• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •(studieobject) 7223 (Michiel)• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 18 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 19 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •(studieobject) 8102 (agami) •15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 19 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    •Fire • Lions • Vuur
    • Fox •Lions • Dieren veranderen.
    • Astreal • Lions • Astral projection.
    • Tony • Lions • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Lions • Dupliceren
    • Onna • Lions • Ondoordringbare huid
    •Vera • Lions • Vliegen
    •Serena • Lions• Tijdelijk beheersen van iemand dmv stem.
    • Heidi • Lions • Groene vingers.
    •8226 • Lions • Praten met dieren




    Kamerindeling
    Panthers
    Jongens (boven)
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175
    • Yrla


    Meisjes (beneden):
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102
    • FersePhone
    Lions
    Jongens:
    • Fire en Astreal
    • Fox en Tony
    • Emil

    Meisjes:
    • Onna en Heidi
    • Serena en Vera
    • 8226

    Elephants
    Jongens:
    • Ed(noces)

    Meisjes:
    • onbekend
    Rhino's
    Jongens:
    • Romeo

    Meisjes:
    • Maaya
    Buffalo's
    Jongens:
    •

    Meisjes:
    • Kijo

    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^

    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 8 april 2020 - 21:43 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx

    ———


    Onyx haalde zijn schouders op. 'Het zal me een worst wezen of hij het je in dank afneemt. Groepsbelang voorop, zullen we maar zeggen. Je hebt die gave niet zomaar. En als ik Naamlozen ga afpersen mag je gerust hetzelfde doen.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla

    “Dankje,” zei Yrla met een grijns tegen Dezi, voor hij samen met haar in de lach schoot. Het was heerlijk om te zien hoe ze Phone op stang jaagden. Yrla plofte ook expres naast haar neer, om te zien hoe ze reageerde. Waarom had hij hier zo plezier in? Misschien moest hij voor de gein maar omruilen vanavond met Dezi, al vroeg hij zich af of hij dan zijn leven zeker was. Hij keek met een glimlach opzij naar Phone. Ze was leuk als ze boos was...


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



          Verdorie, Onyx had gelijk. Alweer. "Je bent irritant als je zo wijs doet," zei hij toen maar quasi-mopperend. "Da's mijn ding. Identity theft is not a joke."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    ———


    'Oh kom op, je weet best dat ik jou al die wijsheden van je 's nachts influister, Kleintje.' Hij gaf zijn vriend een knipoog — vroeg zich even af of er eigenlijk wel andere mensen waren naar wie hij knipoogde — en drong toen asociaal voor in de rij.

    [ bericht aangepast op 8 april 2020 - 16:23 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          "Nou nee dus, want daar slaap ik dus altijd doorheen. Anders zou het niet werken," zei Jester, die een soort van verontschuldigend zijn schouders ophaalde naar de Elephant en weer naast Onyx ging staan. "Vraag me nu wel af hoe jij overleeft zonder die extra slaap. Het moet toch tijd kosten om zoveel wijsheid in dit mooie hoofd te stoppen."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    ———


    'Liefde vergt zware offers,' verklaarde Onyx wijs.

    [ bericht aangepast op 8 april 2020 - 16:31 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin

    “Je wat?” Vroeg hij met opgetrokken wenkbrauw. Het was dat hij gezien had dat Dezi tegen hem praatte, anders had hij haar woorden waarschijnlijk gewoon genegeerd en gedacht dat ze tegen Yrla praatte. Hij keek verbaasd haar kant op. Sinds wanneer deed Dezi aardig?

    [ bericht aangepast op 8 april 2020 - 16:47 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    Liefde vergt-
          Hij beeldde het zich écht niet in, toch?
          Het stemmetje smeet ondertussen de roze bol maar gewoon zo hard als het kon richting het Onyx-prikbord en slaakte een hysterische kreet. Jester gaf het geen ongelijk.
          "Dat is waar. Gelukkig maar, want in dat geval hoef ik vanavond niet uit medelijden mijn toetje aan je te geven. Offers vragen geen tegenprestatie, dus dat komt mij wel goed uit." Hij grijnsde en wiebelde met zijn wenkbrauwen. "Maar ik voel me vereerd hoor."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fayr

          "Met Fox? Die tegelijk met anderen bezig was?" Fayr had haar hoofd willen schudden, maar hield zich in bij het zien van de blik van Vienna. "Dat klinkt wel als een gewéldige date, dat moet ik hem nageven," zei ze met een glimlachje. "En ook wel wat voor jou, je kan moeilijk op hem tutorials gaan uitproberen," grinnikte ze. De twee liepen arm in arm naar de eetzaal. "Als je maar goed op jezelf let," zei ze wel nog. "Als jullie ooit wat krijgen, dan moet het wel heel duidelijk zijn dat hij dan alle andere mensen met rust moet laten." Ze gooide haar haren over haar schouder. "Hij moet wel goed voor mijn BFF zorgen."
          Ze pakte even snel haar iNet erbij om te zien in welk lokaal ze dadelijk les hadden, en zag toen het berichtje van Romeo. Haar wangen kleurden lichtjes rood en ze bleef stilstaan. "Over jongens gesproken," mompelde ze.

    Slaap wel, nachtegaaltje.

          Ze liet het aan Fayr zien en begon hoofdschuddend aan een berichtje terug. Misschien kwam het door de date van gisteren, maar ze voelde zich al weer iets meer op haar gemak.

    Vergelijk je altijd meisjes met vogels? :p

          "Zal ik dit terugsturen?" vroeg ze aan Vienna en hield het schermpje voor de neus van haar vriendin, nu toch weer zenuwachtig.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Dezi

    ———


    'Je bent nu een Naam toch? Of heb je liever dat ik je mijn favoriete Naamloze blijf noemen?' vroeg Dezi terwijl ze aan haar ontbijt begon en haar blik over de jongen liet glijden. Ja — nu ze er met Phone over gesproken had, was ze toch wel nieuwsgierig naar hoe hij smaakte. 'Nu je je zelfs — zij het een dag te laat — aan de eerste kus-traditie heb gehouden hoor je er helemaal bij. Gefeliciteerd.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Onyx

    ———


    'Het is altijd leuk om een bedankje te krijgen, dus je mag nog best eens over dat toetje nadenken.' Hij wachtte tot Yara klaar was met zijn ontbijt en liep daarna met Jester naar de tafel toe. Zodra hij Dezi zag, verkrampte er iets in zijn maag, maar hij negeerde het en liet een stoel tussen hemzelf en Adam vrij zodat Jester daar kon zitten. Voor het geval hij zin had om nu met flesjes drinken op zijn neus te slaan, ofzo. Die jongen had al zo veel aan zijn hoofd dat hij hem liever niet met zijn bek in zijn kom yoghurt duwde.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          "Hoe zei je dat nou laatst? We moeten ook niet hebben dat je naast je schoenen gaat lopen." Jester schoof grijnzend tussen Onyx en Adam in. "Wijze woorden waren dat toch, pfoe." Hij pakte de bus poedersuiker die op tafel stond en strooide een royale hoeveelheid over zijn volkoren pannenkoeken van vanochtend. Hij twijfelde of hij iets tegen Adam moest zeggen en deed het uiteindelijk maar even niet. Onyx zou wel een subtiele-maar-net-te-harde schop tegen zijn scheen geven als dat wel de bedoeling was


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Merrin

    “Uh nee. Noem me maar gewoon Merrin,” zei hij verbluft. Eerste kus traditie? Hij had vaag het vermoeden dat dat op zijn naamfeest besproken was, maar had er geen idee van of dat echt zo was. Hij at gauw zijn yoghurt op, zich niet comfortabel voelend bij het idee dat Dezi opeens aardig tegen hem deed.


    It's never gonna happen, Guys.

    Dezi

    ———


    'Goed dan, Merrin.' Ze blikte even opzij naar haar vriendin voor ze de jongen weer aankeek. 'Ik had nooit verwacht dat Persephone zo'n sexy klinkende naam kon bedenken. De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Hoe bevalt het je om een naam te hebben, Merrin? Het doet altijd een beetje zeer om oude vrienden achter te moeten laten, zelfs als die vriendschap alleen bestond omdat jullie lotgenoten waren, maar je krijgt er de welverdiende waardering van zeven anderen voor terug. Dat is ook wat waard, toch?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam
    ———


    Adam had best door dat Dezi hem op de kast probeerde te jagen door zo met Michiel te praten. Het werkte, zijn vingers verkrampten om zijn bestek heen en hij vond het moeilijk om zijn blik van de twee los te scheuren. Het voelde allemaal als een stil dreigement. Hij liet zich echter niet verlokken door zich erin te mengen tenzij Dezi echt iets zei wat over de schreef ging — zoals Yrla gister — en om Dezi niet te laten merken hoe zijn hart samenkromp, draaide hij zijn hoofd opzij en begroette de twee jongens. Wat hij van Onyx' blik moest maken wist hij niet echt. Misschien dat hij boos was vanwege hun ruzie in de badkamer gisteren, maar Adam stond nog steeds achter zijn woorden.
          'Heb je al zin in de eerste opdracht?' vroeg hij aan Jester. 'Heb je al enig idee wat je moet doen?'


    Every villain is a hero in his own mind.