• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •(studieobject) 7223 (Michiel)• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 18 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 19 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •(studieobject) 8102 (agami) •15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 19 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    •Fire • Lions • Vuur
    • Fox •Lions • Dieren veranderen.
    • Astreal • Lions • Astral projection.
    • Tony • Lions • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Lions • Dupliceren
    • Onna • Lions • Ondoordringbare huid
    •Vera • Lions • Vliegen
    •Serena • Lions• Tijdelijk beheersen van iemand dmv stem.
    • Heidi • Lions • Groene vingers.
    •8226 • Lions • Praten met dieren




    Kamerindeling
    Panthers
    Jongens (boven)
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175
    • Yrla


    Meisjes (beneden):
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102
    • FersePhone
    Lions
    Jongens:
    • Fire en Astreal
    • Fox en Tony
    • Emil

    Meisjes:
    • Onna en Heidi
    • Serena en Vera
    • 8226

    Elephants
    Jongens:
    • Ed(noces)

    Meisjes:
    • onbekend
    Rhino's
    Jongens:
    • Romeo

    Meisjes:
    • Maaya
    Buffalo's
    Jongens:
    •

    Meisjes:
    • Kijo

    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^

    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 8 april 2020 - 21:43 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



          "Worden we nieuwsgierig?" Jester leunde tegen de deurpost aan en nam zijn vriend even in zich op. "Uitgebreid," zei hij toen, ietsje serieuzer. "En ironisch genoeg denk ik dat het beter werkt als ik het alleen doe. Ik wil proberen om met Merrin eens te praten. Echt te praten, en dat moet denk ik alleen van mij komen." Hij haalde schaapachtig zijn schouders op. "Je weet wel, van de gozer die hem een jaar lang heeft gepest met zijn gave."
          Achteraf gezien was het een wonder dat Merrin het zolang had volgehouden. Het zou hem niet verbazen als hij er een half trauma aan had overgehouden. De uitspraak 'daar word je hard van' had ook zijn grenzen.
          "Wat dat betreft heeft Yrla een goed punt, ik ben inderdaad veranderd. Misschien is het een goed idee om dat eens aan Merrin te laten zien. Hij zit hier al een jaar op school en ik heb nog nooit een normaal gesprek met die dude gehad." Jester keek Onyx aan. "Als we willen dat de Panthers meer één geheel worden, lijkt dat me in ieder geval een goed punt om mee te beginnen. Een beetje vertrouwen. En als je gaat zeggen dat ik dit nu alleen maar doe vanwege Fire, dan heb je groot gelijk." Hij grijnsde. "Soms moet je je wijsheid gewoon eens een keertje elders halen."
          Dát waren nog eens wijze woorden, al zei hij het zelf.
          "Misschien dat ik wat van hem los kan krijgen over Adam en het verbreken van die vriendschap. Hem vertellen hoe je met koppige idioten omgaat die denken dat ze alleen beter af zijn." Plagerig wiebelde hij met zijn wenkbrauwen naar Onyx. "Ook even polsen wat er net tussen hem en Fox gebeurd is en daarop aansluitend wat hij eigenlijk denkt van een verbond met de Lions." Hij haalde zijn schouders op. "Wat inspraak enzo. Daarna kan ik verder met deel twee van het plan, wat zo mogelijk nog moeilijker gaat zijn." Jester beet op de binnenkant van zijn wang en wendde zijn blik af naar de woonkamer. "Ik ga met Yrla proberen te praten. Je had gelijk, laatst. Waarom probeer ik het bij jou wel, en bij hem niet?" Jester knikte een paar keer. "Dat was een hele goede vraag en ik denk dat het tijd is om daar eens iets aan te gaan doen. Misschien lukt het alweer niet. Dan heb ik het in ieder geval geprobeerd."
          Nou, dat was een volledige monoloog. Samenwerking, right?
          "Dus dat is het plan. Whaddoyathink?"

    [ bericht aangepast op 4 april 2020 - 23:53 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    Onyx haalde zijn schouders op. 'Met het plan is niets mis, maar na je hele 'wij zijn een team en mogen niks zonder elkaar doen'-speech ben ik geneigd te zeggen dat je dit ook maar samen zou moeten oplossen. Dus ik hou twee privé sessies met Dezi of wie dan ook tegoed en dan wil ik geen gezeik horen. Als jij sommige dingen beter kan zonder mij, kan ik sommige dingen ook beter zonder jou. Anders is het fucking hypocriet.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          "Hé, ik vraag hier doelbewust om feedback, Sneeuwwitje," zei Jester, semi-verontwaardigd. "Plannen kunnen samen heel goed gemaakt worden, maar als je vervolgens kan kiezen tussen een ballarina en 007, dan stuur je toch de eerste op de undercovermissie naar een balletles." Hij trok uitdagend zijn wenkbrauwen op.
          Wel een goed punt: hij moest het Onyx in ieder geval dus niet flikken om in zijn eentje naar Fire toe te huppelen. Daar had zijn vriend 100% gelijk in.

    [ bericht aangepast op 4 april 2020 - 23:42 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Vienna

    Vienna schudde haar hoofd. "Ik zeg ook niet dat je moet doen alsof er niets is. Ik vraag of je het een kans wil geven om nu iets leuks met me te doen, even afleiding zoeken," zei ze met een glimlach. Ze stak haar hand naar hem uit, uitnodigend voor hem om overeind te komen. "En je moet van goede huize komen om ervoor te zorgen dat ik je zat wordt, dus dat komt wel goed," zei ze met een knipoog. Vienna zette een paar stappen achteruit. "Jij had iets verzonnen wat we vanavond konden doen toch? Of was dat juist hetgeen wat niet volgens plan ging, dan verzinnen we gewoon wat anders."

    [ bericht aangepast op 4 april 2020 - 23:53 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx

    ———


    Onyx voelde irritatie omhoog kruipen bij Jesters woorden. 'Jij vond het anders ook prima om een ballerina mee te sturen naar een ruig verhoor.' Hij keek zijn vriend koeltjes aan. 'Ik hoef heus niet overal met mijn neus bovenop te staan; prima als jij het alleen met Yrla en Merrin wil uitzoeken. Maar je meet met twee maten. Jij kan van alles in je eentje doen, maar zodra ík iets in mijn eentje wil doen, zet je je hakken in het zand.'
          Hij versnelde zijn pas en beende naar binnen toe. Terwijl Jester een gezellig onderonsje had met twee van hun afdelingsgenoten, zou hij zijn ergernis wel van zich afreageren door een angstaanjagende droom te spinnen. Die had Yrla nog steeds tegoed.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fox

    ———


    Fox liet zich overeind trekken. Tegen afleiding zou hij geen nee zeggen, maar hij wist niet of hij geen vragen aan Vienna kon stellen terwijl hij wist dat haar iets dwars zat, of dat hij zijn eigen frustraties diep genoeg kon wegstoppen. Hij kon prima over koetjes en kalfjes praten — maar als 'iemand beter leren kennen' hoog op zijn prioriteitenlijstje stond, was dat anders.
          'Ik wilde je meenemen naar een paar mooie plekken in het bos,' zei hij toen. 'Waar ik nooit meer met iemand naartoe ben geweest sinds... sinds ik iemand verloren ben. Het leek me goed om het weer te proberen, maar ik betwijfel of het op het moment een garantie op vrolijkheid is.' Hij keek haar schuin aan, voelde zich nú al kwetsbaarder dan hij zich had voorgenomen te zijn. Misschien kwam het doordat ze gisteren ook al troost bij elkaar hadden gezocht en diepe gesprekken hadden gevoerd, maar het was makkelijker om zich voor haar open te stellen dan bij vele anderen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin

    Dit was het eerste moment dat hij voet zou zetten in hun kamer weer, het eerste moment van de dag. Hij nam een diepe hap lucht. Het feit dat hij het met Fox recht had gekregen, had hem het idee gegeven dat hij het ook nog wel met Adam op het rechte pad zou krijgen. De tranen stonden aan de rand van zijn ogen bij het idee. Hij vond het doodeng die kamer weer in te gaan. Er konden twee dingen gebeuren; of hij zou voor de derde keer in twee dagen zijn eigen hart breken of hij zou weer vrienden zijn met Adam. Hij dacht terug aan vanmorgen, het had zo goed gevoeld weer samen te zijn. Zijn hart had voor momenten weer even open gestaan, hij had weer even die kriebel gevoeld - die hij pas gisteravond eigenlijk ontdekt had. Was het echt dat? Was Adam er eerder achter gekomen dat hij wat voor hem voelde en walgde hij nu inderdaad van hem? Of was het wat Fox zei, dat Adam hem probeerde te beschermen? Er waren twee mogelijkheden en Merrin wilde koste wat het kost de waarheid weten. Als het echt zo was dat ze geen vrienden meer waren, dan wilde hij weten op welke voorwaarde.
          Hij opende uiteindelijk de deur, om de ontdekken dat hun kamer leeg was. Het bed van Adam was netjes opgemaakt, ontbrak van elk spoor van leven van hem. In paniek trok de jongen de kast van zijn vriend open, om te ontdekken dat hij volledig leeg was. Ging het echt dan zo ver? Walgde hij zoveel van Merrin dat ze niet eens op dezelfde kamer konden slapen? Hij was toch niet... Merrin trok in paniek de kamerdeur open en rende de hal door. Als hij daar sliep, dan was het klaar. Dan zou hij het niet eens meer proberen, dan was hij echt net als hem. Dan had Fox gewoon ongelijk... Hij trok de deur open van de slaapkamer van Yrla. Yrla zat op zijn bed, keek hem met opgetrokken wenkbrauw aan. Het andere bed was leeg. Zonder aandacht aan Yrla te besteden trok hij de andere kast open, die tot zijn grote opluchting nog leeg was. Adam was niet hier, hij was niet zoals Yrla. Fox had gelijk, hij probeerde hem te beschermen. Hij walgde niet van hem...
          Net op het moment dat hij Yrla's kamer weer wilde verlaten, stond de jongen in een flits voor hem. Yrla versperde de weg naar buiten en keek hem woest aan.
    "Wat denk je dat je aan het doen bent?!"


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



          "Onyx!" riep Jester er nog achteraan, maar de jongen was al weg. Met een kreun deed Jester zijn ogen dicht.
          Wauw. Echt goed gedaan, man. Denk je dat je de boel nog verder kan verpesten vandaag, of was dit het wel?
          Hij slaakte een zucht. Tot dusver was dit wel de meest woelige 24 uur die hij achter elkaar had meegemaakt en dat zowel in positieve als in negatieve zin. Het liefst zou hij teruggaan in de tijd om een paar dingen te veranderen. Ervoor zorgen dat Dezi geen fucking rare dingen uithaalde, al moest hij haar vastbinden. Dan hoefde Onyx ook niet een grens over te gaan, dan was Adam niet onderkoeld geweest, waren de twee jongens misschien nog wel vrienden en hadden Fox en Fire zoals het hoorde geen idee van het Panther-Lion verbond. Dat wilde hij best allemaal eens aanpassen. De rest- de rest niet. Een paar dingen maar, niet alles.
          Kijk, daar deed 'ie het weer. Hypocriet, dus. Onyx had eigenlijk best wel gelijk.
          Maar kom op. Wie van hen had nu Dezi's gezicht bewerkt met een fucking mes?
          Ja, knappe gozer, en wie van jullie heeft die deal met Fire naar de filistijnen geholpen? Nou?
          Punt gemaakt.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Yrla

    Er waren een aantal dingen heiligschennis, en Kneus had zojuist er eentje begaan. Hij was zomaar zijn kamer in komen lopen en had de kast opengetrokken. "I- ik.. ik.. ik" Yrla slaakte een zucht en rolde met zijn ogen. Hij had net een leuke avond gehad met Phone en hij zou die niet verpesten door kneuzigheid. "Ik neem aan dat je slim genoeg bent om te praten, ik eis een uitleg. Anders kom je gewoon mijn kamer niet meer uit." Hij sloeg de deur van zijn kamer met een klap dicht en zette een stap dichterbij de jongen. Merrin mocht dan nu zijn naam hebben, dit zou Yrla niet over zich heen laten gaan.
          "Ik zocht naar 8175," piepte de jongen voor hem. Yrla schoot spottend in de lach. "Waarom zou ik een naamloze toestaan in mijn kamer?" Hij keek de jongen even peilend naar Merrin voor hem, terwijl de radartjes in zijn hoofd gingen werken. Hij had niet echt op het bed gekeken, hij had specifiek in de kast gekeken. Dezi had gezegd dat de jongens uit elkaar lagen. "Ah, ik begrijp het." De jongen leunde nonchalant tegen de deur aan. "Hij heeft eindelijk zijn spullen gepakt, is het niet?" Hij zag het antwoord in de ogen van Merrin. Dit zou nog wel eens interessant kunnen worden.

    [ bericht aangepast op 5 april 2020 - 11:17 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Merrin

    "Wat weet jij daar nu van?" beet Merrin terug. Hij mocht zich niet laten kennen door Yrla. Dit was Yrla, hij genoot hiervan. Merrin probeerde zichzelf bij elkaar te rapen, maar voelde de spanning nog altijd door zijn maag gaan. Yrla keek hem even strak aan. "Omdat ik hem dat geadviseerd heb natuurlijk," zei Yrla met een glimlach. Het was als een klap in Merrin zijn gezicht, maar hij wist al dat Yrla achter het vreemde gedrag van Adam zat. Dat Yrla dat nu ook nog eens toegaf, was verbijsterend. Even keek hij op naar Yrla en voelde een vlaag van dapperheid over zich heen komen. Misschien kon hij via Yrla erachter komen wat er nu gebeurd was. "Jij bent de reden dat we geen vrienden meer zijn," zei hij dapperder dan hij zich voelde. Merrin balde zijn handen tot een vuist, om te voorkomen dat zijn emoties de overhand namen. Hij hoorde Yrla zuchten, terwijl die afkeurend zijn hoofd schudde.
          "Nee, Merrin. Ik heb hem alleen wat advies gegeven. Jij bent de reden dat jullie geen vrienden meer zijn." Wat? Waar had - Hij schudde zijn hoofd, nee. Dit was Yrla. "Dat is niet waar! Adam zei dat je heel gemeen tegen hem geweest was. Je kan mij niet wijs maken dat het aan mij ligt." Yrla kwam los van de deur en knikte even met zijn hoofd. "Ik moet toegeven dat ik niet perse aardig was, maar wie de waarheid wil weten - die kan soms hard zijn." Vlak voor Merrin zette Yrla zijn hand tegen de kast en leunde naar hem toe. "De arme jongen was in paniek. Hij was er namelijk achter gekomen dat de jongen waarmee hij op de kamer sliep een flikker was. En nog erger, dat hij ook nog eens op hem viel ook."


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx

    ———


    Onyx zag Merrin en Yrla in de deuropening van Yrla’s kamer staan, maar negeerde hen. Als de jongen zich tussen een tafel vol Lions redde, ging hij ervan uit dat hij ook niet langer door Yrla over zich heen liet lopen. Hij wilde net zijn eigen slaapkamer ingaan toen hij de douche hoorde lopen. Aangezien Jester ergens achter hem was en de andere twee jongens in Yrla’s kamer waren, kon er maar één iemand aan het douchen zijn. Beelden van de afgelopen nacht schoten door zijn hoofd. Hij zou toch niet weer…? Voor de zekerheid besloot hij toch even te kijken of de jongen niet weer ijskoud op de grond zat. Zijn hand rustte op de klink, toen bedacht hij zich. De douche in walsen bij iemand die zich toch al vreselijk schaamde, was misschien geen heel goed plan. Dan kon hij beter doen alsof hij ook van plan was geweest om te douchen. Hij stapte zijn kamer in, griste een handdoek en boxer bijeen en beende toen weer naar de douches.
          Adam staarde hem met grote ogen aan toen hij binnenkwam. Onmiddellijk draaide hij zich van Onyx af alsof hij zich schaamde voor zijn naaktheid. Zijn lichaam kromp ineen bij de beweging alsof hij pijn had.
          ‘Ik kan ook wel wachten tot je klaar bent?’ zei hij. De jongen stond nog overeind, dus hij had gezien wat hij wilde zien.
          ‘Nee dat hoeft niet, ik ben klaar,’ mompelde Adam.
          Hij liep vlug naar de zijkant, pakte zijn handdoek en hield die voor zijn lijf.
          Onyx zag de verbanddoos die op het bankje naast Adams kleding lag en de bundel aan gebruikt verband ernaast.
          ‘Moet ik helpen met het afplakken?’ vroeg hij aarzelend. Het was niet echt zijn ding om anderen te helpen, maar nu hij ruzie met Merrin had, wilde hij hem toch het idee geven dat hij er niet alleen voor stond.
          ‘Nee,’ bromde de jongen zonder hem aan te kijken. Hij draaide zijn rug naar Onyx toe terwijl hij zich begon af te drogen. Erg uitgebreid bekeken had Onyx hem gisteren niet, maar nu zag hij dat er ook bloedrode strepen over zijn rug en billen liepen. ‘Je hebt al genoeg geholpen.’
          Onyx fronste. ‘Wat wil je daarmee zeggen?’
          Adam zweeg.
          Misschien dat dat bij Merrin werkte, maar bij Onyx niet. Hij greep de jongen bij zijn arm en draaide hem ruw om. ‘Heeft ze tegen je gepraat? Ik zei toch –’
          ‘Blijf met je poten van me af!’ schreeuwde Adam.
          Voor hij kon reageren, mepte de jongen hem met een volle shampoofles op zijn neus. Vlug liet hij de jongen los en tastte naar zijn neus – dat deed nog best pijn ook. ‘Ik had je niet moeten aanraken,’ mompelde hij. ‘Sorry.’
          Hij gaf zichzelf inwendig op zijn flikker. Hij was toch niet zo sociaal-debiel dat hij niet wist dat je iemand die verkracht was niet moest aanraken?
          ‘Je had je erbuiten moeten houden,’ snauwde Adam. ‘Iemands gezicht zo bewerken. Ben je wel goed bij je hoofd?! Je bent net zo gruwelijk als zij. Nee – erger nog! Je hebt geen idee wat er aan de hand is en toch bemoei je je ermee en doe je alsof je alles weet! Ik heb je hulp niet nodig!’
          ‘Nee?’ schamperde hij. ‘Als ik je niet van de grond had gehaald was je misschien wel dood geweest!’
          ‘Nou en!’ schreeuwde hij terug. ‘Dat was misschien wel beter geweest ook!’
          Tranen vulden de ogen van de jongen.
          Onyx stond aan de grond genageld. Geloofde hij dat echt?
          Driftig trok de jongen een shirt over zijn hoofd en schoot een broek aan. Zijn hele lichaam wekte de indruk dat hij pijn deed, maar hij had zijn kiezen op elkaar geklemd.
          ‘Denk je dat je geholpen hebt?’ siste de jongen toen hij hem voorbij wilde lopen. ‘Je hebt alles tien keer erger gemaakt. Ben je nou trots op jezelf?’ Hij haalde diep adem, zijn groenbruine ogen glommen van de tranen. ‘Wil je me echt helpen? Hou je erbuiten. Wat er met mij is gebeurd is voor jou niet een excuus om de psycho uit te hangen.’ Zijn kaak verstrakte zich, voor het eerst was het alsof woede het verdriet in zijn ogen verbrandde. ‘Als iemand het recht had om een mes over haar gezicht te trekken dan was ik het.’
          Onyx zweeg terwijl hij toezag hoe de jongen weg beende.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla

    Hij cirkelde om Merrin heen alsof hij zijn prooi was. Als Merrin ook maar iets slimmer was geweest of hem beter kende, had hij gezien dat Yrla alles uit zijn mouw klopte. Dat hij blufte bij het leven. Dit kon op twee manieren uitpakken - Of hij zou nu gigantisch door de mand vallen en dan was het voor niets geweest. Of hij had de manier om Merrin nog verder te kwallen en ook zijn gave op slot te zetten. "Dat kan jij je vast niet voorstellen. Dat je bang moet zijn dat je buurman in de nacht ineens op je springt. Of dat hij zich stiekem zou aftrekken bij het aangezicht van je slapende gezicht. Dat hij geilt, omdat je alleen al in je onderbroek staat." Hij zag de wenkbrauwen van de jongen naar beneden zakken en betrapte zichzelf erop dat hij hier plezier in had. "Dat zou ik nooit doen!" schreeuwde de jongen woest terug. Yrla grinnikte om de jongen. "Adam - zo noem je hem toch - heeft gewoon groot gelijk. Het is absoluut walgelijk dat je op andere jongens valt. Hoe denk je dat ik aan deze informatie kom? Dat heeft de jongen me zelf verteld. Hij vroeg mij om advies, omdat hij weet dat ik het net zo walgelijk vindt..." Oh, wat hield hij van Vienna op dit moment. Hij wist dat hij zijn belofte aan haar verbrak op dit moment, maar hij zou dat wel goed maken met haar. "Ik heb hem geadviseerd om even afstand van je te nemen, zodat jouw gevoelens konden bekoelen. Dat het gewoon met tijd weg zou gaan. Dat de jongen zo rigoureus ervoor besloot om de vriendschap met je te beëindigen, tja... dat ligt bij hem..." Hij ging bij zijn bed staan en keek grijnzend naar de jongen voor hem. Hij zag de paniek in zijn ogen en Yrla voelde nu al de overwinning bij het zien van die paniek. Uiteindelijk keerde de paniek om in woede. "Je liegt. Ik weet niet hoe, maar je liegt." En met die woorden beende de kneus zijn kamer weer uit.


    It's never gonna happen, Guys.

    Merrin

    Hij loog, Yrla loog, zoals Yrla dat altijd deed. Merrin greep naar zijn hoofd, hij moest de stem van de jongen uit zijn hoofd weren. Yrla had geen gelijk, en Fox had wel gelijk. Adam deed dit om hem te beschermen. Hij beende Yrla zijn kamer uit, om precies op de gang een woeste Adam tegen te komen. En hij kon zich niet inhouden. "Zeg me dat hij liegt," terwijl hij woest en tranen in zijn ogen naar achteren wees, waar Yrla nog altijd met een grijns op zijn gezicht stond. "Zeg me dat hij liegt en dat ik niet de reden ben dat je onze vriendschap hebt verbroken."

    [ bericht aangepast op 5 april 2020 - 12:10 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Adams boosheid verdween als sneeuw voor de zon toen Michiel huilend voor hem stond. In een reflex liet hij alles uit zijn handen vallen en nam Michiels gezicht tussen zijn handen. Met zijn duimen veegde hij de tranen weg. Er kwam een brok in zijn keel toen hij in zijn verdrietige, blauwe ogen keek.
          'Ik weet niet wat hij heeft gezegd, maar als hij zegt dat jij de reden bent dat ik onze vriendschap moest verbreken dan is dat een leugen. Het heeft niets met jou te maken. Maar als ik het niet doe...' Zijn onderlip begon te trillen. 'Als ik het niet doe, dan doet Dezi wat ze met mij heeft gedaan en ik wil niet... Ik kan niet met de gedachte leven dat jij... dat jij dat moet doorstaan.'

    [ bericht aangepast op 5 april 2020 - 12:33 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester

    Hij ving halve flarden op van een gesprek, boven in de gang. Jester duwde de deur achter zich dicht en liet de trap op. Adam en Merrin stonden midden in de gang, dicht bij elkaar.
          Ze hadden toch ruzie? En was Merrin aan het huilen? Hij snapte er eventjes niets meer van. Hij bleef bovenaan de trap maar even staan en keek toe.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.