericht aangepast op 3 april 2020 - 10:28 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fersephone

    "Jullie doen beiden chagrijnig," mompelde het meisje. Ze lifte even beide wenkbrauwen op en besloot ze uiteindelijk allebei te negeren. Nieuwsgierig keek het meisje de eetzaal rond. Waar was Dezi gebleven? Sinds ze gisteravond haar gave volledig gebruikt had, voelde ze zich nogal leeg. En ze kon op dit moment echt wel even het gezelschap van haar vriendin gebruiken. Ze porde wat verveeld in haar eten. "Hee, alles goed?" Yrla schoof wat dichterbij, zo dichtbij dat Phone de kriebels over haar rug voelde trekken. Nee, nee. Ze ging dit niet met hem bespreken. "Flikker een eind op, Yrla."
          "Wow, ik vroeg het alleen maar." Fersephone keek gerirriteerd op naar Yrla en gek genoeg ontdekte ze niet die altijd irritante grijns op zijn gezicht. Hij leek daadwerkelijk serieus te zijn. "Ik heb gewoon mijn dag niet," zuchtte het meisje. Ze had zin om wat te slopen, gewoon om van het irritante lege gevoel af te komen, maar ze wist dat als ze haar gave nu aan zou spreken dat het haar niet zou helpen. Ze had nog minstens een nachtrust nodig om weer aan te sterken. Ze porde verveeld weer terug in haar eten. "Oke, kom op. We gaan." Yrla stond op en keek haar dit keer wel met die irritante glimlach aan. "Ik heb mijn eten nog niet op," zei ze dwars. Yrla schudde zuchtend zijn hoofd. "En op die manier komt hij ook nooit op. Kom op, opstaan. Ik accepteer geen nee." Fersephone liet een geïrriteerde zucht horen en liet haar vork op haar bord vallen. Zonder haar spullen op te ruimen nam ze de hand van Yrla aan en stond met een zucht op. "Oke dan.."


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna

    " Ik plaag je maar, Fay," zei ze grinnikend. Ze legde even haar hand over die van Fayr heen. "Zolang het goed blijft voelen, is er niets mis. Dus doe vooral wat je wel leuk vind en als hij iets doet wat jij niet leuk vind, moet je dat tegen hem zeggen, oké?" Vienna schonk haar vriendin even een glimlach. "Ik ben blij dat je je zo vermaakt hebt vandaag," zei ze zacht. Haar ogen gingen uit naar Merrin, die verderop bij de Lions aan tafel zat. Blijkbaar kon Merrin het goed vinden met Fox, want de twee jongens hadden duidelijk plezier met elkaar. Ze voelde een glimlach op haar gezicht zakken. Ze was blij dat de jongen eindelijk een soort van afleiding had gevonden. Het zou vast wel goed komen met hem...


    It's never gonna happen, Guys.

    Dezi

    ———


    Dezi was niet weggegaan vanaf de heuvel sinds Vienna Yrla daar vandaan had geplukt. Azumi had wat vissen in het meer gevangen en die naar haar toe gebracht en die volstonden wel voor vanavond. In gedachten verzonken streek ze met haar vingers langs de bobbelige snee dat die dwars over haar gezicht liep. De aanraking brandde, maar dat kon haar niet schelen. Het voedde haar woede.
          Ze zou Onyx wel krijgen.
          Hij had nu wel laten zien dat de nieuwe zijn zwakke plek was. Ze zou ervoor gaan zorgen dat zijn projectje mislukte, dat de jongen waar hij zo veel tijd en moeite in had gestopt verdween. De jongen die hij tot het zieke toe probeerde te beschermen.
          Juist nu hij zijn vriendschap met Kneus had verbroken, moest ze doorzetten. Ze zou ervoor zorgen dat hij zich zo erg zou gaan schamen dat hij zijn bed niet meer uit durfde te komen – en deze keer kon niemand met de vinger naar haar wijzen. De hele school had hem al verscheidene keren zien janken, zo moeilijk kon het niet zijn om een paar van haar oude bedpartners ertoe over te halen om hem te treiteren dat hij zich als een baby gedroeg en een schande voor alle Panthers was.
          Een glimlach krulde haar lippen toen ze zich voorstelde hoe de jongen zou reageren als iemand hem morgenochtend tijdens het ontbijt alvast een doos tissues kwam brengen voor het geval hij weer besloot te gaan janken. Ze kon zich zijn nieuwe tranenfestijn al helemaal indenken…

    [ bericht aangepast op 3 april 2020 - 13:04 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          Jester schoof nu naast Fayr op de bank. "Jullie hebben het vast over belangrijke dingen, dus wees gerust, ik flikker ook heel snel weer op." Hij zond de twee even een korte grijns, voordat zijn gezicht wat serieuzer werd. "Ik heb een vraag. Hoe erg vinden jullie een tijdelijk verbond met Fire om elkaar tijdens de eerste opdracht niet direct af te maken?" Zijn blik landde op Vienna. "Dat betekent dat we officieel met al die schreeuwlelijken in zee gaan, maar de eerste opdracht is toch alleen maar de leiders. Fire is best een oké dude."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fox

    ———


    Fox keek van de Rhino’s naar de klok en weer terug. Nog vijfentwintig minuten voordat het avondeten voorbij was, waarschijnlijk duurde het nog wel tien minuten voor de eersten terug naar hun House gingen… Nog net genoeg tijd om de fles drank te vinden die hij Fire verschuldigd was.
          Fox boog zich over de tafel naar Merrin toe. ‘Hé ik heb een partner in crime nodig. Kom je mee?’ Hij grijnsde veelbetekenend. ‘Eet je toetje onderweg maar op.’
          Het was Fire die antwoordde. ‘Jij gaat nergens heen. Ik neem je mee naar die bespreking met de Panthers na het eten.’
          Als Fox nog eten in zijn mond had gehad, had hij zich ongetwijfeld verslikt. ‘Wie? Mij?’
          Fire keek hem recht aan, het vuur flakkerde in zijn ogen. ‘Ja, jou.’
          Fox kon het niet helpen dat hij in de lach schoot. ‘Wie neemt mij nou serieus?’
          ‘Ik,’ antwoordde de oudere jongen. ‘Jij hebt al contacten gelegd en jij lult iedereen onder tafel. Bovendien is die aanvoerder van de Panthers uit hetzelfde hout gesneden als jij. Ik heb meer aan iemand die zich niet door hen bedreigd voelt dan iemand die z’n mond niet open durft te trekken, want ik kan wel bedenken wie hij mee gaat nemen.’
          ‘Vladimir,’ knikte Fox langzaam. Hij begon breed te grijnzen, hij zwoer dat hij glom van trots. Hij mocht nooit wat nuttigs doen, en nu mocht hij mee naar zo’n belangrijke bespreking? Hij wipte enthousiast op en neer op zijn stoel. ‘Maar ik heb om acht uur een date!’
          ‘Dan zul je ze snel moeten overtuigen. Je kon mij overtuigen om met dat stel sukkels samen te werken, dus het lukt je vast ook wel om hen te overtuigen.’
          ‘Oh, dat lukt me wel. Vladdy is al dol op me.’ Hij grinnikte. Er waren maar twee Panthers die hij de afgelopen week niet had gesproken, dus ergens was dat een goed teken toch? Goed – niet iedereen was even blij met zijn aanwezigheid geweest, maar dat was hij wel gewend. Hij kon het niet iedereen naar de zin maken. ‘Maar dan hebben we zéker champagne nodig. Ik zorg wel dat ik na het avondeten klaar ben. Waar hebben we afgesproken?’
          ‘Kom maar naar de ingang.’
          Fox klom uit de bank vandaan en wenkte Merrin enthousiast mee te komen.

    [ bericht aangepast op 3 april 2020 - 15:18 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna

    Heel even ging haar blik naar de tafel van de Lions. Merrin leek zich er prima te kunnen vermaken. De twee creeps zaten verdeeld over de tafel, leken elkaar niet meer aan te kunnen kijken. Het bezorgde haar de kriebels om met die gasten in zee te moeten. Aan de andere kant had ze dan ook een goede reden om met Fox om te gaan, plus daarnaast was het veel beter voor Jester om niet verbrand te worden door de leider van de Lions. "Ik red me wel," zei ze zachtjes. "Doe wat je goed lijkt."


    It's never gonna happen, Guys.

    Merrin

    Hij had zijn toetje al opgepakt, op het moment dat Fire hen onderbrak. Hij was ontzettend nieuwsgierig naar de onderhandeling tussen Fire en Jester. Ergens hoopte hij dat de Lions samen gingen werken met de Panthers, ze leken hem ontzettend aardig. Hij keek van Fox naar Fire en weer terug. Wie bedoelde ze überhaupt met Vladimir? Merrin keek nieuwsgierig om naar de Panthers tafel. Oh, hij zag al direct wie ze bedoelde. En tja, Onyx zou inderdaad wel meegaan naar het overleg. Ergens wilde Merrin mee, hij was wel nieuwsgierig wat er zou gebeuren, maar Jester zou hem nooit vertrouwen in zoiets.
          Hij miste het einde, maar at enthousiast zijn laatste hap van zijn toetje op en volgde Fox de gang op. "Hee, wat hoorde ik? Een date? Met wie?" vroeg hij met een grijns.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox

    ———


    'Met Vienna natuurlijk,' zei Fox, die opeens in een opperbeste stemming was. 'Ik zei je gisteren toch dat ik er vandaag werk van zou maken als jij haar niet aan de haak zou slaan tijdens het bal?' Hij gaf hem een knipoog. 'Dat brengt me erop... Wat vindt ze leuk? Of lekker? Ik moet eigenlijk nog even een kleine verrassing scoren. Het was mijn bedoeling om een coole date uit te denken maar uiteindelijk heb je me veel te veel afleiding bezorgd. Dus mag jij mooi wat bedenken.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin

    Wel, hij kwam in ieder geval zijn woord na. Merrin dacht even na over wat Fox aan Vien zou kunnen geven. "Ik heb eigenlijk geen idee. Een bloem of zoiets? Doet het altijd wel goed toch." Hij dacht na over zijn date met Vienna, die gek genoeg nog gisteravond was geweest. Ging Vienna zo makkelijk door? Alhoewel, hij was niet heel aardig voor haar geweest, dus misschien was het maar goed zo. Opeens wist hij het! "Vlak voor het bal zei Vienna dat ze dol is op mannenluchtjes. Ik moest voor het bal een luchtje opdoen. Je moet gewoon lekker ruiken vanavond," zei hij met een grijns.


    Dit topic is gesloten omdat het maximum van 300 berichten is bereikt


    It's never gonna happen, Guys.