• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    Onyx. 23 Muziek en dromen Maneur Croweater
    (studieobject) 8175 (Adam) 17 Tijdreizen Margeaux Croweater
    Jester Madcap 20 Overtuiging Cackle ProngsPotter
    (studieobject) 7223 (Michiel) 16 Gedaanteverwisseling Moreau Slughorn
    Yrla 18 Superspeed Williams Slughorn

    Vienna 20 Telekinese Maxwell Slughorn
    Fayr Fixfault 19 Repareren Navkar ProngsPotter
    (studieobject) 8102 (agami) 15 Helderziend Mentor? ProngsPotter
    Dezi 20 Samenvloeien met draak Naam Croweater
    Fersephone 19 Slopen Gates Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    Fire Lions Vuur
    Fox Lions Dieren veranderen.
    Astreal Lions Astral projection.
    Tony Lions Onzichtbaar in het donker.
    Emil Lions Dupliceren
    Onna Lions Ondoordringbare huid
    Vera Lions Vliegen
    Serena Lions Tijdelijk beheersen van iemand dmv stem.
    Heidi Lions Groene vingers.
    8226 Lions Praten met dieren




    Kamerindeling
    Panthers
    Jongens (boven)
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175
    • Yrla


    Meisjes (beneden):
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102
    • FersePhone
    Lions
    Jongens:
    • Fire en Astreal
    • Fox en Tony
    • Emil

    Meisjes:
    • Onna en Heidi
    • Serena en Vera
    • 8226

    Elephants
    Jongens:
    • Ed(noces)

    Meisjes:
    • onbekend
    Rhino's
    Jongens:
    • Romeo

    Meisjes:
    • Maaya
    Buffalo's
    Jongens:


    Meisjes:
    • Kijo

    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * GeschiedenisSogat
    * Muziek /CreatiefWish
    * Les rondom je gaveEigen Mentor
    * Lunch
    * Wiskunde Margeaux
    * Engels Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training Navkar
    * Gymnastiek Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates

    Woensdag
    * Engels Cackle
    * Maatschappijleer Maneur
    * Gave training Eigen mentor
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Wiskunde Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief Wish
    * Geschiedenis Sogat

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates
    * Gave training Eigen Mentor
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^

    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 8 april 2020 - 21:43 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Merrin

    "Fire!" zei hij hijgend. Hij negeerde daarbij totaal het feit dat Jester en Onyx ernaast stonden. "Fox is verdwenen. Hij is nogal overstuur weggevlogen." Hij nam een diepe hap lucht en ging rechter staan. "Ik denk dat het mijn schuld is," zei hij schoorvoetend. "Ik heb hem denk ik laten schrikken, Sorry." Hij schudde zijn hoofd om niet in zijn excuses te blijven hangen. "Weet jij waar ik hem kan vinden?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Fire

    ———


    Fox was niet iemand die snel overstuur raakte — al was hij heel makkelijk op de stang te jagen als je wél zijn zwakke plekken wist. Hij betwijfelde echter of Merrin hem al zo goed kende.
          'Dat heb je dan knap gepresteerd,' zuchtte hij. 'Zo snel gaat hij niet door het lint.'
          Maar als hij dat wel deed, kon je je maar beter uit de buurt houden.
          'Ik ga straks wel naar hem toe, als dit achter de rug is.' Hij keek even naar Jester en Onyx. 'Het ziet ernaar uit dat we met zijn drieën het gesprek voeren.' Hij wierp even een blik op Merrin. 'Tenzij je hem erbij wilt houden. Mij maakt het niet uit.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          "Nah, dan ben je wel heel erg in de minderheid," grinnikte Jester. "Met zijn drieën is prima. Beat it, Mer."
          Jester had immers een plan. Een strategisch plan, wat subtiel aangedragen moest worden zodat het precies zo zou werken als hij wilde dat het zou werken. Zodat tegelijkertijd hij ook nog met Creepy Chick in zee kon en de Panthers van twee-en-een-half walletje tegelijk konden eten. Dat vergde precisie. Goede argumenten. Een stevige positie.
          Daarom had hij Onyx ook meegenomen. Merrin had waarschijnlijk nog onder 8102 gestaan op het lijstje van mogelijke kandidaten, want alle bovenstaande dingen waren nu niet echt van toepassing op iedereen-kon-een-jaar-lang-mijn-emotie-van-mijn-haren-aflezen-Merrin. Bovendien wist de jongen nog niet van de plannen voor een Lion-Panther verbond en Fire hoefde heus niet te weten dat Jester misschien wat lang gewacht had om die informatie met de rest van de Panthers te delen.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Merrin

    De blik in Jester zijn ogen vertrouwde hij niet. Hij had Jester vaak genoeg gezien, dat hij een plan beraamde. Eigenlijk vond hij het niet een goed idee dat Fire alleen zou gaan, hij zou alleen maar ontvankelijker zijn voor Jester zijn gave zonder dat iemand dat zou zien. Merrin vond Fire een aardige gast, hij had hem opgevangen vandaag wanneer hij hem nodig had. Net als Fox. Moest hij Fire waarschuwen voor Jester?
          Aan de andere kant zat hij met het feit dat hij een Panther was. Hij zou loyaal moeten zijn aan zijn house. Maar wat hadden zij ooit voor hem gedaan dan het feit dat ze hem gepest hadden?! Jester had hem misschien geholpen met zijn gave, maar dat was ook alleen vanwege het feit dat de zuivering er was. Als de hele zuivering er niet was geweest, had Jester geen poot voor hem uitgestoken en had hij hem samen met Yrla waarschijnlijk alsnog boven de pot gehangen.
          Opeens was zijn keuze gemaakt. "Fire," zei hij neutraal. Hij keek de blonde jongen aan. "Ik zou niet alleen in gesprek gaan met deze twee. Je bent leider van de Lions, waarschijnlijk ben je daardoor op de hoogte van de gave van onze leider. Ik zou het jammer vinden als wij een bondgenootschap tussen Panthers en Lions mislopen, omdat je later de kans schoon ziet om Jester ervan te beschuldigen dat hij zijn gave op je heeft gebruikt." Hij keek nu voor het eerst Jester aan, recht in zijn ogen, alsof hij daarmee hem uitdaagde om hem tegen te spreken. "Je vergeet leider, het feit dat jou gave ook tegen ons gebruikt kan worden - op momenten dat we dat waarschijnlijk niet willen. Aangezien de Elephants al een verbond hebben met de Rhino's lijkt het me handig om iets te hebben, maar he. Ik heb daar vrij weinig om over te zeggen." Hij keek terug naar Fire, met een nieuwe zelfverzekerdheid in zijn ogen en bleef tussen hem en Jester heen en weer kijken. "Denk maar niet dat ik hiermee mijn house verraad, jij hebt vanmiddag uitgebreid getest of ik ook maar iets losliet. En ik heb toen niets verteld. Dit is een win-win situatie voor ons allebei." En met die woorden draaide hij zich om en verdween in de richting van het house, niet zeker of hij nu de goede keuze had gemaakt. Dat zou hij vanzelf merken, als hij vanavond aan zijn enkels uit het raam hing.


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



          "Uh-huh, want bij een situatie waar de twee partijen allebei iets te winnen hebben met de samenwerking, gaat partij A echt proberen partij B te naaien," zei Jester met opgetrokken wenkbrauwen en druipend van sarcasme. Merrin zou het waarschijnlijk niet meer horen, maar Fire wel. Hij keek de jongen peilend aan en haalde zijn schouders op. "Als het goed is heb je met de rest van je afdeling overlegd, dus die weten al dat je het van plan bent. Durf je het nog aan met Grote-Gevaarlijke-Jester, of moeten we nog een bodyguard gaan zoeken voor Zuko 2.0?"

    [ bericht aangepast op 4 april 2020 - 14:49 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fox

    ———


    Fox had al op het dak van hun campus gezeten en zo boos vooruit gestaard dat hij ervan overtuigd was dat hij gaten in de wolken kon branden toen hij zich herinnerde dat Fire had gezegd dat hij bij de bespreking met de twee Panthers mocht zijn. Met wie hij dus écht geen samenwerking meer wilde. Hij was dus terug naar het hoofdgebouw gevlogen, waar hij tot zijn verbazing zag dat Merrin zich ook bevond. Hij had zin om hem aan te vliegen en zijn ogen uit te pikken, maar toen hij eenmaal dichtbij gekomen was liep de jongen net weg.
          'Ik ben er al,' antwoordde hij toen hij terug naar zijn eigen gedaante was getransformeerd. 'En mijn mening is drastisch veranderd. Die vuile huichelaars gaan al met de Rhino's in zee.'

    [ bericht aangepast op 4 april 2020 - 14:56 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Fuck.
          Hoe de fáck-
          Schadebeperking, GO.
          Fox moest liegen. Er bestond geen manier op aarde waarop hij hierachter gekomen kon zijn. Hij kon in dieren veranderen, geen fucking gedachten lezen. De enigen die wisten van dat bondgenootschap waren Onyx, Maaya en Jester zelf. En niemand van hen had hier met een woord over gesproken tegen de anderen, want dan zou Maaya moeten toegeven dat Onyx haar zwakke plek was, en andersom. Nuh-uh.
          "Oh, ja, dat klopt. En de Elephants hebben we ook al in onze broekzak en de Buffalo's doen alles wat we willen," zei Jester sarcastisch en rolde met zijn ogen. "Kunnen we alle loze beschuldigingen bewaren tot we zitten ofzo?"

    [ bericht aangepast op 4 april 2020 - 15:08 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fire

    ———


    Fire wierp een donkere blik op de Panther. 'Misschien dat jij het advies van je mede-afdelingsgenoten zomaar aan de kant schuift — dat zou overigens verklaren waarom je makkers liever bij ons aanschuiven en jullie nog meer op elkaar lopen te vitten dan een stel tienermeisjes — maar ik doe dat niet. Ik moet deze informatie eerst doorspreken en het op me in laten werken, en als je serieus wilt dat we een bondgenootschap vormen dan moet je er eerst maar eens voor zorgen dat je eigen afdeling niet uit elkaar valt.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Merrin zou maar beter een flink eind van de campus van de Panthers vandaan zijn als nu alles stukliep. Hij zou het klotejong een week op het dak laten slapen, alleen maar met ijskoud water laten douchen, zijn fucking gave een week laten blokkeren- Holy fucking hell-
          "Hold up, wacht even een kléin moment voordat je helemaal de mist in gaat. Creepy Chick, de leider van de Rhino's? Die laat mensen hallucineren. Dus voordat je met verkeerd nieuws gaat werken en de bitch erin slaagt dit te verpesten voor het begint, is het misschien verstandig even te kijken hoe Fox erbij komt dat wij met die klojo's zouden samenwerken?"


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fire

    ———


    Er ontsnapte Fire een vreugdeloos gegrinnik na die woorden. 'Ik kan wel een paar redenen bedenken waarom Onyx met zijn ex-vriendinnetje wil samenwerken.' Hij liet zijn blik even op de jongen rusten. Maaya en hij waren slechts één jaar jonger dan hijzelf, ze hadden in het begin nog lessen met elkaar gevolgd. 'En aangezien Maaya het ook weer aanlegt met haar ándere ex-vriendje...' Hij haalde zijn schouders op. 'Echte liefde gaat niet over, schijnt. Zo'n zuivering leert je voor wie je hart echt klopt.'
          Onyx vertrok zijn kaak.
          Fire had tijdens het bal zijn concurrenten in de gaten gehouden, en zo had hij ook gezien dat de twee heel kort met elkaar hadden gedanst en dat Onyx daarna niet had geweten hoe snel hij zich uit de voeten moest maken. Met zijn vriendje, natuurlijk. Dat Fox hier nu mee aankwam, bracht dat weer naar boven. Hij was benieuwd naar zijn bevindingen. Hij vermoedde dat hij de drank bij de Rhino's had willen stelen, misschien dat hij daar wel op informatie was gestuit. Maar dat hoefden de andere twee jongens niet te weten.
          'Ik denk dat jullie eens goed moeten overleggen met wie jullie in zee gaan. Prima als dat de Rhino's zijn, maar dan gaat ons bondgenootschap er niet komen. Ik ontken niet dat jullie gaven mij aanspreken, zelfs al valt er op jullie interne structuur een hoop aan te merken, maar als we dit doen moeten we elkaar wel kunnen vertrouwen.' Hij liet zijn ogen in die van Jester rusten. 'En dan moeten we elkaar kunnen vertrouwen op meer dan elkaars woord. Ik kan ervoor zorgen dat niemand van ons kan liegen. Maar daar moeten jullie dan wel voor openstaan. Morgen. Denk er maar eens goed over na.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin

    Hij had Jester wel gehoord, maar hem vooral genegeerd. Wel, was hij nieuwsgierig geweest wat Jester met zijn advies deed. En dus was hij net uit zich blijven staan, maar wel zo dat hij ze kon horen. En daar kreeg hij geen spijt van.
          Toen hij hoorde hoe Fire Jester afblafte, moest hij moeite doen niet te lachen. Zo Jester, dat was een keer je verdiende loon. Hij had wel weg willen lopen, maar bleef uiteindelijk toch staan luisteren. Wat Fox zei verbaasde hem, hoezo met de rhinos in zee? Daar had hij toch geen reden voor dat te denken?

    [ bericht aangepast op 4 april 2020 - 16:02 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    Ik kan ervoor zorgen dat niemand van ons kan liegen.
          Dát klonk nog eens creepy. Jester was ineens nog een stukje dankbaarder voor zijn nieuw ontdekte kant van zijn gave en het flintertje controle die hem dat opleverde over Fire's gave. Zover hij wist hadden de Lions geen wandelende leugendetector. Geweld was ook een manier om waarheid te kunnen garanderen en de meeste gozers die langer waren dan hij leken altijd te denken dat dat best zou werken.
          Geen leugens, dat was best naar als je dubbel spel aan het spelen was.
          Dus. Alle feiten even op een rijtje.
          Merrin en Fox waren samen ergens heen gegaan.
          Vervolgens was Fox ergens van geschrokken en was dat waarschijnlijk Merrin's schuld.
          Fox kwam daarna op de proppen met het ultra-geheime bondgenootschap tussen de Panthers en de Rhino's waar maar drie mensen vanaf wisten.
          Fire was klaarblijkelijk op de hoogte van een groot deel van de Onyx-Maaya problemen (wat wel enige vragen opriep over stalkerig gedrag).
          Dit ging niet de kant op die hij gewild had.
          "Uiteindelijk is het 'ex' voor een reden," merkte Jester droogjes op. "Goed, en het Shakespeareaanse drama houdt nog even aan. Spanning en sensatie." Hij twijfelde even of hij een opmerking moest maken die inging op de aard van de opdracht, maar zoveel kaarten hadden ze nu ook weer niet over en met een beetje pech, vogelde Fire het vervolgens in zijn eentje uit. "Dan spreken we elkaar morgen weer, Capulet." Jester wisselde een korte blik met Onyx uit en ze keerden de twee Lions de rug toe en liepen terug naar de campus van de Panthers.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Merrin

    Op het moment dat Jester en Onyx weg waren, kwam Merrin tevoorschijn. Toen hij de jongen met de krulletjes zag, rende hij in de richting van de jongens. "Fox, ik.." Echter zodra de jongen Merrin zag veranderde hij in een vogel en vloog weg. "Wat ik ook gedaan heb, het spijt me oké?" Schreeuwde Merrin de jongen achterna. Fox keerde echter niet terug. Merrin liet een diepe zucht horen. "Ik ben zo slecht in dit vriendschap gedoe..." Zei hij tegen niemand in het bijzonder.


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx

    ———


    Onyx had geen woord gesproken tijdens het overleg. Dat was hij nooit per se van plan geweest, hij geloofde dat mensen bestuderen zijn kracht was. En Fire... Wel, die had een zelfvertrouwen uitgestraald dat zelfs en deukje in Jesters zelfvertrouwen had geslagen. Jester kon normaal gesproken dan ook wel een hoop met woorden, maar het feit dat Fire van al zijn afdelingsgenoten Fox had meegenomen, die, naar hij verwachtte, normaal wel met Jesters gepraat zou kunnen wedijveren, bewees hem dat ook hij zijn concurrenten goed had bestudeerd. Blijkbaar wilde hij dit bondgenootschap — en Onyx moest toegeven dat hij dacht dat Fire een capabele leider was. Iemand die zich niet snel van zijn stuk liet brengen, die wist wat hij wilde en hóé hij dat wilde. In alle eerlijkheid ging hij tien keer liever dáár een bondgenootschap mee aan dan met iemand die zijn vertrouwen zo hard had geschaad dat het een wonder was dat hij Jester nog kon vertrouwen. Maar hij had geen keus.
          'Ik denk niet dat het bluf was,' zei hij toen ze de jongens een heel eind achter zich hadden gelaten. 'Hoe hij het weet, weet ik niet. Maar hij lijkt me het type dat zoiets met veel woorden zou zeggen en zijn reactie leek nu... puur te zijn.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fire

    ———


    'Ja, je hebt het best verkloot jongen. Als dat is hoe ze je met anderen leren omgaan dan snap ik wel dat het zo'n puinzooi is bij die Panthers.' Hij stak zijn handen in zijn zakken en keek naar het gezicht van de jongen. Hij zat er duidelijk mee. Hij knikte met een hoofdgebaar in de richting van zijn campus. 'Kom maar mee. Ik zorg wel dat je met hem kan praten.' Hij gaf om Fox, hij wist dat hij zich vaak alleen voelde en dat hij het — ondanks zijn vrolijkheid — moeilijk vond om mensen te vertrouwen en diep vanbinnen vaak eenzaam was. Dit zou niet de eerste misvatting van de jongen zijn, en hij geloofde niet dat deze Merrin kwaad in de zin had. Fox functioneerde beter als hij vrienden had, en aangezien Fire de enige binnen hun afdeling was met wie hij écht aansluiting had, geloofde hij dat beide jongens dit nodig hadden.


    Every villain is a hero in his own mind.