• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •(studieobject) 7223 (Michiel)• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 18 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 19 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •(studieobject) 8102 (agami) •15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 19 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    •Fire • Lions • Vuur
    • Fox •Lions • Dieren veranderen.
    • Astreal • Lions • Astral projection.
    • Tony • Lions • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Lions • Dupliceren
    • Onna • Lions • Ondoordringbare huid
    •Vera • Lions • Vliegen
    •Serena • Lions• Tijdelijk beheersen van iemand dmv stem.
    • Heidi • Lions • Groene vingers.
    •8226 • Lions • Praten met dieren




    Kamerindeling
    Panthers
    Jongens (boven)
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175
    • Yrla


    Meisjes (beneden):
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102
    • FersePhone
    Lions
    Jongens:
    • Fire en Astreal
    • Fox en Tony
    • Emil

    Meisjes:
    • Onna en Heidi
    • Serena en Vera
    • 8226

    Elephants
    Jongens:
    • Ed(noces)

    Meisjes:
    • onbekend
    Rhino's
    Jongens:
    • Romeo

    Meisjes:
    • Maaya
    Buffalo's
    Jongens:
    •

    Meisjes:
    • Kijo

    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^

    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 8 april 2020 - 21:43 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———


    Adam knikte. Het waren niet Yrla's woorden waar hij bang voor was — die kon hij hopelijk wel van zich af laten glijden. Het was gewoon de constante dreiging die hij voelde en dat hij ieder moment naar het schoolbestuur kon stappen. Ze sloten in de rij aan voor het ontbijt en haalden een bord op. Michiel was de enige die aan tafel zat. Hij keek Agami even indringend aan en liet haar voorgaan, hopend dat zij naast Michiel zou gaan zitten en hij daarnaast kon gaan zitten. Aan de andere kant van de tafel zitten voelde vijandig en dat wilde hij helemaal niet, en hopelijk konden Agami en Michiel gewoon een leuk gesprek voeren vanochtend. Hij zou zich gewoon afzijdig houden.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Onyx

    ———


    Onyx grijnsde. Dat zou in elk geval wat nieuws zijn. 'Hij is niet zo kleinzerig dat hij gaat lopen janken om één nachtmerrie toch? Ik zou het gewoon proberen. Ik stuurde die nachtmerrie, jij niet.'

    [ bericht aangepast op 8 april 2020 - 13:49 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna

    "Niet boos op me worden, oké?" zei ze met een blos. "Ik ben ben Fox op pad geweest. Hij was inderdaad degene van de brieven." Ze zuchtte even zachtjes. Haar ogen begonnen te glimmen bij de herinnering aan de avond ervoor. "Het was geweldig. Hij heeft me meegenomen naar het bos. Wist je dat het daar echt prachtig was! Eerst liet hij me een soort betoverd doolhof zien en daarna hebben we gezwommen in een paars meer!" Ze opende de deur van de badkamer om Fayr voor te laten gaan naar de ontbijtzaal.


    It's never gonna happen, Guys.

    Dezi

    ———


    Dezi begroette Yrla. Ze moest een beetje wakker worden, de wond op haar gezicht jeukte venijnig en bracht haar niet echt in een opperbest humeur, maar ze was niet van plan om dat haar dag te laten overschaduwen. 'Dus jij en Phone hebben het gisteren erg gezellig gehad, begreep ik?' vroeg ze met een grijns.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester

          “Da’s waar,” vond Jester. “Ik kom er dus echt niet onderuit,” grinnikte hij.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fersephone

    "Dezi!" sprak ze haar vriendin beschuldigend toe. Ze keek even naar Yrla achter haar en draaide toen nors haar gezicht weg. "Hoi Yrla," mopperde ze. Ze sloeg haar armen over elkaar. Kut Dezi, vandaar dat ze niets met jongens deed. Dan kreeg je dit soort plagerijtjes, daar had ze absoluut geen zin in. Fersephone zat zo te mokken in zichzelf dat ze pas na een korte tijd achter Yrla zijn arm kwam en geïrriteerd sloeg ze hem van haar schouder af.


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx

    ———


    'Zou hij het ook expres doen?' vroeg Onyx zich opeens af. 'Je van zich afduwen?'
    Hij had het geprobeerd. Adam had het geprobeerd. Waarom Yrla niet? Hij vond het wel best dat de jongens niet zo close meer waren, maar na twee jaar dikke boezemvrienden te zijn geweest, was het toch vreemd. Zeker omdat het — naar zijn beleving — nergens over ging.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla

    Hij keek met opgetrokken wenkbrauw naar Fersephone. Had ze Dezi verteld dat ze gister op pad waren geweest? Dat was iets wat hij niet verwacht had... Wat had Fersephone sowieso verteld aan Dezi? Hij lachte om haar norse begroeting en nog meer om het feit dat ze zijn arm weggooide. Normaal zou hij het daarbij laten, wetend dat zijn bed in de avond op de grond lag, maar om een of andere reden kon hij het dit keer niet laten zitten. Hij liet Dezi los, draaide om Phone heen en gooide aan de andere kant zijn arm over haar schouders. "Het was heel gezellig, toch Phone? Ik vraag me alleen wel af wat je Dezi precies allemaal verteld hebt."


    It's never gonna happen, Guys.

    Dezi

    ———


    Dezi grijnsde om haar twee vrienden. Er leek iets veranderd tussen hen, en stiekem vond ze hen wel een interessante combi. 'Ze wilde vooral weten hoe je in bed bent.'

    [ bericht aangepast op 8 april 2020 - 14:03 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fersephone

    "Werkelijk?" Fersephone voelde hoe Yrla zijn armen om haar schouders wikkelde. Hoewel hij zacht praatte, wist Phone zeker dat Dezi het ook kon horen. “We kunnen het vanavond wel uitproberen. Jouw kamer of de mijne? Dezi maakt vast wel ruimte voor ons.” Fersephone voelde haar irritatie toenemen. Ze stootte haar elleboog naar achteren en voelde voldoening toen ze echt raakte. Ze riep van afschuw en wurmde de jongen van zich af. “Jullie zijn absoluut walgelijk,” zei ze woest.


    It's never gonna happen, Guys.

    Dezi

    ———


    Dezi schoot in de lach. 'Ik maak graag ruimte. Je hebt aan Yrla een goeie hoor, voor je eerste keer.'
          Ze haalden hun ontbijt op en liepen naar de tafel toe, waar de drie kneusjes al zaten. Ze liet haar blik even op 8175 rusten, grijnsde en ging toen naast Kneus zitten.
          'Zo,' zei ze tegen de jongen. 'Hoe gaat het met mijn favoriete naampje? Durf je weer bij ons te gaan zitten?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Jester beet op zijn wang. Dat was gisteren ook al door zijn hoofd gegaan, toen hij het met Merrin over die idioten had. Yrla paste eigenlijk perfect in het plaatje. Rotopmerking hier, bijtende belediging daar en boem. Einde van een vriendschap van twee jaar. Jester had zichzelf voorgehouden dat het kwam omdat Yrla gewoon veranderd was in die twee maanden en hij zelf ook.
          Dat kon misschien wel zo zijn, maar van ietsje harder zijn best doen ging hij echt niet dood.
          Het klinkt alsof je alles al uitgedokterd heb met je mooie naamlozen plan. Alles komt er al voorgekauwd uit. Dus je kan ze prima trainen, lang leve de kneuzen! Dus waar heb je mij voor nodig, 5184?
          Yrla's stem galmde door zijn hoofd. Dit was de eerste echt scheur geweest, tussen hen. Jester had toen al geconcludeerd dat het een strategische zet van Yrla was geweest en dat was nog steeds zo. Hij wist best dat het een grove belediging was en toch had hij het gezegd. Zonder dat hij buiten zichzelf van woede was, of dat Jester iets had gedaan waardoor hij het nodig vond om zo te reageren. Jester had alleen maar gezegd dat ze de Naamlozen wel wat mochten helpen.
          Je denkt dat dit allemaal om jou gaat, is het niet, Jes?
          De uiteindelijke reden dat ze ruzie hadden was meer hoe Yrla omging met de naamlozen dan iets anders. Jester zag potentie en Yrla... Yrla zag alleen maar waardeloze tijdsverspilling. Hij had Naamloosje plagen altijd al leuk gevonden, maar het was nooit de haat geweest die Yrla nu tegen de naamlozen leek te hebben. Zijn 'grappen' gingen ook veel verder dan onschuldig wat ondergoed stelen. Zoals een vinger over zijn keel halen, terwijl hij dreigde een geheim te verraden. De prank met 8102 nog eens heel duidelijk het verschil tussen die twee zien.
          De ruzie tussen hen ging inderdaad niet over Jester, of Yrla zelf. Het ging over de naamlozen. Iedere keer dat die ter sprake kwamen, schoot Yrla acuut in de aanval. De dag dat hij terugkwam en het ging over zoenen, toen was het leuk. Tijdens de naamceremonie toen Merrin eindelijk Naamloos-af was. Toen deed Yrla weer enigszins normaal. Pas toen hij 8102 draaide tijdens het zoen-spelletje, gedroeg hij zich weer als een klootzak. Net in de gang en in de herinnering van Merrin... het was allemaal over 8175 gegaan.
          Wil je dat ik je nu even op je bek mep? Zodat je een gegronde reden heb om me te haten?
          Alsof Jester alleen maar een reden had om boos te zijn als Yrla wél had geslagen. Dat hij dan Yrla zou haten. Maar dat was helemaal niet zo. Jester was boos over hoe hij met de naamlozen omging en daar had hij het volste recht toe. Die naamlozen hadden Yrla nooit iets misdaan. Hen zo gemeen pesten en vervolgens doen alsof dat volledig gerechtvaardigd was.
          Yrla had niet geslagen. Jester had dus geen gegronde reden om écht boos te zijn, alleen maar de confrontaties die zich steeds verder opbouwden, tot irritatie veranderde in woede en woede in haat. Yrla was 'niet veranderd'. Jester was degene die was overgelopen.
          Dát klonk er door uit die woorden. Maar dat was helemaal niet zo. Iedere keer weer ging Yrla echt de grens over bij de Naamlozen en daar kon Jester bést boos over zijn. Zelfs als er geen zuivering geweest was, had hij al dit te ver gevonden.
          Waarom bij mij wel en bij Yrla niet? Klonk Onyx.
          Wáárom niet?
          "Ja," mompelde Jester. "Dat vroeg ik me gisteren nou ook af."
          Fucking hell, wat voelde hij zich ineens schuldig. Hypocriet, alweer. Tegen Merrin lullen over dooie paarden uit de Styx, terwijl Yrla daar nog altijd vrolijk ronddobberde.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    ———


    'Hmm. Misschien moet je gewoon eens je gaven op hem loslaten. Dan kom je er vast wel achter wat er allemaal speelt,' opperde Onyx.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          Jester snoof. "Zou jij het me in dank afnemen als ik je dwong te vertellen wat er aan de hand is?"


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fersephone

    Ze ging chagrijnig tegenover Dezi zitten en keek woest naar Yrla toen hij naast haar kwam zitten. De jongen liet zich echter niet meer afschrikken en plofte met een grijns naast hem neer.


    It's never gonna happen, Guys.