• Hoi lieve allemaal, ik ben een tijdje weg geweest, maar ik merkte dat ik Q en jullie begon te missen. Nou heb ik ineens erg veel inspiratie voor de Noordse en Griekse mythologie. De goden en godinnen inspireren mij enorm en het lijkt mij fantastisch om een RPG te starten die draait om de mythologie, maar met een randje highschool drama.

    Noordse en Grieks myhtologie, de afstammelingen van goden en godinnen komen te samen op één school, The Domus Empire. Tussen de mythologieën is altijd wel een soort onenigheid geweest, de een vind zichzelf beter dan de ander. Dat gebeurd nou eenmaal als iedereen door goddelijkheden geschapen is. Natuurlijk ligt het aan de opvoeding en de status van de familie, maar iedere afstammeling zal een eigen karakter hebben. Jouw afstammeling kan een ook een halfbloed zijn, die mogelijkheid is vrij. Doe vooral een beetje onderzoek naar de ouders of voorouders van jouw afstammeling, want dit kan voor een interessant en wellicht machtig karakter zorgen.

    De school zal opgericht zijn door machtige mensen van zowel het Griekse als Noordse rijk, zij samen hebben voor de locatie Delphi gekozen, in Griekenland.

    Domus [doh-mus] - the type of house occupied by the upper classes and wealthy

    Ik hoor natuurlijk graag of jullie dit ook leuk lijkt!


    - thank you for existing -

    Oh, ik vind dit erg leuk klinken!
    Weet alleen niet of ik altijd even actief zou kunnen schrijven, maar het idee spreekt me zeker aan.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Mythologie vind ik geweldig, maar het is de high school setting die me tegenhoudt....


    Stenenlikker

    Delahaye schreef:
    Mythologie vind ik geweldig, maar het is de high school setting die me tegenhoudt....


    Hoe zou het jou meer aanspreken ? (:


    - thank you for existing -

    Oeh, ik vind het heel tof! Ik doe alleen niet aan RPG's met minimumwoordaantallen, dus ik weet niet of je dat van plan was. ;D


    Every villain is a hero in his own mind.

    Croweater schreef:
    Oeh, ik vind het heel tof! Ik doe alleen niet aan RPG's met minimumwoordaantallen, dus ik weet niet of je dat van plan was. ;D


    Jaa ik denk dat ik hem op 100 zou zetten, maar denk dat iedereen daar wel makkelijk aan kan komen toch? Of is het echt een probleem?


    - thank you for existing -

    Delahaye schreef:
    Mythologie vind ik geweldig, maar het is de high school setting die me tegenhoudt....


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Hoe kunnen we dit cool uitwerken, in een andere setting! Please do help <3 lijkt me zo leuk om het uit te werken, alleen weet ik niet zo goed hoe ik het anders zou kunnen verwerken.


    - thank you for existing -

    Ik zou het zelf bijvoorbeeld interessanter vinden in de vorm van een quest of iets dergelijks. Dat de kinderen van beide pantheons bijvoorbeeld moeten samenwerken om gezamenlijk een doel te bereiken.


    Stenenlikker

    Ik vind het ook wel interessant, maar dat high school thema trekt mij ook minder aan. Hoe zit dat met dat woordenlimiet?


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Sombre schreef:
    (...)

    Jaa ik denk dat ik hem op 100 zou zetten, maar denk dat iedereen daar wel makkelijk aan kan komen toch? Of is het echt een probleem?


    Voor mij wel haha, ik vind dat verdraaid vervelend tijdens dialogen. In veel gevallen is één zin veel treffender dan dat je het gaat rekken om aan die honderd woorden te komen. Maar als de rest een minimum wil dan doe ik gewoon niet mee hoor. ^^


    Every villain is a hero in his own mind.

    Hmmm, misschien met een soort quest. Dat lijkt mij wel erg leuk, maar het is lastig om zo'n verhaal in leven te houden en te realiseren in mijn ogen.

    Hoe zien jullie dat dan voor je? Dat er bijvoorbeeld iedere week een nieuwe opdracht wordt gedropt en dat de kinderen door hun families zijn opgegeven om mee te doen aan deze grote quest (die dan dus bestaat uit kleine opdrachten?)

    - Mocht een woordenlimiet niet geliefd zijn, doen we t' mooi vanaf 0.


    - thank you for existing -

    I'm in, mag ik gelijk een vrouw claimen. :D


    My magical crystall ball tells me •´¯`•» you're full of shit «•´¯`•.

    Lijkt mij wel leuk! Alleen ben ik wel van woordenlimieten, gezien ik zelf niets kan als ik moet reageren op een post met ongeveer 30 of 40 woorden


    Tommi, ich glaub, ich hab' Heimweh. Ich will mal wieder am Rhein stehen.

    Sombre schreef:
    Hmmm, misschien met een soort quest. Dat lijkt mij wel erg leuk, maar het is lastig om zo'n verhaal in leven te houden en te realiseren in mijn ogen.

    Hoe zien jullie dat dan voor je? Dat er bijvoorbeeld iedere week een nieuwe opdracht wordt gedropt en dat de kinderen door hun families zijn opgegeven om mee te doen aan deze grote quest (die dan dus bestaat uit kleine opdrachten?)

    - Mocht een woordenlimiet niet geliefd zijn, doen we t' mooi vanaf 0.


    Dat zou denk ik op zich wel kunnen werken. Denk dat je wel een beetje kijken naar hoe de RPG loopt, maar als er een vertraging oid in lijkt te lopen, is het droppen van een nieuwe quest denk ik wel een goed idee. Dit zou dan dus als een soort tijdskip kunnen werken. Denk dat rondom dat basis idee wel wat leuks te bouwen valt.

    Zelf heb ik er geen probleem mee als er geen woordenlimiet is. Vind het ergens ook wel een lekker idee als je gewoon even een postje tussendoor kan typen. Een RPG hoeft niet altijd om de lange posts te draaien zoals er nu vooral op Q te vinden is. Vind één met korte posts ook wel fijn voor de afwisseling.


    Stenenlikker

    I'm in!


    We're all mad here.